abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76800845
quote:
De éminence grise van de Nederlandse haute couture is niet meer. Edgar Vos is in Florida aan de gevolgen van een hartaanval overleden, zo maakte zijn vriend bekend

Vos was in de vorige eeuw de modeontwerper voor de 'rich and famous'. In 1971 opende hij zijn eerste boetiek en hij wist als één van de weinige Nederlandse ontwerpers door te breken in het buitenland. Vos was sinds tien jaar met pensioen. Wel had hij nog 15 winkels. Die blijven gewoon open.

Edgar Vos werd 78 jaar.
Van Spitsnieuws.

Edgar Vos blijkt dus homo te zijn geweest

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 14-01-2010 13:12:06 ]
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:55:04 #2
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_76801019
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Van Spitsnieuws.

Edgar Vos blijkt dus homo te zijn geweest !
Dat leek me wel duidelijk, aangezien hij modeontwerper was.
pi_76801111
"De éminence heaumeau grise" dus.
Flaming and gaming..
pi_76801722
En ontopic dan maar weer. Negeer gewoon die merkwaardige 'humor'

RIP Edgar
pi_76801820
Ik hoop dat -als er een God bestaat- dat het een dier is.

Dat hij moge branden in de hel
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 12:18:11 #6
137949 Disana
pi_76802266
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:55 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Dat leek me wel duidelijk, aangezien hij modeontwerper was.
Dat dus. Anders had hij wel een normaal beroep gekozen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76802394
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:27 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat dus. Anders had hij wel een normaal beroep gekozen.
Normaal? Wat is normaal?

Hij is verder gekomen dan mensen met een 'normaal' beroep. Die heeft bakken met geld binnen gehaald.
pi_76815388
Er zijn slechte manieren om te gaan...

Interessante achtergrond heeft hij, een echte self-made man:
quote:

Buigen voor de keizer
Het verhaal van Edgar Vos.

Als Japan in 1942 Nederlands-Indië overvalt, is Edgar Vos tien jaar oud. Zijn vader is koopvaardij-kapitein en zit ergens op zee. Samen met zijn moeder en zijn oudere broertje komt Edgar daarna in een jappenkamp terecht. Maar daar blijft hij niet lang. Alle jongens van tien jaar en ouder worden bij hun moeder weggehaald en in een speciaal jongenskamp opgesloten.

Gelukkig heeft Edgar zijn broertje Henkie. Hij bewondert hem. Ondanks dat zijn broertje wel eens grappen met hem uithaalt, houdt hij heel veel van Henkie. Ze helpen elkaar zoveel mogelijk. Overdag worden de jongens buiten het kamp gebracht om zwaar werk te doen op het land. Ze werken daar in de brandende zon. Ze krijgen weinig te eten. Gelukkig vangen ze op het land kikkers en slangen en die eten ze op, tot er bijna geen kikkers en slangen meer zijn te vinden.

Totale gehoorzaamheid

De Japanners eisen een totale gehoorzaamheid van de jongens. Dagelijks zijn er verschillende, lange, slopende appèls in de hete zon. En steeds maar buigen voor de keizer… De kleinste vergrijpen worden zwaar gestraft. Ook Edgars broer wordt een keer zwaar gestraft om een kleinigheid. Enige tijd later sterft zijn broer. Edgar is nu helemaal alleen en voelt zich vreselijk verlaten. Na afloop van de oorlog vindt hij zijn moeder en later ook zijn vader terug. Hij wist niet meer hoe die eruit zagen.

Mode-ontwerper

Sinds 1950 woont Edgar Vos in Nederland. Hij is tegenwoordig een beroemd mode-ontwerper. In 1989 is hij teruggeweest in Indonesië en heeft onder andere het graf van zijn broer bezocht. Over de Tweede Wereldoorlog zegt hij: 'Wat ik in de oorlog geleerd heb, is hoe belangrijk het is als anderen je helpen wanneer je in de problemen zit. Daarom probeer ik, als ik kan, ook mensen te helpen. Dat is bijvoorbeeld de reden dat ik 13 'Foster Parents'-kinderen heb geadopteerd. Wat ik steeds zeg tegen mensen die door de oorlog nog steeds veel verdriet hebben: 'Kijk naar de dag van morgen, probeer er wat van te maken. Dat is namelijk ook mijn eigen instelling'.
Bron: www.annefrankguide.com

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 14-01-2010 18:07:16 ]
pi_76843676
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef detulp050 het volgende:
Ik hoop dat -als er een God bestaat- dat het een dier is.

[ afbeelding ]
Dat hij moge branden in de hel
Vraagje:

Wat doe je met een bontjas die je van iemand krijgt? In mijn geval gaat het om een jas uit ca. 1950 die ooit is gedragen door de grootmoeder van mijn man. Ik heb die jas min of meer in de maag gesplitst gekregen, en omdat ik bont lelijk vind, heb ik de jas in de kast gehangen. Een paar keer heb ik met een vuilniszak in mijn hand staan twijfelen: zal ik..? Toch kon ik dat niet over mijn hart verkrijgen. En toen viel laatst de verwarming uit en besloot ik het ding eens te proberen. Heerlijk, uiteraard. Sindsdien draag ik hem dagelijks, maar op straat wordt er wel gek gekeken Om precies te zijn is een bontjas het equivalent van een hond: je kunt geen stap zetten zonder dat iemand een praatje aanknoopt. Mensen vragen ook voortdurend of ik wel veilig over straat kan met die jas (centrum Amsterdam), kortom: bont dragen is één van de laatste taboe's. Opmerkelijk genoeg zijn de meeste reacties positief, ik bedoel: niet agressief of boos, eerder gefascineerd. Echt iedereen zegt er iets van

Maakt het iets uit of het 'oud' bont is of 'nieuw'? Zelf denk ik van wel; ik zou nooit een nieuwe bontjas kopen, maar toch vallen die reacties op straat me op. Had ik er beter aan gedaan om de jas weg te gooien? Wie (of wat) zou daarbij zijn gebaat?

Het enige dat ik kan bedenken, is dat ik een verkeerd signaal afgeef met die jas. Maar om alleen om die reden een peperdure (en ongelooflijk warme) jas weg te gooien, vind ik ook weer zoiets.
pi_76848753
Is er niet een aflevering van Friends met precies hetzelfde verhaal? Dat Phoebe haar geerfde bontjas zo heerlijk warm vind enzo, maar het is vreselijk tegen haar principes? Ik weet alleen niet waar het nou op uitloopt.....misschien moet je die aflevering even kijken
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')