M.. ok dat is waar.. ik was toen we gingen samenwonen 19 of net 20.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:50 schreef Superlam het volgende:
[..]
Dit is wel PUB he, denk dat de gemiddelde user hier nog niet de leeftijd voor samenwonen heeft.
En ik kan me ook heel goed voorstellen dat je 1 dag in het weekend altijd al druk bent, dan blijft er weinig tijd over om nog heen en weer te reizen.
Juist op MBO - HBO - UNI zullen veel mensen hun weekend nodig hebben om te werken, omdat ze anders simpel weg niet rond kunnen komen. Natuurlijk is het goed mogelijk voor sommige mensen om hun weekend helemaal vrij te houden, het zou me echter niet verbazen als iemand daar moeite mee heeft aangezien hij moet werken en of ook nog met zijn vrienden wil uitgaan etc.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:21 schreef Hangzhou-ren het volgende:
[..]
M.. ok dat is waar.. ik was toen we gingen samenwonen 19 of net 20.
Dat weekend verhaal ben ik het niet mee eens, waarom ben je altijd 1 dag in het weekend druk?
Planning heet dat (krijg je op je MBO - HBO - UNI nog wel), plan het ene weekend helemaal vol en het andere weekend helemaal vrij.
Prioriteiten stellen en handig inplannen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:27 schreef Superlam het volgende:
[..]
Juist op MBO - HBO - UNI zullen veel mensen hun weekend nodig hebben om te werken, omdat ze anders simpel weg niet rond kunnen komen. Natuurlijk is het goed mogelijk voor sommige mensen om hun weekend helemaal vrij te houden, het zou me echter niet verbazen als iemand daar moeite mee heeft aangezien hij moet werken en of ook nog met zijn vrienden wil uitgaan etc.
Ik ontken ook niet dat het te doen is.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:18 schreef Hangzhou-ren het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen en handig inplannen.
Als student kan je bijvoorbeeld best vrijdag avond en zaterdag ochtend werken en daarna naar je vriendin gaan. Maandag ochtend neem je een van de eerste treinen naar school. Mocht je om het weekend naar je vriendin gaan dan kan je dat andere weekend dus nog gewoon met vriendin uit of een dag extra werken op zondag. Zo heb ik het ook gedaan voordat ik ging samenwonen. (Rotterdam - Deventer)
Het niet kunnen rondkomen is vaak zo'n onzin, koop dan wat minder kleren of besteed minder aan uitgaan.
Uitwonende stufi is hoeveel? 150 euro? Zorgtoeslag is rond de 60 euro. Verzekering kost 100 euro en je huur is 300 euro.
De balans: -190.
Werk je in die twee dagen per week maar 12 uurtjes a 8 euro per uur (12*8*4=384 euro) dan heb je al 170 euro over per maand. Eten, mobiel etc kost natuurlijk ook nog maar dat komt rond de 150 euro uit maximaal.
Hoeveel is 12 uur per week werken nou? Bovenstaand voorbeeld is inderdaad veeleisend voor een luie student maar iemand met een beetje motivatie en power kan dit toch wel aan?
Dank voor het extra rekenwerk. Verschil van 390 is best te overbruggen, dat is slechts 100 euro per week.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:29 schreef Superlam het volgende:
[..]
Inkomsten uitwonend:
Stufi: 260 (ongeveer)
Zorgtoeslag 60
---------
320
Kosten:
Huur 300
Verzekeringen 100
Eten/drinken 120 (30 euro per week ben je ongeveer wel kwijt)
Collegegeld 17xx per jaar dus per maand ongeveer 140 er van uitgaande dat je het niet in een keer betaald.
Dan nog 10 telefoon
en laten we zeggen 40 euro per maand aan leuke dingen doen, dan ben je naar mijn inziens als vrij goedkoop bezig.
----------
710
Verschil 390, mwa moet je toch aardig wat werken he.
We kunnen dus concluderen dat het wel mogelijk is, maar het vraagt enig doorzettingsvermogen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:48 schreef Hangzhou-ren het volgende:
[..]
Dank voor het extra rekenwerk. Verschil van 390 is best te overbruggen, dat is slechts 100 euro per week.
Stel A je ontvangt 7 euro per uur (dat moet toch wel te doen zijn?) en B 8 euro per uur
100 / 7 = 15 uur per week werken.
100 / 8 = 13 uur per week werken.
13 - 15 uur werken is best te doen naast je studie. vrijdagavond 5 uur, zaterdag ochtend 6 uur en dan een keer per twee weken een zondag 8 uur werken. Kan je een heel weekend naar je vriendin en de week erop zaterdag lekker uitgaan. De rest van de week kan je nog zat tijd 's avonds aan je studie besteden.
Mocht je zoals in bovenstaand voorbeeld zelf je collegegeld betalen dan kan je een groot deel terugvragen van de Belastingdienst via het T-biljet (weet niet of dit ook kan via het TJ-biljet).
Perfect, mee eens. Case closedquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:42 schreef Superlam het volgende:
[..]
We kunnen dus concluderen dat het wel mogelijk is, maar het vraagt enig doorzettingsvermogen.
Hoe kun je iets onzin noemen als je totaal niet bekend bent met de situatie? Samenwonen was helemaal geen optie. Tevens hadden we beide verplichtingen (ondernemer & familiebedrijf) waardoor we niet zomaar ieder weekend vrij houden zoals de meeste studenten. Iets onzin noemen puur omdat het bij jouw situatie wel mogelijk was, vind ik behoorlijk kort door de bocht. Situatie verschilt per koppel. Het is aan de TS om te bekijken welke situatie bij hem past.quote:Op donderdag 25 februari 2010 03:30 schreef Hangzhou-ren het volgende:
[..]
Onzin.. waar een wil is, is een weg!
Kan elkaar via de webcam 's avonds een uurtje spreken, kan eens in de twee weken een weekend vrij houden en elkaar opzoeken (afhankelijk van het land waar hij/zij woont), kan in vakanties samen optrekken of je gaat samenwonen. Samenwonen lijkt misschien een hele stap maar dat valt reuze mee, je leert elkaar zeker sneller en beter kennen. Zelf ging ik na 3 maanden met mijn vriendin samenwonen, ook uit praktische overwegingen maargoed, nu wonen we inmiddels meer dan 2 jaar samen naar alle tevredenheid.
Ik geef alleen maar voorbeelden, het is altijd mogelijk zolang men er maar wat voor over heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 02:39 schreef Geomancer het volgende:
[..]
Hoe kun je iets onzin noemen als je totaal niet bekend bent met de situatie? Samenwonen was helemaal geen optie. Tevens hadden we beide verplichtingen (ondernemer & familiebedrijf) waardoor we niet zomaar ieder weekend vrij houden zoals de meeste studenten. Iets onzin noemen puur omdat het bij jouw situatie wel mogelijk was, vind ik behoorlijk kort door de bocht. Situatie verschilt per koppel. Het is aan de TS om te bekijken welke situatie bij hem past.
Nee man, ik zei retourtje R'dam Nijmegen is 35 euro.quote:edit;
en een kaartje apeldoorn - maasland is 32,50, dus 35 euro voor utrecht-rotterdam is idd erg veel XD
Neem een voordeelurenabo? De 55 euro heb je zo terugverdiend, want 40% korting.quote:Op zondag 28 februari 2010 01:49 schreef Rossonerri het volgende:
[..]
Nee man, ik zei retourtje R'dam Nijmegen is 35 euro.
Ben ik ook van plan, maar ik heb geen flauw idee wat het precies is, behalve dat korting dan,quote:Op zondag 28 februari 2010 01:51 schreef o.us het volgende:
[..]
Neem een voordeelurenabo? De 55 euro heb je zo terugverdiend, want 40% korting.
Je krijgt gewoon 40% op al jouw treinkaartjes binnen Nederland. En je kan samen met 2 anderen ook van de korting mee laten genieten.quote:Op zondag 28 februari 2010 01:53 schreef Rossonerri het volgende:
[..]
Ben ik ook van plan, maar ik heb geen flauw idee wat het precies is, behalve dat korting dan,
Die 17,80 is nog veelte veel eigenlijkquote:Op zondag 28 februari 2010 02:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Je krijgt gewoon 40% op al jouw treinkaartjes binnen Nederland. En je kan samen met 2 anderen ook van de korting mee laten genieten.
Mijn vriendin woont in Eindhoven en ik in Rotterdam, een retourtje kostte mij elke keer 29.70. Door die voordeelurenabo betaal ik maar 17.80 en ik heb die 55 euro zowaar terugverdiend en is die 17.80 maar een schijntje vergeleken met haast 30 euro die ik elke keer moest betalen.
Niet als je een bijbaantje hebt. Die 30 euro iedere keer is pas veel te veel.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:07 schreef Aya-KeAi het volgende:
[..]
Die 17,80 is nog veelte veel eigenlijk
*zucht*quote:Op zondag 28 februari 2010 12:34 schreef o.us het volgende:
[..]
Niet als je een bijbaantje hebt. Die 30 euro iedere keer is pas veel te veel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |