abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77199166
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:54 schreef single_queen het volgende:
In Amsterdam zit bij het Westerpark een zaak die heet Lasagne. Toen mn vriendin voorstelde om daar afhaalmaaltijd te halen werd ik blij verrast!
Lasagne wordt gerund door een Italiaan die geen Nederlands spreekt en hij verkoopt 2 soorten lasagnes, THAT'S IT! Alleen kan je ook nog vragen om gehakt bij de vegetarische variant (haha).
Er zitten eten wil je niet eens, sfeerloze bende en misschien 2 krukken als interieur! De lasagne valt zwaar maar is goddelijk. Ik ging ff goed analyseren hoe die in elkaar zit, maar nu weet ik het: ik gebruik zelf té weinig pasta. Je moet niet 4 laagjes lasagnebladen gebruiken, maar minimaal een stuk of 8! Briljant nogmaals!

Dus als het niet lukt en je toevallig in Amsterdam woont... ga daar gewoon heen, it's worth it!
Nog andere bevindingen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77307015
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 07:42 schreef Winner_Taco het volgende:
Hoe zit het dan met dit recept:
[..]

Iedereen daar is er laaiend over . Wat denken julie ?
Ik vond m heel lekker. Normaal gooi ik er veel meer groente etc. doorheen, deze leek me vooraf saai maar was heel vol van smaak en fijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:56:25 #28
267323 Agapimou
Morgen gratis bier
pi_77314659
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:54 schreef single_queen het volgende:
In Amsterdam zit bij het Westerpark een zaak die heet Lasagne. Toen mn vriendin voorstelde om daar afhaalmaaltijd te halen werd ik blij verrast!
Lasagne wordt gerund door een Italiaan die geen Nederlands spreekt en hij verkoopt 2 soorten lasagnes, THAT'S IT! Alleen kan je ook nog vragen om gehakt bij de vegetarische variant (haha).
Er zitten eten wil je niet eens, sfeerloze bende en misschien 2 krukken als interieur! De lasagne valt zwaar maar is goddelijk. Ik ging ff goed analyseren hoe die in elkaar zit, maar nu weet ik het: ik gebruik zelf té weinig pasta. Je moet niet 4 laagjes lasagnebladen gebruiken, maar minimaal een stuk of 8! Briljant nogmaals!

Dus als het niet lukt en je toevallig in Amsterdam woont... ga daar gewoon heen, it's worth it!
Waar dan? Adres, Website?
aa-gap-ie-moe
Not your average newbie :h
  woensdag 27 januari 2010 @ 00:26:27 #29
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_77319141
De lekkerste lasagne is gemaakt met zelf gekneed deeg en een tomatensaus die de hele dag heeft geprutteld.

Ingrediënten
- hele bol knoflook
- 2 grote uien
- salie, rozemarijn, tijm, oregano (vers!)
- plens goede rode wijn
- kilo tomaten
- veel olijfolie
- theelepel suiker
- peper en zout
(- optioneel wat geraspte wortel)

uien aanfruiten in de olijfolie, fijngehakte knoflook erbij, dan de fijngehakte kruiden.
Vervolgens de in stukjes gesneden tomaten erbij en daarna de rest van de ingrediënten. Aan de kook brengen en dan zo lang mogelijk op een heel laag vuurtje laten pruttelen. Ik doe altijd iets van 6 uur.

Daarna staafmixen en tot gewenste dikte inkoken.

Voor in de lasagne een saus maken met ui, rundergehakt en bovenstaande tomatensaus. Laagjes saus en deeg om en om, eindigen met bechamelsaus ( dikke klont boter, scheutje melk, wat bloem, peper en zout) en afmaken met verse parmezaan. Dan met alufolie afdekken en zo'n 45 min in de oven mikken @ 200 graden (laatste kwartiertje zonder folie). Af en toe varieren met een laagje champs is ook lekker.

Eten met een goed stuk stokbrood erbij

Eigenlijk is het retemakkelijk, je moet er alleen wat tijd in willen steken. Maar wat mij betreft is lasagne zo het lekkerst
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:42:45 #30
289161 Simpelkoken
Heel Nederland aan de kook!
pi_77325216
Viking lasagna is ook een succes!

Een heel lasagna recept met bijhorende instructie video.

En bechamel saus hoort er echt bij! Vergeet de viking ook niet
Gewoon lekker koken met Simpelkoken.nl
pi_77326351
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:56 schreef Agapimou het volgende:

[..]

Waar dan? Adres, Website?
Volgens mij is dit het. Op zich wel stoer, gewoon alleen lasagne verkopen
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_77492631
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:14 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Volgens mij is dit het. Op zich wel stoer, gewoon alleen lasagne verkopen
Jep!!!

heeerlijk :-)!!!!
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_77492847
quote:
Op zondag 24 januari 2010 02:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nog andere bevindingen?
Volgende keer zal ik beter opletten ;-)

Zelf maak ik het liefst vier-kazen lasagne. Maar dat heb ik nu ZO vaak gedaan, dat ik ook weer nieuwe dingen ga proberen (recepten van dit topic!)

4 kazen is dus met maar 4 laagjes lasagne.
rundergehakt, gorgonzola, mascarpone (er doorheen), mozzarella en parmezaanse kaas (bovenop de bechamelsaus)... ja, kan nooit goed zijn voor de lijn
ik gooi er veel tomatenmeuk doorheen (puree uit een blikje, heerlijk verse tomaten zomers of gepelde tomaten uit een blikje), courgette en champignons, uitje en soms wat wortel.
Saus maak ik soms nog wat lekkerder met kruiden, maar weet nooit wat ik precies doe.
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  zondag 31 januari 2010 @ 22:02:48 #34
267323 Agapimou
Morgen gratis bier
pi_77492884
Thnx, als ik in de buurt ben zal ik eens kijken :-)
aa-gap-ie-moe
Not your average newbie :h
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')