Je hoeft nog niet in te checken ja bij de NSquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben vanmorgen (vermoedelijk) vergeten uit te checken, waar op de NSsite kan ik vinden welk formulier ik moet invullen?
Volgens mij kan dat helemaal niet, borg terugkrijgen danquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben geen student (meer), heb online bij m'n reisgegevens gezien dat er geen uitcheck is vastgelegd. Volgens mij ben ik 't niet vergeten, maar dat is loze discussie. Vraag is, wat moet je doen om je 'borg' weer terug te krijgen.
Volgens mij krijg je het niet meer terug. Maar weet het niet zekerquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben geen student (meer), heb online bij m'n reisgegevens gezien dat er geen uitcheck is vastgelegd. Volgens mij ben ik 't niet vergeten, maar dat is loze discussie. Vraag is, wat moet je doen om je 'borg' weer terug te krijgen.
Dus dit ritje heeft me 20 euro gekost?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:18 schreef Pannenkoeken het volgende:
Volgens mij kan dat helemaal niet, borg terugkrijgen dan.
Vraag het misschien an de infobalie bij de NS. Misschien dat zij daar meer van weten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dus dit ritje heeft me 20 euro gekost?
Het traject gaat van een balieloos station naar een ander balieloos stationquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:35 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Vraag het misschien an de infobalie bij de NS. Misschien dat zij daar meer van weten.
Bij Veolia geldt dat in sommige regio's al wél met de studenten ov-chipkaart gereisd kan worden, maar nog niet met andere abonnementen. In het weekend kan je ook gewoon in- en uitchecken, dan wordt vanzelf het kortingstarief in rekening gebracht. De prijs vooraf opzoeken of checken kan hier: http://www.9292ov.nl/9292ov1063.asp. Helaas staat Veolia er nog niet tussen, maar dat komt nog wel denk ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:17 schreef lostinthis het volgende:
Ik vind het nog steeds onduidelijk hoe dat zit met die apparaten waar iets opstaat als 'kan niet gebruikt worden voor abonnementen', valt de studenten ovchipkaart daar ook onder? Want de chauffeur (Veolia) zei dat ik gewoon in/uit kon checken, dus dat heb ik gedaan doordeweeks met ovweek en er ging geen geld vanaf
Zondag had ik toch maar een strippenkaart gebruikt omdat die nog op moet, maar had ik dan ook in/uit kunnen checken en dat dan het goede kortingsbedrag eraf gaat? Ik vind het nogal onhandig dat je de prijs niet ergens kan opzoeken (voor zover ik weet)...Er waren namelijk een heleboel studenten die wel in/uitcheckte maar misschien hadden die allemaal een weekendov. Bij de trein deden ze het trouwens ook heel veel, constant gebliep op het perron :p
Ja heb ik ook steeds, bij meerdere apparaten op Rotterdam centraal geprobeerd, lekker handig als geen van die apparaten het doen, zeker als je elke keer 20 minuten in de rij moet staan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef hinse het volgende:
Ik probeerde net bij zo'n klein geel automaatje m'n OV chip bestelling op te halen, gewoon voor Week. Nadat ik op "Bestelling ophalen" drukte gebeurde er 30 sec weinig en kreeg ik de melding dat het tijdelijk niet mogelijk is om de bestelling op te halen.
Iemand anders die hetzelfde had? Straks nog maar eens proberen.
Heb het nu 4 keer geprobeerd, en 4 keer deze melding.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef hinse het volgende:
Ik probeerde net bij zo'n klein geel automaatje m'n OV chip bestelling op te halen, gewoon voor Week. Nadat ik op "Bestelling ophalen" drukte gebeurde er 30 sec weinig en kreeg ik de melding dat het tijdelijk niet mogelijk is om de bestelling op te halen.
Iemand anders die hetzelfde had? Straks nog maar eens proberen.
Ik krijg meestal de melding 'Bestelling ophalen mislukt'.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:39 schreef bear87 het volgende:
[..]
Heb het nu 4 keer geprobeerd, en 4 keer deze melding.
Klasse
Dat meen je niet, da's wel echt klote! Had je je papieren ov-kaart bij je als backup?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:08 schreef frien het volgende:
Vanmorgen voor het eerst in aanraking gekomen met een conducteur *spannend* die mijn ov-chipkaart controleerde. En ja hoor, op zijn schermpje kwam 'geen reisrecht' te staan... Dus ik braaf uitleggen dat hij nog niet geactiveerd is, omdat die activeringsdingen storing hebben.
Volgens hem zou er dan wat anders moeten staan (iets in de richting van tijdelijke ov-chipkaart) dus ik krijg binnekort een automatisch incasso thuis gestuurd
Vervolgens voor de reis na mijn overstap ook nog eens een kaartje voor vol tarief moeten kopen... Het openbaar vervoer is niet meer wat het geweest isKan wel huilen.
Iemand dit ook meegemaakt? Heeft de conducteur gelijk en moet ik nu een nieuwe ov-chipkaart aanvragen? Weer die hele procedure met pasfoto en kopie id enzo??? Word hier echt moe van...
Met een account op ov-chipkaart.nl kan je kijken wat voor producten er op je chipkaart staan. Dit kan ook bij sommige NS-kaartjesautomaten (in elk geval degenen met een sticker met chipkaart-instructies onder het scherm)quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:08 schreef frien het volgende:
Vanmorgen voor het eerst in aanraking gekomen met een conducteur *spannend* die mijn ov-chipkaart controleerde. En ja hoor, op zijn schermpje kwam 'geen reisrecht' te staan... Dus ik braaf uitleggen dat hij nog niet geactiveerd is, omdat die activeringsdingen storing hebben.
Volgens hem zou er dan wat anders moeten staan (iets in de richting van tijdelijke ov-chipkaart) dus ik krijg binnekort een automatisch incasso thuis gestuurd
Vervolgens voor de reis na mijn overstap ook nog eens een kaartje voor vol tarief moeten kopen... Het openbaar vervoer is niet meer wat het geweest isKan wel huilen.
Iemand dit ook meegemaakt? Heeft de conducteur gelijk en moet ik nu een nieuwe ov-chipkaart aanvragen? Weer die hele procedure met pasfoto en kopie id enzo??? Word hier echt moe van...
waar bij ov-chipkaart.nl kan je dat zien dan? Ik heb een account gemaakt maar er staat nergens iets over reisproducten bekijkenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Met een account op ov-chipkaart.nl kan je kijken wat voor producten er op je chipkaart staan. Dit kan ook bij sommige NS-kaartjesautomaten (in elk geval degenen met een sticker met chipkaart-instructies onder het scherm)
Juig maar niet te vroeg, ik heb de bestelling opgehaald maar die is nog steeds niet te zien (op mijn account of via een zuil)quote:
Weet ik niet, ik kan namelijk nog steeds geen account aanmakenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:37 schreef Negaiido het volgende:
[..]
waar bij ov-chipkaart.nl kan je dat zien dan? Ik heb een account gemaakt maar er staat nergens iets over reisproducten bekijken
-Inloggenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:37 schreef Negaiido het volgende:
[..]
waar bij ov-chipkaart.nl kan je dat zien dan? Ik heb een account gemaakt maar er staat nergens iets over reisproducten bekijken
En mijn echte heb ik inmiddels al drie wekenquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:37 schreef Meddo het volgende:![]()
![]()
Ik heb vandaag een tijdelijke chipkaart gekregen terwijl ik mijn echte al weer twee weken hebZal wel zijn omdat ik een tweede aanvraagformulier heb opgestuurd, wat een baggeradministratie daar
Ik ben benieuwd of ze nog een tweede echte kaart opsturen
quote:Op maandag 28 december 2009 18:57 schreef Meddo het volgende:
Mijne zat vandaag eindelijk bij de post
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |