En ook niet in het FOK!schaapquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
Omdat het op een L eindigt en die zit niet in het kofschip.
Maken we er toch een "XTC Kofschip" van?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik bedacht het me ook. Ik nam het even gedachteloos over. Nu reeds aangepast, maar jullie zijn ook zo snel!
quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Maken we er toch een "XTC Kofschip" van?
'quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Maken we er toch een "XTC Kofschip" van?
Nu een moeilijke. Hij heeft twee files ge– (nu met deleten).quote:
Nee, want daar zit geen "x" inquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:27 schreef DaMart het volgende:
Snapt Paul het nog als er twee keer een c in staat dan?
Misschien is 't FOK!schaapdan makkelijker
.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:28 schreef cherrycoke het volgende:
kan mij iemand nou is uitleggen
hoe d t en dt werkt?
is daar een ezelsbruggetje voor?
De tweede en derde persoon enkelvoud krijgen in de tegenwoordige tijd een t achter de stam (m.u.v. de onregelmatige werkwoorden). Behalve dan bij achterplaatsing van ‘jij’, dan niet.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:28 schreef cherrycoke het volgende:
hoe d t en dt werkt?
quote:
Ik gok op gedeletequote:Op woensdag 20 januari 2010 15:28 schreef Iblis het volgende:
Nu een moeilijke. Hij heeft twee files ge– (nu met deleten).
is = eensquote:
Moet mezelf inhoudenquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nu een moeilijke. Hij heeft twee files ge– (nu met deleten).
Ik wil best wel wat les.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:10 schreef DeLuna het volgende:
Ja, je mag hun taal zeggen. Het is jouw taal. Dus een bezittelijk voornaamwoord.
Ik doe de lerarenopleiding Nederlands
Ja. Vervang het werkwoord door de vervoeging van lopen (of smurfen). Als je een t hoort, schrijf je een t.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:28 schreef cherrycoke het volgende:
hoe d t en dt werkt?
quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:08 schreef DeLuna het volgende:
[..]
dt bestaat niet!
Het is gewoon:
Ik word.
Jij wordt
Hij wordt
Stam + t
Stam + t =
Word + t
Dus: Hij wordt.
De schone spellingsregels schrijven gedeletet voor. Dit in ogenschijnlijke tegenspraak met alles wat we zojuist gezegd hebben, want zie jij een ‘e’ in ’t xtc-kofschip?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:29 schreef Piles het volgende:
Ik gok op gedeleteMaar geen onderbouwing voor
aha bedankt! en DTquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja. Vervang het werkwoord door de vervoeging van lopen (of smurfen). Als je een t hoort, schrijf je een t.
Word je ook zo moe van Paul? --> Loop je ook zo moe van Paul? --> Geen t dus.
Maar is de stam van "deleten" niet "delet"?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
De schone spellingsregels schrijven gedeletet voor. Dit in ogenschijnlijke tegenspraak met alles wat we zojuist gezegd hebben, want zie jij een ‘e’ in het xtc-kofschip?
Te traagquote:
Er komt alleen een d voor de t als die d al in het hele werkwoord staat.quote:
Ik zou toch zeggen ‘delete’.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:32 schreef Piles het volgende:
Maar is de stam van "deleten" niet "delet"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |