abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76701101
Goedenavond iedereen,

Zojuist heb ik via IDEAL een betaling verricht. Het bedrag is afgeschreven van mijn bankrekening bij de Rabobank. De betaling staat echter niet bij
In behandeling
of bij Geagendeerd. De betaling van dit bedrag zou ik willen annuleren.

Normaal komt er toch ergens te staan of de betaling is goedgekeurd en/of is gelukt? Nu staat het nergens. Kan het zo zijn dat het bedrag dat van mijn rekening is afgeschreven, straks weer wordt bijgeschreven omdat er iets niet goed is gaan?

Met vriendelijke groet,
Fashination
pi_76701137
Moet je dan niet bellen met je bank?
pi_76701177
Betalingen kun je niet meer annuleren. Zou wat zijn ook trouwens als je eenzijdig een betaling kan annuleren.
pi_76701200
Maar automatische incasso toch wel?
pi_76701240
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:43 schreef no1uknow het volgende:
Ja.
pi_76701262
Ah.
pi_76701278
deze kan je in ieder geval niet meer terugdraaien
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_76701291
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:43 schreef no1uknow het volgende:
Ja, maar dit is geen automatische incasso, dit is een door jouw geaccodeerde overschrijving Annuleren kan derhalve niet.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_76701311
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:45 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, maar dit is geen automatische incasso, dit is een door jouw geaccodeerde overschrijving Annuleren kan derhalve niet.
Dat onderscheid was ik even kwijt.
  maandag 11 januari 2010 @ 22:50:00 #10
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_76701557
zou op zich best handig zijn: dat je eerst ergens lekker gaat eten, gewoon betaalt en vervolgens een dag later je betaling weer annuleren
knolraap en lof schorseneren en prei
  maandag 11 januari 2010 @ 22:53:50 #11
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_76701761
Het voordeel van iDeal is juist voor beide kanten dat de betaling gegarandeerd is. De webshop kan de bestelling meteen versturen, en de klant hoeft niet te wachten op de webshop tot die de betaling binnen heeft.

Zo'n betaling terughalen zou dan ook alle voordeel opheffen en zelfs risicovol zijn .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_76702466
Ik wilde het weten omdat het voor kan komen dat de tegenpartij zich niet aan de afspraken houdt. Wanneer dit gebeurd, wat kan ik dan doen om de betaling terug te draaien?
  maandag 11 januari 2010 @ 23:08:43 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_76702563
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:07 schreef Fashination het volgende:
Ik wilde het weten omdat het voor kan komen dat de tegenpartij zich niet aan de afspraken houdt. Wanneer dit gebeurd, wat kan ik dan doen om de betaling terug te draaien?
Niets. Ja, aangifte doen en de verkoper het geld laten terugstorten. Maar waarom denk je dat de verkoper zich niet aan de afspraken zal houden? Als je dat denkt kun je het de volgende keer het beste via Paypal of CC betalen, daar kun je je geld makkelijker terughalen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_76702566
quote:
Hem aan zijn verplichtingen herinneren en dat je anders je geld terug wilt, wil dat niet werken kan je naar de rechter.
  maandag 11 januari 2010 @ 23:10:11 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_76702641
Als je het echt niet wilt moet je naar je bank gaan en uitleggen. Zij kunnen dan een brief naar de bank sturen van de ontvangende rekening(mits dat geen Rabo is dus) met het verzoek DIE klant een brief te sturen het geld terug te storten.

Zo heb ik het gedaan toen ik ooit naar het verkeerde rekeningnummer had overgemaakt(bleek van Bol.Com te zijn). De kerel achter de balie zei wel: als je je Rabo Reader gebruikt/iDeal, dan is dat net zo rechtsgeldig als je handtekening onder de betalig zetten. Dus zomaar annuleren/terugboeken zit er niet in.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 11 januari 2010 @ 23:41:07 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76704290
Als het om een webwinkel gaat, kun je gebruik maken van de Wet koop op afstand en je geld terugvragen.

De betaling zelf is niet meer terug te draaien. Als de wederpartij niet wil leveren, kun je de gang naar de rechter maken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:15:08 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_76715545
quote:
Niets. Je kunt de andere partij op zijn verplichtingen wijzen en eventueel voor de rechter slepen. De betaling terug draaien is echter niet mogelijk.

Oh, eleusis zei dat ook al een tijdje terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')