Ik hoop dat je beseft dat betreffend persoon niet per se de dader is. Iemand die wil hacken kan dat prima via iemand anders zijn systeem doen. Hoe dan ook: mensen zijn daar wel zelf verantwoordelijk voor. Deze persoon is mogelijk strafbaar en kan, indien zo, zonder meer een proces aangedaan worden. Allereerst dien je aangifte te doen en vervolgens span je een proces aan via een advocaat. Als je er geen hebt kun je je mogelijk beroepen op rechtsbijstand. Ik zou schadevergoeding eisen voor de verloren gegevens. Wellicht zaten daar werkstukken, brieven en aldus uren werk in. Anderzijds ben ook jij zelf verantwoordelijk voor beveiliging en backup van je eigen gegevens. Of je die schadevergoeding krijgt is een tweede.
Of verder het proces aangegaan kan worden hangt ook van een aantal factoren af. Misschien klinkt het als een stomme vraag, maar heb jij die persoon je wachtwoord gegeven? Of, heb jij misschien ergens een blaadje laten slingeren met je wachtwoord op? Als iemand je wachtwoord WEET (anders verkregen dan door inbreuk of aankoop) is het namelijk NIET strafbaar in te loggen met die gegevens. Hier zullen een hoop gevestigd Travian spelers overigens over mee kunnen praten.

Houdt er rekening mee dat je mogelijk zult moeten aantonen dat je je gegevens geheim hebt gehouden en niet ergens hebt laten slingeren. Het is (helaas) een beetje zoals dat iemand je woning straffeloos mag binnenkomen, maar pas strafbaar is wanneer je persoon hebt laten weten dat dit niet wenselijk is.
Mocht er verder allemaal niets uitkomen, dan is het TOCH verstandig aangifte te doen en een proces aan te vragen. Dit is van belang voor algemene wetenschappen en kennis. Mogelijk is betreffend persoon (of systeem!) een groter hacker dan je denkt. Waarschijnlijk niet, maar wie weet wat hij (of via dat systeem) nog meer geflikt heeft. Dus al heb je er mogelijk (al denk ik dat het helemaal goed komt

) zelf geen baat bij, doe dan de maatschappij een plezier en meld het toch. Hoe meer meldingen, hoe serieuzer het wordt genomen.
-EDIT-
BELANGRIJK: Doe sowieso melding! Hacker zou vanuit jouw account/systeem illegale handelingen kunnen hebben verricht. Het kan zoiets simpels zijn als een dreigmail te hebben gestuurd. Voorkom eventuele problemen. Al verwacht ik dat niet, maar toch.
-EDIT2-
Mensen die in dit topic schreven dat TS eerst zou kunnen vragen of aangifte doen ZINVOL is hebben echt een plank voor hun kop. Als je even logisch nadenkt.......

Al acht de politie het niet zinvol dan nog is het zinvol. Veel (nog) zinloze meldingen maken zin. Maar goed, het is niet zinloos. Mocht de politie je dat toch vertellen dan vraag je maar fijn naar iemand anders na zijn naam gevraagd te hebben en melding gemaakt te hebben van zijn onwil mee te werken.
[ Bericht 2% gewijzigd door hexenwind op 16-01-2010 09:26:49 ]