even melden dat onze blaasgruis kat het nog steeds fantastisch doet op KVVquote:Op maandag 18 januari 2010 14:55 schreef Leipo666 het volgende:
ik zie ze hier ook bijna niet meer drinken terwijl ze naar mijn idee wel meer plassen
nu een maand over op KVV en alles gaat goed. in het begin vonden ze carnibest het lekkerst, maar dat lijkt nu verschoven te zijn naar naturis/haaksbarf en dergelijke
quote:Op woensdag 22 september 2010 07:52 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
even melden dat onze blaasgruis kat het nog steeds fantastisch doet op KVV
Die van mij krijgen al langer kippenekken en kippedijtjes. Alles wordt met huid en haar bot verslonden.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:08 schreef Harajuku. het volgende:
'k Gaf de honden wel eens een kippennek maar de kat niet. Gisteren toch maar één aan de kat gegeven en hij begon gelijk en stopte niet tot het op waskraakkraakkraak
Het is i.i.g. beter om dan 3 dagen brok te geven en 4 dagen vlees of andersom uiteraard, en niet door elkaar op één dag. Beide moet anders verteerd worden en als je dat zo door elkaar geeft vindt het lichaam dat niet heeeeeel leuk.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:21 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ben me aan het inlezen om m'n kat zoveel mogelijk versvoer te gaan geven. Ik geef 'm nu nog brokken met granen. En 's avonds krijgt ie of kip, of vis of rund.
IIG, ik wil, zodra ik weg ben uit het ouderlijk huis, de kat op graanvrije brokken zetten (heeft ie al een tijd gehad en orijen was echt een favoriet van 'm) en voor de rest eigenlijk alleen vers. Zijn er mensen die vers combineren met brokken of zijn jullie allemaal over gegaan op vers? Moet je als je vers icm brokken geeft ook nog rekening houden met percentages?
Ik dacht dat de kat het niet zou eten, te groot of zoquote:Op woensdag 22 september 2010 13:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die van mij krijgen al langer kippenekken en kippedijtjes. Alles wordt met huid en haar bot verslonden.
De eerste keer was hilarisch: drie nekken en drie grommende en vuil naar elkaar loerende roofdieren.Inmiddels is de hebberigheid ervan af, maar wordt er nog steeds (ieder in een eigen hoek) rustig op los gekraakt. En alles op he? Zelfs de botjes van de dijtjes.
![]()
Dit spul haal ik op de markt, alleen jammer dat de aanvoer van kippenekken daar niet constant is. En ik kom er zelf weer te onregelmatig om het vooraf te bestellen.
De welbekende drumstick is de teenkant van de kippepoot (menselijk scheenbeen, zeg maar) en het dijtje zit daarboven.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Het is i.i.g. beter om dan 3 dagen brok te geven en 4 dagen vlees of andersom uiteraard, en niet door elkaar op één dag. Beide moet anders verteerd worden en als je dat zo door elkaar geeft vindt het lichaam dat niet heeeeeel leuk.
[..]
Ik dacht dat de kat het niet zou eten, te groot of zoMaar hij viel dus gelijk aan. Dijen heb ik nog niet van gehoord
Zo geinig he, hier krijgen ze standaard CB en af en toe een kippenvleugel of hart of lever. Oh en dan wordt er inderdaad niet op de normale eetplek gegeten. Ieder z'n eigen hoekje en owee al de ene de ander ook maar aankijkt.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die van mij krijgen al langer kippenekken en kippedijtjes. Alles wordt met huid en haar bot verslonden.
De eerste keer was hilarisch: drie nekken en drie grommende en vuil naar elkaar loerende roofdieren.Inmiddels is de hebberigheid ervan af, maar wordt er nog steeds (ieder in een eigen hoek) rustig op los gekraakt. En alles op he? Zelfs de botjes van de dijtjes.
![]()
Dit spul haal ik op de markt, alleen jammer dat de aanvoer van kippenekken daar niet constant is. En ik kom er zelf weer te onregelmatig om het vooraf te bestellen.
Hoezo vind het lichaam dat niet heeeeeel leuk?quote:Op woensdag 22 september 2010 22:24 schreef Harajuku. het volgende:
Het is i.i.g. beter om dan 3 dagen brok te geven en 4 dagen vlees of andersom uiteraard, en niet door elkaar op één dag. Beide moet anders verteerd worden en als je dat zo door elkaar geeft vindt het lichaam dat niet heeeeeel leuk.
Omdat brok en vlees anders verteerd worden en in een ander tijdsbestek. Maar daar zullen de meningen dan ook wel over verdeeld zijn, Carnibest zelf raadt i.i.g ook per 3/4 dagen aan.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hoezo vind het lichaam dat niet heeeeeel leuk?
Ik mag aannemen dat als ie brokken krijgt en eet (rond 6/7 uur in de ochtend) en dan 10/12 uur later weer vers voedsel krijgt dat de brokken allang verteerd zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 01:16 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Omdat brok en vlees anders verteerd worden en in een ander tijdsbestek. Maar daar zullen de meningen dan ook wel over verdeeld zijn, Carnibest zelf raadt i.i.g ook per 3/4 dagen aan.
Ik geef alleen aan dat ie altijd brok/nat/vers heeft gehad en eigenlijk nooit problemen heb gezien.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:43 schreef Harajuku. het volgende:
Ja ik zeg alleen wat ik weet, je hoeft niet te doen wat ik zeg natuurlijk
Dat mag je rustig aannemen. Geen bezwaar.quote:Op donderdag 23 september 2010 11:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat als ie brokken krijgt en eet (rond 6/7 uur in de ochtend) en dan 10/12 uur later weer vers voedsel krijgt dat de brokken allang verteerd zijn.
Hij heeft altijd 's ochtends brokken gehad en 's avonds dan wel vers dan wel nat voer.
Ik meende het oprecht hoor. Als jij zegt dat je het al doet en dat het perfect gaat ga ik er niet over door. That's all.quote:Op donderdag 23 september 2010 12:32 schreef slacker_nl het volgende:
Vraagje, hoe zit het met taurine en BARF dan wel KVV? Ik heb gelezen dat je ondanks BARF taurine moet toevoegen in het menu, aangezien je anders kans hebt op een taurine tekort. Iemand die me hier meer over kan vertellen, cq pointers kan geven?
[..]
Ik geef alleen aan dat ie altijd brok/nat/vers heeft gehad en eigenlijk nooit problemen heb gezien.
Je begon over het feit dat het niet goed is (of zou zijn), maar de waarom is me nog niet helemaal duidelijk.
Je kan het altijd proberen, maar door alleen te zeggen: "het is niet zo heel goed vanwege vertering" ben ik niet geholpen. Waarom is het niet goed en waar kan ik er meer info over terugvinden? Aangezien dit een topic is over vers vs brok lijkt het me dat ik hier juist deze vragen kan stellen en dat er ook inhoudelijk op in wordt gegaan. En dus niet, maar ik meende het echt. Daar heb ik niet echt veel aan, ondanks de oprechtheid.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat mag je rustig aannemen. Geen bezwaar.
Het verhaal voert iets verder dan alleen de vertering in de maag maar hey, wij hoeven je niet te overtuigen.
Ik geef het momenteel ook beiden en eigenlijk gaat dat wel goed.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:16 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja het wordt niet aangeraden om brok en vers tegelijk te voeren, maar ik doe het wel, en hier doen ze het het beste op een combi.
's Morgens krijgen de chinezen elk een handje brok, en dan krijgen ze 's avonds kvv.
We lopen al sinds de lente echt heel veel uren per week, en ze hielden hun gewicht gewoon niet op peil met alleen kvv, zelfs dubbele en driedubbele porties boden geen uitkomst, de enige factor die ik kon bedenken die veranderd was was de brok want voordat ik Sjon kreeg stond die er altijd voor ze.
Ik denk dat je echt per dier moet kijken waar ze het wel en niet goed op doen.
Ik heb dr ook een bij die niet kan barfen, maakt niet uit wat ik Billy geef, hij kotst t altijd vroeg of laat weer uit als ie het al op eet. Nu wil hij er zelf al meestal gewoon niks meer van weten. Verse vis ben ik ook mee gestopt, dat waarderen ze ook niet, maar ik geef nu wel goede vis uit blik af en toe, en soms pasta met zalm , tonijn of witvis of zo, dat lusten ze dan weer wel.
Zelfgemaakte snacks uit de droogmachine zijn nog steeds echt een succes hier
Van wat ik altijd begrepen heb maar ik laat me graag corrigeren veranderd de zuurgraad in de maag door het eten van vers vlees. Wellicht dat dit de opname beinvloed o.i.dquote:Op donderdag 23 september 2010 22:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je kan het altijd proberen, maar door alleen te zeggen: "het is niet zo heel goed vanwege vertering" ben ik niet geholpen. Waarom is het niet goed en waar kan ik er meer info over terugvinden? Aangezien dit een topic is over vers vs brok lijkt het me dat ik hier juist deze vragen kan stellen en dat er ook inhoudelijk op in wordt gegaan. En dus niet, maar ik meende het echt. Daar heb ik niet echt veel aan, ondanks de oprechtheid.
Ja ik weet wel waarom het afgeraden wordt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:05 schreef senesta het volgende:
[..]
Van wat ik altijd begrepen heb maar ik laat me graag corrigeren veranderd de zuurgraad in de maag door het eten van vers vlees. Wellicht dat dit de opname beinvloed o.i.d
Nah, omdat je zei dat je dat dat altijd doet en dat dat perfect gaat dacht ik dat je er geen behoefte aan hebt. My bad dan.quote:Op donderdag 23 september 2010 22:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je kan het altijd proberen, maar door alleen te zeggen: "het is niet zo heel goed vanwege vertering" ben ik niet geholpen. Waarom is het niet goed en waar kan ik er meer info over terugvinden? Aangezien dit een topic is over vers vs brok lijkt het me dat ik hier juist deze vragen kan stellen en dat er ook inhoudelijk op in wordt gegaan. En dus niet, maar ik meende het echt. Daar heb ik niet echt veel aan, ondanks de oprechtheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |