abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 28 maart 2000 @ 07:02:00 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_255524
AMSTERDAM - Geruchten over zijn verleden zijn Seki fataal geworden. Afgelopen weekeinde liet de Rotterdammer nog weten dat hij opstapte omdat hij geen plezier meer aan het programma beleefde. In werkelijkheid blijkt Seki door de SBS6-directie ter verantwoording te zijn geroepen over een mogelijk strafrechtelijk verleden. Zo zou hij in verband met een geweldsdelict in aanraking met justitie zijn geweest. Het was al opvallend dat de Redactie ineens een gele kaart aan de populaire SEKI gaf, waar SBS6 er normaal gesproken niet voor terugdeinst om de meest ranzige programma's op TV te brengen. Nu duidelijk is dat er aanwijzingen bestonden dat Seki niet van onbesproken gedrag is, verklaart de gele kaart een hoop. Programma directeur Bart in 't Hout verteld dat toen men afgelopen zaterdag Seki vertelde dat men informatie over zijn verleden had gekregen, hij zelf besloot om op te stappen. ""Het is mijn programma niet meer"" zou Seki gezegd hebben. Seki wilde niet zeggen of de geruchten waar zijn en in 't Hout wilde niet ingaan op de inhoud van de geruchten. Overigens krijgt Seki zijn 6000 gulden inleg geld terug. Men wil geen ruzie ?

Op mijn site heb ik aan het begin van De Bus al vermeld dat er hier op Fokzine geruchten circuleerde over het onfrisse verleden van de havenarbeider. Die geruchten waren: Seki zou een vroegere vriendin mishandeld hebben, waarna een broer van het slachtoffer Seki tijdens een ruzie daarover met een pistool een klap op zijn hoofd zou hebben gegeven. Ook zou Seki in het verleden zijn benaderd voor bepaalde handeltjes. Tenslotte heeft Seki als uitsmijter in het verleden meerdere malen cafe bezoekers hardhandig het lokaal uitgewerkt.

Bronnen: de Telegraaf Fokzine J.Jannie en SBS6
_________________________

Het lijkt mij persoonlijk beter als er openheid van zaken zou worden gegeven, want geruchten gaan snel een eigen leven leiden.


R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 28 maart 2000 @ 09:20:00 #2
2928 Dendroaspis Angusticeps
'Would you like some veno
pi_255525
Bron:de Telegraaf

Sjekkie zware jongen?

door John van den Heuvel en Mark Veldkamp


AMSTERDAM - Eén troost heeft Seki, passagier van het veelbesproken SBS-programma De Bus, in ieder geval: zijn zesduizend gulden 'borg' krijgt hij terug van SBS6. Maar verder beleeft de oorspronkelijk uit Bosnië afkomstige Rotterdammer een wel heel pijnlijke aftocht. Afgelopen weekeinde gaf Seki als officiële reden voor zijn vertrek op dat hij geen enkel plezier meer zou beleven aan zijn verblijf in De Bus, waar ruzies schering en inslag zijn. Maar gisteren bleek dat leugens over zijn (crimineel?) verleden 'kijkcijferkanon' Seki fataal zijn geworden.

Hoewel SBS het in eerste instantie deed voorkomen alsof Seki zaterdag volkomen onverwachts opstapte, blijkt zijn vertrek uit De Bus in werkelijkheid een andere achtergrond te hebben. De directie van het tv-station werd vorige week getipt over strafbare feiten die de breedgeschouderde havenarbeider in het verleden zou hebben gepleegd. Het zou daarbij onder meer gaan om een geweldsdelict.

SBS, dat toch al niet gelukkig was met de dominante positie die 'Sjekkie' in De Bus innam, riep de Rotterdammer hierover eind vorige week ter verantwoording, zo bevestigde gisteravond programmadirecteur Bart in 't Hout. "Uit onze informatie waarover ik verder niets kwijt wil, maar die wel uit zeer betrouwbare bron komt bleek dat Seki niet van onbesproken gedrag was. Die ontwikkeling was, gezien de zwaarte van de informatie, niet iets waar we erg gelukkig mee waren. Toen wij hem met deze feiten confronteerden en om een reactie vroegen, besloot Seki zelf op te stappen. Hij heeft ons niet verteld of onze informatie correct was."

In 't Hout ontkent dat de 'val' van Seki te maken heeft met een slechte screening van de kandidaten. "Seki kon bij de selectie geen bewijs van goed gedrag overleggen. Dat bleek te komen omdat steden als Rotterdam en Amsterdam geen bewijs van goed gedrag verstrekken als dit wordt gebruikt om te kunnen deelnemen aan een amusementsprogramma. We hebben dit verhaal gecheckt en het bleek te kloppen. Er zijn meerdere kandidaten in De Bus die om deze reden niet aan een bewijs van goed gedrag konden komen. Verder heeft een screeningsbureau een antecedentenonderzoek uitgevoerd. Daaruit is niets ten nadele van Seki naar voren gekomen. Er heeft weliswaar geen controle bij justitie plaatsgevonden, maar dat heeft ook geen zin want uit privacy-overwegingen wordt toch geen informatie over het strafrechtelijk verleden van iemand verstrekt", aldus In 't Hout.

Volgens de programmadirecteur gaf ook het psychologisch onderzoek van Seki geen aanleiding om hem als kandidaat te weigeren. In 't Hout zegt dat er voor de in opspraak geraakte Bus-passagier in feite geen andere keus was op te stappen. "Nadat hij door ons om opheldering is gevraagd, heeft hij een gesprek met een psycholoog gehad. In dat gesprek heeft Seki duidelijk gemaakt zonder dat hij overigens inging op de beschuldigingen dat het voor hem niet meer hoefde. 'Het is mijn programma niet meer. Ik voel me hier niet meer thuis', zei hij letterlijk. Als hij zelf niet was opgestapt, dan hadden we de informatie over Seki sowieso tot op het bot uitgezocht."

Bart in 't Hout zegt dat Seki zich geen zorgen hoeft te maken over zijn inleggeld. "Het gaat ons er ook helemaal niet om hem nu zwart te maken. We willen gewoon dat het programma verloopt volgens de regels zoals wij die hebben opgesteld. En dat betekent onder meer dat kandidaten van onbesproken gedrag moeten zijn. Maar over dat geld gaan we niet kinderachtig doen. Seki krijgt zijn zesduizend gulden gewoon terug."
---------------------------------------------

Hoe ver wil SBS 6 gaan om te laten zien dat niet ZIJ maar Seki zelf schuldig (in dubbele betekenis) is aan zijn voortijdige vertrek?
Dit soort verhalen laten naar mijn mening zien dat SBS6 zo diep gaat als nodig, om de kijkcijfers van de Bus maar zo hoog mogelijk te houden!
Dit is voor mij reden genoeg om nu helemaal niet meer te kijken, ongeacht wat er nog met de andere kandidaten gaat gebeuren.......
Ik wordt hier alleen maar heel erg ziek van en ik hou dus net zoals Seki de eer aan mijzelf. Ik kijk vanaf nu niet meer!

VAMOS!!!

The only reason some people get lost in thought is because it's an
unfamiliar territory...


  dinsdag 28 maart 2000 @ 10:01:00 #3
272 R@b
No-nonsens
pi_255526
quote:
op 03-28-2000 om 09:20 AM schreef Dendroaspis Angusticeps het volgende:
Hoe ver wil SBS 6 gaan om te laten zien dat niet ZIJ maar Seki zelf schuldig (in dubbele betekenis) is aan zijn voortijdige vertrek?
Dit soort verhalen laten naar mijn mening zien dat SBS6 zo diep gaat als nodig, om de kijkcijfers van de Bus maar zo hoog mogelijk te houden!
Dit is voor mij reden genoeg om nu helemaal niet meer te kijken, ongeacht wat er nog met de andere kandidaten gaat gebeuren.......
Ik wordt hier alleen maar heel erg ziek van en ik hou dus net zoals Seki de eer aan mijzelf. Ik kijk vanaf nu niet meer!

VAMOS!!!


Ik vraag me inderdaad af wie of wat de bron is die dit nu gemeldt heeft. Als hij een ""verleden"" heeft waarom wordt dat dan pas na 4 weken bekend bij SBS6. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit een mooie gelegenheid was voor SBS om Seki via de mentalcoach onder druk te zetten. Bovendien zijn we dus voorgelogen over de ware reden van zijn vertrek. Het is verbazingwekkend hoe vol medewerking de heer Bart in 't Hout is t.o de Telegraaf en hoe zwijgzaam gisteren bij Frits Spits.

Blijf vreemd allemaal en het beste zou zijn als Seki snel openheid zou geven, want zo worden roddels alleen maar sterker. En SBS zal dat niet stoppen.

De 6000 pieken krijgt hij terug. Dat zal wel in de trant zijn van *Liever kwijt dan rijk*

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 28 maart 2000 @ 11:17:00 #4
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255527
lees ook nog eens i/s/Forum12/HTML/000289.html

ik vraag me af waar sbs plots het lef vandaan haalt om dit excuus te gebruiken...

pi_255528
iedereen weet toch dat sbs en telegraaf 2 handen op een buik is
pi_255529
Kan nog leuk worden als Tessa vandaag die krant koopt.....

Wel weer een 'spekkie voor 't bekkie' ook van deze krant, bekend om haar hetze's tegen personen in het verleden...

De schijnheil/judas-kant van nederland-medialand kan zich weer ff van haar laagste kant laten zien.

pi_255530
Zo da's lekker....

Als Seki een verleden heeft, so what....er zijn wel meer mensen die 'een verleden' hebben (wat daar ook mee bedoeld moge worden). Al die televisiebonzen en -sterren snuiven kilo's coke en halen de meest schofterige streken uit om zelf vooruit te komen.

Ik vind het erg schofterig van SBS6 dat ze dat voor die man helemaal weer oprakelen. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen dat Seki zelf besloten heeft om op te stappen en daarmee basta.
Dit soort geruchten en dingen in de wereld helpen kan iemands leven verwoesten.

[Dit bericht is gewijzigd door CaptTripps (Datum 28 Maart 2000).]

'Organized religion: the world's largest pyramid scheme.' - B. Katz
  dinsdag 28 maart 2000 @ 15:01:00 #8
2957 Meister
Food & Beverage Consumer
pi_255531
Wat een grof schandaal zeg. SBS probeert de onfrisse gang van zaken rond het vertrek van SEKI nog even wat minder doorzichtig te maken door deze laffe semi-beschuldiging.
Je wordt hier ten lande nog altijd voor onschuldig gehouden tot het tegendeel is bewezen, maar J. de Mol en zijn handlangers zien er geen been in op grond van een paar achterbakse roddels SEKI buitenspel te zetten. En helemaal smerig om hem na zijn vertrek niet de tijd te geven om de traumatiserende gebeurtenissen in De Bus te verwerken, maar hem nog even een fijne trap na te geven met dit vlekkerige en ranzige stukje. Ook de Telegraaf bewijst weer eens ten overvloede, dat alle fatsoensnormen deze 'krant' vreemd zijn.
Ik denk dat als er op dit moment iets verdacht gemaakt dient te worden, dat dit wel de zogenaamde 'mental coach' moet zijn. Volgens mij heeft deze zijn vertrouwenpositie en het feit dat de bussagiers tegen hem opkeken (wat niet vreemd is gezien de zwakke positie waarin zij verkeren) misbruikt. Door niet de verantwoordelijkheid en onafhankelijke positie in te nemen die je mag verwachten van iemand die zichzelf psycholoog noemt, maar louter als spreekbuis voor de manipulaties van de redactie de bussagiers als marionetten bespeelt.
  dinsdag 28 maart 2000 @ 15:06:00 #9
2734 THE BORG
Houston, we have a problem....
pi_255532
quote:
op 03-28-2000 om 02:53 PM schreef CaptTripps het volgende:
Zo da's lekker....

Als Seki een verleden heeft, so what....er zijn wel meer mensen die 'een verleden' hebben (wat daar ook mee bedoeld moge worden). Al die televisiebonzen en -sterren snuiven kilo's coke en halen de meest schofterige streken uit om zelf vooruit te komen.


Mee eens !!
Het lijkt wel of SBS Seki de mond wil snoeren en zelf hun naam goed willen houden.


  dinsdag 28 maart 2000 @ 16:07:00 #10
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255533
quote Telegraaf: Programmadirecteur Bart in 't Hout. "Uit onze informatie waarover ik verder niets kwijt wil, maar die wel uit zeer betrouwbare bron komt bleek dat Seki niet van onbesproken gedrag was. Die ontwikkeling was, gezien de zwaarte van de informatie, niet iets waar we erg gelukkig mee waren. Toen wij hem met deze feiten confronteerden en om een reactie vroegen, besloot Seki zelf op te stappen. Hij heeft ons niet verteld of onze informatie correct was."
---------------
Dit is dus laster......misschien dat Seki er toch nog een leuke schade vergoeding uit kan slepen!!!!!!!

Verder, een bewijs van goed gedrag zegt TOTAAL NIETS over iemands strafrechtelijke verleden

Toen ik namelijk lid werd van de schietvereniging, kreeg ik een bewijs van goed gedrag.(ik heb géén strafrechterlijk verleden.

Op deze schietvereniging was op dat moment ook net een ander , Nieuw lid, die 12 jaar daarvoor, 8 maanden detentie achter de rug had, voor o.a: overvallen op bejaarden, met geweld,fraude, inbraken ect.(ook hij had een bewijs van goed gedrag gekregen van de gemeente in zijn woonplaats)
(de aanvraag via de gemeente verloopt trouwens wel via Den-Haag!)

Dus het gelul van SBS over een bewijs van goed gedrag slaat helemaal nergens op

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 29 Maart 2000).]

  dinsdag 28 maart 2000 @ 17:40:00 #11
2928 Dendroaspis Angusticeps
'Would you like some veno
pi_255534
Hier een reactie op het Telegraaf artikel van het Seki Fanclub Forum:

Zo te zien heeft SBS6 de trukendoos helemaal opengetrokken om Seki zo snel mogelijk zwart te maken in de Media. Alles is geoorloofd in dit spel (of moet ik zeggen oorlog?) om Seki uit te schakelen.
Immers, het kan toch niet zo zijn, dat de enige passagier die uit vrije wil is vertrokken POPULAIRDER is dan de achterblijvende passagiers in de Bus? Voor SBS6 een spookscenario dat werkelijkheid is geworden.

Afgezien van het feit dat het er nu dus niks meer toe doet of het werkelijk zo is (hij is er immers toch al uit?)getuigd het van de kant van SBS6 van een behoorlijke portie ruggestekerij om Seki nu nog op deze manier in de publiciteit te brengen.
(Als ik Seki was, ging ik maar eens met een advocaat praten over een aanklacht wegens smaad en laster.)

"Het gaat ons er ook helemaal niet om hem nu zwart te maken. We willen gewoon dat het programma verloopt volgens de regels zoals wij die hebben opgesteld."
zegt Bart in 't Hout van SBS6.
Wat een onzin is dat zeg......VERLOOPT! VERLIEP dan toch wel zeker!
Als ze dat niet willen waarom beginnen ze er nu dan over, NADAT hij er al uit is?
Seki had hun mind-games helemaal door en besloot dat hij er niet meer aan mee wilde doen. Dat was een complete verrassing voor SBS6 en John de Mol Produkties en trok een lelijke streep door hun rekening.
Seki, als kijkcijferkanon voor hun zeer belangrijk, deserteerde hiermee in hun ogen en bracht hiermee het succes van het programma in gevaar.
Het waarom laat zich nu al overduidelijk zien in de verschillende chatrooms op het Internet. Termen als: "Wat is het nu saai" en "ik vindt er zo weinig meer aan" zijn niet van de lucht.

SBS6 heeft in een poging om te redden wat er te redden valt besloten om de schuld van het vertrek bij Seki te leggen, om zodoende een geldig excuus te hebben om de integriteit van SBS6 te benadrukken, en het programma bij gebrek aan actie van de overblijvende passagiers, in de publiciteit te houden.

Een zwaktebod van SBS6 dat blijkbaar nog steeds de verstandelijke vermogens van hun kijkerspubliek ernstig onderschat.

Het programma loopt nu op automatische piloot naar de eindhalte en SBS6 weet dat. De afloop is nu zo voorspelbaar geworden dat ik voorzie dat er op het eindpunt heel weinig enthousiaste fans over zullen zijn gebleven.

"De Jackpot gaat de 6 ton zeker halen" zei Sylvana tijdens de Live-uitzending gisteravond. Was dat niet ooit eens 1 Miljoen?
SBS6 dacht Big Brother te kunnen overtreffen, maar wat mij betreft gaat de Bus de annalen in als een zwakke poging van SBS6 en John de Mol Produkties om een bestaand concept te verbeteren, wat mijns inziens jammerlijk mislukt is.


Dex.


---------------------------------------------

Hier heb ik in ieder geval niets meer aan toe te voegen.....

VAMOS!!!!

The only reason some people get lost in thought is because it's an
unfamiliar territory...


pi_255535
quote:
op 03-28-2000 om 04:07 PM schreef Quenda® het volgende:

Verder, een bewijs van goed gedrag zegt TOTAAL NIETS over iemands strafrechtelijke verleden


In de volksmond heeft het een bewijs van goed gedrag, officieel is het: "Verklaring omtrent het gedrag"
Voor (bijna) alle strafbare feiten geldt in ons rechtsstelsel een verjaringstermijn, als je bv. 10 jaar geleden ergens ingebroken hebt en daarvoor 2 weken of zo gezeten hebt zal dat er niet opstaan, heb je 15 jaar geleden iemand vermoord en bv. 6 jaar gezeten, dan is dat nog niet verjaard en zal er wel opstaan. Het briefje zegt dus eigenlijk alleen iets over het recente verleden.

  dinsdag 28 maart 2000 @ 20:04:00 #13
2705 cynix
is verdwaald
pi_255536
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft SBS6 Seki niet gewoon in de gevarenzone gezet?
Dan hadden ze in ieder geval de mede-bussers de kastanjes uit het vuur kunnen laten halen.
Tevens had Sylvana nog leuke ( ) gespreksopportunities gehad door iedereen uitgebreidt uit te dagen lekker op Seki af te geven ("Kun je je nominatie wat nader toelichten?").
SBS6 denkt toch niet ECHT een integer image te krijgen door ons nog even aan de regels t.a.v. "goed gedrag" te herinneren?
Hiervan moet ik dus alweer

PS: Het uitzendtijdstip van 'De Bus' is een beetje ongelukkig gekozen. Elke keer heb ik net m'n eten op en moet ik direct weer

  dinsdag 28 maart 2000 @ 20:19:00 #14
2928 Dendroaspis Angusticeps
'Would you like some veno
pi_255537
quote:
op 03-28-2000 om 08:04 PM schreef cynix het volgende:
PS: Het uitzendtijdstip van 'De Bus' is een beetje ongelukkig gekozen. Elke keer heb ik net m'n eten op en moet ik direct weer


ROFLMAO!!! Kijk je toch gewoon naar de late uitzending? Niet dat het veel uitmaakt, maar ja alle beetjes helpen......

The only reason some people get lost in thought is because it's an
unfamiliar territory...


  dinsdag 28 maart 2000 @ 20:37:00 #15
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_255538
quote:
op 03-28-2000 om 08:04 PM schreef cynix het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft SBS6 Seki niet gewoon in de gevarenzone gezet?
Dan hadden ze in ieder geval de mede-bussers de kastanjes uit het vuur kunnen laten halen.


Helemaal geen domme vraag, ze hadden Seki's vertrek inderdaad makkelijk kunnen afschuiven op de andere buspassagiers, als ze zo enorm manipuleren zoals wij veronderstellen, was dat scenario een eitje voor ze geweest.

Dus mijn domme vraag is, waarom hebben ze dat niet gedaan?

Van Juf Jannie al een aantal maal een stukje gelezen over het wat minder frisse verleden van Seki, dus waarom zou SBS dan met dit verhaal komen, terwijl ze hem via het oprotbankje zo hadden kunnen laten verdwijnen?

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  woensdag 29 maart 2000 @ 00:21:00 #16
2705 cynix
is verdwaald
pi_255539
"The Funz" bij Barend & van Dorp:

Ome Fons van Westerlo (baas van SBS6) was vanavond te gast bij Barend & Van Dorp. Hem werd gevraagd waarom er zo'n ranzige 'smaak' om De Bus heen hangt. Gedoeld werd op een citaat in de Telegraaf over 'het meedoen van kandidaten met een crimineel verleden'. "Hoho", roept 'The Funz', "Dat is niet waar, er stond in de Telegraaf dat 'er geruchten waren' dat Sekkie (iedereen had het over SEKKIE, niemand ooit naar De Bus gekeken?), een crimineel verleden ZOU hebben". "SBS6 heeft dit aan Seki gevraagd, die dit ABSOLUUT ONTKENDE, maar daaraan toevoegde "Maar ik verlaat nu wel De Bus".

Overigens gaf 'The Funz' toe dat Seki behoorlijk onder handen was genomen over z'n gedrag en taalgebruik. "Het was gewoon niet meer leuk voor kijkers".

PS: Aardig geintje van Frits Barend:
Frits: "En nu gaan jullie door ONafhankelijke wetenschappers laten onderzoeken wat de invloed is van dit soort programma's."
Funz: "Ook weer niet waar!"
Frits: "Oh, door AFHANKELIJKE wetenschappers dan?".
(Vond ik zelf wel aardig adrem).

  woensdag 29 maart 2000 @ 05:16:00 #17
272 R@b
No-nonsens
pi_255540
Een beetje samenvattend kom ik op dit

Er komt één anoniem telefoontje binnen bij SBS6 over het vermeende criminele verleden van Seki.
Dat ene ANONIEME telefoontje is voor SBS6 baas van Westerloo persoonlijk een reden om de psycholoog opdracht te geven dit via Seki verder uit te zoeken
De heer Bart in 't Hout (programma directeur van SBS6) vindt het nodig om in de telegraaf te melden dat de roddel om ERNSTIGE feiten ging.
SBS6 meldt zelf dat Seki is opgestapt omdat hij in het verkeerde programma zat
SBS directeur van Westerloo geeft bij Barend en van Dorp toe dat er druk is uitgeoefend op Seki. ""Want het moest wel leuk blijven om naar de Bus te kijken. Seki overheerste, er ontstond een grimmige sfeer.""
Dezelfde van Westerloo meldt ook dat voor zover hij kan nagaan Seki geen crimineel verleden heeft

Het volgende beeld ontstaat. SBS6 zit met het gedrag van Seki in haar maag. Veel kijkers storen zich aan het gescheld en dat kost vooral jonge kijkertjes.Maar Seki is ook populair, een duidelijk voorbeeld van you hate him or you love him. Dus het ziet er niet naar uit dat hij snel de Bus zal verlaten. Daarom smeert men hem een gele kaart aan om hem geestelijk te raken. Dit is niet voldoende kennelijk en één anoniem telefoontje is genoeg voor een onverkwikkelijke zwart makerij.De psycholoog moet de zaak aan kaarten bij Seki en dat is voor hem de druppel om op te stappen. Bart in 't Hout (programma directeur) meldt in de Telegraaf over de criminele roddel letterlijk dit:""gezien de zwaarte van de informatie, niet iets waar we erg gelukkig mee waren"". En om (juridisch) gezeur over wel of niet vrijwillig opstappen te voorkomen geeft men Seki de 6000 gulden terug.
Hiermee is de zaak voor SBS6 afgedaan. Om te voorkomen dat de bussagiers gaan praten over het negatieve verhaal in de Telegraaf wordt die krant niet De Bus ingelaten. Op de site van SBS6 wordt verder met geen woord gerept over deze zaken en over tot de orde van de dag maar weer.


R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 29 maart 2000 @ 11:23:00 #18
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255541
Meteen een logische verklaring waarom Iwan (die op mij nogal egocentrisch overkomt, maar dat terzijde)de uitbraak weer had, als die hierover al iets zou hebben gehoord, zal hij het toch niet vertellen aan de overige passagiers, want, zoals hij vaak zegt"het boeit hem niet", Jop idem.....Het laat hen koud wat er aan de hand is met de anderen, zolang zij die 16 weken maar vol maken, want dat is hun streven.Twee nietszeggende figuren naar buiten en de rest van de passagiers horen het "nog "niet.
Er zal toch vast wel iemand van het personeel waar men mee werkt wat info geven deze week, lijkt mij?
De meeste info over henzelf krijgen ze vaak van de omstanders(publiek?personeel?) die aanwezig zijn bij de karweitjes die ze moeten doen..

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 29 Maart 2000).]

  woensdag 29 maart 2000 @ 12:08:00 #19
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255542
Met schaamrood op mijn kaken geef ik toe dat ik na aanleiding van een uitspraak in de bus over "oplettende internetkijkers', ik mijn zoon heb omgekocht om de party te kopen (dat was namelijk het roddelblad waar men het op dat moment over had)Ik wilde eigenlijk weten welke texten er gequote waren van dit forum ...(*schaam*)

net surfde ik naar de websites van de overige roddelbladen, en zag daar:

Volgens het irritante pop upje, staat er info in over het Pascha/EefHoosHopeloos verhaal.....

Oftewel, EefHoosHopeloos heeft naar alle waarschijnlijkheid een vunzig verhaaltje verkocht aan het betreffende rotzooiblad privé......

Ik hoop dat niemand dat blad koopt, en dat iedereen zijn/haar zucht naar de echte waarheid kan beheersen totdat er iets komt te staan op de Seki Fansite, alwaar Seki al heeft gepost dat er door hem géén interviews zijn afgegeven en dat alles in de bladen verzinsels zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 29 Maart 2000).]

  woensdag 29 maart 2000 @ 12:14:00 #20
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_255543
hier nog eventjes de posting van de Seki Fansite.

==Nooit geen interview gegeven door Seki.== [29/3/2000 | Dexter.B
Beste fans,

Ons is ter ore gekomen dat er op Radio 3 en waarschijnlijk Radio Rijnmond een 'telefonisch interview' met Seki is uitgezonden.
Wij willen hierbij duidelijk stellen, dat er door Seki GEEN interviews zijn of worden gegeven.
Alle berichtgeving omtrent deze zogenaamde interviews is dus NIET gebaseerd op een door Seki gegeven interview.
Deze fan-site is voorlopig de enige plaats waar Seki zijn ervaringen of mededelingen wereldkundig zal maken.
Alle overige berichtgeving dient als een verzinsel van de diverse media te worden afgedaan.
Namens Seki en de familie,

Zwager Joop en Dexter.B


pi_255544
Nou Nou, de Prive. Als iets waar is, is het
de Prive wel. Ik hoorde een keer bij Ruuddewild.nl dat medepresentator Jeroen
(ex Veronica) gebeld had met de Prive, als
onderdeel van de show. Hij vertelde dat Ruud vreemd ging en Tatum (z'n vriendin) zwanger had gemaakt en dat ze daarom gingen trouwen.

Een week later stond alles in de Prive met de 'betrouwbare' bron en een heel verhaal om heen. Bij navraag zei Wilma Naninga dat alles
gecontroleerd was bij de tipgever, terwijl dat niet zo was. En ze zei dat alles waar en beweerde dat Ruud vreemd was gegaan en dat zij een andere bron had dan Jeroen (die het hele telefoon gesprek ook nog had opgenomen.

Manuela Kemp weer vrij

pi_255545
quote:
op 03-28-2000 om 08:04 PM schreef cynix het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom heeft SBS6 Seki niet gewoon in de gevarenzone gezet?
Dan hadden ze in ieder geval de mede-bussers de kastanjes uit het vuur kunnen laten halen.
Tevens had Sylvana nog leuke ( ) gespreksopportunities gehad door iedereen uitgebreidt uit te dagen lekker op Seki af te geven ("Kun je je nominatie wat nader toelichten?").
SBS6 denkt toch niet ECHT een integer image te krijgen door ons nog even aan de regels t.a.v. "goed gedrag" te herinneren?
Hiervan moet ik dus alweer

PS: Het uitzendtijdstip van 'De Bus' is een beetje ongelukkig gekozen. Elke keer heb ik net m'n eten op en moet ik direct weer


Cynix (en Dark), misschien toch een antwoord op jullie vraag:

quote:
op 03-28-2000 om 01:22 AM schreef Moor het volgende:
Ik zou het nog even willen omdraaien, Tombombadil, gezien vanuit de JdM-Produktie:
(ja, griezelig hoor, ff 'advocaat van de duivel' spelen!)

Seki zelf werd 'overbodig' voor het programma, sterker nog: een risico. Seki was hard op weg, om door zijn reactie op de 'setting' aan het licht te brengen, wat voor 'bijwerkingen' het programma op mensen heeft.
En waarom Seki ? Omdat hij niet verdoofd was door de zucht naar geld, roem of winnen, althans niet zozeer als menigeen van de rest.
Zijn psychologische reactie op de setting (ook bij Büllent aanwezig) zou een kant van het programma hebben laten zien, die de produktie vooral niet wil laten zien: een beschadigende kant. Vandaar het advies dat Seki kreeg: (in z'n eigen woorden)
"Het is een grote soapserie en omdat ik dat iedere keer zei, werd het me duidelijk gemaakt om er maar goed over na te denken! Want eerlijkheid dat past niet in het spelletje daar." (quote uit zijn brief op FanSite)

Dit advies is met de nodige subtiele drang gegeven, want een paar dagen langer had voor het programma zelf fataal kunnen worden.
<pffff.. einde mode 'advocaat v.d. duivel>


Vanuit hetzelfde 'produktie-standpunt', is ook de smaad-campagne achteraf geheel in dezelfde lijn te zien. Door nu een geheel nieuw element over Seki (zijn verleden) geforceerd in te voeren in de algemene berichtgeving (landelijk: Telegraaf + TV) wordt massaal de "zgn. integriteit" van SBS6/JdM en het programma DeBus benadrukt,
en wordt vooral de aandacht afgeleid van hetgeen Seki bezig was aan te tonen: de psychisch beschadigende werking van de Bus-setting. DAAROM is Seki verwijderd, en nergens anders om, DAAROM kon er niet gewacht worden tot een weg-stemmings-procedure. Seki was al veel te 'heet gelopen' om nog veilig voor de produktie te zijn als openlijk bewijs, dat dit emo-experiment mensen beschadigt. Seki's werkelijke reden voor vertrek wordt op deze wijze handig weggemoffeld met de openlijke en landelijk gepubliceerde aantijging van een 'laf vluchten voor de waarheid'. Prima strategie, toch ?
Waarom prima ? Omdat het merendeel van nederland erin trapt...

pi_255546
Maar laten we nu eerlijk wezen mensen, gaan wij het bedreigende, en agressieve gedrag van een persoon naar mensen, en vooral vrouwen ineens met zijn allen goedkeuren??? Had hij eerst een van hen op hun bek moeten slaan???Mensen waren bang voor hem, en dat soort angst is niet fijn, dat kan ik jullie wel verzekeren, ik begrijp jullie dan ook niet meer, sorry.
oke
  donderdag 30 maart 2000 @ 03:38:00 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_255547
quote:
op 03-29-2000 om 01:48 PM schreef lizzy het volgende:
Maar laten we nu eerlijk wezen mensen, gaan wij het bedreigende, en agressieve gedrag van een persoon naar mensen, en vooral vrouwen ineens met zijn allen goedkeuren??? Had hij eerst een van hen op hun bek moeten slaan???Mensen waren bang voor hem, en dat soort angst is niet fijn, dat kan ik jullie wel verzekeren, ik begrijp jullie dan ook niet meer, sorry.


Nee hoor. Maar SBS6 had gewoon moeten toegeven dat ze het gedrag van Seki niet tolereerden. En daarmee zouden ze dan gelijk ook eerlijk hebben toegegeven dat ze geen echte reality-tv brengen. Want de bedoeling was om te laten zien hoe mensen, van zeer verschillend karakter, het 16 weken met elkaar uit zouden houden in een bus. Blijkbaar is men geschrokken van het eigen concept, en probeert men nu over de rug van Seki haar eigen fout goed te praten door rare verhaaltjes de wereld in te helpen.

Wij als kritische busvolgers proberen dat aan te tonen. En volgens mij lukt dat aardig

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')