abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77667013
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:26 schreef nieslief het volgende:

[..]

Ik heb juist een heleboel gemerkt. Echt dag 1 perfecte poep van een diarree kater, week 2 prachtige glansvachten en zacht echt schrikken als ik de kat van iemand anders aai, gedrag werd milder (m.b.t. onstuimige kater), urine stinkt minder, machtig mooie spierontwikkeling bij kater. En ik kan nog wel even doorgaan. Oh ja prutoren bij poes werden minder erg.
Volgens mij doelen ze meer op 'overstap verschijnselen': diarree, niet willen eten etc.

Want daarvan heb ik bij mijn team ook helemaal niks gemerkt. Na en dag waren ze al overgeschakeld op prachtige CB poepjes.

Wat betreft de conditie:
kitten (puber) van 6 maanden: prachtig glanzende vacht, actief, groeit lekker
poes: lekker op gewicht, mooie vacht, maar niet zo glanzend als die van haar zoon.
Kater: ook een mooi gewicht (hij was te dik) vacht is net zo goed als die van moederpoes.
Alle tandjes zijn mooi gezond.

Vooraf hadden ze geen gezondheidsproblemen dus vandaar dat ik waarschijnlijk weinig verschil zie. Maar ik ben er door de berichten wel van overtuigd dat het van binnen nu ook helemaal goed met ze zit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:33:59 #102
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_77667135
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Volgens mij doelen ze meer op 'overstap verschijnselen': diarree, niet willen eten etc.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:34:50 #103
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_77667167
Ja dat dus, ik heb zat gemerkt maar geen negatief gedoe mbt wisselen van voer
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_77732592
Zojuist heeft onze Donut voor het eerst een maaltijd met alleen Carnibest gegeten!!

En echt schreeuwen en tegen mijn been duwen terwijl ik het klaar stond te maken.
Als ze dit de komende tijd goed vol gaat houden dan gaan we door naar de volgende stap: kippennekjes...
To Wii or not to Wii....that's the question.
pi_77733190
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:22 schreef FrankP het volgende:
Zojuist heeft onze Donut voor het eerst een maaltijd met alleen Carnibest gegeten!!

En echt schreeuwen en tegen mijn been duwen terwijl ik het klaar stond te maken.
Als ze dit de komende tijd goed vol gaat houden dan gaan we door naar de volgende stap: kippennekjes...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 7 februari 2010 @ 18:35:06 #106
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_77736893
quote:

Je bent op dreef
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_77763019
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:26 schreef nieslief het volgende:

[..]

Ik heb juist een heleboel gemerkt. Echt dag 1 perfecte poep van een diarree kater, week 2 prachtige glansvachten en zacht echt schrikken als ik de kat van iemand anders aai, gedrag werd milder (m.b.t. onstuimige kater), urine stinkt minder, machtig mooie spierontwikkeling bij kater. En ik kan nog wel even doorgaan. Oh ja prutoren bij poes werden minder erg.
Ik bedoelde inderdaad de negatieve effecten van het overstappen
quote:

Geweldig!

Hier ook altijd 1 kat die het uiloopt te schreeuwen, maar ze doet dat terwijl ze aan het eten is. Dus mauwen en kauwen tegelijk...zie je het voor je?
pi_77797642
De Naturis voor de katten was helaas op, dus ik moest ze even wat anders geven tot dat vanavond de nieuwe lading gebracht wordt.

Ik heb ze gisteren wat Naturis kip (niet compleet) met runderhartblokjes gegeven en vanmorgen heb ik ze verrast met een halve plak koolvis en een paar brokken runderhart. Ik geloof dat de buurt meteen wakker was van één van de katten Ze hebben gesmuld! De bakjes waren binnen 3 seconden leeg geloof ik.

Vanavond krijgen ze weer de complete versie, maar misschien morgen maar weer wat vis maar dan sardientjes uit blik.
pi_77798410
onze blaasgruiskaters zijn nu 2 maanden om en tot nu toe geen problemen ontdekt.
we waren vorige week een weekje op vakantie en de persoon die onze katers verzorgde viel het ook op met hoeveel meer smaak ze de bakjes leegaten vergeleken met de brokjes die ze eerst kregen

1 van onze katers wilde vroeger niets te maken hebben met de snijrestjes kip die we hem af en toe gaven (hij snapte niet wat hij ermee moest ), nu is de kip binnen enkele seconden verdwenen uit zijn bakje

ook zijn ze een stuk zachter geworden, heeft 1 veel minder losse huidschilfers in zijn vacht zitten en zien ze er gezonder uit

wel is het iets duurder dan de brokken die we eerst gaven (2 dagen met een worst van 500gram) en heb je best wel wat ruimte in je vriezer nodig
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77836606
Ik koop altijd eendagskuikens bij de groothandel, 10 kilo voor een euro of 9. Over een week krijgen we weer geleverd maar nu waren ze al op dus omdat de katten er zo gek op zijn ging ik naar de dierenwinkel om een noodvoorraadje. Ik doe dat niet graag want daar rekenen ze 3 euro per kilo.
Nou ja, rekenden. Want ze hebben een nieuwe eigenaar en er hing nu een briefje op de vriezer; 1 kuiken voor 1.50 en 24 stuks voor 30 euro

De katten eten maar iets anders als ontbijt.
pi_77881657
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:28 schreef Taiga het volgende:
... een halve plak koolvis ....
Het eten van Carnibest gaat nu erg goed en ze krijgt het compleet rauw (dus zonder kokend water).
Ik wil toch ook een beetje variatie gaan aanbrengen en iets achter de hand hebben als echte traktatie.

De koolvis die wordt gegeven is dat gewoon van dat diepvriesspul zonder graten? En wat zijn, naast de kippenekjes, hart en kuikentjes, nog meer verwen-dingen welke binnen kvv vallen?
To Wii or not to Wii....that's the question.
pi_77881961
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:44 schreef FrankP het volgende:

[..]

Het eten van Carnibest gaat nu erg goed en ze krijgt het compleet rauw (dus zonder kokend water).
Ik wil toch ook een beetje variatie gaan aanbrengen en iets achter de hand hebben als echte traktatie.

De koolvis die wordt gegeven is dat gewoon van dat diepvriesspul zonder graten? En wat zijn, naast de kippenekjes, hart en kuikentjes, nog meer verwen-dingen welke binnen kvv vallen?
Ik koop gewoon die blokken koolvis bij de AH van Euroshopper. Ze zijn inderdaad zonder graten. Gewoon laten ontdooien en lekker een halve plak geven. Soms geef ik ze ook sardientjes. Die kan je eventueel vers kopen op de markt of anders haal je die uit blik. Dat doe ik ook weleens. Haring heb ik ze ook weleens gegeven. Volgens mij moet je alleen oppassen met gerookte zalm. Maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik geef ze ook weleens kippenvleugels en drumsticks.
pi_77910539
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:51 schreef Taiga het volgende:

[..]

Ik koop gewoon die blokken koolvis bij de AH van Euroshopper. Ze zijn inderdaad zonder graten. Gewoon laten ontdooien en lekker een halve plak geven. Soms geef ik ze ook sardientjes. Die kan je eventueel vers kopen op de markt of anders haal je die uit blik. Dat doe ik ook weleens. Haring heb ik ze ook weleens gegeven. Volgens mij moet je alleen oppassen met gerookte zalm. Maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik geef ze ook weleens kippenvleugels en drumsticks.
Ik zou dus geen vis uit blik geven. Daar zit altijd wat bij in om het houdbaar te maken bijv. olijfolie. Eerst echt heeel goed laten uitlekken.

Alle vis uit de vriezer die niet bewerkt is kun je geven. Het gezondst is zalm, makreel, sardien, panharing (ongezouten haring) en af en toe tonijn (niet vaker dan 1x per maand i.v.m. zware metalen). Alaskafilet pangasius etc etc kan ook gewoon maar bevat minder (omega)vetten. Je kunt ook pensstaafjes halen bij de dierenwinkel (of supermarkt) die van mij is daar dol op maar niet iedere kat lust het.

Af en toe een rauw eitje klutsen is ook lekker en leuk.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:53:05 #114
176471 oh-oh
pi_77910643
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef nieslief het volgende:

[..]

Ik zou dus geen vis uit blik geven. Daar zit altijd wat bij in om het houdbaar te maken bijv. olijfolie. Eerst echt heeel goed laten uitlekken.

Alle vis uit de vriezer die niet bewerkt is kun je geven. Het gezondst is zalm, makreel, sardien, panharing (ongezouten haring) en af en toe tonijn (niet vaker dan 1x per maand i.v.m. zware metalen). Alaskafilet pangasius etc etc kan ook gewoon maar bevat minder (omega)vetten. Je kunt ook pensstaafjes halen bij de dierenwinkel (of supermarkt) die van mij is daar dol op maar niet iedere kat lust het.

Af en toe een rauw eitje klutsen is ook lekker en leuk.
Er is ook vis op water
Ik ga dit weekend eindelijk aan de slag met mn droogmachine, om zelf snacks te maken.
Rundvlees en kipfilet ga ik eens mee beginnen
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_77912136
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Er is ook vis op water
Ik ga dit weekend eindelijk aan de slag met mn droogmachine, om zelf snacks te maken.
Rundvlees en kipfilet ga ik eens mee beginnen
Dit dus...vis in blik met water

Ben benieuwd naar die snacks!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:50:19 #116
176471 oh-oh
pi_77914131
Ik ook ja!
Ik hoop echt dat het wat is, dat apparaat
( Groucho Marx )
  zondag 14 februari 2010 @ 13:35:07 #117
176471 oh-oh
pi_77981826
Gisteren de droogmachine eindelijk kunnen testen !
Het is een redelijk klein apparaat, zo groot als een friteuse denk ik , maar dan veel lichter.
Heel erg simpel , alleen een aan en uit knop, en een snoer met een stekker!
Zo leg je het erin:

en 12 uur of zo later heb je dit:

Dat ding heeft 5 etages, je kunt ook ondertussen gewoon etages wegpakken als je de machine tussendoor even uit zet.
Dit was de complete buit van 5 etages:

En de honden eten zelfs de banaan
Ze vinden het echt heerlijk en ze moeten er goed op kauwen.
Dus ik maak voortaan echt mn eigen hondensnacks
Gewoon puur vlees zonder zooi!
Ik ga volgende keer zeker ook es vis proberen
( Groucho Marx )
pi_78055515
Wauw wat goed! Het ziet er echt goed uit hoor! Maar hoelang heeft het apparaat nou aangestaan? 24 uur?

Ben benieuwd hoe de vis wordt!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:06:30 #119
176471 oh-oh
pi_78055683
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:01 schreef Taiga het volgende:
Wauw wat goed! Het ziet er echt goed uit hoor! Maar hoelang heeft het apparaat nou aangestaan? 24 uur?

Ben benieuwd hoe de vis wordt!
Nee uiteindelijk een uur of 10 geloof ik, dus dat viel me nog best mee.
En de honden zijn er echt helemaal weg van, de kip is al bijna op.
Ik ga voortaan echt alle snacks zelf maken
( Groucho Marx )
pi_78055824
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

waar heb je die machine vandaan en hoeveel kost zoiets?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:11:27 #121
176471 oh-oh
pi_78055848
( Groucho Marx )
pi_78056645
volledig overheen gelezen
pi_78057288
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oke! Dacht dat het langer duurde!
Maar wel erg fijn dat je zeker wat dat je een goede en gezonde snack geeft.

Kan je eigenlijk zo ook zelf een runder oor drogen?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:50:52 #124
176471 oh-oh
pi_78057351
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:49 schreef Taiga het volgende:

[..]

Oke! Dacht dat het langer duurde!
Maar wel erg fijn dat je zeker wat dat je een goede en gezonde snack geeft.

Kan je eigenlijk zo ook zelf een runder oor drogen?
Ik denk van wel, alles wat er in past kun je drogen in dat ding
( Groucho Marx )
pi_78089537
Oeh mooie snacks Oh-Oh.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')