GroetenUitBrabant | donderdag 14 januari 2010 @ 17:22 |
Ik heb hier een Seat Ibiza 1.8 16v GTI staan, die de APK niet doorkwam door een te hoge CO uitstoot, volgens de garage moest er een nieuwe katalysator onder. Dit grapje kosste dan wel ongeveer 250 Eurootjes. Nu hoorde ik van een collega dat er ook een katalysator van een Golf onder past (welk type weet ik niet). En die zijn een stuk goedkoper en makkelijker te vinden. Weet iemand of dit klopt? Of weet iemand waar ik dit na kan zoeken? | |
wouter37 | donderdag 14 januari 2010 @ 17:31 |
type nummer van je seat googlen en ergelijken met een golf | |
Hyperdude | donderdag 14 januari 2010 @ 17:57 |
Weet je zeker dat je kat kaduuk is? Kan genoeg andere (goedkopere) oorzaken hebben volgens mij. Luchtmassameter OK? | |
#ANONIEM | vrijdag 15 januari 2010 @ 18:31 |
quote:Idd..laat je niet te snel iets op je mouw spelden..LMM,lambda..kan ook de oorzaak zijn...rammelt je cat ? Veel voorkomend kwaaltje dat het binnenwerk losbreekt en het hele uitlaattraject gedeeltelijk blokkeert. Iig lijkt mij dat een VW cat ook past aangezien dezelfde techniek bij beide merken gebruikt is. Nr's vergelijken en een gebruikte opsnorren ergens..scheelt je weer flink wat centjes (mits je het zelf kunt monteren). | |
Herr.Flick | vrijdag 15 januari 2010 @ 23:30 |
Lambda signaal is (met de juiste aparatuur) gemakkelijk te meten.. Lambda signaal goed = bijna zeker katalysator stuk. En anders gewoon kijken of je voor de kat kunt meten, bij geen verschil zeker katalysator stuk | |
Cupra16v | maandag 18 januari 2010 @ 13:14 |
Lees de auto eens uit op fout code's etc, daaruit kan je 9 van de 10x zien wat het probleem is. En jou type blok is geleverd in een golf 2 1.8 16v (type ADL volgens mij), hiervan past de cat waarschijnlijk ook. Alleen weet niet zeker of je blok ook evenhoog/laag ligt als de golf, aangezien mijn blok (de 2.0 16v, abf) wel een stukje lager ligt als de golf 3 ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:55 |
En nu? | |
Devo | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:57 |
quote:Dat is correct! | |
GroetenUitBrabant | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:59 |
Bedankt voor de reacties mensen. Topic mag dicht, auto is verkocht. | |
Barcaconia | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:01 |
Dat zijn toch allemaal VAG parts. In de computer van een universele garage die geen originele VAG onderdelen koopt komt een passende kat voor een Golf en een Ibiza er gewoon hetzelfde uit. Als je naar de dealer gaat misschien ook wel, maar dan zou ik me nog voor kunnen stellen dat er verschil in zit. Ik denk dat een groot deel sowieso arbeidsloon is. Ik weet niet hoe die kat vastzit onder zo'n ding maar uitlaatdelen wisselen kan vaak een roestzooi zijn. |