abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:58:31 #176
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_80135677
Juist voor allergische honden is rauw voer vaak echt een uitkomst.
Waar is Bob allergisch voor?

Ik heb morgen een barfdagje ingelast maar weer.
Er ligt een zakje sprotjes uit, twee kipkarkassen, een zakje kippennekken en een lamspens
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:07:19 #177
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_80136057
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Allergisch voor wat?
Niet echt laten testen maar als ze bijvoorbeeld het voor elkaar krijgt om het eten van de kat op te eten krijgt ze jeuk. Volgens de dierenarts heeft ze ook last van pollen (voorjaar dus) Oren zijn weer vies dus ik ben alweer met een kuurtje begonnen.
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:10:49 #178
176471 oh-oh
pi_80136206
Oh ja maar een pollenallergie heeft niks met dr voer te maken.
Wat krijgt ze nu dan te eten?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:12:09 #179
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80136260
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:10 schreef oh-oh het volgende:
Oh ja maar een pollenallergie heeft niks met dr voer te maken.
Wat krijgt ze nu dan te eten?
En wat krijgt de kat te eten
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:13:34 #180
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_80136330
Eukanuba, voor kleine hondjes. Gekookte rijst en gekookte kipfilet.
Ow O+
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:15:15 #181
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_80136416
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:12 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

En wat krijgt de kat te eten
De kat eet alles maar meestal zakjes van whiskas, felix of kitekat. En altijd brokjes van Whiskas.
Ow O+
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:15:23 #182
176471 oh-oh
pi_80136424
Oh nou dan kun je op gemak ieg beide hondjes omzetten op vers vlees als je dat wil hoor!
( Groucho Marx )
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:18:25 #183
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80136567
In Whiskas zit best veel soorten 'vlees', dus ik kan zo ook niet bedenken waar Bob dan niet tegen kan.

Lijkt me dat je gewoon natuurvoer zou kunnen proberen, en honden gaan keimakkelijk over dus dat hoeft het probleem niet te zijn.
En anders is er ook nog lam & rijst bijvoorbeeld.
  vrijdag 9 april 2010 @ 20:50:29 #184
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_80137998
Dank je wel, ik heb ook al een bedrijf in Rotterdam gevonden. Ik ga ze morgen even bellen
Ow O+
pi_80141988
En kat gaat ook zo om. Die kun je gewoon hetzelfde geven als de honden eigenlijk. Het enige verschil is dat er groentes of pens bij in kunnen zitten. De eerste keer kijken of ze het gewoon zo eet. Lukt dat niet dan kun je het mengen bijv. 1/3 deel rauw voer 2/3 deel van dat natvoer. En zo afbouwen.

Een allergische reactie kunnen ze eigenlijk overal wel op krijgen dat is zo niet te zeggen. Wat ik wel zou doen is gewoon een merk geven en dan ook maar een variant in eerste instantie. Als de hond eraan gewend is dan zou je rustig aan kunnen gaan kijken naar een andere soort vlees.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_80144047
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:20 schreef nieslief het volgende:

[..]

.... geklutst ei ............smuldier vlees compleet........
Dat kan ik ook nog wel eens proberen.

Vandaag voor het eerst wat rundvlees geprobeerd en dat ging er, net als de kip, erg goed in!!! Schrokken was het bijna. Heel apart dat ze dan de kvv zo moeilijk weg werkt (al is de lam/kip wel gewenst).
To Wii or not to Wii....that's the question.
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:58:38 #187
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80144232
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:08 schreef nieslief het volgende:
En kat gaat ook zo om. Die kun je gewoon hetzelfde geven als de honden eigenlijk. Het enige verschil is dat er groentes of pens bij in kunnen zitten. De eerste keer kijken of ze het gewoon zo eet. Lukt dat niet dan kun je het mengen bijv. 1/3 deel rauw voer 2/3 deel van dat natvoer. En zo afbouwen.

Een allergische reactie kunnen ze eigenlijk overal wel op krijgen dat is zo niet te zeggen. Wat ik wel zou doen is gewoon een merk geven en dan ook maar een variant in eerste instantie. Als de hond eraan gewend is dan zou je rustig aan kunnen gaan kijken naar een andere soort vlees.
Jazz bliefte hond in t begin echt niet. Als ik nu eens vergeten ben kat te ontdooien geef ik hem gewoon hond natuur, met pens dus, en dat eet ie gewoon op
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:59:18 #188
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80144258
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:54 schreef FrankP het volgende:

[..]

Dat kan ik ook nog wel eens proberen.

