quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:56 schreef maess het volgende:
Systeemvoorkeuren, Beeldscherm, Kleur, ?
Ja precies. Nu gaat het ook wel om drukwerk hoor. Ik kan het natuurlijk al prima calibreren met de software zodat de schermen een beetje op elkaar lijken, maar ik wil dat de kleuren zo naturel zijn dat ik het ook naar een printshop kan sturen zonder iets terug te krijgen waar ik me een hoedje van schrik. Zo'n apparaatje leek me dus ideaal, maar dan moet het wel z'n werk doen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:14 schreef Jarno het volgende:
Het ligt misschien ook een beetje aan je toepassing. Gaat het erom 100% kleurecht drukwerk naar een dukker te versturen en komen de kleuren echt enorm nauw, dan heeft je verkoper wellicht een punt. Maar als je, zoals jij, gewoon twee schermen een beetje in elkaars richting wilt calibreren dan zie ik niet in waarom een Spyder oid niet zou werken.
Nee, ik ken niemand met zo'n dingquote:Kun je anders niet eens zo'n ding van iemand lenen? (Ik heb er helaas geen meer anders had ik je die wel ff opgestuurd).
Deze heeft echt onwijs veel megapixelsquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:36 schreef Jarno het volgende:
Als ie maar veel megapixels heeft Tijn! Dan is het goed!!
100% kleurechtheid voor drukwerk gaat je toch niet lukken met een TFT scherm. Als je een keer wat hoger of lager zit zijn de kleuren gelijk alweer een beetje anders. En dan kan het ook nog verschillen per printer, papiersoort en inktsoort. Conclusie: dat moet je heul niet willen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:14 schreef Jarno het volgende:
Het ligt misschien ook een beetje aan je toepassing. Gaat het erom 100% kleurecht drukwerk naar een dukker te versturen en komen de kleuren echt enorm nauw, dan heeft je verkoper wellicht een punt. Maar als je, zoals jij, gewoon twee schermen een beetje in elkaars richting wilt calibreren dan zie ik niet in waarom een Spyder oid niet zou werken.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:56 schreef maess het volgende:
Systeemvoorkeuren, Beeldscherm, Kleur, ?
Bootcampquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:59 schreef GrotePita het volgende:
[..]
Maar Tijn, hoe doe je dat eigenlijk? Grafisch ontwerpen op een mac, "Powered by MS Paint" ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |