quote:"People are stupid; given proper motivation, almost anyone will believe almost anything. Because people are stupid, they will believe a lie because they want to believe it's true, or because they are afraid it might be true. People’s heads are full of knowledge, facts, and beliefs, and most of it is false, yet they think it all true. People are stupid; they can only rarely tell the difference between a lie and the truth, and yet they are confident they can, and so are all the easier to fool."
Ik bedoelde ook scholing van de onderklasse. Als er maar een klein percentage opgeleid is, kan die gemakkelijk misbruik maken van een ongeschoolde onderklasse. Als de onderklasse een beetje realiteitszin krijgt/ heeft zijn ze moeilijker te manipuleren.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:31 schreef emss het volgende:
Dat zou helpen. Maar die Mevrouw de Predikant, de meest invloedrijkste predikant van Nigeria... Helen Ukpabio.. die heeft gestudeerd, heeft geld, heeft gezonde kinderen... toch maakt ze horror films waarmee ze de bevolking bang maakt voor heksenkinderen... En dan ook ontkennen dat het leidt tot mishandeling en afstoting... wat een mens...
Wat heeft ze gestudeerd dan? Het Nigeriaanse equivalent van vrijetijdskunde zeker?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:31 schreef emss het volgende:
Dat zou helpen. Maar die Mevrouw de Predikant, de meest invloedrijkste predikant van Nigeria... Helen Ukpabio.. die heeft gestudeerd, heeft geld, heeft gezonde kinderen... toch maakt ze horror films waarmee ze de bevolking bang maakt voor heksenkinderen... En dan ook ontkennen dat het leidt tot mishandeling en afstoting... wat een mens...
Weet je wel hoe groot en divers Afrika is?quote:Op zondag 17 januari 2010 11:08 schreef Hathor het volgende:
Nee hoor, verbaast me niks, integendeel...ik verwacht niks anders van de gemiddelde Afrikaan.
Deze achterlijke denkbeelden beperken zich niet alleen tot Nigeria, maar zijn in heel Afrika aanwezig. Andere voorbeelden: baby's neuken om aids te bestrijden, albino's opjagen etc. Nu zegt dit niet dat alle inwoners van dat continent compleet achterlijk zijn, maar het zegt wel dat het geen unicum is en dus niet verrassend.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weet je wel hoe groot en divers Afrika is?
En dan claimen geen Marokkenen-fetish te hebben.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:38 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Deze achterlijke denkbeelden beperken zich niet alleen tot Nigeria, maar zijn in heel Afrika aanwezig. Andere voorbeelden: baby's neuken om aids te bestrijden, albino's opjagen etc. Nu zegt dit niet dat alle inwoners van dat continent compleet achterlijk zijn, maar het zegt wel dat het geen unicum is en dus niet verrassend.
Trouwens even een gehele offtopic vermelding:
Ik zit eens naar je sig te kijken en het lijkt me sterk dat je toevallig die quote hebt gekozen. Ik snap dat jij het als Marokkaan niet leuk vindt als er op bepaalde manieren over Marokkanen wordt gepraat, maar dan moet je zelf ook het goede voorbeeld geven en niet een dergelijke sig aannemen. Want als een Nederlander een omgekeerde sig met dezelfde strekking zou hebben, zou hij misschien wel een ban krijgen wegens discriminatie / racisme.
Ik heb geen Marokkanen-fetish (alhoewel de vrouwen bijzonder bezienswaardig zijnquote:Op zondag 17 januari 2010 15:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan claimen geen Marokkenen-fetish te hebben.Ten tweede is die quote al een eeuwigheid oud. Ten derde slaat die quote evengoed op mij. Ten vierde zijn dergelijke achterlijke denkbeelden helemaal niet in heel Afrika aanwezig. Ten vijfde is dit wel verassend, anders zou het voor ons niet interessant zijn om er een documentaire over te maken.
Ik vind het prima als er op dezelfde wijze over Marokkanen gesproken wordt, als Godfried Bomans dat doet over Nederlanders. In de praktijk gebeurt het echter op een geheel andere wijze en dat weet jij ook dondersgoed. Ten tweede is het wel vreemd dat het nu typisch jou stoort, immers jij praat toch net zo goed zo over andere volkeren. Ten derde ga jij daar never nooit een ban voor krijgen als je dat in je sig hebt staan.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:37 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik heb geen Marokkanen-fetish (alhoewel de vrouwen bijzonder bezienswaardig zijn), die sig viel me nu pas op eigenlijk. Misschien had ik het beter in een ander topic kunnen vermelden. Maar het stoort mij dat jij als iemand die er een hekel aan heeft als er wat over "zijn" volk wordt gezegd wel wat over andere volken zegt. En wou je soms ontkennen dat als ik in mijn sig een dergelijke quote over Marokkanen zou hebben, ik niet vriendelijk zou worden verzocht deze te verwijderen op straffe van een ban? Als jij vindt dat die ook op jou slaat, prima. Daarom vroeg ik er ook naar omdat het mij wat vreemd overkwam. Maar goed laten we dit niet laten verzanden in een Marokkanen discussie, dit geschil kan wel via PM worden besproken.
Ik raad je aan om eens de kaart van Afrika erbij te pakken, alvorens je claimt dat dat soort denkbeelden in heel Afrika aanwezig zijn.quote:Ik vind het vreemd dat je ontkent dat dergelijke denkbeelden niet door heel Afrika aanwezig zijn. Het idee van baby's neuken (maagdelijk) om van aids af te komen komt veel in Zuid-Afrika voor, het opjagen van albino's veel in Tanzania. Dat zijn drie geografisch, cultureel en demografisch gezien totaal verschillende regio's in Afrika. In de buurlanden van bovengenoemde landen komen zulke praktijken ook voor. Dan heb je al een groot deel van Afrika te pakken.
Ik ben dus compleet het tegenovergestelde van mening. Ik ben van mening dat er van Afrika alleen maar de misstanden worden getoond, en niet het daadwerkelijke echte leven. Het gemiddelde beeld wat de westerling heeft over Afrika is in en in triest. En inderdaad, zoals jij al zegt, ze weten er eigenlijk helemaal niets over. Behalve dan dat er hongerige negertjes rondlopen en mensen in poephutjes wonen.quote:En het is verrassend omdat er niet zoveel over Afrika wordt gesproken. De negertjes in Darfur zijn ook niet belangrijk genoeg voor de Westerse media om over te lullen, terwijl de misstanden daar werkelijk waar schrijnend zijn. Afrika is gewoon niet zoveel over bekend in Europa. Als alle misstanden in Afrika ineens zouden worden getoond, zou iedereen hier steil achterover slaan. Nu kan je ook dat wel weer gaan ontkennen omdat je er vast van overtuigd ben dat ik een racist ben oid. Ik heb geen hekel aan Afrikanen en niet alle Afrikanen zijn achterlijk, maar er zijn daar veel gebieden met naar onze maatstaven compleet achterlijke denkbeelden.
Ik raad je eens af die oogkleppen af te doen, alvorens te beweren dat het niet zo is. Er komen hordes Afrikanen deze kant op omdat het heaven on earth is zeker?quote:Ik raad je aan om eens de kaart van Afrika erbij te pakken, alvorens je claimt dat dat soort denkbeelden in heel Afrika aanwezig zijn.
Natuurlijk heb je gebieden in Afrika waar het goed vertoeven is. Alleen in de binnenlanden heersen veelal nog achterlijke denkbeelden en in sommige landen wil je nog niet eens één minuut rondlopen.quote:Ik ben dus compleet het tegenovergestelde van mening. Ik ben van mening dat er van Afrika alleen maar de misstanden worden getoond, en niet het daadwerkelijke echte leven. Het gemiddelde beeld wat de westerling heeft over Afrika is in en in triest. En inderdaad, zoals jij al zegt, ze weten er eigenlijk helemaal niets over. Behalve dan dat er hongerige negertjes rondlopen en mensen in poephutjes wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |