Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:34 schreef JimmyJames het volgende:
Eindelijk die bagger opgehaald.
Nu maar hopen dat studentenweek geen afkorting is voor studentenweekend.
Wat staat er als je een weekend abonnement ophaalt?
Waar staat dat dan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:17 schreef Cosmo. het volgende:
In Mijn IB Groep staat geen datum bij geactiveerd. Is er dan iets misgegaan bij het ophalen van mijn abonoment?
Volgens mij wel, diegene moet dan gewoon een kortingskaartje kopenquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan je eigenlijk met de chipkaart nog iemand met korting mee laten reizen?
dan staat er wknd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".
Had duidelijker aangegeven kunnen worden inderdaad.
Hoe kun je dat opvragen? Als ik naar zo'n oplaad punt ga, kan ik kiezen tussen 'bestelling ophalen' en saldo opwaarderen' niet een optie als 'opvragen reisproduct' oid.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".
Had duidelijker aangegeven kunnen worden inderdaad.
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijkenquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:08 schreef maok het volgende:
[..]
Hoe kun je dat opvragen? Als ik naar zo'n oplaad punt ga, kan ik kiezen tussen 'bestelling ophalen' en saldo opwaarderen' niet een optie als 'opvragen reisproduct' oid.
Ook op de site (mijn ov-chipkaart, waar ik vandaag een account voor heb aangemaakt) kan ik het niet zien. Als ik daar naar mijn reizen en transacties ga staat er helemaal niets in (ik kan hier in Groningen nog niet reizen met dat ding maar de transactie (ophalen van reisproduct) staat er ook niet in).
Ik heb mijn kaart op 5 januari activeerd en kan me niet herinneren dat ik toen heb gezien wat voor soort kaart ik heb gekregen, wel dat de bestlling opgehaald was. Op het bonnetje staat: 'Verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van 2 reisproduct(en)'
Overigens wil ik net als vorig jaar weer een weekend ov.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:22 schreef Evelien het volgende:
Ik kan vanaf de 22e mijn bestelling ophalen, maar ik probeer het nu al elke dag... Alleen, in het begin van deze maand stond er nog "er staan geen bestellingen voor u klaar", nu staat er telkens alleen "bestelling ophalen onmogelijk" of "bestelling ophalen mislukt". Huh?Nou ja, het zal wel goedkomen. Ik blijf het proberen. Wat zijn er trouwens achterlijk weinig van die gele oplaaddingen... In mijn woonplaats staat er mooi geen. En op de gewone ticketautomaten heb je ook een optie 'bestelling ophalen', maar die is zeker niet voor studenten?
Als ik dat doe, staat er alleen mijn kaartnummer. En ik heb mijn studenten-week al opgehaald en dat was ook gelukt volgens de conducteur. Vreemd...quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijken.
En dan toon kaartinformatie![]()
Staat ook niets:quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijken.
En dan toon kaartinformatie![]()
Heb jij er al wel mee gereisd? Misschien dat het daar aan ligt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:59 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Oke, bij mij staat het daar dus wel, vreemd. Misschien komt het nog
.
Nee niet gedaan, ik heb m zondag geactiveerd, staat ook nog geen geld op.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:00 schreef maok het volgende:
[..]
Heb jij er al wel mee gereisd? Misschien dat het daar aan ligt.
Ja, deze manier van frouderen kan heel gemakkelijk. Daarbij controleren ze dan toch of er een ov-chipkaart op je broers naam staat aangezien dit naam ook op de papieren versie staat. Je bent alleen de lul als je zou moeten identificeren (bijvoorbeeld als je zwart reist) of je moet ook zijn paspoort mee nemen ofzo.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:17 schreef JennoL het volgende:
Hee mensen, kun je nog reizen met slechts je papieren OV-kaart? Het zit namelijk zo. Ik heb zelf nog geen stufi en dus ook nog geen OV, maar mijn tweelingbroer heeft wel OVHij moest zelf ook reizen dus heb ik zijn zichtkaart ff gekregen zodat ik ook ff kan reizen. Dit kan toch tot 31 januari?? en als ik gwoon zeg dat ik mijn chipkaart nog niet heb ontvangen is het toch prima? Die gasten in de trein of de bus kunnen toch niet met die apparaatjes controleren of er al wel een chipkaart op mijn naam staat??
Alvast bedankt
Volgens mij staat ie standaard op hetzelfde als wat je vorig jaar had.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:13 schreef maok het volgende:
[..]
Ja, deze manier van frouderen kan heel gemakkelijk. Daarbij controleren ze dan toch of er een ov-chipkaart op je broers naam staat aangezien dit naam ook op de papieren versie staat. Je bent alleen de lul als je zou moeten identificeren (bijvoorbeeld als je zwart reist) of je moet ook zijn paspoort mee nemen ofzo.
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met reisproducten. De een zegt dat je standaard het zelfde reisproduct krijgt als je vorig jaar had (in mijn geval een weekend-ov) en de ander zegt dat hij standaard op week-ov staat omdat de meeste studenten daar voor kiezen. Had ik bij het activeren van mijn kaart ergens vor moeten kiezen? Wat is het meest waarschijnlijke wat er nu op mijn kaart staat? (ik heb gewoon bestelling ophalen gedaan)
Gecondoleerd.quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:36 schreef Meddo het volgende:
met een foto van 5 jaar geleden zo te zien
1,5 jaar gok ikquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:36 schreef Meddo het volgende:
met een foto van 5 jaar geleden zo te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |