Dat LPG probleem is iets waar ik in het Noorwegentopic ook al over gehad had, ik wil voorkomen dat het een trip van LPG pomp naar LPG pomp word.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:28 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
LPG is in Scandinavië nauwelijks te vinden, dus dat wordt dieselen.
EDIT: zie hier: http://www.lpginfosite.nl/lpgstations.html
Schrik niet van de kilometerstanden van de turbodiesels, maar kijk of de auto goed onderhouden is (distributieriem vervangen e.d.)
De airco zal het meestal niet meer doen (zonder investeringen) maar da's niet echt een probleem als je naar het noorden gaat.
Anders dan normale slijtage heb ik met mijn 940 alleen maar wat gezeur met LPG gehad (injectoren en tankpomp). Er zijn niet echt notoir zwakke punten bij dit type volgens mij.quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:23 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat LPG probleem is iets waar ik in het Noorwegentopic ook al over gehad had, ik wil voorkomen dat het een trip van LPG pomp naar LPG pomp word.
Kilometerstanden schrik inderdaad niet van, ik ken de reputatie van de auto's en dingetjes als een distributieriem e.d. zijn inderdaad dingen waar je op moet letten. Geen echt specifieke 940 dingen?
En de algmene staat van onderhoud moet gewoon goed zijn inderdaad, anders loop je de gehele vakantie tegen dingen waar je geen zin hebt, zeg maar.
Van de week misschien al naar een witte kijken, als ie er is, volgen foto's.
Echt maximaal 1500 euri's en het liefst wat goedkoper. Is niet belachelijk veel, maar volgens mij moet dat wel voldoende zijn om een redelijke vakantieauto op de kop te tikken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:36 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Anders dan normale slijtage heb ik met mijn 940 alleen maar wat gezeur met LPG gehad (injectoren en tankpomp). Er zijn niet echt notoir zwakke punten bij dit type volgens mij.
Wat is je budget trouwens?
Die had ik ook al zien staan, kijk eens onder het tabje kenmerken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:04 schreef Gambolputty het volgende:
Deze is wel grappig, zegt wel een hoop over NAP:
[ afbeelding ]
Mm ja. De adverteerder is lekker wakker.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:06 schreef JJH het volgende:
[..]
Die had ik ook al zien staan, kijk eens onder het tabje kenmerken.
Was een advertentie voor een Corsa, hebben ze een andere tekst en foto's ingezet.
En waarom zou je bij een Volvo de teller terugdraaien.
Die andere witte? Is ook een hele knappe inderdaad. Staat genoteerd.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:12 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Mm ja. De adverteerder is lekker wakker.
Heb je die van 1300,- al bekeken? Lijkt me een buitenkansje.
Wat een vette bak zeg Denk dat je hem voor zo'n 20k wel mee kunt nemenquote:Op donderdag 29 april 2010 21:35 schreef Dimitri_ het volgende:
http://www.autoweek.nl/video/1836/Tuning-Volvo-240
DAT wil ik ook!
Dat is dus mijn ultieme toekomstdroom. 240 turbo power.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:35 schreef Dimitri_ het volgende:
http://www.autoweek.nl/video/1836/Tuning-Volvo-240
DAT wil ik ook!
quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:52 schreef r8ality het volgende:
[ afbeelding ]
Samen met pa meegedaan aan Volvorit afgelopen zondag.
.quote:
Thanks, maar been there. Zoek eigenlijk een specialist in tweedehands onderdelen als bijvoorbeeld Autorima; je kunt namelijk niet zomaar elke wisselaar in elke V50 duwen. Moet je weer op serienummers gaan letten en zo...quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:50 schreef r8ality het volgende:
[..]
Sloop? Marktplaats? Speurders? Geen Volvo garage maar die wel veel Volvo doet? Zweden? .
Foto's!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:12 schreef JJH het volgende:
Nou, dus. Vanmorgen bij een bordeauxrode 940GL 2.3i estate wezen kijken. Auto was prima. Op een plekje na géén roest. Electrische gedeelte op orde. Motor liep bijzonder mooi. Interieur heel netjes op schroefgaatjes van een carkit na, boekjes en alles er verder bij. Dus maar gekocht.
Misschien niet de mooiste op het web, maar wel gewoon een goede auto voor z'n geld.
quote:
Ik heb hem nog niet voor de deur staan. Maandag/dinsdag ga ik hem ophalen.quote:
Ziet er netjes uit. Toch maar geen diesel?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:10 schreef JJH het volgende:
[..]
[..]
Ik heb hem nog niet voor de deur staan. Maandag/dinsdag ga ik hem ophalen.
http://auto.marktplaats.n(...)gl-u9-1991-rood.html
Die is het.
Ja nee, toch maar niet. Aanbod in benzineauto's is toch wat groter.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:56 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit. Toch maar geen diesel?
Kt verschil tussen diesel en benzine is in Scandinavie trouwens ook niet zo groot.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 03:53 schreef JJH het volgende:
[..]
Ja nee, toch maar niet. Aanbod in benzineauto's is toch wat groter.
En de kans dat ik er nog mee door blijf rijden begint steeds groter te worden, en dan is benzine voordeliger.
Kleppen bij de laatste beurt gesteld, riem bij 218.xxx vervangen en koprevisie weet ik niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:38 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Kt verschil tussen diesel en benzine is in Scandinavie trouwens ook niet zo groot.
Is de klepstel-, distributieriem- en evt koprevisie-historie bekend?
Je kan nog ff vooruit zo te zienquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:08 schreef JJH het volgende:
[..]
Kleppen bij de laatste beurt gesteld, riem bij 218.xxx vervangen en koprevisie weet ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |