jammer, een 8'' of 10'' zou veel efficienter geweest zijn voor jouw doeleinden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:08 schreef Kvack het volgende:
[..]
Ik vind mijn 15" ampeg best tof klinken in mijn thuisstudio.
Het kan wel, maar het moet wel je ding zijn denk ik.
8x8" is veel beter voor mijn doeleindenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:43 schreef blessed19 het volgende:
[..]
jammer, een 8'' of 10'' zou veel efficienter geweest zijn voor jouw doeleinden.
Ik zou er ooit nog wel een 10" bijwillen. Maar dit geluid spreekt me meer aan voor de muziek die ik maakquote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:43 schreef blessed19 het volgende:
[..]
jammer, een 8'' of 10'' zou veel efficienter geweest zijn voor jouw doeleinden.
ik heb het over efficientie, niet over hoe mooi iets klinkt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
8x8" is veel beter voor mijn doeleinden.
Maar laat die kerel het ff zelf bepalen wat hij het mooiste vindt.
Mijn eerste reactie op basmeisjes is meestalquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:49 schreef Witchfynder het volgende:
Technisch gepraat..bla... laten we het hier over hebben:
[ afbeelding ].
Picsquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:23 schreef Kvack het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
Ben de laatste tijd aan het daten met een contrabassend meisje, tofheid
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:27 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Pics![]()
![]()
* Van de contrabas natuurlijk![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:39 schreef Witchfynder het volgende:
Op BGF zijn ze helemaal weg van deze jongedame:
[ afbeelding ]
Zij is van een of ander Fins bandje.
Toch jammer van die bas.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:39 schreef Witchfynder het volgende:
[ afbeelding ]
Nah, die is wel ok. Maar een aan een Rick gaan peuteren is ook bezopen. Daar moet je snoeihard op raggen met een plectrum. Dat snapt die punkdame eerder in het topic dan weer welquote:
Hey, die zag ik nog staan op MP. Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:12 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag mijzelf in de bassistenwereld gewaagd door het aanschaffen van deze plank:
[ afbeelding ]
Ben er erg blij mee, vooral het uiterlijk.
Tof! Veel plezier ermeequote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:12 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag mijzelf in de bassistenwereld gewaagd door het aanschaffen van deze plank:
[ afbeelding ]
Ben er erg blij mee, vooral het uiterlijk.
Ondingen zijn het om op te spelen, maar met plectrum kan ik ze inderdaad nog wel begrijpenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nah, die is wel ok. Maar een aan een Rick gaan peuteren is ook bezopen. Daar moet je snoeihard op raggen met een plectrum. Dat snapt die punkdame eerder in het topic dan weer wel.
? Rick's zijn juist zeer goed bespeelbaar ?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:56 schreef Kvack het volgende:
Ondingen zijn het om op te spelen, maar met plectrum kan ik ze inderdaad nog wel begrijpen
Zo'n rand is juist irritant. Zou willen dat het niet op mijn thunderbird zat, dan zou het een stuk comfortabeler spelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
? Rick's zijn juist zeer goed bespeelbaar ?![]()
Of heb je grote moeite met de rand/binding? Sommige hebben die body-hoek platgeschuurd net als een fender![]()
![]()
Fucking terecht.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:39 schreef Witchfynder het volgende:
[ afbeelding ]
Ook zij heeft een pikkentrekker ehh rickenbackerquote:
Ik vind een Rickenbacker ook een typische plectrum-bas. De geringe afstand tussen de snaren over de body lijkt daar ook voor bedoeld.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:56 schreef Kvack het volgende:
Ondingen zijn het om op te spelen, maar met plectrum kan ik ze inderdaad nog wel begrijpen
Niewe slogan voor Rickenbacker: "Pick me"quote:Op zaterdag 16 januari 2010 23:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind een Rickenbacker ook een typische plectrum-bas. De geringe afstand tussen de snaren over de body lijkt daar ook voor bedoeld.
Omdat het dan hoekig wordt? Tja, snap ik wel. Mijn Ibanez gitaar heeft dat ook. Prikt zo lekker in je ribbenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zo'n rand is juist irritant. Zou willen dat het niet op mijn thunderbird zat, dan zou het een stuk comfortabeler spelen.
Ik heb er meer last van tijdens plectrumspel, dan leg ik graag mijn arm op de basquote:Op zondag 17 januari 2010 00:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat het dan hoekig wordt? Tja, snap ik wel. Mijn Ibanez gitaar heeft dat ook. Prikt zo lekker in je ribben.
Nou, begin dan maar niet aan een akoestische bas. Mijn arm denkt afgelopen dagen al zoiets van "gast, zo buig ik helemaal niet!"quote:Op zondag 17 januari 2010 00:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb er meer last van tijdens plectrumspel, dan leg ik graag mijn arm op de bas
Wel eens op gespeeld, niks voor mijquote:Op zondag 17 januari 2010 00:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, begin dan maar niet aan een akoestische bas. Mijn arm denkt afgelopen dagen al zoiets van "gast, zo buig ik helemaal niet!".
Een 5-snarige kopen en de B-snaar als duimsteun gebruiken?quote:Op zondag 17 januari 2010 00:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel eens op gespeeld, niks voor mij. Kan mijn duim nergens kwijt en een duimsteun staat zo ontsierend op die dingen
Ook weer zo omslachtigquote:Op zondag 17 januari 2010 00:43 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Een 5-snarige kopen en de B-snaar als duimsteun gebruiken?![]()
Ach, ik doe wel de Gene Simmons unplugged danquote:Op zondag 17 januari 2010 00:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel eens op gespeeld, niks voor mij. Kan mijn duim nergens kwijt en een duimsteun staat zo ontsierend op die dingen
Niet van mij, maar tochquote:
Ik ook wel jaquote:Op zondag 17 januari 2010 01:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet van mij, maar toch
Ik wil ook in zo'n soort bandje
Tja bijna elk nummer heeft wel stukjes waar je het niet zo mee eens bentquote:Op zondag 17 januari 2010 13:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik ook wel ja
Tof nummer, alleen dat padapadadapadadam, vind ik maar niks
No offense Kamo, maar je bent een punker for fuck sake.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik ook wel ja
Tof nummer, alleen dat padapadadapadadam, vind ik maar niks
Ben ik een punker?quote:Op zondag 17 januari 2010 15:00 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
No offense Kamo, maar je bent een punker for fuck sake.
Je kunt zo in Steel Pantherquote:Op zondag 17 januari 2010 16:58 schreef isitreal het volgende:
ik wou al tijden iets doen met mijn vantage bass vind het maar een saai ding:
[ afbeelding ]
vandaag dus maar de snaren eraf gehaald en hem eerst maar eens goed schoongemaakt en ontvet:
[ afbeelding ]
toen met een rol wit plakplastic een uurtje aan het snijden en plakken geweest het eindresultaat is dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf zeg!, maar speelt dat niet vervelend (schuurt het niet op je armen?)quote:Op zondag 17 januari 2010 16:58 schreef isitreal het volgende:
[ afbeelding ]
vandaag dus maar de snaren eraf gehaald en hem eerst maar eens goed schoongemaakt en ontvet:
[ afbeelding ]
toen met een rol wit plakplastic een uurtje aan het snijden en plakken geweest het eindresultaat is dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schuren niet echt, maar je voelt wel die rand in de elleboog prikken. Ik heb 2 dagen zitten stunten hoe ik hem het beste vast kan houden, maar de truc is om het een beetje als een guitarrone vast te houden, dus schuin. Dan kan ik er veel beter bij. Dan prikt de rand wel in mijn ribben, maar daar wen ik wel aanquote:Op zondag 17 januari 2010 20:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
Gaaf zeg!, maar speelt dat niet vervelend (schuurt het niet op je armen?)
Ik had het tegen isitrealquote:Op zondag 17 januari 2010 20:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Schuren niet echt, maar je voelt wel die rand in de elleboog prikken. Ik heb 2 dagen zitten stunten hoe ik hem het beste vast kan houden, maar de truc is om het een beetje als een guitarrone vast te houden, dus schuin. Dan kan ik er veel beter bij. Dan prikt de rand wel in mijn ribben, maar daar wen ik wel aan.
quote:Op zondag 17 januari 2010 16:58 schreef isitreal het volgende:
Nee, een punker mag een niet goed stuk nummer, niet, niet goed vinden.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:37 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ben ik een punker?
Mijn bandje maakte punk rock ja,
maar ik luister vanalles
Plus, mag een punker een stukje nummer niet, niet goed vinden?![]()
Dat zie ik nu pas, dat je niet mij citeerdequote:Op zondag 17 januari 2010 21:05 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik had het tegen isitreal
Akoestische bas is inderdaad wel even wennen qua vashouden, heb er zelf al paar keer in winkel op gespeeld
Dat lijkt me uber trouwens, doen!quote:Op zondag 17 januari 2010 22:15 schreef Rechterbal het volgende:
Wauw, wat gaaf!
Ik wil zo iets ook proberen, alleen dan met mondriaan-print.
[ afbeelding ]
opnemen met gsm, en later uitwerkenquote:Op maandag 18 januari 2010 00:09 schreef Sautor het volgende:
[..]
Dat lijkt me uber trouwens, doen!
Ik heb een riffje in mijn hoofd zitten, maar ik kan hem met mijn kutmuzikaliteit niet uitwerken + ik heb morgenochtend tentamen.
Het was meer het probleem dat het al half 1 was en ik echt moest gaan slapenquote:Op maandag 18 januari 2010 08:40 schreef KaMo het volgende:
[..]
opnemen met gsm, en later uitwerken
oid
quote:Op zondag 17 januari 2010 22:15 schreef Rechterbal het volgende:
Wauw, wat gaaf!
Ik wil zo iets ook proberen, alleen dan met mondriaan-print.
[ afbeelding ]
Dat is best gaaf ja!quote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 18:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat is best gaaf ja!
