abonnement Unibet Coolblue
pi_76656206
Wie weet er een goedkoop adres voor het goed en goedkoop bekleden van een trap met tapijt?
Ik wilde eigenlijk de trap verven (zie ander topic), maar het geld raakt op.

Ik weet dat Kwantum het doet voor 10,99 per trede. Erg goedkoop,maar doen ze het ook goed?

Wie heeft er advies?
pi_76656697
Ho wacht even, je hebt geen geld meer om de trap te verven maar wel om hem te bekleden
pi_76657172
Ehm...ja.

Als ik het bijv bij karwei doe,ben ik 143 euro per trap kwijt. En dan nog de vloerbedekking wat niet zo duur is.
Als ik de trap ga afbijten,schuren,plamuren,gronden,schuren,gronden,schuren,lakken,schuren,lakken en misschien nog een keer schuren en lakken met goede verf en dan nog de antislip-dingen, ben ik echt veel meer geld kwijt.
Toch?
pi_76657671
Ligt eraan hoeveel treden je trap heeft.
voor een trap van 12 treden kost dit ¤131,88 en voor 13 treden kost dit ¤142,87, dus echt veel goedkoper is het niet, zeker niet als je een trap hebt met meer dan 13 treden.
pi_76657773
bij leen bakker was het ook niet duur, geloof dat ik in totaal voor 14 treden en tapijt van 30-40 euro per m ik iets van 250 euro kwijt was. Prima gedaan, hoewel ze wel een dag niet op de afspraak verschenen.... Maar is al ruim jaar geleden.
pi_76658610
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:18 schreef venustus het volgende:
Ehm...ja.

Als ik het bijv bij karwei doe,ben ik 143 euro per trap kwijt. En dan nog de vloerbedekking wat niet zo duur is.
Als ik de trap ga afbijten,schuren,plamuren,gronden,schuren,gronden,schuren,lakken,schuren,lakken en misschien nog een keer schuren en lakken met goede verf en dan nog de antislip-dingen, ben ik echt veel meer geld kwijt.
Toch?
Vooral TIJD ben je kwijt aan schilderen.

Verven is niet zo heel duur, waarschijnlijk enige tientallen euro's goedkoper dan bekleden. Of je afbijt nodig hebt, ligt aan hoeveel lijm erop zit. Met een geleende verfafbrander en plamuurmes krijg je het meeste er echt wel af.

Schuren met een (geleende) schuurmachine kost ook niks behalve schuurpapier. Verf is heel variabel, maar grondverf is meestal niet zo duur.

En antislipdingen, tja dat ligt eraan wat je wil. Zon pakket halvemaantjes zijn een euro of 30.


Mijn trap is van zacht vurenhout, ik had er al door stuiterende dingen al butsen in zitten. En ter voorkoming van mijn eigen stuiteracties, wilde ik wel iets wat antislip was. Ik vind een beklede trap ook mooier dan halve maantjes eerlijk gezegd.
  maandag 11 januari 2010 @ 01:01:08 #7
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76665096
Vergis je er niet in hoor. Wil je een trap in de lak zetten op een hoogwaardige manier, dan is dat echt gene goedkoop grapje hoor.

Voordat je de trap ECHt goed kaal geschuurd heb ben je niet alleen qua tijd een eind verder maar ook met schuurpapier.
Dan in de grondverf ( wel graag op alkahyde basis!) dat valt wel mee met de kosten. Wel weer goede kwasten gebruiken graag. Je eindresulotaat is altijd afhankelijk van de verflaag ervoor. Dus ook de grondverf er maximaal netjes op doen.

Dan weer schuren. Dan netjes plamuren. De grote stukken met speciale trapplamuur die keihard word.
Dan weer schuren, om daarna weer te plamuren, bijvoorkeur met Bolivia plamuur.

Nog een keer in de grond lak en weer een stukje HEEEEL Licht opschuren.

Dan zijn we toe aan de eerste laklaag. Omdat we een mooi resultaat willen gebruiken we goede verf bijvoorbeeld van Sikkens en uiteraard weer op alkahyde basis. Waterverfen deden we op de kleuterschool!

Na 2-3 dagen uit laten harden gaan we nu op waterproof papier de boel mooi slijpen. zodat het echt mooi glad word.

Daarna dit nog een keer en tenslotte de laatste laklaag. Steeds ff een paar dagen, minimaal 3, laten uitharden en dan heb je een mooie trap in principe.

Oh ja, de kosten?

literke Sigma Gloss alkahyde basis kost ongeveer 45 euro. Daar heb je niet voldoende aan dus hopetee, keer 2. Das dan al 90 euro. Schuurpapier erbij, kwasten erbij en krijg nou wat, je zit al bijna op 130 euro. Hoe kan dat nu???
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_76665978
quote:
Op maandag 11 januari 2010 01:01 schreef klusfoobje het volgende:
Vergis je er niet in hoor. Wil je een trap in de lak zetten op een hoogwaardige manier, dan is dat echt gene goedkoop grapje hoor.

Voordat je de trap ECHt goed kaal geschuurd heb ben je niet alleen qua tijd een eind verder maar ook met schuurpapier.
Dan in de grondverf ( wel graag op alkahyde basis!) dat valt wel mee met de kosten. Wel weer goede kwasten gebruiken graag. Je eindresulotaat is altijd afhankelijk van de verflaag ervoor. Dus ook de grondverf er maximaal netjes op doen.

Dan weer schuren. Dan netjes plamuren. De grote stukken met speciale trapplamuur die keihard word.
Dan weer schuren, om daarna weer te plamuren, bijvoorkeur met Bolivia plamuur.

Nog een keer in de grond lak en weer een stukje HEEEEL Licht opschuren.

Dan zijn we toe aan de eerste laklaag. Omdat we een mooi resultaat willen gebruiken we goede verf bijvoorbeeld van Sikkens en uiteraard weer op alkahyde basis. Waterverfen deden we op de kleuterschool!

Na 2-3 dagen uit laten harden gaan we nu op waterproof papier de boel mooi slijpen. zodat het echt mooi glad word.

Daarna dit nog een keer en tenslotte de laatste laklaag. Steeds ff een paar dagen, minimaal 3, laten uitharden en dan heb je een mooie trap in principe.

Oh ja, de kosten?

literke Sigma Gloss alkahyde basis kost ongeveer 45 euro. Daar heb je niet voldoende aan dus hopetee, keer 2. Das dan al 90 euro. Schuurpapier erbij, kwasten erbij en krijg nou wat, je zit al bijna op 130 euro. Hoe kan dat nu???
Gast leer eens normaal posten, lijkt wel of je het aan je kind probeert uit te leggen
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  maandag 11 januari 2010 @ 02:36:53 #9
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_76666111
schijnbaar voel jij je aangesproken dus klopt het precies


gast
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_76666162
klusfoob: het ligt er maar helemaal aan wat voor verf je neemt. Is het je eigen huis waar je nog 20 jaar wil wonen, neem dan dure verf. Is het een huurhuis waar je een jaar of 4 blijft, dan is praxis huismerk oid ook voldoende. Ik weet, dat verft niet zo lekker als sigmaspul, maar je kunt er nog steeds mee verven....

In mijn ogen is een trap verven vooral TIJDrovend, qua geld kun je waarschijnlijk toch ietsjes onder de prijs van bekleden uitkomen.
pi_76717613
Gister de trap en zijkanten laten bekleden met vloerbedekking en ondertappijt. 15 treden 500 euro.
Ziet er super netjes uit
pi_76740453
Bedankt voor de reacties.

Als ik mn trap ga verven,dan inderdaad met goede (dure) verf,zoals Sikkens.
En met 1 blik lak ben ik er niet. Dus al die prijzen bijelkaar kost het verven van een trap ontzettend veel geld.

Daarom mijn keuze om ws toch de trap laten bekleden.

Maar wáár?

Wie heeft er goede ervaringen met kwantum,leen bakker, rijdende tapijtwinkel enz.

Waar kan ik het goed laten doen voor weinig geld?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')