Vandaag voor het eerst wat rundvlees geprobeerd en dat ging er, net als de kip, erg goed in!!! Schrokken was het bijna. Heel apart dat ze dan de kvv zo moeilijk weg werkt (al is de lam/kip wel gewenst).
Als ik altijd andere dingen zou krijgen zou ik 't ook laten staan
pi_80144688
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:59 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Als ik altijd andere dingen zou krijgen zou ik 't ook laten staan
Het is niet zo dat ze andere dingen krijgt als ze d'r bakje niet leeg eet. Niet opeten is ook gewoon pech hebben en bij de volgende eetronde krijgt ze weer wat. Maar het valt gewoon op dat ze de verschillende merken en smaken gewoon minder eet, soms is het zelfs onaangeroerd.
Terwijl "vroeger" met de brokjes en natvoer dat geen probleem was.
pi_80152812
Tsja met sommige katten is het gewoon lastig om uit te vissen wat ze lusten en wat niet. En vergeet ook niet dat het nu warmer wordt dan hebben ze ook minder voeding nodig want minder energie nodig om zichzelf warm te houden.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:04:42 #191
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80167821
Und, what's happening Maes?
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:52:40 #192
176471 oh-oh
pi_80169407

Karkasje is zowat even groot als de pup maar tis wel op gegaan heur
( Groucho Marx )
pi_80170337
@ Maes, ik kan je een eliminatiedieet aanbevelen. Eén van mijn beide honden is allergisch voor huisstofmijt, rund, kip en granen (deze laatste drie heb ik ontdekt door een eliminatiedieet want dit valt helaas niet te testen bij de dierenarts). En wellicht ten overvloede, maar denk ook om je beloningen wanneer je de voeding om zijn allergie aanpast (en die van anderen die voordat je het kunt stoppen een koekje in z'n muil douwen ).

Ik voerde eerder kvv maar sinds ik van de allergie af weet, ben ik helemaal overgegaan op barf en dat heeft mijn allergische hond heel veel goed gedaan.

@ oh-oh, geweldige foto!
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_80720211
Ik kreeg van het weekend een mailtje van mijn leverancier van voer en ze hebben vanaf nu ook Barfmenu van Tinlo in het assortiment.
Iemand daar al ervaring mee?
  Moderator maandag 26 april 2010 @ 10:28:13 #195
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_80720310
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 20:52 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Karkasje is zowat even groot als de pup maar tis wel op gegaan heur
Ligt het nou aan mij of vind hij het niet zo grappig dat je in de buurt van zijn eten bent?
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:24 schreef FrankP het volgende:
Ik kreeg van het weekend een mailtje van mijn leverancier van voer en ze hebben vanaf nu ook Barfmenu van Tinlo in het assortiment.
Iemand daar al ervaring mee?
Nooit van gehoord ook, ik ben wel benieuwd, is dat alleen voor honden?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_80720915
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Nooit van gehoord ook, ik ben wel benieuwd, is dat alleen voor honden?
Nog wel, maar er schijnt ook een "kattenlijn" te komen...
pi_80721291
Ik ga ook over op iets anders...De Naturis bevat tegenwoordig veel pens en daar houden ze hier niet van. Ik begreep van mijn leverancier dat er een nieuw merk komt, dus ben benieuwd!
pi_80721799
Ik heb een moeder en dochter Main Coon katten.Eerst kregen ze droog voer(Hills) en een blikje Snoezepoes.(Vis)Dus een voorraadje blikjes gekocht,want dat ging er wel in!En plotseling willen ze het niet meer en vooral 1 type Hills brok(Hairbal Control=kip en grote brokken),en verder niks!Daar zit je dan met je voorraadje blikkies.....
Dus je denkt het door te hebben wat ze eten en op eens is het anders.De Cattery had ze Royal Canin gevoederd en snoezepoes,dus daarom dat ik die ook gaf....
Maar denken jullie dat deze katten dan ook om te schakelen zijn op Carnibest of Naturis??
pi_80721860
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:21 schreef Electrood het volgende:
Ik heb een moeder en dochter Main Coon katten.Eerst kregen ze droog voer(Hills) en een blikje Snoezepoes.(Vis)Dus een voorraadje blikjes gekocht,want dat ging er wel in!En plotseling willen ze het niet meer en vooral 1 type Hills brok(Hairbal Control=kip en grote brokken),en verder niks!Daar zit je dan met je voorraadje blikkies.....
Dus je denkt het door te hebben wat ze eten en op eens is het anders.De Cattery had ze Royal Canin gevoederd en snoezepoes,dus daarom dat ik die ook gaf....
Maar denken jullie dat deze katten dan ook om te schakelen zijn op Carnibest of Naturis??
Ja hoor. Het hangt gewoon af van de kat. Als je een leverancier kan vinden kan je altijd vragen om een proefrol. Dan kan je eens kijken of ze het lusten. Hier is het nooit een probleem geweest om over te stappen. Ik merk alleen nu wel dat de lading Naturis die ik gekregen heb de laatste keer, veel pens bevat. 1 van de katten vind het nu ook minder lekker.
pi_80925684
Even wat nieuws over het Tinlo Barf Menu:

Ik heb vorige week wat meegenomen om te proberen. Heb de smaken kip en konijn geprobeerd en ik moet zeggen dat vooral de konijn een groot succes is. Er wordt echt aangevallen als ik het neer zet en dat heeft ze bij nog geen enkel ander eten gedaan.

Het ziet er verder goed uit, zit qua grofheid tussen Carnibest en Naturis in, maar het is wel veel smeuïger. Er zit ook wat groente doorheen, o.a. wortel. Het wordt geleverd in de bekende kilo-worsten en het is ietsje duurder dan Carnibest.

Ik ga van de week nog een rol eend en een rol makreel halen om te proberen, maar de konijnsmaak is in ieder geval al een blijvertje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')