Dat heeft toch niks met d's en dt's te maken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:44 schreef Paul het volgende:
creeeren hoe schrijf je dat ookalweer.
d en dt vragen komen vanzelf moet ik net toevallig tegenkomenquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met d's en dt's te maken.
Je hebt geen automatische spellingcontrole?quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:48 schreef Paul het volgende:
Thx moest ik even weten in een mailtje hihi
Hij herkende dat woord nietquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je hebt geen automatische spellingcontrole?
Ik vind dat je dit topic wel wat zorgvuldiger mag gebruiken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:49 schreef Paul het volgende:
[..]
d en dt vragen komen vanzelf moet ik net toevallig tegenkomen
quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat je dit topic wel wat zorgvuldiger mag gebruiken.
Als je tenminste hulp wilt waar je écht wat mee opschiet.quote:
Hoezo? Ik snap je nietquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je tenminste hulp wilt waar je écht wat mee opschiet.
Een vraag als 'hoe schrijf je creëren ook alweer' is natuurlijk gewoon een belediging.quote:
Ik omzeil wel eens vaker woordjes jaquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:02 schreef Iblis het volgende:
Als je niet weet hoe je creëren schrijft is een (bijna) synoniem als ‘maken’ of ‘scheppen’ gebruiken natuurlijk ook een oplossing.
dt bestaat niet!quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:28 schreef Paul het volgende:
Maar hoe zat het nou met d, t , dt enzo?
Precies.quote:
Ware het niet beter te leren dat je ik word met een niks schrijft en hij wordt met een t?quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:42 schreef Frollo het volgende:
Generaties leerlingen praten elkaar aan dat er iets heel engs en moeilijks bestaat, namelijk 'dt', dat soms om duistere redenen zomaar ineens achter een woord geplakt wordt. Als kinderen dat eenmaal geloven, krijgt geen docent het er meer uit.
Dat zou geen gekke benadering zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ware het niet beter te leren dat je ik word met een niks schrijft en hij wordt met een t?
Die denkfouten worden natuurlijk wel vaker gemaakt in het onderwijs. Een ezelsbruggetje als ‘je schrijft paard met een d want je zegt ook paarden’, heeft, als je het probeert toe te passen op het woord ‘huis’, opeens weinig waarde. Een regel als ‘delen door een breuk is vermenigvuldigen met het omgekeerde’ wekt ook de suggestie dat voor breuken opeens basale rekenregels als vermenigvuldigen en delen een volledig omgekeerde invulling krijgen en je beter je begrip wat je hebt kunt laten varen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:52 schreef Frollo het volgende:
Als je zegt: 'Hij wordt schrijf je met dt', dan maak je dus een denkfout. Of wees consequent en zeg dan ook: 'Hij zwemt schrijf je met mt.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |