abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86120238
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:09 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

Flora by Gucci past bij je omschrijving..

Maar probeer anders Coco Mademoiselle eens.. altijd _O_ als m'n vriendin die opheeft.
coco mademoiselle O+
  FOK!fossiel maandag 6 september 2010 @ 11:30:26 #252
1455 Keroppi
kool kikker
pi_86120388
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:25 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

coco mademoiselle O+
Ik was gisteren bijna gezwicht voor de body-oil variant. De geur is dan wat minder overheersend en ik vind het in mijn beroep niet heel erg geschikt om heel bedwelmende geuren te dragen. Maar toen bedacht ik me dat ik nog een bodylotion van Coco Mademoiselle thuis heb liggen :)
Chick on a mission
  maandag 6 september 2010 @ 11:43:34 #253
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_86120796
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:36 schreef Mylene het volgende:
Iemand Chanel Blue al geprobeerd?
Yep, afgelopen donderdag gekocht... heerlijk geurtje! (blijft subjectief natuurlijk)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_86121233
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:17 schreef altootje86 het volgende:
mmmm... uitzondering op de regel dan? ik heb een behoorlijk lichte huid (ben best blond van mezelf!) maar alien van mugler (lijkt mij toch ook een wat zwaardere geur) ruikt bij mij toch stukken beter dan een licht geurtje, wat vaak heel snel weg is... of mijn neus werkt niet naar behoren, dat kan natuurlijk ook ;) (naast dat je aan een geur gewend raakt, daarom juist wil ik ook wat meer 'verschillende' geuren maar ik wil ze wel langere tijd kunnen ruiken)

en wat is dan het verschil tussen zwaar en een volle, warme zoete geur die lang blijft? imo komt dat bijna altijd op hetzelfde neer toch?
Das lastig uit te leggen, misschien als je de geuren ruikt die ik noemde dat je het verschil een beetje begrijpt. Echte zware geuren kunnen bijvoorbeeld ook heel kruidig zijn, warme zoete geuren zijn geurtjes als Deep Red, je zult hem sneller in de winter/savonds dragen omdat ie 'warm' is, toch kunnen veel mensen hem waarderen omdat het niet een hele heftige geur is. Hij ruikt anders bij mensen met een lichte/donkere huid, maar bij bijna iedereen is ie lekker. Ruik maar eens aan een Poeme of een bruine Gucci, misschien snap je wat ik bedoel. Sowieso zitten de echt zware geuren vaak in een bruine/goudkleurige fles, of de fles is doorzichtig en de parfum zelf is bruin/heel donkergeel (van der Bilt is ook donkergeel).
Lichte geuren zitten vaak in een (licht)roze of (licht)blauwe fles, als het flesje doorzichtig is zie je dat de parfum zelf ook deze kleuren heeft, waarbij blauw wat frisser is (Davidoff Cool Water, Mexx Ice Touch), en roze wat zoeter (Mexx Nice, Mademoiselle van Chanel, Femme van Boss). warme zoete geuren zitten vaak in een rode fles (Gucci Rush, Christina Aguilera by Night, Armani Night, Deep Red), let er maar eens op. (met de nadruk op vaak, niet áltijd)

Omdat Gucci ook bruine flesjes heeft ter verduidelijking, met de bruine Gucci bedoel ik deze;

Daarnaast is wat ik schreef natuurlijk niet een vaste 'regel' maar eerder een hulpje voor mensen die niet weten wat hun partner lekker vindt.. het hulpje klopt namelijk zo goed als altijd, al zijn er natuurlijk uitzonderingen.

Mademoiselle is volgens mij zo'n geur die bijna iedereen lekker vindt O+ net als Femme van Hugo Boss etc, met dat soort geuren zit je niet snel verkeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door princess-a op 06-09-2010 12:05:20 ]
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_86123708
bij femme van hugo boss en flora van gucci heb ik toch ook wel het idee dat die vrij licht/fris zijn... -O-
deep red vind ik ook wat kruidigs hebben trouwens... :Y
maar okee, na wat te hebben rondgespeurd had ik bij alien ook iets van: "óh... dus zo ruikt jasmijn en vanille". bij vanille dacht ik altijd aan de vla-geur :X
bij poeme en tresor heb ik trouwens dat ik die vaak verkoop aan 40+ dames... vind ze zelf niet echt lekker.
pi_86124134
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef altootje86 het volgende:
bij femme van hugo boss en flora van gucci heb ik toch ook wel het idee dat die vrij licht/fris zijn... -O-
deep red vind ik ook wat kruidigs hebben trouwens... :Y
maar okee, na wat te hebben rondgespeurd had ik bij alien ook iets van: "óh... dus zo ruikt jasmijn en vanille". bij vanille dacht ik altijd aan de vla-geur :X
bij poeme en tresor heb ik trouwens dat ik die vaak verkoop aan 40+ dames... vind ze zelf niet echt lekker.
Zijn ze ook, zijn allebei bloemen geuren. Deep Red is in de top bloemig, in het hart zit fruit met wat kruidige tonen en in de basis zit vanille met musk aromas en kruiden dus dat klopt wel ;) Top ruik je als je de fles open doet, het hart een uurtje na het aanbrengen ongeveer en later de basis.

Het zijn ook echt oudere dames geuren, die zijn vaak zwaar.
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  maandag 6 september 2010 @ 14:48:32 #257
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_86127169
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:07 schreef El_Borracho het volgende:
[ afbeelding ]

Is deze opnieuw te koop? Op de site van Mugler staat 'ie als collectors editie.
Hmm ik kwam deze fles wel tegen bij Douglas vandaan. Maar dan met een blauw/paarse (ben kleurenblind dus kan het niet zeker zeggen) ster.
  maandag 6 september 2010 @ 14:49:42 #258
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_86127206
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:48 schreef The_Chosen_1 het volgende:

[..]

Hmm ik kwam deze fles wel tegen bij Douglas vandaan. Maar dan met een blauw/paarse (ben kleurenblind dus kan het niet zeker zeggen) ster.
Vraagsteller had het over A*Men Pure Malt, de blauwe is de originele A*Men.
Confidence through competence
  maandag 6 september 2010 @ 14:51:32 #259
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_86127278
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:58 schreef princess-a het volgende:

[..]

Dat zijn best verschillende geuren! Ik verkoop D&G ;) Light Blue vaak tegelijk met Diesel Only the Brave of One Million van Paco Rabanne :)
Vandaag maar naar douglas geweest, ik vond the brave wel lekker op zich maar niet beter dan de huidige geurtjes, of tenminste niet dusdanig anders dat ik hem zou willen. One Million is niet echt mijn geurtje. Heb uiteindelijk Blue de Chanel gekocht. Toch bedankt voor je advies. ^O^
  maandag 6 september 2010 @ 14:52:12 #260
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_86127300
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:49 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Vraagsteller had het over A*Men Pure Malt, de blauwe is de originele A*Men.
Oh okay dat wist ik niet. Ik dacht misschien nieuwe verpakking ofzo. :')
pi_86128178
Ik had beter de volledige naam erbij gezet, dan was er minder onduidelijkheid :)
Hoe vind je Bleu de Chanel tov Allure Homme Sport?
the pleasure - the privilege is mine
  maandag 6 september 2010 @ 15:27:51 #262
55709 Stereotomy
pi_86128401
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:19 schreef El_Borracho het volgende:
Ik had beter de volledige naam erbij gezet, dan was er minder onduidelijkheid :)
Hoe vind je Bleu de Chanel tov Allure Homme Sport?
Hier:

Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 19

;(

Ergens ook wel logisch. De Allure Homme-lijn is een enorme melkkoe voor Chanel. Dus dat ze met Bleu op dezelfde voet verdergaan om meer geld binnen te harken is zakelijk gezien de juiste.
pi_86128581
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:27 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hier:

Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 19

;(

Ergens ook wel logisch. De Allure Homme-lijn is een enorme melkkoe voor Chanel. Dus dat ze met Bleu op dezelfde voet verdergaan om meer geld binnen te harken is zakelijk gezien de juiste.
Ik denk niet dat ik deze zal testen :') De enige nieuwe geur (niet-niche) waar ik naar uitkijk is The One Gentleman, die zou deze maand in de winkel verschijnen.
  maandag 6 september 2010 @ 15:35:52 #264
55709 Stereotomy
pi_86128626
Ach, alles een keer zelf testen, is mijn motto. :P
pi_86128795
Teveel om alles te testen, plus de dwaze reclame met de tagline "be unexpected" :?
  maandag 6 september 2010 @ 15:51:04 #266
55709 Stereotomy
pi_86129188
Oh is dat de tagline van Bleu?

Ik vond het idd wel unexpected dat het zoveel op Allure Homme Sport (Cologne) leek. :P :P
pi_86129366
nog niet gezien?
  maandag 6 september 2010 @ 16:09:36 #268
55709 Stereotomy
pi_86129820
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:56 schreef El_Borracho het volgende:
nog niet gezien?
Mijn ogen, wat doe je? :') ;(

Dit doet me denken aan Guerlain Homme:

Ook Guerlain Homme is een middle-management klinisch synthetisch sandelhoutgeurtje en heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met de jungle, roofdieren of het in een Tarzan-broek rondlopen in de bossen.

Maargoed, het is ook nostalgisch gereutel van mij hoor, want iconische advertenties zoals Chanel Egoïste krijgen we niet meer terug.

pi_86130079
Die Egoïste reclame vind ik ge-ni-aal _O_

Wat ik van deze moet vinden weet ik niet
  maandag 6 september 2010 @ 17:04:20 #270
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_86131754
quote:
Op maandag 6 september 2010 16:17 schreef El_Borracho het volgende:
Die Egoïste reclame vind ik ge-ni-aal _O_

Wat ik van deze moet vinden weet ik niet
Langdradig. :')
pi_86132243
quote:
Op maandag 6 september 2010 13:24 schreef princess-a het volgende:

[..]

Zijn ze ook, zijn allebei bloemen geuren. Deep Red is in de top bloemig, in het hart zit fruit met wat kruidige tonen en in de basis zit vanille met musk aromas en kruiden dus dat klopt wel ;) Top ruik je als je de fles open doet, het hart een uurtje na het aanbrengen ongeveer en later de basis. Het zijn ook echt oudere dames geuren, die zijn vaak zwaar.
haha dat wist ik dan weer wel... zoals gezegd, enige basiskennis heb ik, maar concrete geurkennis (wat in welke categorie valt enzo) dus niet ;(

maar vanille in deep red? had ik er dan weer niet direct uitgehaald... al is het ook alweer even geleden dat ik 'm heb geroken ;) zal wel met mijn vla waanbeeld te maken hebben :')
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:41:20 #272
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_86424299
Iemand ervaring met http://www.voordeligegeurtjes.nl/ ??
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_86428232
Ik zou er niet aan beginnen, per merk is het assortiment héél beperkt, dus ik denk dat het voornamelijk gaat om geurflesjes die al oud zijn..
pi_87003751
Is er een goede site waar samples van geurtjes worden aangeboden?

Op FragranceX zag ik er een aantal staan, maar is er nog meer keuze? iemand ervaringen?
  woensdag 29 september 2010 @ 23:43:43 #275
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_87005572
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:00 schreef Jappe90 het volgende:
Is er een goede site waar samples van geurtjes worden aangeboden?

Op FragranceX zag ik er een aantal staan, maar is er nog meer keuze? iemand ervaringen?
Als je die mini spray flesjes bedoeld kan je ook langs de plaatselijke douglas gaan en vragen of ze wat flesjes vol willen gieten voor je. Doen ze zo voor je. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')