abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4323374
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 18:37 schreef Bierie het volgende in dit topic:
Goed, ik ben echt een totale n00b op gamegebied.
Maar toch wil mijn moeder weer een gameconsole in huis halen.
Mij gaat het er eigenlijk alleen om dat ik DVD's erop kan kijken en mijn moeder wil er spelletjes op spelen.
Wat oh wat raden jullie mij aan.
(misschien dat als dat ding er eenmaal staat ik ook nog weleens een spelletje ga spelen)
  zaterdag 25 mei 2002 @ 19:59:19 #202
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4323423
Als je gekopieerde en geïmporteerde games wilt spelen op de PS2 heb je daar een modchip voor nodig, waarvoor je ook nog het nodige moet betalen. Buiten 't feit dat 't niet oké is om die spellen te kopiëren, zul je er eerst nog minimaal 100 euro aan modkosten voor betalen. Zo'n Messiah-chip heet dat ding geloof ik? Kosten meen ik zelfs meer dan 100 euro. Daar komen dan nog inbouwkosten overheen. Alle andere mogelijkheden om gekopieerde spellen op de PS2 te spelen zijn ook niet ideaal met swappable disks en andere narigheid meen ik.
quote:
Van GOT ( http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/460395/1/250 )Het is moeilijk, de legs van de chip zijn echt dun (op moederbord) je moet wel redelijk goed zijn in solderen wil je dit met succes volbrengen. Ik zelf heb het bij een chipper gedaan in rotterdam voor 125 euro (dan leverde ik dus wel zelf de chip a 110 euro). Ik zou hem trouwens niet bij Lik-Sang bestellen, voordat je dat ding dan eens hebt ben je zo 3 weken verder. Versie 3 schijnt erg moeilijk te zijn qua solderen, Versie 4 is daarentegen beter te doen.
Of kan iemand mij overtuigen dat het veel makkelijker is om gekopieerde games te spelen op de PS2?
  zaterdag 25 mei 2002 @ 23:18:25 #203
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4326415
Ja dan zou ik voor de ps2 gaan. Kost je 300 euro. Anders had ik gezegt xbox maar je moet ook nog een dvd remote control kopen van 45 euro als je dvd's wilt bekijken. En de games maken je dus blijkbaar geen drol uit, dus dan zou ik voor het goedkoopste gaan.

En als je toch ook voor de games gaat, dan zou ik als nog voor de ps2 gaan, behalve als je hard voor de graphics gaat. Maar de ps2 heeft het grootste aanbod aan games. Maar ik er komen nog 200 xbox games voor de kerst dacht ik en er zijn nog 300 andere in de maak. Of is het nou: 300 in de maak en 200 daarvan voor de kerst ? Nouja tenminste nog 300 games, dat moet genoeg zijn ofniet

Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zaterdag 25 mei 2002 @ 23:34:20 #204
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4326661
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 23:18 schreef The.PhantoM het volgende:
Ja dan zou ik voor de ps2 gaan. Kost je 300 euro. Anders had ik gezegt xbox maar je moet ook nog een dvd remote control kopen van 45 euro als je dvd's wilt bekijken. En de games maken je dus blijkbaar geen drol uit, dus dan zou ik voor het goedkoopste gaan.
Tsja, ik vind dat toch een beetje een argument met zowel een positieve als negatieve zijde. Zonder afstandsbediening werkt de DVD-optie van de XBox niet. Daarentegen: voor de PS2 moet je om je games te saven een memorycard kopen en om online te spelen een nog niet verkrijgbare netwerkkaart halen. Daarbij is het bedienen van DVDs met je controller ook niet ideaal, dus koop je voor makkelijk gebruik voor die 25 euro er wel een 'echte' DVD-afstandsbediening bij.

Alles bij elkaar opgeteld is de XBox-console gewoon goedkoper. Ik ben het wel met je eens dat de spellen voor de PS2 goedkoper zijn, óók omdat je PSX-games erop kunt doen (maar zeg nou zelf, koop je PSX games als je een PS2 hebt staan?) Dus weeg het tegen elkaar af. Na de aanschaf van een spel of drie heb je het verschil in aanschafprijs van qua functies ONGEVEER gelijke systemen terugverdiend en begin je met een PS2 per spel zo'n € 10 winst te draaien.

quote:
Of is het nou: 300 in de maak en 200 daarvan voor de kerst
Ja
  zaterdag 25 mei 2002 @ 23:39:19 #205
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4326723
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 23:34 schreef twi het volgende:

[..]

Tsja, ik vind dat toch een beetje een argument met zowel een positieve als negatieve zijde. Zonder afstandsbediening werkt de DVD-optie van de XBox niet. Daarentegen: voor de PS2 moet je om je games te saven een memorycard kopen en om online te spelen een nog niet verkrijgbare netwerkkaart halen. Daarbij is het bedienen van DVDs met je controller ook niet ideaal, dus koop je voor makkelijk gebruik voor die 25 euro er wel een 'echte' DVD-afstandsbediening bij.

Alles bij elkaar opgeteld is de XBox-console gewoon goedkoper. Ik ben het wel met je eens dat de spellen voor de PS2 goedkoper zijn, óók omdat je PSX-games erop kunt doen (maar zeg nou zelf, koop je PSX games als je een PS2 hebt staan?)
[..]

Ja

Ik zeg niet dat de spellen voor de ps2 goedkoper zijn. Ze zijn net zo duur als de xbox games. Maar bij die kerel gaat het niet echt om het gamen dus de memory card en ethernetkaart hoeft ie niet zo nodig denk ik.

Ik heb zelf geen dvd remote kit gekocht voor mijn xbox omdat ik de dvd's gewoon kan kijken op de ps2. Dus voor als nog zou ik voor de ps2 gaan als het je alleen gaat om dvd's te bekijken. Ja als je ook echt games wilt spelen dan zou ik voor de xbox gaan omdat je geen memory card nodig hebt en er zit al een ethernet kaart in van 100mbit.

maandag 27 mei 2002 @ 19:51:19 #206
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4349478
Euh ik denk echter dat echt games spelen in de laatste plaats goed kan op de xbox. En op de andere console's uitstekend.
Goed, dat is een kwestie van smaak en kan hele vlammende reakties kennelijk los maken bij de mens. Maar let op, tis een kwestie van smaak, en daar valt nog steeds niet over te twisten

Ik kan er bij zeggen dat het dvd beeld wat uit je PS2 echt subliem is!
Heb het deze week zelf maar eens geprobeerd, nee ik weet niet hoe dat van de xbox er dan uit ziet.

The truth was in here.
  maandag 27 mei 2002 @ 20:35:04 #207
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4350283
quote:
Op maandag 27 mei 2002 19:51 schreef Bastard het volgende:
Euh ik denk echter dat echt games spelen in de laatste plaats goed kan op de xbox. En op de andere console's uitstekend.
Goed, dat is een kwestie van smaak en kan hele vlammende reakties kennelijk los maken bij de mens. Maar let op, tis een kwestie van smaak, en daar valt nog steeds niet over te twisten

Ik kan er bij zeggen dat het dvd beeld wat uit je PS2 echt subliem is!
Heb het deze week zelf maar eens geprobeerd, nee ik weet niet hoe dat van de xbox er dan uit ziet.

ja op de xbox ziet het er beter uit...kep de ps2 en xbox beide een keer op de proef gesteld met een DVD...en de xbox is gewoon mooier (beide getest met RGB SCART)
Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_4365074
quote:
Op maandag 27 mei 2002 20:35 schreef Robhimself het volgende:

[..]

ja op de xbox ziet het er beter uit...kep de ps2 en xbox beide een keer op de proef gesteld met een DVD...en de xbox is gewoon mooier (beide getest met RGB SCART)

Kan ik bevestigen, heb de PS2 gehad en nu de Xbox, en de dvd-kwaliteit van de Xbox is echt een stuk beter.

Strakker beeld en mooiere kleuren.

donderdag 30 mei 2002 @ 19:36:30 #209
28156 qbus
Walk of fame.
pi_4387808
Ik zit nu al een tijdje te twijfelen tussen 3 opties:

Cube: Kwalitatief hoogwaardige console,financiiel errug haalbaar maar tot nu toe beperkte/middelmatige software en weinig launge titels. Bovendien geen DVD!

Dreamcast: Fantastische spellen,2ehands niet erg duur,Beter als die fucking PS2 ,geen software meer beschikbaar,gedateerde configuratie.

X-Box: Neusje van de zalm,errug gelikte software,Duur,apparte afstandsbediening voor de DVD-functie.

Moeilijk.

donderdag 30 mei 2002 @ 21:32:04 #210
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_4389164
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 19:36 schreef qbus het volgende:
launge

Ik ga de Gamecube steeds meer waarderen maar ik heb nog altijd liever een Xbox. Gavere games en DVD.

donderdag 30 mei 2002 @ 22:12:46 #211
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4389716
quote:
Ik zit nu al een tijdje te twijfelen tussen 3 opties:

Cube: Kwalitatief hoogwaardige console,financiiel errug haalbaar maar tot nu toe beperkte/middelmatige software en weinig launge titels. Bovendien geen DVD!

Nou ja, er zijn wel goede dingen uitgekomen. De Cube had juist heel veel launchtitels, 20, en dat heeft een andere console nooit gehaald. Daarvan is een gedeelte (Driven, Universal World Studios) troep, maar er zitten ook wel erg leuke spellen bij (Resident Evil, Super Smash Brothers, Rogue Leader, Super Monkey Ball).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 30 mei 2002 @ 22:18:49 #212
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4389797
quote:
X-Box: Neusje van de zalm,errug gelikte software,Duur,apparte afstandsbediening voor de DVD-functie.

Moeilijk.

XBox duur? 300 euro. Goedkoper als de ps2. je hebt een hd van 8 gig erin! Dus duur is het niet vergeleken met de andere consoles. Voor de DC zou ik al helemaal niet gaan. Kan je geen games meer voor krijgen, zou ik eerder voor de ps2 gaan. Ps2 heeft veel games en goede. FFX, zou maar een review lezen of wat screenies zoeke en dan zie je nog eens tot wat de ps2 in staat is. Ps2 heeft veel topgames.

Ja en de gamecube. Veel launchtitels. Goedkoop maar je moet wel een memorycard halen. Maar ik heb geen ervaring met de gc dus kan er niet veel over vertellen.

donderdag 30 mei 2002 @ 23:20:42 #213
5590 Robino
pi_4390563
Ik vind het trouwens echt be-lache-lijk dat Sony nog steeds niet haar prijzen omlaag haalt. Het is verdomme de oudste en meest inferieure console, maar wel de duurste!

Van de 3 merken had ik altijd de meeste sympathie voor Sony (helaas is Sega verdwenen van de consolemarkt, anders stond die met stip op 1) maar daar is niks meer van over.

pi_4390666
Die prijs zakt binnenkort,trust me.Ps2 inferieures(oid)?Kijk naar FFX en je denkt anders.En het gaat echt niet om de hardware,dat je dat nou nog niet weet
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  vrijdag 31 mei 2002 @ 00:05:18 #215
28156 qbus
Walk of fame.
pi_4391154
Het wordt denk ik toch een X-box.
Gezien de vette games die er op te krijgen zijn en de kwaliteit van het beestje. Tuurlijk,het wordt een enorme aanslag op mijnheer de portemonee, maar dan heb je ook wat !! .
De cube zie ik gezien zijn kinderlijke spelletjes niet echt meer zitten denk ik.PS2 hoeven we het niet eens meer over te hebben met die belachelijke prijs voor een verouderde console,laat staan de arrogante houding van Sony.
* heeft vanavond op een X-box doa3 gespeeld bij een maat
X-Box,Here i come!
  vrijdag 31 mei 2002 @ 00:19:56 #216
5590 Robino
pi_4391341
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 23:28 schreef Ker_Plunk het volgende:
Die prijs zakt binnenkort,trust me.Ps2 inferieures(oid)?Kijk naar FFX en je denkt anders.En het gaat echt niet om de hardware,dat je dat nou nog niet weet
Leg de consoles naast elkaar met dezelfde games en je piept wel anders
  vrijdag 31 mei 2002 @ 07:38:18 #217
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4392436
Lekker he PS2 bashen..
The truth was in here.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 11:54:57 #218
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_4394502
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 07:38 schreef Bastard het volgende:
Lekker he PS2 bashen..

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat het bashen van welke console goed is, maar je kunt er zelf ook wat van (hoewel je je tegenwoordig redelijk gedraagt). Wat ik dus wil zeggen is: ga nu niet zielig lopen doen, omdat er eens een keer commentaar op de PS2 geleverd wordt. Ik heb namelijk nog niks gelezen dat niet waar is:
- De PS2 is de oudste console
- De PS2 is de duurste console
- De PS2 presteert nog steeds erg goed, maar blijft toch een beetje achter bij de XBox en de GameCube.

vrijdag 31 mei 2002 @ 12:36:17 #219
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4395054
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 07:38 schreef Bastard het volgende:
Lekker he PS2 bashen..
gut, gut..... De bash koning himself hoor! How het op kritiek Dezelfde "kritiek"die jij op de xbox had.
Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
  vrijdag 31 mei 2002 @ 12:42:35 #220
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_4395139
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 00:05 schreef qbus het volgende:
De cube zie ik gezien zijn kinderlijke spelletjes niet echt meer zitten denk ik.
, kijk nou eens wat er voor uitkomt, ben je soms bang dat je voor mietje word uitgemaakt omdat het kinderachtig zou zijn? Wat een slecht argument.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 13:03:58 #221
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4395460
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 22:12 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn wel goede dingen uitgekomen. De Cube had juist heel veel launchtitels, 20, en dat heeft een andere console nooit gehaald. Daarvan is een gedeelte (Driven, Universal World Studios) troep, maar er zitten ook wel erg leuke spellen bij (Resident Evil, Super Smash Brothers, Rogue Leader, Super Monkey Ball).

Super Smash Brothers en Resident Evil waren geen launch titels.

'Toptitels' als Tarzan Untamed, Donald Duck Quack Attack, Universal Studio en Tetris World wel. En ook nog 8 spellen die ook op de andere consoles te krijgen waren (Tony Hawk's 3, Spiderman, Burnout etc).

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 13:09:13 #222
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4395556
Ik moet van de dok. op mn bloeddruk letten, dus om gezondheidsredenen ga ik niet op jullie in
The truth was in here.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 13:10:26 #223
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4395581
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 13:09 schreef Bastard het volgende:
Ik moet van de dok. op mn bloeddruk letten, dus om gezondheidsredenen ga ik niet op jullie in
Blijf dan ook met je tengels van die chocolade repen af!!
  vrijdag 31 mei 2002 @ 13:43:02 #224
5590 Robino
pi_4396042
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 11:54 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat het bashen van welke console goed is, maar je kunt er zelf ook wat van (hoewel je je tegenwoordig redelijk gedraagt). Wat ik dus wil zeggen is: ga nu niet zielig lopen doen, omdat er eens een keer commentaar op de PS2 geleverd wordt. Ik heb namelijk nog niks gelezen dat niet waar is:
- De PS2 is de oudste console
- De PS2 is de duurste console
- De PS2 presteert nog steeds erg goed, maar blijft toch een beetje achter bij de XBox en de GameCube.

Precies!
Ik bash nix, ik vind het een supermachientje hoor, maar ik koop hem niet meer vanwege bovenstaande redenen.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 14:10:15 #225
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4396429
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 13:03 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Super Smash Brothers en Resident Evil waren geen launch titels.

Super Smash Brothers was wel een launchtitel, eveneens als toptitel super monkey ball
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')