Fantastisch Gijs. Echt geweldig!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:34 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd naar je ervaring!
Dit is een hele nieuwe techniek...uitgevonden door Cameron zelf. Kun je niet voorstellen met de bestaande 3D techniek zoals je die met rood/groene brillen, eerdere films of in pretparken ziet. Film is enorm kleurrijk. Zoals die planeet in beeld is gebracht, of de technologie van de mensen. De kleuren spatten echt van je scherm af!quote:Op zondag 10 januari 2010 11:07 schreef Chocobo het volgende:
Klinkt geweldig Gijs,... maar ben je niet wat kleuren kwijt als je 3D gaat kijken. Het blijft een wazig iets altijd vind ik,... of is de techniek verbeterd. Nieuwe toekomst denk ik,... thuis TV in 3D
Ik heb verschillende 3D films gezien al in de bioscoop, en buiten wat leuke trucjes af en toe voegt het gewoon niets toe in mijn ogen. Ik vind het rete-irritant om een bril te dragen ook. Verder is mijn favoriete bioscoop eigenlijk Buitenhof in Den Haag, lekker klein, nooit druk. Alleen actiefilms kijk ik liever in Spui vanwege de beeld en geluidskwaliteit (die is net nieuw).quote:Op zondag 10 januari 2010 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ik al naar de bioscoop ga, is het naar Tuschinski of naar Leiden. Daar heb je 2 bioscopen.
De ene is echt crap met een hoofdletter C (ik heb er Watchmen en Star Trek gezien). Een vieze oude bioscoop met slechte zitplaatsen, slecht geluid en slecht beeld. Serieus. Daar ga ik niet mee heen. De andere is ook oud. Maar die hebben ze wel helemaal retro opgeknapt. Beetje een simpele versie van Tuschinski zeg maar. Heel confortabel en chique, maar meer een theater dan een bioscoop.
Dit was mijn eerste "high tech" voorstelling. En OMG...
Dat dacht ik ook, maar hij heeft wel meegeholpen schijnt.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:14 schreef kepler het volgende:
Cameron heeft die techniek toch niet uitgevonden?
Zoals gezegd. Dit is een andere technologie. Die eerdere 3D films waren een gimmick. Af en toe wat voor je neus laten zweven. Hi hih hi...grappig en je kijkt verder. Dit is anders. Het is continu aanwezig en voegt een hele nieuwe dimensie aan de film toe: diepte. Na een tijdje ben je er ook aan gewend en verbaasd je je er niet meer over. Die bril stoorde me eigenlijk niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb verschillende 3D films gezien al in de bioscoop, en buiten wat leuke trucjes af en toe voegt het gewoon niets toe in mijn ogen. Ik vind het rete-irritant om een bril te dragen ook. Verder is mijn favoriete bioscoop eigenlijk Buitenhof in Den Haag, lekker klein, nooit druk. Alleen actiefilms kijk ik liever in Spui vanwege de beeld en geluidskwaliteit (die is net nieuw).
Ik heb een flink aantal maanden een Pathe kaart gehad en ik mis 'm af en toe wel, maar Avatar is écht een film die me niet interesseert, al zou Eurogamer de film een 10 / 10 geven.
In de Wired van deze maand staat een heel interview met Cameron. Hij had een visie, heeft er toen een ervaren cameraman bijgehaald om te vragen of het uberhaupt mogelijk was en is toen naar Sony gegaan waar ze samen met de senior techneuten een prototype hebben gemaakt. Hij heeft het o.a. uitgetest in een documentaire over de Titanic. En toen was het wachten tot het ander element, realistische CGI personages, mogelijk was.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:14 schreef kepler het volgende:
Dat zou jammer zijn. Van een 10/10 zou hij voor mij naar een 7/10 gaan denk ik.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:13 schreef Chocobo het volgende:
Ik zal de 3D ervaring moeten missen denk ik. Geen tijd voor de bios,... maar ben wel heel benieuwd naar de film!
Je doet nu net alsof ze van Michael Jackson Disney 3D ineens naar Avatar 3D zijn gegaan, maar die stap is niet zo grootquote:Op zondag 10 januari 2010 11:16 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Zoals gezegd. Dit is een andere technologie. Die eerdere 3D films waren een gimmick. Af en toe wat voor je neus laten zweven. Hi hih hi...grappig en je kijkt verder. Dit is anders. Het is continu aanwezig en voegt een hele nieuwe dimensie aan de film toe: diepte. Na een tijdje ben je er ook aan gewend en verbaasd je je er niet meer over. Die bril stoorde me eigenlijk niet.
Laatste 3D die heb gezien was Terminator filmpje in Universal Studios en The Polar Express. Ik was inderdaad niet onder de indruk. Het was een gimmick, af en toe een effect of iets voor je neus laten zweven. Zoals eerder gezegd is Avatar anders, het is continu aanwezig zodat het na een tijdje niet meer opvalt maar als "gewoon" aanvoelt.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je doet nu net alsof ze van Michael Jackson Disney 3D ineens naar Avatar 3D zijn gegaan, maar die stap is niet zo grootIce Age 3D, Bloody Valentine 3D en zelfs een TV serie als Chuck hebben allemaal al dergelijke dingetjes gedaan. Maar nu is het James Cameron, 'nieuwe techniek' en ineens is het een grote hype
Het blijft een film over volwassen smurfen met een Al Gore message
Als we eerlijk zijn blijft het een gimmick totdat we in echt 3D de game characters en filmhelden in onze huiskamers zien rondrennen over tafels en bankenquote:Op zondag 10 januari 2010 11:22 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Laatste 3D die heb gezien was Terminator filmpje in Universal Studios en The Polar Express. Ik was inderdaad niet onder de indruk. Het was een gimmick, af en toe een effect of iets voor je neus laten zweven. Zoals eerder gezegd is Avatar anders, het is continu aanwezig zodat het na een tijdje niet meer opvalt maar als "gewoon" aanvoelt.
Ik zou de film niet zo simplistisch willen omschrijven. Er zitten ook elementen in die doen denken aan Aliens of Halo (technologie) in. Het deed mij denken aan een futuristische versie van Pocahontas. Toch een beetje tijdloos verhaal.
Heerlijke film! Net als The Abyss,...quote:Op zondag 10 januari 2010 11:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vond Titanic ook dramatisch trouwens!
Op de CES (grote beurs die momenteel plaatsvindt) zijn de eerste 3D LED TV's al gesignaleerd.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:28 schreef Chocobo het volgende:
Als we eerlijk zijn blijft het een gimmick totdat we in echt 3D de game characters en filmhelden in onze huiskamers zien rondrennen over tafels en banken
Maar toch,... hou tot nu toe meer van strakke flatscreens thuis met geweldig beeld en geluid. Cameron films blijven me altijd bij,... deze zal geen uitzondering zijn! Wacht op de blu-ray!
Ik ben niet meer zo'n bioscoop liefhebber dan ik vroeger was. LED TV's moeten zich eerst nog bewijzen. Ik zweer voorlopig alleen bij Panasonic Plasma of NeoPDP. Iets beters is er naar mijn idee nog niet qua prijs/kwaliteit!quote:Op zondag 10 januari 2010 11:41 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Op de CES (grote beurs die momenteel plaatsvindt) zijn de eerste 3D LED TV's al gesignaleerd.
Maar dit biedt een ervaring die ik thuis voorlopig niet kan evenaren, hiervoor wil ik af en toe nog wel eens naar de bioscoop gaan. Dat is denk ik ook het doel van deze techniek, mensen weer uit hun huis krijgen als ze een filmpje willen kijken.
Mijn schoonouders hebben een Bose setup. Twee speakers en 1 sub. Geweldig geluid hoor, maar de echte audiofiel zou je dit afraden. Maar ja,... diezelfde audiofielen zouden ook geen Mac aanraden dus misschien is het wel wat. Laat jezelf eens een demo geven.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:51 schreef Strolie75 het volgende:
Over nieuwe techniek gesproken. Mijn subwoofer en DVD-speler hebben de geest gegeven, en ik word moe van alle kabels in mijn huis. Tijd voor een upgrade dus!
Nu zit ik eraan te denken om zo'n Bose 3-2-1 systeem te halen. Receiver met DVD-speler en surround met slechts 2 boxen.
Hierbij een WD TV HD media player en een externe HD voor downloads. Tenslotte een digitale ontvanger met HD om op te nemen.
Enige bottleneck die ik zie zijn het aantal HDMI ingangen op mijn TV (ik heb er 1 en heb er dan 4 nodig).
Maar er bestaat vast wel zoiets als een switch box.
Iemand ervaring met deze apparaten?
quote:Op zondag 10 januari 2010 11:14 schreef kepler het volgende:
Eigenlijk wel. Maar kan ik op mijn PS3 een externe HD aansluiten? Nog niet geprobeerd hoor. Wel een film vanaf een USB stick proberen af te spelen maar dat vertikte hij.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:56 schreef Chocobo het volgende:
Dat WDTV ding begrijp ik niet. Je PS3 doet toch precies hetzelfde? Gewoon een mediaserver toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |