Ik vind het zo leuk hoe jij met dit beestje omgaat. Heb alleen maar complimenten voor je, weet je dat!quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:54 schreef bloodymary het volgende:
Ja, dat komt wel in het voorjaar als ze wat tammer wordt. Het gaat al steeds beter, als ik eten breng blijft ze nog maar op twee meter afstand (en dan blaast ze tegen me!). Ik denk als het beter weer wordt en ik maak er werk van dat ik haar wel kan temmen. Ze is inmiddels bijna zo groot als een volwassen kat.
Verder gaat alles zijn gangetje, ze slentert nog steeds met de kipjes door te tuin, slaapt lekker in het stro in het kippenhok, geniet van de hapjes die ik haar breng en eet de kippeneieren leeg. Nou ja, zo lang ze maar niet aan de kippen begint....
hoedanook, gaarne een updatequote:Op donderdag 4 maart 2010 15:57 schreef Panthera1984 het volgende:
is er nog nieuws?
leuk om te horenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 01:15 schreef bloodymary het volgende:
Nou, d'r is helemaal geen nieuws, maar het katje (dat inmiddels al een hele kat is) zit er nog steeds.
Ze ziet het kippengebeuren nog steeds als veilige thuisbasis, als ze in de tuin zit en bang is rent ze direct de ren in, en dat is dan veilig.
Ze leert de kippen wel helemaal verkeerde dingen aan. Gisteren zag ik een kip die een ei kapot gepikt had (dat ze zelf gelegd hadden) en er vervolgens mee rond ging rennen met de andere drie kippen en het katje er achteraan, want die wilden ook wel wat. Het zag er wel grappig uit, maar ondertussen kan ik mijn eieren weer gewoon in de supermarkt gaan halen....![]()
Nou ja, ze hebben in ieder geval nog steeds veel lol samen. We hebben vier kippen waarvan drie hele jonge en een hele oude (negen jaar of zo), de collega's van die oude zijn dit jaar allemaal overleden van ouderdom, maar deze is weer helemaal opgeleefd door het katje lijkt het wel, ze rennen achter elkaar aan en even later liggen ze weer gezellig naast elkaar in het zonnetje.
Ik zal binnenkort nog eens wat foto's plaatsen.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 01:15 schreef bloodymary het volgende:
Ze leert de kippen wel helemaal verkeerde dingen aan.
Blijft lievquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:45 schreef bloodymary het volgende:
Nee, daar ben ik niet bang voor. Het zijn haar maatjes en bovendien krijgt ze genoeg eten, dus heeft geen ernstige honger of zo. En ik moet het ook nog maar eens zien dat het zou lukken, die kippen kunnen behoorlijk fel zijn hoor.
Verder niets bijzonders te melden. Ze vermaken zich nog steeds prima in de ren. Momenteel regent het en ligt het katje lekker in het hooi in het hok, terwijl de kipjes buiten onder een struik zitten. Ik vind het nog steeds raar dat ze niet op avontuur gaat, al is het maar voor een uurtje of zo, maar netjes bij de kippen in de ren blijft dag en nacht. Ze kan er zo uit als ze wil. Doet dat alleen voor het eten, dat ik inmiddels buiten de ren heb gezet omdat de kippen anders steeds de kattenbrokjes opaten. Het moet niet gekker worden he!
Jaa meer pics! En lief verhaal inderdaadquote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:59 schreef -moppie- het volgende:
Ik vind het nog steeds zo'n lief verhaal![]()
we willen graag pics bloodymary
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |