Wat is er nou zo moeilijk aan om een stukje software op een chippie te krijgen? Al je gegevens van school staat al bij de IB Groep in de database. Al ze nou eens de hele database nou koppelden in hun eigen faciliteit zou het een stuk makkelijker gaan en gelijk geactiveerd zijn. (wat ze nu al doen, maar door 3 bedrijven = administratieve utterfail).quote:Op maandag 18 januari 2010 10:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe stel je dan voor dat je abonnement erop gezet wordt? Aardstralen?
Dat is ook niet moeilijk (al moet het blijkbaar wel moeilijk gaan), maar dat moet nog steeds fysiek gebeuren.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat is er nou zo moeilijk aan om een stukje software op een chippie te krijgen? Al je gegevens van school staat al bij de IB Groep in de database. Al ze nou eens de hele database nou koppelden in hun eigen faciliteit zou het een stuk makkelijker gaan en gelijk geactiveerd zijn. (wat ze nu al doen, maar door 3 bedrijven = administratieve utterfail).
In mijn ogen zijn ze daarmee veel te laat mee begonnen.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is ook niet moeilijk (al moet het blijkbaar wel moeilijk gaan), maar dat moet nog steeds fysiek gebeuren.
Hoe wil jij een chip draadloos activeren? Hetzelfde geld voor de chipknip, die moet je ook gewoon opladen in een kastje, dat kan ook niet via internet.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:52 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
In mijn ogen zijn ze daarmee veel te laat mee begonnen.
Het administratieve zooi had al terug in 2007/8 klaar moeten zijn zodat alle niet-geactiveerde chipkaarten in bezit waren van studenten en de kaarten in "waves" geactiveerd kan worden door middel van draadloos ofzeau.![]()
Nu moet iedereen fysiek moeilijk gaan doen.
Het was maar een suggestie.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoe wil jij een chip draadloos activeren? Hetzelfde geld voor de chipknip, die moet je ook gewoon opladen in een kastje, dat kan ook niet via internet.
Ik heb via dat telefoonnummer dus eind december m'n chipkaart opgezegd, maar ik heb er geen bevestiging van ontvangen. Hoort dit? Ik heb m'n chipkaart echter ook nog nergens gecheckt..quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:43 schreef warrel het volgende:
[..]
Ik bladerde nog even door de IBG site en kwam hier op:
http://www.ib-groep.nl/SR(...)i=17,Case=obj(20621)
Via dat telefoonnummer kan je je OV-chipkaart onmiddellijk stopzetten. Dat heb ik gewoon gedaan, want de laatste paar dagen zijn nog te overbruggen met m'n papieren OV-kaart.
In ieder geval bedankt voor de tips!
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:04 schreef Veerboot het volgende:
Irritant overigens dat er nou in de media berichten verschijnen met koppen als 'Studenten traag met opladen ov-chip' (NOS Teletekst). De schuld wordt dus min of meer bij ons - die oh zo trage studenten - gelegd, terwijl de fout 'm toch echt vooral (in de administratie van) die chipkaart zit. Ik heb inmiddels al twee keer geprobeerd mijn kaart te activeren, maar krijg doodleuk de melding dat er geen reisproduct voor me klaarstaat. Tja...
Uhm... bepaalde info wil men liever niet van een overheidsinstelling > private onderneming. Frauduleus en derhalve niet gewenst door veel mensenquote:Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat is er nou zo moeilijk aan om een stukje software op een chippie te krijgen? Al je gegevens van school staat al bij de IB Groep in de database. Al ze nou eens de hele database nou koppelden in hun eigen faciliteit zou het een stuk makkelijker gaan en gelijk geactiveerd zijn. (wat ze nu al doen, maar door 3 bedrijven = administratieve utterfail).
Herken het.. Ik moest ook vanaf 16 januari..quote:Op maandag 18 januari 2010 18:06 schreef NeonPanda het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik ben deze maand 3 keer bij de C1000 in almelo geweest om mijn bestelling op te kunnen halen. Moest vandaag 6 minuten wachten op ''Bestelling ophalen...'' Kreeg opeens een melden: ''Bestelling kan op dit moment niet opgehaald worden''.
Ook ben ik een weekje of 2 geleden bij de Albert Heijn in Enschede geweest om het daar te proberen. Daar kreeg ik hetzelfde probleem.
Ik word er schijt ziek van.
Mijn advies afhaal datum was trouwens 16 januari.
quote:Op maandag 18 januari 2010 18:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Herken het.. Ik moest ook vanaf 16 januari..
Ik heb er wel op staan..
Studenten OV week abonnement
studenten korting week abonnement
Zonder dat ik iets heb gedaan.. Ik heb een week abonnement en korting in het weekend(op de oude ov) kan iemand mij vertellen of het nu dan goed is??
Nja, t zou natuurlijk kunnen dat je dit moet bevestigen he? Dmv activeren..quote:Op maandag 18 januari 2010 18:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Okej, grappig, niks voor gedaan. Maar thnx
Ja dat wil ik wel, maar als hij zegt dat er geen bestellingen voor mij klaar staan..quote:Op maandag 18 januari 2010 18:48 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Nja, t zou natuurlijk kunnen dat je dit moet bevestigen he? Dmv activeren..
Nee, dat heeft er niets mee te maken. Je hebt alleen je DigiD nodig om in te loggen bij de IBG (en om dan eventueel je kaart te wisselen)quote:Op maandag 18 januari 2010 18:49 schreef DrDentz het volgende:
Moet je ook eerst nog iets op DigiD doen? Anders probeer ik het morgen weer voor niets.
Ik zit met hetzelfde probleem, kutsysteemquote:Op maandag 18 januari 2010 19:21 schreef Aestivate het volgende:
Heb nu ook al 4x geprobeerd op te laden. Altijd 20-30 minuten omrijden/omreizen en gekut. 1e keer had apparaat nog nooit gewerkt 3x daarna 5 minuten wachten om te lezen dat ophalen product tijdgelijk niet mogelijk is. Wat nu? Andere locaties of andere tijden of heeft het niets daarmee te maken?
quote:Op maandag 18 januari 2010 19:31 schreef Gloeidoos het volgende:
Ik kan ook niet opladen. Bovendien zei de NS conducteur net dat er op mn 'echte' OVshitkaart geen tijdelijk product staat (deze hele maand met dat tijdelijke ding gereisd). Net nog even bij zon paal gechecked en die zei dat er ook geen reisproducten opstaan.
Ik zie de bui al hangen...
Daar staat geen kaart info.....quote:Op maandag 18 januari 2010 19:46 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
![]()
Ook op je account niet op ov-chipkaart.nl?
Nee, dat zouden dan je tijdelijke producten weer moeten zijn.. Althans, dat vertelde de NS conducteur me.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
ZIe bij kaartinfo wel twee reisproducten staan.. moet ik er dan maar vanuit gaan dat t goed is?? (jah ik weet t: ga nooit zomaar ergens van uit bij die Ib groep)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |