abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:40:23 #1
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_76851834
Het is een mopshond van 10 jaar en hij heeft wat hartproblemen (ruis, niet heel erg), de laatste tijd hoest hij heel erg veel - alsof hij moet kokhalzen/overgeven. Ook drinkt hij de laatste tijd heel erg veel. Weet iemand wat dit kan zijn?
Well, I can take you far away, with my mind
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:42:15 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_76851925
Wat zei de dierenarts?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 14:45:32 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_76852088
Met dit soort dingen moet je echt naar de dierenarts denk ik.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:46:07 #4
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_76852113
Verwachte reactie , ik heb 5 honden 2 katten en 2 konijnen en in april kost het me ook weer klauwen met geld en ik ben pas nog 2x bij de dierenarts geweest (dat is niet gratis you know). Ik heb er zelf niet heel veel verstand van dus daarom post ik het op een forum, als iemand dan zegt 'o dat is zus en zo *link* kijk maar daar hoef je je geen zorgen over te maken' of 'dat kan dit en dat zijn dus ik zou snel naar de dierenarts gaan' dan kan ik beter besluiten of ik naar de dierenarts moet of niet.
pi_76852240
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:46 schreef Armoed het volgende:
Verwachte reactie , ik heb 5 honden 2 katten en 2 konijnen en in april kost het me ook weer klauwen met geld en ik ben pas nog 2x bij de dierenarts geweest (dat is niet gratis you know). Ik heb er zelf niet heel veel verstand van dus daarom post ik het op een forum, als iemand dan zegt 'o dat is zus en zo *link* kijk maar daar hoef je je geen zorgen over te maken' of 'dat kan dit en dat zijn dus ik zou snel naar de dierenarts gaan' dan kan ik beter besluiten of ik naar de dierenarts moet of niet.
Ah daar komt je username vandaan
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:48:54 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_76852256
Je hebt zoveel dieren maar en geen verstand van en geld voor...?
Verwachte reactie: waarom heb je al die dieren dan en geef je uberhaupt wel om ze?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_76852299
ja inderdaad, waarom heb je wel zoveel dieren als je het eigenlijk niet kan betalen.
No Guts, No Glory
pi_76852344
Die hond moet minder roken, en dat 'drinkprobleem' word in de volksmond ook wel: 'Alcoholverslaving' genoemd.
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 14:58:56 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_76852651
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:46 schreef Armoed het volgende:
Als je een hond hebt met een hartconditie die veel hoest en drinkt lijkt het me geen goed idee om af te gaan op ervaringsverhalen van andere mensen die jouw hond verder niet kennen en geen medische kennis hebben.

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat zijn hartje slechter geworden is en dat hij daardoor vocht vasthoud bijvoorbeeld, dat vocht kan ook achter zijn longen ophopen waardoor hij benauwd word en gaat hoesten. Met medicijnen kunnen ze daar wat aan doen. Maar dat is maar één van de vele mogelijkheden, ernstig en minder ernstig. Kortom, dat hondje zou gewoon echt naar een dierenarts moeten.

Succes!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:01:22 #10
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_76852752
quote:
ja inderdaad, waarom heb je wel zoveel dieren als je het eigenlijk niet kan betalen.
Ik kan het wel betalen, maar ik achtte de kans erg klein dat er een heleboel gebeurtenissen samenvielen (o.a. mijn andere 2 honden die allebei geopereerd moesten worden en dan nog vervolgafspraken en nog wat andere prive-omstandigheden wat een budget creeert). Maar goed, dat is nu dus gebeurd en daarom wil ik niet voor iets naar de dierenarts wat mogelijk helemaal niet erg is.

@verstand issue: ik weet heel veel over dieren, maar ik ben geen wandelende medische encyclopedie, dus als ik bepaalde dingen zie bij een hond van mij is er een grote kans dat ik niet precies weet wat er aan de hand is op dit forum komen heel veel mensen en de kans dat er iemand is die mij uit kan leggen wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn of een betere inschatting kan maken van hoe erg het is, is dus groot.

Ik snap dat jullie allemaal ras-NSBersNederlanders zijn die iedereen op alles willen veroordelen/afzeiken, vooral op dit wannabe-elitaire kutforum, maar is het nu echt zo moeilijk om af en toe eens de situatie vanuit een ander point of view te bekijken en fatsoenlijk antwoord te geven (zoals bv. senesta die wel fatsoenlijk antwoord gaf, mijn post was dan ook een reactie op de eerste reply met een quasi-grappige sarcastische ondertoon )?
pi_76852851
Het kunnen verschillende dingen zijn, vocht achter de longen, kennelkuch, drinken kan met de nieren in verband liggen enz enz enz enz...

Geen van die dingen maakt dat je af kan wachten bij een hond die al bekand staat met een hartprobleempje.
Ik hoop voor je dat het kennelkuch is, dat is goed op te lossen en zal je niet teveel kosten, maar reken erop dat het iets ernstigers kan zijn.

Ga zo snel mogelijk naar de dierenarts!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_76855562
Als mijn hond veel zou hoesten en veel zou drinken zou ik als de sodemieter naar de dierenarts gaan. Als er bij de dierenarts niets aan de hand blijkt te zijn, gaat je dat een eurootje of 15 kosten. Dat lijkt me niet heel veel. Ik zou gewoon gaan en ophouden met zeggen dat een dierenarts veel geld kost. Daar had je over na moeten denken voordat je 9 huisdieren nam.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:19:17 #13
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_84814206
Waarschijnlijk weet je het nu al.
Of je hond is er niet meer.
Je zegt zelf al dat het beestje hartruis heeft, dit is combinatie met het hoesten.
Dat hoesten kan betekenen dat er vocht achter de longen zit.
Dit gaat niet zomaar over en daarvoor MOET je echt naar de dierenarts voor medicatie.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:21:07 #14
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_84814290
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 15:19 schreef Snaavel het volgende:
Waarschijnlijk weet je het nu al.
Of je hond is er niet meer.
Je zegt zelf al dat het beestje hartruis heeft, dit is combinatie met het hoesten.
Dat hoesten kan betekenen dat er vocht achter de longen zit.
Dit gaat niet zomaar over en daarvoor MOET je echt naar de dierenarts voor medicatie.
Oh, ik lees net dat het antwoord al was gegeven..
sorry..
  Admin dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:22:39 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84814369
Lekker bijdehjand :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:41:42 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84815151
[quote] Op vrijdag 15 januari 2010 15:01 schreef Armoed het volgende:

[..]

Ik kan het wel betalen, maar ik achtte de kans erg klein dat er een heleboel gebeurtenissen samenvielen (o.a. mijn andere [b]2[/b] honden die allebei geopereerd moesten worden en dan nog vervolgafspraken en nog wat andere prive-omstandigheden wat een budget creeert). Maar goed, dat is nu dus gebeurd en daarom wil ik niet voor iets naar de dierenarts wat mogelijk helemaal niet erg is.

@verstand issue: ik weet heel veel over dieren, maar ik ben geen wandelende medische encyclopedie, dus als ik bepaalde dingen zie bij een hond van mij is er een grote kans dat ik niet precies weet wat er aan de hand is ;) op dit forum komen heel veel mensen en de kans dat er iemand is die mij uit kan leggen wat er eventueel aan de hand zou kunnen zijn of een betere inschatting kan maken van hoe erg het is, is dus groot.

Ik snap dat jullie allemaal ras-NSBersNederlanders zijn die iedereen op alles willen veroordelen/afzeiken, vooral op dit wannabe-elitaire kutforum, maar is het nu echt zo moeilijk om af en toe eens de situatie vanuit een ander point of view te bekijken en fatsoenlijk antwoord te geven (zoals bv. senesta die wel fatsoenlijk antwoord gaf, mijn post was dan ook een reactie op de eerste reply met een quasi-grappige sarcastische ondertoon :') )?
[/quote]
Jeetje, dat je het nog vraagt dan hea :+
Krijgt ie medicatie voor zijn hartproblemen?
Hartproblemen, kuchen en veel drinken houdt wss allemaal verband met elkaar dus er zit echt maar 1 ding op, naar de da voor medicatie, plastabletten en harttabletten wss, en als je die al geeft dan klopt de medicatie wss niet meer.
Succes!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84820209
Hoesten kan bij honden heel wat oorzaken hebben, verslapping van de luchtpijp, een takje of iets in de keel, keelontsteking, kennelhoest, vocht achter de longen etc etc.

Aangezien je hond een hartprobleem heeft zou ik als ik jou was gewoon meteen naar de dierenarts gaan en geen risico nemen.
Elke goede dierenarts zal je een betalingsregeling aanbieden als je in 1 periode zoveel kosten aan je dieren hebt.
Dus gewoon gaan is mijn advies!

Ben benieuwd naar de afloop!
pi_84820220
Dierenarts. Sorry ;)
Ja en dus?
pi_84822762
Als je je hond binnenhoudt kan hij ook niet naar de coffeeshop en de slijter.
Sjeesh hoe moeilijk kan het zijn.
En dan zeggen ze dat mensen hun kat maar hun gang laten gaan.
pi_84833709
Je hebt een hond met een hartprobleem en die gaat hoesten...en je hebt geen idee wat er aan de hand kan zijn? Lees jij je nooit in als je dieren een chronische kwaal hebben? Als een hond met een hartprobleem gaat hoesten dan is er hoogstwaarschijnlijk sprake van vochtophoping in de borstkast doordat het hart minder goed is gaan pompen. Je hond moet daarvoor medicijnen hebben en dus moet je naar de dierenarts toe. Als je daar het geld niet voor voor hebt dan moet je in overleg gaan met je dierenarts om het consult en de medicijnen in termijnen te betalen. Niets doen is geen optie in deze want je hondje lijdt onder deze verschijnselen en geloof me ik weet waar ik over praat als bezitter van een hond met een hartprobleem die ook medicijnen moet slikken daarvoor. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:33:37 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84841983
Ik vraag me af of dit geen Braddiekloon is, zeker nu we niks meer horen :o
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:39:54 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_84842049
Kloon niet, het lijkt wel een soort late lemming.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')