Paul | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:25 |
![]() ![]() Wie is er eens geweest? Ik wel met mijn rondreis door the USA. Best een toffe kerk, maar wel heel erg overdreven Amerikaans. Buiten kwamen de mensen naar ons toe om ons te verwelkomen en ze vonden Holland zooooo niceeeeeeee ![]() ![]() Binnen was de baas der bazen ![]() Die rechter, ben zijn naam kwijt. Jawel hem zie je ook altijd op RTL 5 elke zondag ochtend. De trompetten gingen schallen. en de deuren opende zich. Een fontein kwam door de gigantische deur heen ![]() Op het einde werd een giga amerikaanse vlag gehezen ![]() Opmerkelijk filmpje als afsluiting | |
Edwinuss | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:26 |
Misschien een mooie kerk. Maar wel compleet nutteloos. | |
DennisMoore | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:27 |
Volksmennerij, een puur staaltje van. En vast niet wat de oprichter van 't geheel, een paar duizend jaar geleden, voor ogen had. | |
Papierversnipperaar | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:29 |
Cathedrale is het. Een Efteling voor Jezus-freaks. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:29 |
TT aangepast op verzoek. | |
Edwinuss | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:30 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:35 |
quote:Lees verder De protestanten waren toch tegen al dat gepoch of zie ik het nu verkeerd? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2010 12:36:35 ] | |
LXIV | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:40 |
quote:Vergeleken met het Vaticaan is het dan ook maar een armoedig broeikasje zonder al te veel kunst of versiering. | |
DennisMoore | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:40 |
quote:Oorspronkelijk wel. Maar 'de' protestanten bestaan natuurlijk al láng niet meer. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:41 |
quote:Dat is het Vaticaan ook vergeleken met Dubai, maar daar ging het niet om, in vergelijking met iets groters maakt het je principes niet ongeldig. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:42 |
quote:Het is tegenwoordig dus niet meer een van 'de core' principes? | |
LXIV | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:46 |
quote:Toch nog wel hoor. In dat opzicht lijken gereformeerden en moslims best veel op elkaar, terwijl de katholieken beter aansluiten bij de meer extravertere godsdiensten uit de oudheid. | |
Papierversnipperaar | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:50 |
quote:Je vergeet dat NL-protestanten naar Amerika gegaan zijn en zich daar hebben aangepast aan de leidende cultuur: Las Vegas. | |
DennisMoore | zaterdag 9 januari 2010 @ 12:52 |
Op zich is het punt wel te maken dat protestanten wellicht 't kind met 't badwater hebben weggegooid door toentertijd te heftig te schrappen in symbolen en rituelen. Het Oude Testament staat er immers vol mee. M'goed, wat mij betreft is 't toch humbug. | |
Mr.44 | zaterdag 9 januari 2010 @ 14:00 |
quote:er zit al meer kunst en versiering in je plaatselijke katholieke kerk dan in die broeikas | |
Saphia | zaterdag 9 januari 2010 @ 15:58 |
The Crystal Cathedral = gefinancieerd door de NWO/ Illuminatie .Check die Piramide tribune!![]() Serieus wat een wansmaak zeg, echt so American ![]() | |
vaarsuvius | zondag 10 januari 2010 @ 19:11 |
ik denk dat die oude kerel Billy Graham is, mijn ouders hebben een zooi boeken van hem. | |
DennisMoore | zondag 10 januari 2010 @ 19:17 |
quote: ![]() Robert Schuller ![]() Billy Graham Neh ![]() | |
koningdavid | zondag 10 januari 2010 @ 22:48 |
Ik ben ook niet zo van de massale kerken eerlijk gezegd. Hoe het sober, zou ik zeggen. | |
Paul | zondag 10 januari 2010 @ 22:52 |
David, zou jij er niet langs rijden dan? | |
koningdavid | zondag 10 januari 2010 @ 22:56 |
quote:Oh jawel, ik zou het best willen of eens een dienst er willlen meemaken. Maar ik ben teveel Calvinist om me er gemakkelijk bij te voelen. | |
Ali_Kannibali | maandag 11 januari 2010 @ 01:22 |
Die man is een wolf in schaapskleren. Wat hij leert is occulte new age, esoterische vrijmetselarij, goddelijkheid van de mens, etc. Evenals Billy Graham. | |
SmartS | maandag 11 januari 2010 @ 14:48 |
Op internet staan verschllende aantijgingen dat Robert Schuller een 33e graads vrijmetselaar is. Tevens de inspiratiebron is geweest voor Rick Warren en Billy Hybels (voorgangers van willowcreek en saddleback, twee andere megakerken in de VS) | |
Ali_Kannibali | maandag 11 januari 2010 @ 22:54 |
quote:Ja dat klopt ook hoogstaarschijnlijk, gezien wat zij in hun boeken schrijven. Ze hebben een nieuw christelijk geloof dat niets met de bijbel te maken heeft, maar eerder een soort mix van new age, occultisme en rooms katholicisme is. Merk op dat humanisme een beweging is die ontsproten is uit de vrijmetselarij. Zie bv. geschiedenis van de Franse Revolutie en de vrijmetselarij. Hier wat quotes van Schuller's boek: Robert Schuller Quotes from Self-Esteem: The New Reformation Schuller's theology is nothing but dressed-up humanism -- religious humanism. Religious humanism is much worse than secular humanism because of the religious language used to convey the message. As one noted reviewer of Self-Esteem: The New Reformation (Word:1982) said: "He sets man rather than God in the forefront, has no room for a doctrine of human depravity, ascribes man's resistance to grace to a lost sense of self-worth, and thinks we should tell sinners that they are worthy rather than unworthy. He redefines the terminology of the Faith so as to produce an entirely different, and false, theology." Schuller says he believes in salvation by grace, but what he actually believes is that salvation is being rescued from poor self-esteem. He says he believes in hell; but his hell is the loss of self-esteem, not a place of fiery eternal torment. He says he believes in sin; but sin is not willful rebellion against God and His law, but the loss of self-esteem. He says he believes in Jesus Christ; but his positive-only, "Self-Esteem Incarnate" Jesus is not the Jesus of the Bible. The man is an arch-heretic, a blasphemer. Nevertheless, Schuller's book was endorsed by such so-called evangelical leaders as Clark Pinnock of McMaster Divinity College, David Hubbard of Fuller Theological Seminary, and Kenneth Chafin of the Southern Baptist Convention. In 1984, Christianity Today editors examined Schuller's theology, and, amazingly, concluded that he is not a heretic, claiming that, "He believes all the 'fundamental' doctrines of traditional fundamentalism. He adheres to every line of the Apostles' Creed with a tenacity born of deep conviction." (All emphases below have been added.) General Theology "I found myself immediately attracted to Pope John Paul II when, upon his election to the Papacy, his published speeches invariably called attention to the need for recognizing the dignity of the human being as a child of God" (p. 17). "Classical theology has erred in its insistence that theology be 'God-centered,' not 'man-centered'" (p. 64). "Historical theology has too often failed to interpret repentance as a positive creative force. ... Essentially, if Christianity is to succeed in the next millennium, it must cease to be a negative religion and must become positive" (p. 104). "Roman Catholics utter their Papal edicts, Protestants quote their Bible, Fundamentalists declare their orthodox theological dogmas, and we are all expected to renounce private reflection and peacefully acquiesce to these pronouncements. And the result is that the dignity of the person is violated by such oppressive, intelligence-smothering forms of communication" (p. 153). "One classical role of the pulpit in Protestantism has been to 'preach sermons' which imply indoctrination more than education. Within this from of communication, there is an inherent, intrinsic inclination to intimidate, manipulate, and, hence, offend the person's most prized quality of humanness -- his dignity" (p. 153). "In a theology that starts with an uncompromising respect for each person's pride and dignity, I have no right to ever preach a sermon or write an article that would offend the self-respect and violate the self-dignity of a listener or reader. Any minister, religious leader, writer, or reporter who stoops to a style, a strategy, a substance, or a spirit that fails to show respect for his or her audience is committing an insulting sin. Every human being must be treated with respect; self-esteem is his sacred right" (pp. 153-154). "The tragedy of Christendom today is the existence of entire congregations of church members who are dominated by emotionally deprived or emotionally under-developed persons. These congregations have been accurately labeled 'God's Frozen People.' ... And they do this by exercising narrow authoritarianism in doctrines and practices and by sowing seeds of suspicion and dissension in the religious community. ... By contrast, strong persons -- self-assured personalities, whose egos find their nourishment in a self-esteem-generating personal relationship with Jesus Christ -- dare to face contrary opinions, diverse interpretations, and deviations of theology without becoming disrespectful, judgmental, or accusatory" (p. 154). "The classical error of historical Christianity is that we have never started with the value of the person. Rather, we have started from the 'unworthiness of the sinner,' and that starting point has set the stage for the glorification of human shame in Christian theology" (p. 162). What is Sin? "What do I mean by sin? Answer: Any human condition or act that robs God of glory by stripping one of His children of their right to divine dignity. ... I can offer still another answer: 'Sin is any act or thought that robs myself or another human being of his or her self-esteem'" (p. 14). "Classical theology defines sin as 'rebellion against God.' The answer is not incorrect as much as it is shallow and insulting to the human being. Every person deserves to be treated with dignity even if he or she is a 'rebellious sinner" (p. 65). "The core of original sin, then is LOT -- Lack of Trust. Or, it could be considered an innate inability to adequately value ourselves. Label it a 'negative self-image,' but do not say that the central core of the human soul is wickedness. ... positive Christianity does not hold to human depravity, but to human inability" (p. 67). "Any analysis of 'sin' or 'evil' or 'demonic influence' or 'negative thinking' or 'systemic evil' or 'antisocial behavior' that fails to see the lack of self-dignity as the core of the problem will prove to be too shallow" (p. 68). "... the core of sin is a lack of self-esteem. ... Sin is psychological self-abuse. ... the most serious sin is one that causes me to say, 'I am unworthy. I may have no claim to divine sonship if you examine me at my worst.' For once a person believes he is an 'unworthy sinner,' it is doubtful if he can really honestly accept the saving grace God offers in Jesus Christ" (pp. 98-99). What is Hell? "And what is 'hell'? It is the loss of pride that naturally follows separation from God -- the ultimate and unfailing source of our soul's sense of self-respect. 'My God, my God, why has thou forsaken me?' was Christ's encounter with hell. In that 'hellish' death our Lord experienced the ultimate horror-humiliation, shame, and loss of pride as a human being. A person is in hell when he has lost his self-esteem. Can you imagine any condition more tragic than to live life and eternity in shame?" (pp. 14-15, 93). What is Salvation? "What we need is a theology of salvation that begins and ends with a recognition of every person's hunger for glory" (pp. 26-27). "We are born to soar. We are children of God. ... The Fatherhood of God offers a deep spiritual cure for the inferiority complex and lays the firm foundation for a solid spiritual self-esteem" (p. 60). "I am humanly unable to correct my negative self-image until I encounter a life-changing experience with non-judgmental love bestowed upon me by a Person whom I admire so much that to be unconditionally accepted by Him is to be born again" (p. 67). "To be born again means that we must be changed from a negative to a positive self-image -- from inferiority to self-esteem, from fear to love, from doubt to trust" (p. 68). "The Cross sanctifies the ego trip. For the Cross protected our Lord's perfect self-esteem from turning into sinful pride" (p. 75). Who is Christ? "Christ is the Ideal One, for he was Self-Esteem Incarnate" (p. 135). "Jesus never called a person a sinner. ... Rather he reserved his righteous rebuke for those who used their religious authority to generate guilt and caused people to lose their ability to taste and enjoy their right to dignity ..." (pp. 100, 126). | |
DennisMoore | maandag 11 januari 2010 @ 22:58 |
quote:Are you for real? | |
Ali_Kannibali | maandag 11 januari 2010 @ 23:08 |
quote:Wat bedoel je? | |
SmartS | dinsdag 12 januari 2010 @ 09:04 |
quote:Zoals ik het een beetje tussen de regels lees en begrijp, gaat het om je eigen waardigheid en zelfbeeld als mens. En dat je er blijkbaar zelf iets aan kunt doen. | |
Pikkebaas | dinsdag 12 januari 2010 @ 09:14 |
Ben daar geweest. Best indrukwekkend groot van dichtbij en binnen. Erg vriendelijke mensen die gelijk bereid waren om ons een rondleiding te geven. Bedenk ook dat het allemaal particulier geld is, er zit geen dollar overheidsgeld bij. Scheiding van kerk en staat enzo. Alle stoelen, tegels etc. zijn voorzien van inscripties van mensen die gedoneerd hebben. | |
Cristal | zondag 17 januari 2010 @ 18:03 |
Ik als Cristal moet even posten ![]() | |
no1uknow | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:13 |
quote:Het massale van die kerk, en al zijn prachtheden kan teveel afleiden van de kern, hetgeen waar het in het christendom op gaat (de goede boodschap van Jezus, God de Vader). | |
Nemephis | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:21 |
Ik vind het veel te decadent, zo'n kerk | |
Q.E.D. | vrijdag 22 januari 2010 @ 16:50 |
Dat evangelische liedje op de muziek van Beethoven aan het begin. ![]() Ze kunnen wel zingen. ![]() Het gebouw is wel leuk, maar de mooiste kerken staan toch in Frankrijk... (Canada en Amerika hebben ook genoeg namaak Europese kerken, die ook heel mooi zijn). | |
FunFair | zaterdag 23 januari 2010 @ 12:00 |
Ik ben er ook geweest, maar toen was die dicht, dus we hebben alleen naar de buitenkant mogen staren. Verder is het typisch gedrag, mooi bouwwerk om aan te tonen hoe geweldig het geloof wel niet is, daar heb ik verder niets mee. |