abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2010 @ 08:57:35 #51
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:06:38 #52
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76882610
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:07 schreef Zwansen het volgende:
Daag hem voor de rechter.
Waarvoor, waarom en op welke grond
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:12:06 #53
273890 hexenwind
NEE! Ik lust geen mayonaise!
pi_76882635
Ik hoop dat je beseft dat betreffend persoon niet per se de dader is. Iemand die wil hacken kan dat prima via iemand anders zijn systeem doen. Hoe dan ook: mensen zijn daar wel zelf verantwoordelijk voor. Deze persoon is mogelijk strafbaar en kan, indien zo, zonder meer een proces aangedaan worden. Allereerst dien je aangifte te doen en vervolgens span je een proces aan via een advocaat. Als je er geen hebt kun je je mogelijk beroepen op rechtsbijstand. Ik zou schadevergoeding eisen voor de verloren gegevens. Wellicht zaten daar werkstukken, brieven en aldus uren werk in. Anderzijds ben ook jij zelf verantwoordelijk voor beveiliging en backup van je eigen gegevens. Of je die schadevergoeding krijgt is een tweede.

Of verder het proces aangegaan kan worden hangt ook van een aantal factoren af. Misschien klinkt het als een stomme vraag, maar heb jij die persoon je wachtwoord gegeven? Of, heb jij misschien ergens een blaadje laten slingeren met je wachtwoord op? Als iemand je wachtwoord WEET (anders verkregen dan door inbreuk of aankoop) is het namelijk NIET strafbaar in te loggen met die gegevens. Hier zullen een hoop gevestigd Travian spelers overigens over mee kunnen praten. Houdt er rekening mee dat je mogelijk zult moeten aantonen dat je je gegevens geheim hebt gehouden en niet ergens hebt laten slingeren. Het is (helaas) een beetje zoals dat iemand je woning straffeloos mag binnenkomen, maar pas strafbaar is wanneer je persoon hebt laten weten dat dit niet wenselijk is.

Mocht er verder allemaal niets uitkomen, dan is het TOCH verstandig aangifte te doen en een proces aan te vragen. Dit is van belang voor algemene wetenschappen en kennis. Mogelijk is betreffend persoon (of systeem!) een groter hacker dan je denkt. Waarschijnlijk niet, maar wie weet wat hij (of via dat systeem) nog meer geflikt heeft. Dus al heb je er mogelijk (al denk ik dat het helemaal goed komt ) zelf geen baat bij, doe dan de maatschappij een plezier en meld het toch. Hoe meer meldingen, hoe serieuzer het wordt genomen.

-EDIT-
BELANGRIJK: Doe sowieso melding! Hacker zou vanuit jouw account/systeem illegale handelingen kunnen hebben verricht. Het kan zoiets simpels zijn als een dreigmail te hebben gestuurd. Voorkom eventuele problemen. Al verwacht ik dat niet, maar toch.

-EDIT2-
Mensen die in dit topic schreven dat TS eerst zou kunnen vragen of aangifte doen ZINVOL is hebben echt een plank voor hun kop. Als je even logisch nadenkt....... Al acht de politie het niet zinvol dan nog is het zinvol. Veel (nog) zinloze meldingen maken zin. Maar goed, het is niet zinloos. Mocht de politie je dat toch vertellen dan vraag je maar fijn naar iemand anders na zijn naam gevraagd te hebben en melding gemaakt te hebben van zijn onwil mee te werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door hexenwind op 16-01-2010 09:26:49 ]
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:31:48 #54
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76882744
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 09:12 schreef hexenwind het volgende:
(...)
-EDIT2-
Mensen die in dit topic schreven dat TS eerst zou kunnen vragen of aangifte doen ZINVOL is hebben echt een plank voor hun kop. Als je even logisch nadenkt....... Al acht de politie het niet zinvol dan nog is het zinvol. Veel (nog) zinloze meldingen maken zin. Maar goed, het is niet zinloos. Mocht de politie je dat toch vertellen dan vraag je maar fijn naar iemand anders na zijn naam gevraagd te hebben en melding gemaakt te hebben van zijn onwil mee te werken.
En desnoods kijk je of je bij jou in de plaats online aangifte kunt doen, dan moeten ze hem wel aannemen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 13:23:26 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76887970
quote:
Revu-verslaggever krijgt geen boete voor hacken
23 November 2009 16:56

Revu-verslaggever Nick Kivits is door de Haagse politierechter vrijgesproken van computervredebreuk. Revu publiceerde eind vorig jaar een artikel (.pdf) over het hacken van mailboxen, waarbij ook de mailbox van staatssecretaris Jack de Vries was gekraakt. De Vries werd ingelicht en kreeg bovendien tips ter beveiliging van zijn e-mail. De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) is blij met de vrijspraak, zo schrijft de vereniging op haar website.

Tegen Nick Kivits was een geldboete van 500 euro geëist. Hoofdredacteur Altan Erdogan kreeg als leidinggevende wel een boete van 450 euro opgelegd, omdat bij het benaderen van De Vries’ mailbox berichten zijn geopend en gedownload. “De rechter stelt duidelijk dat het journalistieke belang zwaarder moet wegen dan het feit dat er formeel gezien een wet is overtreden en inbreuk is gemaakt op de privacy van Jack de Vries”, aldus NVJ-secretaris Thomas Bruning. “We beraden ons nog of de veroordeling met betrekking tot het downloaden van berichten aanleiding geeft tot verdere stappen. Dit vraagt om nadere bestudering van het vonnis en overleg met de betrokkenen. Daarover zal later deze week een beslissing worden genomen.
http://www.medianed.com/2(...)n-boete-voor-hacken/
  zaterdag 16 januari 2010 @ 13:56:55 #56
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_76889044
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Maar hoe heeft dat persoon je dan gehackt? Gewoon passwords geprobeerd?
Lijkt me toch het waarschijnlijkste. Mensen die dan als antwoord op de geheime vraag "de naam van mijn zusje/ konijn e.d." invullen vragen erom. Dat is de digitale variant van de sleutel onder de deurmat..

Het gaat dan natuurlijk ook niet om hacken maar om cracken en in dit geval een kwajongensstreek. Voortaan beter nadenken en de boel wat beveiligen ipv naar de politie e.d. gaan..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:08:44 #57
107521 Furia
snoopy weer
pi_76891253
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:57 schreef synnath het volgende:
Ik kwam net van mijn vriendin af

En nu de rest lezen
pi_76891437
Gewoon dom en naief om je hele hebben en houwen in een Hotmail account te stoppen.
Zoiets kan helaas gebeuren, ik zou zeggen: get over it, shit happens...

Verder kun je weinig doen, en pas een beetje op met je beschuldigingen, straks is het heel iemand andes. Je hebt alleen een wazig ip adres, waarvan je nauwelijks een idee hebt of dat de dader is
٩๏̯͡๏)۶
pi_76895002
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:15 schreef Ronaldsen het volgende:
Gewoon dom en naief om je hele hebben en houwen in een Hotmail account te stoppen.
Zoiets kan helaas gebeuren, ik zou zeggen: get over it, shit happens...

Verder kun je weinig doen, en pas een beetje op met je beschuldigingen, straks is het heel iemand andes. Je hebt alleen een wazig ip adres, waarvan je nauwelijks een idee hebt of dat de dader is
Gewoon dom en naif om je hele hebben en houwen in je huis te stoppen.
Er kan ingebroken worden, ik zou zo zeggen : get over it, shit happens...

Mongool.
pi_76895164
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Aangifte kan je wel doen maar gezien ze bij de politie niet erg op de hoogte zijn van cybercrimes (als je het al zo mag noemen) verwacht ik niet dat ze er achteraan zullen gaan, net zoiets als je aangifte komt doen van je gestolen fiets zeg maar
Ik denk eerder dat ze zullen vragen of je zelf ernstige schade hebt opgelopen en zo ja,wat is dat dan?
Indien je 'nee' zegt dat zullen ze je vriendelijke bedanken en een notitie maken met andere woorden: Je had je alle moeite om dit te melden kunnen besparen.
75 topics = FIN
pi_76897149
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gewoon dom en naif om je hele hebben en houwen in je huis te stoppen.
Er kan ingebroken worden, ik zou zo zeggen : get over it, shit happens...

Mongool.
hoe kun je nou een huis met een hotmail account vergelijken?

En noem mij niet meteen een mongool met je smerige grafhoofd
٩๏̯͡๏)۶
pi_76899552
tvp
pi_76904088
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:23 schreef FP128 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ze zullen vragen of je zelf ernstige schade hebt opgelopen en zo ja,wat is dat dan?
Indien je 'nee' zegt dat zullen ze je vriendelijke bedanken en een notitie maken met andere woorden: Je had je alle moeite om dit te melden kunnen besparen.
+- 6 a 7 uur bezig met blokkeren / terugkrijgen accounts, alleen het Hyves account kostte al 20 mailtjes.
Nu is m'n account wéér geblokkeerd. En ik doe veel zaken over internet, via de mail, nu ben ik dus ook alle klantgegevens kwijt.
pi_76904112
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:35 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

hoe kun je nou een huis met een hotmail account vergelijken?

En noem mij niet meteen een mongool met je smerige grafhoofd
Rustig aan aub

Vriendelijk bedankt.
  zondag 17 januari 2010 @ 00:05:17 #65
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_76908635
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:00 schreef synnath het volgende:

[..]

Nu is m'n account wéér geblokkeerd.
Nogmaals, je hebt je PC wel grondig op aanwezigheid van keylogger ed gecontroleerd he? Anders blijf je de pineut..
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:50:19 #66
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_76941601
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:00 schreef synnath het volgende:

[..]

+- 6 a 7 uur bezig met blokkeren / terugkrijgen accounts, alleen het Hyves account kostte al 20 mailtjes.
Nu is m'n account wéér geblokkeerd. En ik doe veel zaken over internet, via de mail, nu ben ik dus ook alle klantgegevens kwijt.
Zaken doen via hotmail?

En is alles wat jij hebt gedaan wel legaal?
Ik heb geen idee of de dingen die je deed met IP adres enzo vinden wel legaal is namelijk.

En als je genoeg kennis hebt van het geheel zou je hem eventueel met gelijke munt terugbetalen.
Zeker omdat ik niet verwacht dat via de legale weg veel gaat gebeuren.
pi_76948805
Ik doe ook freelance werk via mijn gmail, zo gek is dat niet.
pi_76957475
Aangifte doen bij de politie.
  maandag 18 januari 2010 @ 12:35:15 #69
273890 hexenwind
NEE! Ik lust geen mayonaise!
pi_76960523
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:01 schreef synnath het volgende:

[..]

Rustig aan aub

Vriendelijk bedankt.
Hij had gelijk. Ik heb even geen idee waar dat mongool vandaan kwam. Excuses.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')