abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:00:23 #1
285791 YourSavior
Gewoon, omdat het kán...
pi_76768630
Man: Kijk uit! Je veter zit los! Straks lig je languit op de straat!
Ik: Ik hou van languit liggen...
maar meestal op bed...
en zonder kleren.
pi_76769892
Misschien handig om het te kopieeren hiernaartoe ipv enkel een linkje te dumpen
quote:
Een Bengalese taxichauffeur in New York heeft een handtas met meer dan 21 duizend dollar aan cash geld en duizenden dollars aan sieraden teruggebracht naar de rechtmatige eigenaresse.

Hij verklaarde zijn daad door te zeggen dat zijn moeder hem altijd had voorgehouden dat hij eerlijk moest zijn. "Ik ben blut, maar eerlijk", aldus de 28-jarige Mohammad 'Mukal' Asadujjaman.

Felicia Lettieri uit het Italiaanse Pompeď en zes van haar familieleden namen op kerstavond twee taxi's van Manhattan naar Penn Station. De 72-jarige Lettieri liet bij aankomst op het station per ongeluk haar handtas in de taxi liggen.

Naast het geld en de sieraden zaten in de tas ook nog een paar paspoorten. Lettieri meldde zich bij de politie, die haar meedeelde dat er geen tot weinig hoop was dat zij haar tasje met inhoud terug zou krijgen.

Bijbaantje

Asadujjaman, die als bijbaantje naast zijn studie op de taxi rijdt, zag de handtas in zijn auto liggen. Hij zocht en vond een adres tussen de spullen en bracht het tasje terug bij Lettieri, die in New York logeerde.

Gevraagd of hij het geld niet had willen houden zei Asadujjaman dat hij het goed had kunnen gebruiken om meer tijd te hebben om te studeren, maar dat zijn hart zei dat dat niet goed was.

Van een beloning wilde hij niets weten. Als rechtgeaarde moslim kan hij dat niet accepteren, zei hij.
pi_76770228
Heel goed!

Is een kennis van mij ook ooit overkomen in NYC. Na de rit richting JFK had hij per ongeluk zijn tas met al zijn waardevolle spullen (geld, paspoort etc.) in de taxi laten liggen. Natuurlijk direct de taxicentrale gebeld maar die konden op het moment weinig doen. Maar al snel kwam de taxichauffeur terug om het tasje af te leveren.

Zo hoort het.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76770255
zo'n eerlijkheid zie je niet vaak meer
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_76770847
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:34 schreef Schunckelstar het volgende:
zo'n eerlijkheid zie je niet vaak meer
Je laat het klinken alsof dat vroeger anders was
pi_76770916
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:51 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

dat denk ik eigenlijk wel ja, ik heb het idee dat men vroeger veel meer voor elkaar over had
of ben ik nou vrij naďef
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_76770963
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:51 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat was ook zo. Kleinschaliger gemeenschappen deden dat met een mens.
pi_76771008
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef waht het volgende:

[..]

Dat was ook zo. Kleinschaliger gemeenschappen deden dat met een mens.
Ohja, want vroeger leefde iedereen in een dorp. Je hebt eerlijke mensen en oneerlijke mensen. Zijn er altijd al geweest en zullen er altijd zijn. Heeft niks met de tijd te maken imo.
pi_76771201
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:56 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ohja, want vroeger leefde iedereen in een dorp. Je hebt eerlijke mensen en oneerlijke mensen. Zijn er altijd al geweest en zullen er altijd zijn. Heeft niks met de tijd te maken imo.
Vroeger was men meer gebonden aan een geografische locatie. Meer toezicht door de gehele gemeenschap. Zij het in een dorp of een wijk van een grote stad.

Natuurlijk waren er oneerlijke mensen maar die kwamen minder ver dan nu.
pi_76784135
quote:
Felicia Lettieri uit het Italiaanse Pompeď en zes van haar familieleden namen op kerstavond twee taxi's van Manhattan naar Penn Station. De 72-jarige Lettieri liet bij aankomst op het station per ongeluk haar handtas in de taxi liggen.
Da's best knap.
Da's net zoiets als een taxi nemen van Amsterdam naar het Rokin.
pi_76784730
Wow.. geweldig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:02:15 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76820256
Respect
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')