Het progestageen van de nuvaring is er 1 van de 'derde generatie'. In de eerste generatie-pil zat vrij veel oestrogeen, wat het tromboserisico liet stijgen. Pillen van de tweede generatie bevatten minder oestrogeen (zijn meestal 'lichte' pillen) en de progestagenen zorgen niet voor een zeer verhoogd tromboserisico. Pillen van de derde generatie hebben progestagenen die voor sommige dingen beter zijn, maar het tromboserisico verdubbelt ten opzichte van de tweede generatie.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:12 schreef Rituals het volgende:
Ik ben weer terug van het wandelen. Was heerlijk!
Loveli, volgens mij heb jij ook vrij veel verstand van anticonceptie of niet? Ik gebruik sinds een tijdje de nuvaring (sinds 3/4 jaar ongeveer) en het bevalt me echt heel goed. Nu hoorde ik alleen van een vriendin van mij dat er een paar mensen gestorven zijn door de nuvaring door stollingsproblemen. Haar zus is in het ziekenhuis terecht gekomen omdat ze een embolie had gekregen De artsen zeiden dat het kwam door de nuvaring en raadde die ook sterk af. Nu weet ik niet zo goed in hoeverre ik me iets van dat verhaal moet aantrekken. Weet jij iets over de nuvaring toevallig?
Eh, die heeft heul geen wenkbrouwen. Of bedoel je de unibrouw van Bert?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Die blijft... met dank aan de genen van mijn moeder
En ik heb de wenkbrauwen van mijn vader... of zullen we zeggen, van Ernie
Een flinke bos buikhaar is essentieel voor een goed oogst!quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:55 schreef Syrena het volgende:
Ik heb ook al eens een voordracht over navelpluis gehouden, bij de assertiviteitstraining![]()
Goed om te weten! De zus van die vriendin van mij had inderdaad een longembolie gekregen. Ze waren er gelukkig nog op tijd bij. Is de verhoogde kans op trombose bij deze derde generatie 'pil' een reden om te stoppen met de nuvaring? Ik rook niet, trombose zit niet bij ons in de familie en ik ben wel vrij jong (20 jaar).quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Het progestageen van de nuvaring is er 1 van de 'derde generatie'. In de eerste generatie-pil zat vrij veel oestrogeen, wat het tromboserisico liet stijgen. Pillen van de tweede generatie bevatten minder oestrogeen (zijn meestal 'lichte' pillen) en de progestagenen zorgen niet voor een zeer verhoogd tromboserisico. Pillen van de derde generatie hebben progestagenen die voor sommige dingen beter zijn, maar het tromboserisico verdubbelt ten opzichte van de tweede generatie.
Pillen van de 'nieuwe' generatie (na derde) hebben weer een ander risico, gemiddeld valt het mee, maar vooral bij jonge meisjes is het risico dan hoog.
Andere factoren zoals erfelijkheid en roken spelen ook mee, dus dat is iets om rekening mee te houden.
Zie ook
http://www.anticonceptie-online.nl/de_pil.htm#generatie
http://nhg.artsennet.nl/k(...)entenbrief/PBU3h.htm
quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:53 schreef AKnynke het volgende:
m'n laatste T is een exotische crumble geworden met banaan, appel, sinaasappel (hoezo exotisch) en kiwi en ananas. Enige slechte is de roomboter, zit maar heel weinig suiker door en volkoren meel en havervlokken. En ik heb 300 gram broccoli gegeten bij m'n avondeten, dus!
Hihi mijn vader heeft het zo'n 25 jaar volgehouden, maar nu heeft mijn moeder toch eindelijk haar zin: we hebben een katquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hele avond verhalen over taarten moeten aanhoren op m'n werk..
Leuke foto's van iedereen.. Ik wil ook graag een katje maar m'n vriend wil niet. Hé, dat komt me bekend voor.
"we"quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:09 schreef Viking84 het volgende:
Mark vond katten vroeger ook maar niks en nu is hij er zo gek mee: "Katten zijn geweldige beesten. Wij hebben de liefste katjes van de hele wereld. Wat zouden we toch zonder Taco en Janneke moeten etc etc." Janneke mag tegenwoordig graag op Marks schouders liggen en dat is zó cute. Zal één dezer dagen even een foto maken
.
Zeker, mijn lief vond al dat ze de computer omgekocht had (ik heb hem ingemaaktquote:
Zo te zien kan ik wel boeken, welke data en welk vliegveld?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef AKnynke het volgende:
ben ik vluchten aan het boeken, loopt de site van ryanair vast. precies nadat ik een vlucht van 8 euro had geselecteerd. En nu doet hij het niet meer. En die actie verloopt vannacht....
tis al gelukt! Maar toch heel erg bedankt!quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Zo te zien kan ik wel boeken, welke data en welk vliegveld?
Ryanair is wel vaker aan het kutten geloof ikquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef AKnynke het volgende:
ben ik vluchten aan het boeken, loopt de site van ryanair vast. precies nadat ik een vlucht van 8 euro had geselecteerd. En nu doet hij het niet meer. En die actie verloopt vannacht....
Mooi zo! En voor dat bedrag kun je nog eens naar de Duutser.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:44 schreef AKnynke het volgende:
[..]
tis al gelukt! Maar toch heel erg bedankt!k ga pas 11 feb. die kant op, maar dan blijf ik ook langer dan een week...Best okay, dus!
Ja, want begin maart ga ik ook!quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Mooi zo! En voor dat bedrag kun je nog eens naar de Duutser.
8 euro?! Dat is wel een mooie dealquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef AKnynke het volgende:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:44 schreef Sarabi het volgende:
Oja, net in de auto is iets helder voor mij geworden
Afvallen hoeft niet perse meer voor mij.....
Wel wordt ik ongelukkig als ik niet sport en verkeerd eet, dus daar wil ik op blijven letten
Maar niet speciaal voor gewichtsverlies maar wel gewoon omdat ik dan lekkerder in mijn vel zit
Waarschijnlijk brengt het wel met zich mee dat ik weer tot 72 ofzo afval maar dat zien we dan van zelf wel.
Morgen ook maar eens mijn blogje aanpassen.
Is de Duutser aan de andere kant van internet ook heftig aan het boeken?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:48 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, want begin maart ga ik ook!![]()
![]()
Nu daar nog even een vlucht voor boeken..
Nice! Zijn dat soort acties ook rond juli/hoogseizoen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:51 schreef AKnynke het volgende:
Eigenlijk vind ik 8 euro duur, ik vlieg ook vaak voor 1 euro. Maar goed, dat zit er niet altijd in!
Da's een lastige. Het gaat waarschijnlijk goed, maar als je net die ene op de tigduizend bent... Als je migraine hebt met aura's (als je flitsen ziet) meteen stoppen. Misschien even met de HA overleggen of je je stollingswaarden kunt laten testen ofzo. Medische statistiek is een raar ding. De kans is klein, maar als je net de 'hoofdprijs' wint maakt dat geen bal uit.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:34 schreef Rituals het volgende:
[..]
Goed om te weten! De zus van die vriendin van mij had inderdaad een longembolie gekregen. Ze waren er gelukkig nog op tijd bij. Is de verhoogde kans op trombose bij deze derde generatie 'pil' een reden om te stoppen met de nuvaring? Ik rook niet, trombose zit niet bij ons in de familie en ik ben wel vrij jong (20 jaar).
Nee. We hebben besloten dat het handiger is als ik daarheen kom. Dan kunnen we beiden rustig werken, en hebben we een appartement voor onszelf, wat ook wel prettig is. In April komt hij vast een keer deze kant op...quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Is de Duutser aan de andere kant van internet ook heftig aan het boeken?
website van ryanair in de gaten blijven houden. Houdt er wel rekening mee dat als je bagage incheckt dit 15 euro kost, en er nog 10 euro creditkaartkosten en verwerkingskosten overheen gaan. Dus eigenlijk is die 8 euro bullshit, maar toch. Tis nog goedkoop.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:53 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nice! Zijn dat soort acties ook rond juli/hoogseizoen?Ik wil in de vakantie zo goedkoop mogelijk vliegen, en mijn bestemming staat nu ook bij de 8 euro bestemmingen (alleen nergens meer te vinden als er geboekt gaat worden, en ik vertrek niet voor eind maart).
Bert jaquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:28 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Eh, die heeft heul geen wenkbrouwen. Of bedoel je de unibrouw van Bert?
[ afbeelding ]
[..]
En als je je ticket niet uitprint kost het 40 euro ofzoquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:58 schreef AKnynke het volgende:
[..]
website van ryanair in de gaten blijven houden. Houdt er wel rekening mee dat als je bagage incheckt dit 15 euro kost, en er nog 10 euro creditkaartkosten en verwerkingskosten overheen gaan. Dus eigenlijk is die 8 euro bullshit, maar toch. Tis nog goedkoop.
www.bookdepository.comquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:04 schreef shinydiscoball het volgende:
Chico chick, welke site gebruikte jij ook alweer om Engelse boeken te kopen?
Heb je ook zo'n kortingskaart voor de trein in Duitsland? Kaartjes zijn daar normaliter toch best duur?quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:25 schreef AKnynke het volgende:
zo. Nog een heenvlucht geboekt, nu nog een terugvlucht boeken, maar dat doe ik morgen wel. Misschien ga ik wel weer met de trein, want kan tot nu toe nog geen goedkope tickets vinden...Maar eens even kijken...
Duitse treinkaattjes kunnen ook vrij goedkoop zijn als je ze tegen laag tarief kunt boeken. Nou ja, goedkoop, 34 euro is flink meer dan 8.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:26 schreef neen het volgende:
[..]
Heb je ook zo'n kortingskaart voor de trein in Duitsland? Kaartjes zijn daar normaliter toch best duur?
Ik weet alleen dat je een BahnCard kan nemen maar kun je ook nog vroegtijdig boeken tegen een lagere prijs? Ik moet dit jaar eens een keer naar de Reeperbahnquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Duitse treinkaattjes kunnen ook vrij goedkoop zijn als je ze tegen laag tarief kunt boeken. Nou ja, goedkoop, 34 euro is flink meer dan 8.
hardstikke duur. Met ryanair vlieg ik naar Bremen, en daar woont de Duutser ook. Vanaf het vliegveld is het nog maar een half uurtje in de tram naar z'n huis...en als ik terug vlieg vlieg ik vanaf hannover, en je kunt voor 25 euro samen met het ticket een kaartje kopen. Dat is niet met ryanair, maar met airberlin. Dan landt ik namelijk ook op een half uur reizen van m'n huis, ipv eerst 3 uur reizen naar het vliegveld zoals met ryanair...quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:26 schreef neen het volgende:
[..]
Heb je ook zo'n kortingskaart voor de trein in Duitsland? Kaartjes zijn daar normaliter toch best duur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |