Ja. Misschien is het wellicht een té drastische operatie om de AEX in het groen te krijgen. Als het al werkt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:03 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Dan zul je net hebben dat we groen openen en door slecht nieuws rood eindigen en als de impact van de data is opgevangen de VS weer groen worden en weer rood late rop de dag en dat tijdje lang. Ik ben voor een 24-uurs opening van de beurzen
Voor mijzelf zou het niet uitmaken, maar ik begrijp je volledig. Misschien een beter idee dan om de AEX future 24/7 te kunnen verhandelen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Misschien is het wellicht een té drastische operatie om de AEX in het groen te krijgen. Als het al werkt.
24/7 beurzen lijkt me niks, dan blijf je F5-en op dft.nl. Ik vind het wel goed zo. Beurs open als ik toch moet werken en wel een schermpje open kan houden om de boel te monitoren.
Vind 14u per dag meer dan genoegquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:13 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Voor mijzelf zou het niet uitmaken, maar ik begrijp je volledig. Misschien een beter idee dan om de AEX future 24/7 te kunnen verhandelen.
Dat zou wel kunnen. Ik handel toch niet in future's.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:13 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Voor mijzelf zou het niet uitmaken, maar ik begrijp je volledig. Misschien een beter idee dan om de AEX future 24/7 te kunnen verhandelen.
Dat zou wat zijn jaquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
gewoon 1 veiling per dag, wereldwijd op hetzelfde moment, de rest van de dag alles dicht
Heel lang geleden was dat ook zo, je kon bepaalde aandelen alleen op een bepaald tijdstip op een bepaalde dag verhandelen. periodiek.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
gewoon 1 veiling per dag, wereldwijd op hetzelfde moment, de rest van de dag alles dicht
Heel heel heel vroeger (een jaar of 5 geleden) was het bijna alle dagen rustig.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef Lemans24 het volgende:
Rustig hier vandaag!
Niet dat ik iets te melden heb... Ik wacht nog steeds tot obligaties goedkoper worden. Tot nu toe kost het wachten me alleen maar geld. Binck zou gewoon rente moeten geven op geld dat niks doet.
Die obligaties worden misschien helemaal niet goedkoper. Als je nu instapt bouw je tenminste rente op!quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef Lemans24 het volgende:
Rustig hier vandaag!
Niet dat ik iets te melden heb... Ik wacht nog steeds tot obligaties goedkoper worden. Tot nu toe kost het wachten me alleen maar geld. Binck zou gewoon rente moeten geven op geld dat niks doet.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:34 schreef LXIV het volgende:
PS: vanaf vandaag ben ik officieel ondernemer! Vanmiddag naar de Kamer van Koophandel geweest en proberen uit te leggen wat ik nu precies ga doen. Ik geloof niet dat ze het helemaal begrepen en hoe daar dan geld aan te verdienen was, maar soit. Ze waren wel heel erg aardig en ik kreeg ook nog een flesje champagne om het te vieren !![]()
Ook bij de bank was iedereen heel positief. Ik hoef niet te lenen want ik financier het gewoon zelf. En dat is toch leuker dan aandelen kopen!
Wat ga je doen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:34 schreef LXIV het volgende:
PS: vanaf vandaag ben ik officieel ondernemer! Vanmiddag naar de Kamer van Koophandel geweest en proberen uit te leggen wat ik nu precies ga doen. Ik geloof niet dat ze het helemaal begrepen en hoe daar dan geld aan te verdienen was, maar soit. Ze waren wel heel erg aardig en ik kreeg ook nog een flesje champagne om het te vieren !![]()
Ook bij de bank was iedereen heel positief. Ik hoef niet te lenen want ik financier het gewoon zelf. En dat is toch leuker dan aandelen kopen!
Sorry, ben niet helemaal op de hoogte. Wat ga je precies doen met je onderneming?quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:34 schreef LXIV het volgende:
Close!quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:26 schreef dvr het volgende:
Je gaat breezers en beltegoed uitdelen aan tieners die de verwerpelijke ideeën van je opdrachtgevers overnemen?
Zonde zeg, heb je de mogelijkheid om goedkoop te lenen doe je het niet. Op de beurs ga je ook bijna altijd meer dan 100% long, wellicht nog even de kat uit de boom kijken?quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:34 schreef LXIV het volgende:
Ik hoef niet te lenen want ik financier het gewoon zelf. En dat is toch leuker dan aandelen kopen!
Ik financier het met 30 geschreven puts BAM@8,80 DEC 2010.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Zonde zeg, heb je de mogelijkheid om goedkoop te lenen doe je het niet. Op de beurs ga je ook bijna altijd meer dan 100% long, wellicht nog even de kat uit de boom kijken?
Ik schrok al!quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik financier het met 30 geschreven puts BAM@8,80 DEC 2010.
Gefeli! Succes met het gat in de markt in elk geval al!quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:34 schreef LXIV het volgende:
gefeliciteerd ! met de voortvarendheid.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:43 schreef LXIV het volgende:
Opinievorming en draagvlakcreatie op het internet volgens een geheel nieuw concept. Ik ben nog niemand van boven de 35 tegengekomen die het begreep, dus dat is in ieder geval een goed teken!
Intel komt zo met cijfers.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:00 schreef LXIV het volgende:
Weer allround yearhigh (vanaf 2009). Morgen iig weer groen open!
Hopen dat het cijferseizoen een beetje gunstig uitvalt, dan knallen we door de 360.
Bij ASML is het de afgelopen 2 maanden gekkenhuis geweest. Dus de chipmakers bestellen weer!quote:
Gelukkig kijken de beurzen altijd in de spiegels ipv door de voorruitquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bij ASML is het de afgelopen 2 maanden gekkenhuis geweest. Dus de chipmakers bestellen weer!
Boven verwachting. Morgen de chipmakers in het groen.quote:Intel posts huge profit jump, tops views
SAN FRANCISCO (MarketWatch) - Intel Corp. /quotes/comstock/15*!intc/quotes/nls/intc (INTC 22.08, +0.60, +2.79%) on Thursday reported a fourth-quarter profit of $2.3 billion, or 40 cents a share, compared with a profit of $234 million, or 4 cents a share, for the year-ealier period. Revenue was $10.6 billion, up from $8.2 billion for the same quarter in the year-ealier period. Adjusted income was 55 cents a share. Analysts had expected the Santa Clara, Calif.-based chip giant to report earnings of 30 cents a share, on revenue of $10.2 billion, according to a consensus survey by Thomson Reuters.
Morgen JP morgan voorbeurs, kan me niet voorstellen dat ze slechte cijfers zullen laten zien. Als de cijfers gaan meevallen in totaliteit pak ik het laatste ritje omhoog nog mee en erna stap ik uit.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:28 schreef LXIV het volgende:
Als we nu weer zo'n cijferseizoen krijgen als in Q2 dan tikt de AEX iedere keer weer wat puntjes erbij. Dat was toen een mooie tijd om zeer long te zitten.
In de futs maakte die een sprongetje!quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:33 schreef M.Melandri het volgende:
Intel morgen gelijk vanaf opening omlaag.
Klopt, maar ik denk na half 4 sell the news bij intel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de futs maakte die een sprongetje!
Nou beleggingsfondsen...quote:AMSTERDAM (Belegger.nl) – Het wereldwijd vermogen in Exchange Traded Funds (ETF’s) bedroeg eind vorig jaar meer dan duizend miljard dollar. Dat heeft het BlackRock Global ETF Research en Implementation Strategy team bekendgemaakt.
Dat is een nieuw record. Eind 2008 bedroeg het totale vermogen in ETF’s nog 710,9 miljard dollar, een stijging dus van ruim 45 procent.
De wereldwijde ETF-industrie omvatte 1.939 ETF’s met 3775 noteringen en een vermogen van in totaal 1032 miljard dollar verdeeld over 109 aanbieders die op 40 beurzen over de hele wereld
actief waren.
‘De uitdagende marktomstandigheden in 2008 zorgden voor een significante verschuiving van de
risicobereidheid van beleggers. Dat resulteerde in een grotere focus op tegenpartijrisico en een behoefte naar liquiditeit’, aldus de analisten van BlackRock.
ETF’s zijn ‘open-end’ fondsen die de index volgen.
Het vermogen van ETF’s genoteerd in Europa heeft aan het einde van 2009 eveneens een recordhoogte bereikt van 223,5 miljard dollar. Dat is een groet van 56,8 procent ten opzichte van het einde van 2008. Toen stond er nog een vermogen van 142,58 miljard dollar uit.
De Europese industrie omvatte 821 ETF’s met 2.359 noteringen verdeeld over 32 aanbieders actief op 18 beurzen aan het eind van december 2009.
In de Verenigde Staten is de markt fors groter. Daar is het vermogen van de ETF’s uitgekomen op 705,5 miljard dollar.
Tis niet letterlijk een beleggingsfonds hoor. Ze volgen gewoon een index. Bijv. de AEX.quote:
Wat is er mis mee? Ik ben al een tijdje aan't overwegen om PAGG of iets dergelijks te kopen; alle grote landbouwbedrijven zoals Monsanto, Syngenta, Potash, en co. in één aandeel, met een klein percentage risicovollere bedrijven in de BRIC-landen... Zelf zo diversifiëren kan ik niet hoor...quote:
Ik denk dat wij de enige twee bulls zijn hier... Maar ik moet wel zeggen dat ik niet denk dat er redelijke zekerheid is op 40%. Voor 'tzelfde geld moet je tegen juli/augustus 't geweer alweer van schouder veranderen... Natuurlijk, tot dat moment is er veel poen te scheppen, maartoch...quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:33 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat we nog een mooie rit kunnen maken. Uitstappen hoeft van mij niet, ik schrijf dan wel ATM calls. Met een beetje geluk behaal ik dan met redelijke zekerheid 40% rendement over 2010. Sta nu op ca. 20%. Nog 10% stijging en dan calls schrijven op 90% ATM voor 15% van de aandeelwaarde.
Heb ik ook nog alvast wat winst genomen
Ik weet heus wel wat ETF's zijn..quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Tis niet letterlijk een beleggingsfonds hoor. Ze volgen gewoon een index. Bijv. de AEX.
Was je daar een jaar geleden ingestapt, dan had je goede winst gemaakt...beter dan ik..die het te vroeg verkocht heeft...
Juist dit soort markten zijn al praktisch gezien overbought door de hoge verwachtingen. Ook trackers op die markten kosten gewoon veel meer (tot 1%) terwijl een Eurostoxx 50 tracker rond de 0.15% per jaar kost.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:06 schreef Burnie88 het volgende:
ETF's vormen al 50% van de beleggingsportefeuille in de VS las ik laatst. ETF's zijn de toekomst. Vooral erg interessant in de emerging markets zoals Maleisië en Egypte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |