Dat was vroeger zo, maar nog voordat de Postbank van naam veranderen al niet meer.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:04 schreef fruityloop het volgende:
Sommige ING rekeningen zijn voormalige postbank rekeningen, en daar duurde het ontvangen van geld meestal 1 a 2 dagen langer dan tussen de andere banken, mogelijk dat daar nog een vertraging door wordt veroorzaakt. En als je het vrijdagavond hebt overgemaakt, dan kan het ook nog een dagje langer duren.. Dit valt nog wel binnen de marge.
Hmm, goed een half jaar geleden leverde een vergelijking met een collega toch wel degelijk verschil op. Ik met mijn ABN-amro rekening had het salaris 1 dag eerder als hij met zijn ING (oude postbank) rekening.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:08 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo, maar nog voordat de Postbank van naam veranderen al niet meer.
Vanaf welke bank werd het salaris over gemaakt?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hmm, goed een half jaar geleden leverde een vergelijking met een collega toch wel degelijk verschil op. Ik met mijn ABN-amro rekening had het salaris 1 dag eerder als hij met zijn ING (oude postbank) rekening.
Dat is al lang niet meer zo. Binnen dezelfde bank is het tegenwoordig meestal a la minuut. Maar van bank tot bank zit je vast aan bepaalde verwerkingstijdstippen. Bij ING moeten de gegevens voor 14.00 zijn aangeleverd voor verwerking op dezelfde dag. Is dat later dan is het de volgende werkdag. Bij andere interbancaire transacties zullen die tijden vergelijkbaar zijn.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hmm, goed een half jaar geleden leverde een vergelijking met een collega toch wel degelijk verschil op. Ik met mijn ABN-amro rekening had het salaris 1 dag eerder als hij met zijn ING (oude postbank) rekening.
Ik ga er de salaris administratie niet voor bellen, maar ik meen uit mijn hoofd de Rabobank..quote:Op maandag 11 januari 2010 11:34 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Vanaf welke bank werd het salaris over gemaakt?
Ik weet niet wat je onder "al lang niet meer" verstaat, maar een half jaar geleden scheelde het bij mijn collega en mij 1 dag, ook qua rente datum op het overzicht..quote:Op maandag 11 januari 2010 11:37 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat is al lang niet meer zo. Binnen dezelfde bank is het tegenwoordig meestal a la minuut. Maar van bank tot bank zit je vast aan bepaalde verwerkingstijdstippen. Bij ING moeten de gegevens voor 14.00 zijn aangeleverd voor verwerking op dezelfde dag. Is dat later dan is het de volgende werkdag. Bij andere interbancaire transacties zullen die tijden vergelijkbaar zijn.
Valuteren is tegenwoordig niet meer toegestaan.
Dan moet je je beklag doen bij de bank waar de betaling vandaan komt. Banken hebben een tijdje misbruik gemaakt van de reputatie van de postbank om te valuteren. Zij hielden geld nog een dagje vast om de volgende ochtend de betaling door te sturen.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je onder "al lang niet meer" verstaat, maar een half jaar geleden scheelde het bij mijn collega en mij 1 dag, ook qua rente datum op het overzicht..
Grote kans dat 't de ABN is..quote:Op maandag 11 januari 2010 11:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik ga er de salaris administratie niet voor bellen, maar ik meen uit mijn hoofd de Rabobank..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |