1 euro?quote:
62% accijns en BTWquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:49 schreef Paul het volgende:
Wat verdient nou eigenlijk een winkel aan een pakje sigaretten?
Kort maar krachtige vraag
Nope maximaal 67% van de prijs mag belastingen zijn.. niet meer 80% kan dus nooitquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:51 schreef Stuart het volgende:
Ongeveer 80% van de prijs gaat naar 's lands schatkist
Holy shit, ik realiseer me plotseling hoe obvious het eigenlijk wel niet is waarom sigaretten niet verboden wordenquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:51 schreef Stuart het volgende:
Ongeveer 80% van de prijs gaat naar 's lands schatkist
Ok thxquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:24 schreef Koewam het volgende:
Bijna niks. 10-20 cent. Enige reden waarom tabakszaken nog bestaan is omdat mensen die sigaretten kopen ook nog wat kauwgom, tijdschriften kopen.
Ik weet vanuit een andere zaak 5 cent ofzoquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:24 schreef Koewam het volgende:
Bijna niks. 10-20 cent. Enige reden waarom tabakszaken nog bestaan is omdat mensen die sigaretten kopen ook nog wat kauwgom, tijdschriften kopen.
Hmm apart iddquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:52 schreef Saind het volgende:
The fuck.. Er zit hier nog zon winkeltje met echt ALLEEN maar sigaretten en sigaren, hoe the fuck bestaat dat nog? Ook geen tijdschriften niks.
Cocaïne?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:52 schreef Saind het volgende:
The fuck.. Er zit hier nog zon winkeltje met echt ALLEEN maar sigaretten en sigaren, hoe the fuck bestaat dat nog? Ook geen tijdschriften niks.
Misschien dat ze op sigaren meer verdienen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:52 schreef Saind het volgende:
Waarschijnlijk hebben ze ook heel erg exclusieve sigaretten/sigaren. Daar zit waarschijnlijk wel een grotere winstmarge op. Maar alleen van Van Nelle, Marlboro, etc verkopen kan je niet leven. De winstmarge is zo belachelijk laag.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:52 schreef Saind het volgende:
bron: Tabakszaken zien winst in rook opgaanquote:Op een pakje sigaretten bijvoorbeeld zit voor de winkelier een marge van 0,17 euro tot 0,35 euro. "De voorraadkosten zijn op zo'n marge nauwelijks meer te dragen." Tabakszaken hebben te maken met het vreemde fenomeen dat bij wet is geregeld dat fabrikanten de prijs van een pakje sigaretten vaststellen. "Als je spruitjes verkoopt en je hebt te maken met een slechte oogst, kan je de prijs verhogen, wij kunnen dat niet.
Klopt, ze maken zelfs verlies. Op een kratje Amstel word zelfs een euro verlies gemaakt!quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:04 schreef Lysdexie het volgende:
Supermarkten verdienen ook niks aan 1,5L CocaCola flessen. Vertelde mijn baas mij.
Het is toch rotzooi...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:06 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Klopt, ze maken zelfs verlies. Op een kratje Amstel word zelfs een euro verlies gemaakt!
Nee, maar als je boodschappen doet dan ga je liever naar een winkel waar ze Amstel + overige boodschappen verkopen dan dat je naar twee winkels moet gaan. Die euro verlies compenseren de supermarkten dan weer met de andere boodschappen die je doet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:21 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Het is toch rotzooi...
Waarom verkopen ze het dan.
Je gaat echt niet naar de winkel voor Amstel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |