abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 mei 2002 @ 13:13:23 #1
16856 PuNkOrAmA
professioneel begaaier
pi_4060279
Zijn er hier nog mensen die gisteren naar Sick of it All zijn geweest in de Effenaar te Eindhoven? Ik vond het ontzettend vet!

Als eerste speelde 2 voorprogramma bands. De eerste: Waterdown: vond ik heel slecht. Het klonk best goed totdat de grunt zanger ieder nummer kwam verneuken. Verder heb ik niet meer zoveel op deze band gelet.

Hierna speelde "Rise Against" wat een perfecte opwarmer was voor Sick of it All. De bandleden stelde zich open op naar heb publiek en ze maakten vette muziek. Een soort NY Hardcore met toch veel eigen invloeden.

Toen was het tijd voor het echte werk. SICK OF IT ALL!
Ondanks dat ze toch al heel wat jaren toeren (ik meen 12 jaar ofzo) bestond er nog een heel sterke band tussen hun en het publiek. Zo verzonnen ze wat spelletjes zoals "Braveheard" waar de zaal zich in 2en moest delen en bij het begin van een nummer tegen elkaar aan moest beuken. Ook deden ze "Circle pit" waar de pit circulerende bewegingen maakte. De zanger praatte veel met het publiek. Waarom Sick of it All overal optreedde zei hij:"It's all about this. Kicking ass together, making fun together, seeing new faces, seeing faces you already saw. It's just so cool!". Ze speelden vooral veel oude nummers, de echt oldskool NY Hardcore. Al bij al stonden ze wel 1,5 uur op het podium. Helaas werden mijn laatste 25 minuten verpest. Ik stond 5 meter buiten de pit maar bij het begin van een nummer pakte iemand me vast en sloeg me verdomd hard achter op mijn hoofd. Hij dook daarna de pit in. Ook waren er veel mensen die keer op keer op het podium klommen en dachtte dat alles om hun draaide. Ze crowdsurften de hele tijd. Er was zelfs een jongetje die van de box afsprong, toch al gauw 2,5 meter boven het publiek.
Ondanks deze ergernissen vond ik het ontzettend vet. Het was voor mij de eerste keer dat ik zo'n grote band zag, en het was zeker de moeite waard.
Het publiek bestond uit extreem linkse en extreem rechtse mensen. 40% was kaal, 20 % had een punkkapsel. 70% had kisten aan. Er was zelfs een man die een 10cm bij 10cm groot hakenkruis achter op zijn schouder had laten tatoeren.
Wie waren nog meer bij dit optreden en wat vonden julie ervan?

zaterdag 4 mei 2002 @ 13:34:26 #2
14211 Suicidal_Maniac
Seriezelfmoordenaar!
pi_4060492
Niet geweest, maar SOIA is wel vet! Als je van punk houdt ga je zeker ook wel naar de deconstruction tour in 013 op 31 mei???
This is not a good town for psychedelic drugs.
pi_4060669
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 13:13 schreef PuNkOrAmA het volgende:
/knip/
Het publiek bestond uit extreem linkse en extreem rechtse mensen. 40% was kaal, 20 % had een punkkapsel. 70% had kisten aan.
/knip/
Wie waren nog meer bij dit optreden en wat vonden julie ervan?
Leuk dat je tussen de bands door een vragenlijst naar politieke voorkeur hebt afgenomen! Of ben jij helderziend ofzo

Bij dit optreden was ik ook.
Waterdown vond ik persoonlijk geweldig en Rise Against ook. De afwisseling gruntzanger/cleane vocals zanger vindt ik erg prettig, heb na afloop van Waterdown dan ook het album "Never kill the boy on the first date" gekocht.
SOIA zelf is gewoon altijd super natuurlijk.

Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  zaterdag 4 mei 2002 @ 14:45:35 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_4060977
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 13:34 schreef Suicidal_Maniac het volgende:
Niet geweest, maar SOIA is wel vet! Als je van punk houdt ga je zeker ook wel naar de deconstruction tour in 013 op 31 mei???
Hmm dit was eigenlijk wel mijn plan
SOIA klinkt iig wel vet

ff zoeken op KazaA........
btw bij Deconstruction Tour komen ook Lost Prophets en Lag Wagon

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 4 mei 2002 @ 14:55:24 #5
16856 PuNkOrAmA
professioneel begaaier
pi_4061047
Ik ging er vanuit dat iedereen die eruit zag als een skinhead extreem rechts was. Ik hoorde ook vaak racistische uitlatingen uit hun monden.
En over Deconstruction Tour, I'll be there! Vooral H2O wordt dan vet!
pi_4061176
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 13:13 schreef PuNkOrAmA het volgende:

Het publiek bestond uit extreem linkse en extreem rechtse mensen. 40% was kaal, 20 % had een punkkapsel. 70% had kisten aan. Er was zelfs een man die een 10cm bij 10cm groot hakenkruis achter op zijn schouder had laten tatoeren.

Was zeker vet, Jan Maat was er ook, ik heb hem de hand nog geschud!!
Mijn vader is ook kaal, maar dat betekend nog niet dat hij een extreem rechtse mening heeft.
Ik draag ook kisten, maar dat betekend nog niet dat ik extreem rechts ben.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_4061282
"PunkORamA", je geeft zelf al aan dat je niet bij veel concerten geweest bent. Kennelijk is het deze onervarendheid welke de oorzaak was voor je bevooroordeelde interpretatie.
No offense intended maar, helaas was jij van alle aanwezigen kennelijk de meest bevooroordeelde en stereotype denkende....
  zaterdag 4 mei 2002 @ 17:09:56 #8
16856 PuNkOrAmA
professioneel begaaier
pi_4061836
Je kan absoluut niet ontkennen dat het publiek voor een groot deel (en dan vooral de mensen die in de pit stonden) uit skinhead achtige mensen bestond. Nouja boeiuh
pi_4061941
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 17:09 schreef PuNkOrAmA het volgende:
Je kan absoluut niet ontkennen dat het publiek voor een groot deel (en dan vooral de mensen die in de pit stonden) uit skinhead achtige mensen bestond. Nouja boeiuh
skinheads zijn toch niet extreem-rechts of wel?? Skinheads hebben een kale kop, das iets anders.

En die gast met dat hakenkruis op z'n schouder had de zaal uit geramd moeten worden!!

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_4061947
oh ja, en SOIA heeft zijn beste tijd gehad.
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_4062128
Een maat van me was er ook, die vond het wel vet!

Ps. hou alsjeblieft op met dat bevooroordeelde gelul over skins.

.................................................................................................................
pi_4062131
Uh...... excuses. Ik was niet bij het optreden in de Effenaar.... daar had ik overheen gelezen. Bij het concert in de Melkweg was ik..... afijn... Komt vast op hetzelfde neer....
pi_4063927
quote:
Op zaterdag 04 mei 2002 14:55 schreef PuNkOrAmA het volgende:
Ik ging er vanuit dat iedereen die eruit zag als een skinhead extreem rechts was.
WHAT THE FUCK!!!! nah...weet je wat hier ga ik nieteens op in...
tering zeg...

btw sick of it all is cool

maar dis is echt te stom voor woorden

zondag 5 mei 2002 @ 08:35:34 #14
27614 SibieskiXIII
VSE MondiaalAutarkist
pi_4068021
er is niets tussen extreem links en extreem rechts, of zo? De manier van kleden verhult soms alleen maar een onzekerheid; je moet je toch een houding geven? Voor mij gaat het meer om de zinnige ideeën die je weet te uiten dan per sé moeten laten zien hoe extreem ik wel niet ben.

Heil aan de onbekende activist!

Self-deception does not alter truth.
pi_4068220
Even bij het topic blijven, ik heb ze vorige week gezien in Belgie en dat was een van de beste Hardcore shows die ik ooit gezien heb.
  maandag 6 mei 2002 @ 15:04:41 #16
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_4082733
Het is alleen jammer dat SOIA geen goede platen meer uitbrengt. Live in a World Full of Hate (L$F) is toch nog wel hun beste plaat...

Ah well...

I make love in theory and touch myself in practice
  maandag 6 mei 2002 @ 15:22:43 #17
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4083101
dat is niet hun beste plaat asphyxion, maar een verzamelde liveplaat die iid erg goed is.

tot en met built to last is het oke.

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  Overall beste user 2022 maandag 6 mei 2002 @ 15:31:04 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_4083276
Ik zag ze een weekje geleden in de Melkweg. Was erg goed, jah.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Trouwste user 2022 maandag 6 mei 2002 @ 15:45:52 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_4083549
2 jaar geleden gezien in de Willem 2.

De dag erna op Lowlands. Topband.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 mei 2002 @ 16:59:17 #20
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_4084929
Damn! Gemist! En ik moest ook al Slapshot missen afgelopen zaterdag

Overigens is een kale kop nog niet een skinhead en is een skinhead nog geen rechtsextremist.
En als ik zo'n gast met een hakenkruis zou tegenkomen zou ik hem in de pit eens goed "corrigeren" (op de nieren bijvoorbeeld )

I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:05:33 #21
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_4091681
quote:
Op maandag 06 mei 2002 15:22 schreef Arma_Angelus het volgende:
dat is niet hun beste plaat asphyxion, maar een verzamelde liveplaat die iid erg goed is.

tot en met built to last is het oke.

Nee, dat is wel hun beste plaat. Zo klinken ze wanneer ze live spelen, op plaat klinken ze ingekakt en klinkt Lou lomp. Live in a world full of hate is gewoon het beste wat SOIA ooit heeft uitgebracht (dan wel met dan wel zonder toestemming van de band aan L$F)
I make love in theory and touch myself in practice
pi_4093513
kheb ze en in belige en in FFnaar gezien, 2x vette ownage, al was belgie (groezrock) wel vetter
cicrlepit in belgie: doorsnee 50 meter ofzow, egt knettergek.
ik vindt agnostic front op CDs beter, maar lvie is SOIA gewoon veel opener en cooler
deconstruction gaat vet worden :0
btw nofx komt naar de EU
Listen Ska And Reggae Everyday
pi_4100045
na de zomer ga ik dat soia draak op me kuit laten zetten
  dinsdag 7 mei 2002 @ 18:08:25 #24
16856 PuNkOrAmA
professioneel begaaier
pi_4100186
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 08:01 schreef hobbit het volgende:
kheb ze en in belige en in FFnaar gezien, 2x vette ownage, al was belgie (groezrock) wel vetter
cicrlepit in belgie: doorsnee 50 meter ofzow, egt knettergek.
ik vindt agnostic front op CDs beter, maar lvie is SOIA gewoon veel opener en cooler
deconstruction gaat vet worden :0
btw nofx komt naar de EU
Ik denk niet echt dat je Sick of it All en Agnostic Front met elkaar kan vergelijken toch? Zit nogal verschil in style (NY Hardcore en Hardcore)
pi_4102699
Er zit idd een groot vershil tussen de 2 bands, maar volgens mij behoren beide bands tot het NYHC genre.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')