FOK!forum / Oorlog en Defensie / Apache AH-64 over KLPD Driebergen?
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 14:12
Wat zou een reden kunnen zijn voor een Apache AH-64 om nu al ruim een uur dezelfde vliegbeweging te maken (een groot rondje ) boven KLPD en woonwijken eromheen? Het is bloedirritant, de rotoren laten de ruiten trillen, hij vliegt op ongeveer 200 meter hoogte denk ik

Deze dus:

IkWilbertwoensdag 13 januari 2010 @ 14:15
gewoon, omdat het kan!
RemcoDelftwoensdag 13 januari 2010 @ 14:17
Stoere chopper, wil ik ook!
ErwinRommelwoensdag 13 januari 2010 @ 14:18
Nie zeuren jij. Is toch een mooi geluid?
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 14:20
En wtf nu maakt hij een duikvlucht

Waarom kiezen hier geen weilanden met hoogspanningskabels voor uit? Gilze-Rijen ligt hier 90 km vandaan ofzo
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 14:20
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Nie zeuren jij. Is toch een mooi geluid?
Na 1 uur en 20 minuten ben je het wel zat, trust me
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 14:25
Dit is wel apart...

Na die duikvlucht was ie weg en halve minuut later reed zo´n ambulance voorbij richting de kant van de duikvlucht

Stom toeval lijkt me

http://twitter.com/MaartjeKuperus

Raar
wisewoensdag 13 januari 2010 @ 14:31
ErwinRommelwoensdag 13 januari 2010 @ 14:34
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:20 schreef Rookert het volgende:

[..]

Na 1 uur en 20 minuten ben je het wel zat, trust me
Nee hoor. Als oud-AASLT/PARA is dit geluid juist als engelen gezang.
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 14:44
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee hoor. Als oud-AASLT/PARA is dit geluid juist als engelen gezang.
Als je erin zit misschien
fathankwoensdag 13 januari 2010 @ 15:40
AASLT/PARA zit niet in Apaches maar in Chinooks. Als je Apache's hoort als AASLT/PARA zijnde betekent dat dikwijls dat er luchtsteun onderweg is
ErwinRommelwoensdag 13 januari 2010 @ 15:50
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:40 schreef fathank het volgende:
AASLT/PARA zit niet in Apaches maar in Chinooks. Als je Apache's hoort als AASLT/PARA zijnde betekent dat dikwijls dat er luchtsteun onderweg is
Nee klopt. THG behoren de Apaches toe.
Ik bedoel te zeggen dat het geluid als engelen gezang is, ongeacht welk type heli het is, al is dat diepe geluid van de Chinook nog mooier
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 15:51
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:50 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee klopt. THG behoren de Apaches toe.
Ik bedoel te zeggen dat het geluid als engelen gezang is, ongeacht welk type heli het is, al is dat diepe geluid van de Chinook nog mooier
Die vloog gisteren of eergisteren ook niet zeer laag hier over ja, Soesterberg is al tijden dicht en toch vliegen ze hier
Beelzebufowoensdag 13 januari 2010 @ 15:55
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:50 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee klopt. THG behoren de Apaches toe.
Ik bedoel te zeggen dat het geluid als engelen gezang is, ongeacht welk type heli het is, al is dat diepe geluid van de Chinook nog mooier
Ik heb één keer het 'genoegen' gehad om een Chinook te horen overvliegen vlak bij Schiphol. (jaar of 10 geleden). Dat heeft veel weg van een manische paukenist die probeert zijn stokken kapot te slaan...
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 15:56
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:55 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik heb één keer het 'genoegen' gehad om een Chinook te horen overvliegen vlak bij Schiphol. (jaar of 10 geleden). Dat heeft veel weg van een manische paukenist die probeert zijn stokken kapot te slaan...
1x?

Ik hoor er minstens 1 per week, heb er ook weleens 2 Cougars bij gezien
ikke043woensdag 13 januari 2010 @ 15:58
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:55 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Ik heb één keer het 'genoegen' gehad om een Chinook te horen overvliegen vlak bij Schiphol. (jaar of 10 geleden). Dat heeft veel weg van een manische paukenist die probeert zijn stokken kapot te slaan...
prachtige omschrijving
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 16:08
Omdat het zo interessant is: hier filmpje met geluid dus

http://tinypic.com/player.php?v=2rzc9at&s=6
ErwinRommelwoensdag 13 januari 2010 @ 16:14
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:56 schreef Rookert het volgende:

[..]

1x?

Ik hoor er minstens 1 per week, heb er ook weleens 2 Cougars bij gezien
Dit klinkt toch gewoon erg mooi rookert?



ErwinRommelwoensdag 13 januari 2010 @ 16:17
Deze is machtig mooi

Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 16:17
quote:
Zeker, het is machtig geluid, maar 1,5 uur lang hetzelfde is écht niet leuk, zeker als je hem niet ziet enzo.
ErwinRommelwoensdag 13 januari 2010 @ 16:23
Ik heb zelf eens de eer gehad erin te mogen zitten

ikke043woensdag 13 januari 2010 @ 16:31
Heftig!!!

vooral die baret
was het eerste wat me opviel
ErwinRommelwoensdag 13 januari 2010 @ 16:35
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:31 schreef ikke043 het volgende:
Heftig!!!

vooral die baret
was het eerste wat me opviel
Naja heftig is overdreven lol
Was gewoon een leuk kiekje.
Deze foto was trouwens uit 1993.
Toen kwamen de Amerikanen eens langs op de kazerne om de Apache aan ons te tonen. We mochten dus een voorproefje nemen van wat NL had aangeschaft.
Op de foto ben ik idd, MET uiteraard de rode baret. Eerste lichting!!!!
ikke043woensdag 13 januari 2010 @ 16:54
Noujah, mij zul je niet in een apache vinden dus ik zou het wel een behoorlijk heftige ervaring vinden
Lightning_NLwoensdag 13 januari 2010 @ 20:00
Een Apache doet toch niet je ramen trillen? Laat een Chinook eens een paar rondjes om je huis vliegen, dan trillen je ramen pas. Een Apache klinkt meer als een gewoon propellorvliegtuigje.
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 20:03
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Een Apache doet toch niet je ramen trillen? Laat een Chinook eens een paar rondjes om je huis vliegen, dan trillen je ramen pas. Een Apache klinkt meer als een gewoon propellorvliegtuigje.
Hij vloog echt met 2 m/s ofzo, hij leek ook zwaarder uitgerust dan normaal. Dacht ook eerst niet dat het een Apache was, maar andere gevechtshelikopters hebben we toch niet met die karakteristieke vorm? Het zou nog een Blackhawk kunnen zijn,maar die hebben we niet liggen dacht ik.

Verder gewoon dubbel glas en hij vloog op 200 meter hoogstens, dus ja
Lightning_NLwoensdag 13 januari 2010 @ 20:15
Helaas hebben we geen Blackhawks, wel van die schijt Cougars. Maar het is inderdaad een Apache. Vaak doen die ook niet veel meer dan rondjes vliegen en op een plek blijven hangen Zal wel gewoon een oefening geweest zijn.
WammesWaggelwoensdag 13 januari 2010 @ 21:26
Tja je moet wat zonder de veel stoerdere Supercobra.
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 21:28
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Helaas hebben we geen Blackhawks, wel van die schijt Cougars. Maar het is inderdaad een Apache. Vaak doen die ook niet veel meer dan rondjes vliegen en op een plek blijven hangen Zal wel gewoon een oefening geweest zijn.
Gebruikt iemand nog de Cougars buiten Nederland? Ik vind het iets voor de Fransen ofzo Als we Blackhawks nemen hebben we toch ook meer support uit Amerika e.d.?

Of is dat hetzelfde geintje als met de JSF waar we sowieso al de pauperversie van krijgen
Bob-Bwoensdag 13 januari 2010 @ 21:57
Kut, zeker hellfire's vergeten te laden, gemiste kans
SPOILER
is een grapje hoor, voordat mensen nu gaan huilen
Nobuwoensdag 13 januari 2010 @ 22:28
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:28 schreef Rookert het volgende:

[..]

Gebruikt iemand nog de Cougars buiten Nederland? Ik vind het iets voor de Fransen ofzo Als we Blackhawks nemen hebben we toch ook meer support uit Amerika e.d.?
De Klu wilde Blackhawks, maar er moest een Europese machine komen.
quote:
Of is dat hetzelfde geintje als met de JSF waar we sowieso al de pauperversie van krijgen
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 22:30
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:28 schreef Nobu het volgende:

[..]

De Klu wilde Blackhawks, maar er moest een Europese machine komen.
[..]


Stel je voor dat je luistert naar mensen die er verstand van hebben en je de Europese productie niet steunt

Die van ons kan niet eens verticaal opstijgen, dé gimmick
Lightning_NLwoensdag 13 januari 2010 @ 22:33
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:28 schreef Rookert het volgende:

[..]

Gebruikt iemand nog de Cougars buiten Nederland? Ik vind het iets voor de Fransen ofzo Als we Blackhawks nemen hebben we toch ook meer support uit Amerika e.d.?

Of is dat hetzelfde geintje als met de JSF waar we sowieso al de pauperversie van krijgen
Dat wij een pauperversie krijgen van de JSF is een argument die alleen wordt gebruikt door anti-JSFers die ook eens een keertje ergens iets erover hebben gelezen en denken er genoeg van te weten om er een mening over te kunnen ventileren. Domme mensen dus.

Wil je echt een 'pauper' jet nemen, neem dan de Eurofighter Typhoon. Kost een berg, kan niks.

De Cougar wordt wel door meerdere naties gebruikt, maar de Blackhawk is gewoon veel beter.
Rookertwoensdag 13 januari 2010 @ 22:37
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:33 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat wij een pauperversie krijgen van de JSF is een argument die alleen wordt gebruikt door anti-JSFers die ook eens een keertje ergens iets erover hebben gelezen en denken er genoeg van te weten om er een mening over te kunnen ventileren. Domme mensen dus.

Wil je echt een 'pauper' jet nemen, neem dan de Eurofighter Typhoon. Kost een berg, kan niks.

De Cougar wordt wel door meerdere naties gebruikt, maar de Blackhawk is gewoon veel beter.
Heb het idd ergens gelezen en vond het overkomen alsof wij de uitgeklede versie kregen, omdat de meest geavanceerde in Amerika blijft

En hij is nog lelijk ook (diepgaand argument)

Ok dan
Eraser127vrijdag 15 januari 2010 @ 23:57
Gisteren bezig geweest met testen van een kist (Apache)





[ Bericht 20% gewijzigd door Eraser127 op 16-01-2010 00:06:50 ]
Pumatjezaterdag 16 januari 2010 @ 11:56
Gave foto's!
Wat is jou functie Eraser!?
Da_Crazy_Gunzondag 17 januari 2010 @ 14:02
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:33 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat wij een pauperversie krijgen van de JSF is een argument die alleen wordt gebruikt door anti-JSFers die ook eens een keertje ergens iets erover hebben gelezen en denken er genoeg van te weten om er een mening over te kunnen ventileren. Domme mensen dus.

Wil je echt een 'pauper' jet nemen, neem dan de Eurofighter Typhoon. Kost een berg, kan niks.

De Cougar wordt wel door meerdere naties gebruikt, maar de Blackhawk is gewoon veel beter.
Maar de Huey is nog beter,pas hem wat aan met de laatste technologie en hij is dik beter dan de blackhawk!
Lightning_NLmaandag 18 januari 2010 @ 15:22
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:02 schreef Da_Crazy_Gun het volgende:

[..]

Maar de Huey is nog beter,pas hem wat aan met de laatste technologie en hij is dik beter dan de blackhawk!
Wat een onzin... De Huey is helemaal niet vergelijkbaar met de Blackhawk. De Huey is veel kleiner en veel minder krachtig. Een hele andere klasse.
Essesmaandag 18 januari 2010 @ 20:25
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat een onzin... De Huey is helemaal niet vergelijkbaar met de Blackhawk. De Huey is veel kleiner en veel minder krachtig. Een hele andere klasse.
Ik hoor een beetje sarcasme in de post die jij quote... ik denk zelfs een verwijzing naar gras is groener bij de buren... Maar daar mag de poster zelf over oordelen.
Q.E.D.dinsdag 19 januari 2010 @ 15:13
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Wat een onzin... De Huey is helemaal niet vergelijkbaar met de Blackhawk. De Huey is veel kleiner en veel minder krachtig. Een hele andere klasse.
Ik zag deze in Duitsland:





NH-90



Blackhawks met Zuid-Koreanen...

http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=465664