Moet je wel in een britpop bandje zitten ofzo
Van Goghquote:Op maandag 18 januari 2010 21:47 schreef Witchfynder het volgende:
Je zou een hele lijn moeten maken met Nederlandsche bassen; Mondriaan bas, Delfts Blauw bas, Van Gogh bas....
quote:Op maandag 18 januari 2010 22:33 schreef KaMo het volgende:
[..]
Van Gogh
[ afbeelding ]
Damn, dat moet gaaf zijn
Onzin. Ik vind dat zo'n onzin.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat is best gaaf ja!
Moet je wel in een britpop bandje zitten ofzo
Foliequote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:24 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Hoe maak je dat? Verf? Plastic?
En als het niet vanwege die bas is?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:23 schreef Rechterbal het volgende:
Wilt iemand me niet vanwege die bas? Pech gehad, rot maar op.
Heheh ik vind die dingen ook graflelijk, maar ze hebben wel een zeer toffe soundquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:23 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Onzin. Ik vind dat zo'n onzin.
Ik ga binnenkort een Danelectro Longhorn halen, en dat ding is keilelijk.
[ afbeelding ]
Wilt iemand me niet vanwege die bas? Pech gehad, rot maar op.
Rot maar op danquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En als het niet vanwege die bas is?.
Is er een bass-buzzer?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:56 schreef Rechterbal het volgende:
Die bas-buzzer van msn is trouwens ook best vet.
quote:Op zondag 17 januari 2010 20:49 schreef KaMo het volgende:
[..]
Gaaf zeg!, maar speelt dat niet vervelend (schuurt het niet op je armen?)
DUDUDUDUDDEDEDED DAHDHHDADAAAMMMMquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:41 schreef Sautor het volgende:
[..]
Is er een bass-buzzer?Ik heb die dingen altijd uitstaan, gruwelijk vervelend.
kan ik die ergens in nederland halen?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:05 schreef J0ttem het volgende:
Das een Modulus Flea Bass, zonder slagplaat en custom finish
Standaard model:
[ afbeelding ]
En die van hem heeft ook een iets andere pick-up zie ik.
Misschien zet je teveel kracht? Je moet niet verkrampt gaan spelen (zoals Kurt Cobain). Lekker losjes = uithoudingsvermogen + snelheidquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Bweh, waarom werkt mijn aanslaghand niet mee. Met plectrum krijg ik op een gegeven moment last van mijn duim (nog niet eens na een heel nummer)..
Combinatie van beide denk ik. Maar merkte gisteren dat als ik met mijn vingers speel het ook heb in mijn duim. Als ik minder kracht op het plectrum zet dan raak ik mijn plectrum kwijtquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Misschien zet je teveel kracht? Je moet niet verkrampt gaan spelen (zoals Kurt Cobain). Lekker losjes = uithoudingsvermogen + snelheid.
Waar 'draai' je mee, je pols of je elleboog?
Wat voor stickers wil je dan? Kleuren en maten, misschien kan ik het voor je plotten voor een leuk prijsje.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:09 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
kan ik die ergens in nederland halen?
en trouwens waar kan ik van die stickers halen voor je bass om over je bass heen te plakken mijn bass vind ik zo saai he
Leuk is dat, vooral lopende baslijnenquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:45 schreef Rechterbal het volgende:
Mijn gitaarleraar heeft me eens een jazzlesje gegeven. Ik heb hem aangegeven dat ik hier verder les in wil.
Zo geil!
kan ik die ergens halen?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:05 schreef J0ttem het volgende:
Das een Modulus Flea Bass, zonder slagplaat en custom finish
Standaard model:
[ afbeelding ]
En die van hem heeft ook een iets andere pick-up zie ik.
Hmm geen idee tbh, ik heb wel wat rondgekeken op Marktplaats en Ebay maar het aanbod is niet bepaald spectaculairquote:Op vrijdag 22 januari 2010 03:44 schreef Silver_Shark het volgende:
[..]
kan ik die ergens halen?
ik heb al een fleabass model 32 besteld =) maar deze wil ik ook graag bij me collectie.
Actief is ff wennen ja, maar t is best chill hoor, ff je sound veranderen en je hoeft niet eens naar je versterker te lopenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:58 schreef Circle.Of.Filth het volgende:'kheb in de pauze een SRX geprobeerd
![]()
viel niet tegen wel wennen aan de active eq
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:48 schreef J0ttem het volgende:
Actief is ff wennen ja, maar t is best chill hoor, ff je sound veranderen en je hoeft niet eens naar je versterker te lopen
Dat blijft idd een enigma...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:15 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Vond 'm idd geval wel lekker spelen
![]()
Al was het natuurlijk wel weer brak afgesteld * ... zoals zo vaak in muziekwinkels![]()
Leren ze het dan nooit? een goed afgesteld instrument is zoveel makkelijker te verkopen![]()
Neequote:Op zaterdag 23 januari 2010 02:19 schreef bas-beest het volgende:
zijn er mensen hier die net als mij wel eens op dit ding gespeeld hebben?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |