abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:27:14 #76
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_77404513
Leers is een uitvreter zoals alle politici, meneer kan zo ergens anders aan de slag maar prefereerd om eerst maar eens lekker wachtgeld te gaan trekken.
quote:
Leers hels over verwijt handjeklap

MAASTRICHT - De onlangs opgestapte burgemeester Gerd Leers van Maastricht is woedend over aantijgingen dat hij handjeklap met de Maastrichtse gemeenteraad zou hebben gespeeld over zijn ontslaguitkering. Als Leers (58) tot zijn pensioen een uitkering zou krijgen, zou Maastricht dat 750.000 euro kosten.

Leers diende eerder deze maand tijdens een raadsvergadering over de Bulgaarse villa-affaire zijn ontslag in. Tijdens een schorsing van die vergadering heeft hij met de fractievoorzitters doorgesproken wat de financiële gevolgen zouden zijn als hij zelf opstapte in plaats van zich formeel weg te laten sturen. Leers: "De enige reden waarom ik zelf wilde opstappen, is omdat ik geen verscheurde gemeenteraad achter wilde laten. Daar koopt niemand wat voor en dat is zeker niet in het belang van de stad. Daarom is doorgesproken wat de financiële gevolgen zouden zijn.

Uit de gemeentelijke regeling bleek dat Leers bij ontslag recht had op de uitkering. Maar als hij zelf opstapte na 'verstoorde verhoudingen' met de raad, geldt de regeling ook.

Bestuursjurist Cees Versteden bevestigt de uitleg van Leers. "Met name de wethouders waren als de dood voor de situatie van onderling verdeelde fracties. Bij een hoofdelijke stemming was het zelfs niet uitgesloten dat Leers het toch gered had, waardoor zelfs binnen partijfracties enorme verdeeldheid zou zijn ontstaan. "

De in Maastricht mateloos populaire Leers verwacht niet dat hij veel van zijn uitkering zal ontvangen: "Welnee, je denkt toch niet dat ik achterover ga leunen? Ik zou morgen al aan de slag kunnen. Nu blijf ik heel even in rustiger vaarwater, maar ik ga straks echt weer aan de slag."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5906 ... html?p=6,1
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_77406253
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:27 schreef -Kadesh- het volgende:
Leers is een uitvreter zoals alle politici, meneer kan zo ergens anders aan de slag maar prefereerd om eerst maar eens lekker wachtgeld te gaan trekken.
[..]
Doe niet zo kleinzielig man, hij is amper 2 weken weg, logisch dat je alles even op een rijtje zet. Die 3/4 miljoen krijgt ie echt niet allemaal hoor
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:16:11 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77413591
dit is een van de weinige gevallen waar ik wachtgeld op zijn plaats vind.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:48:34 #79
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_77567173
In de categorie 'dat zie je ook niet vaak': een demonstratie voor het aanblijven van een politicus.
quote:
MAASTRICHT - Enkele honderden Maastrichtenaren hebben dinsdagavond in de Limburgse hoofdstad meegelopen in een protestmars, waarin zij het aanblijven van Gerd Leers als burgemeester eisten.

Het aantal deelnemers bedroeg volgens de politie rond tweehonderd, medeorganisator Jos Otten hield het op 350 mensen. De demonstranten riepen op om bij de raadsverkiezingen op 3 maart de politieke partijen die Leers tot aftreden gedwongen hebben, af te straffen.

Dat zijn de PvdA, GroenLinks, de SP en de VVD. Zij pleitten tijdens de vorige raadsvergadering voor het vertrek van Leers.
Dit omdat Leers de schijn van belangenverstrengeling tegen zich zou hebben bij de aankoop van een vakantiewoning in Bulgarije.
http://www.nu.nl/politiek(...)anblijven-leers.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_77567268
Toch nog ongeveer driehonderd man ondanks het pleurisweer hier in Maastricht .

Ben er zelf niet geweest overigens

Zou wel es willen weten wat uit een objectief onderzoek onder Maastrichtenaren zou blijken. Denk dat velen achter Leers staan.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 februari 2010 @ 22:08:27 #81
73911 ultra_ivo
pi_77571304
Daar twijfel ik toch aan. Veel mensen hielden hun mond over Leers terwijl ze eigenlijk veel kritiek hadden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')