Ja prima, maar wat als de familie dat niet accepteert ? We hebben genoeg voorbeelden gezien waarbij het thuisfront alles bepaalt en de dame in kwestie geen kant op kan. Ik heb het dan niet over individuele kwesties maar over een hele cultuur die die opvatting heeft, oftewel je wordt met de nek aangekeken als je de regels overtreedt. Ik vraag me dus af hoe je daar een uitzondering op wordt, weglopen met je partner ofzo?quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:51 schreef mirved het volgende:
Waarom het wel stand houd nou goh ik doe een gokje: Liefde?
je niets er van aantrekken?quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:20 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Ja prima, maar wat als de familie dat niet accepteert ? We hebben genoeg voorbeelden gezien waarbij het thuisfront alles bepaalt en de dame in kwestie geen kant op kan. Ik heb het dan niet over individuele kwesties maar over een hele cultuur die die opvatting heeft, oftewel je wordt met de nek aangekeken als je de regels overtreedt. Ik vraag me dus af hoe je daar een uitzondering op wordt, weglopen met je partner ofzo?
Ahum... denk je dat dat zo makkelijk gaat? Dan zul je je echt eens moeten verdiepen in andere culturen.quote:
Hier zou iemand niet aan moeten beginnen, vind ik. Hangt er van af wat de geloof is natuurlijk, maar ik denk niet dat twee mensen samen kunnen trouwen als ze hun geloof te tegenstrijdig zijn, zoals Atheist en Moslim bijvoorbeeld.quote:-Verschil in geloof
Ja dit is zoiezo dom vind ik. Waarom zou je een relatie hebben met iemand die je niet aantrekkelijk vind? Als je bijvoorbeeld niet op negers valt, dan zie ik niet waarom je een relatie met een neger zou hebben.quote:-Niet op het uiterlijk vallen van de persoon uit cultuur x of y
Ik heb een Antilliaan gekent (ouders waren donker) en hij werd verliefd op een Nederlandse meisje. Ouders wilden het helemaal niet, had liever dat hij met een donkere meisje ging. Eerst probeerde hij hun te overtuigen, maar daarna zei hij gewoon "fuck jullie" tegen hun. Liefde is tussen twee personen, niemand anders heeft iets zeggen in een relatie.quote:-Het thuisfront dat dwars ligt, ook al wil jezelf nog zo graag
Zelfde verhaal als met de ouders.quote:-Vrienden die het je afraden
Dit is een nieuwe. Ik ken geen Antilliaan of Surinamers die Nederlandse mannen als "watjes" zien. We vinden eerder dat Nederlandse mannen te zakelijk en koud zijn, te formeel. Het is goed om logisch te zijn, maar te logisch zijn is niet altijd goed in een relatie. Maar als een Antilliaanse vrouw bijvoorbeeld goed kan opschieten met een Nederlandse man, dan is het prima voor mij.quote:-De Nederlandse man is sowieso te lief en wordt als een watje gezien door andere culturen
Het grootste probleem denk ik is wanneer mensen geen respect hebben voor de andere cultuur. Ik ken bijvoorbeeld een Marokkaanse jongen die verliefd is op een Nederlandse meisjes, maar helemaal geen respect heeft voor haar cultuur en gewoontes. Dat gaat niet.quote:-Nog veel meer
Het niet op uiterlijk vallen gaat niet zozeer over die ene persoon die je niet aantrekkelijk vindt uit die andere cultuur, maar bij voorbaat al iedereen die onderdeel uitmaakt van die cultuur afwijzen. Oftewel iemand die nooit op bijvoorbeeld een aziaat, marrokaan, nederlander of neger zal vallen omdat ie ze allemaal lelijk vindt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Ja dit is zoiezo dom vind ik. Waarom zou je een relatie hebben met iemand die je niet aantrekkelijk vind? Als je bijvoorbeeld niet op negers valt, dan zie ik niet waarom je een relatie met een neger zou hebben.
[..]
quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:30 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Het niet op uiterlijk vallen gaat niet zozeer over die ene persoon die je niet aantrekkelijk vindt uit die andere cultuur, maar bij voorbaat al iedereen die onderdeel uitmaakt van die cultuur afwijzen. Oftewel iemand die nooit op bijvoorbeeld een aziaat, marrokaan, nederlander of neger zal vallen omdat ie ze allemaal lelijk vindt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zij is moslim, terwijl ik geloof in zoiets als: de kans dat een God bestaat is 50%, de kans dat Darwin gelijk had is ook 50%. Toen ik haar dit uitlegde, reageerde ze juist enthausiast, en vroeg ze hoe ik op mijn overtuiging ben gekomen. Zij respecteert dat ik anders denk, en vanuit mijn punt respecteer ik haar geloof.quote:-Verschil in geloof
Ik val (over het algemeenquote:-Niet op het uiterlijk vallen van de persoon uit cultuur x of y
Hier ligt het grote probleem tussen mij en mijn vriendin. En volgens mij is dit ook het meest voorkomende probleem in het algemeen. Zolang de ouders de relatie verbieden, is het gewoon erg moeilijk. De enige remedie lijkt om te blijven vechten, en de ouders proberen te overtuigen dat een relatie echt mogelijk is.quote:-Het thuisfront dat dwars ligt, ook al wil jezelf nog zo graag
Dit lijkt me niet; als je verliefd bent luister je niet naar vrienden.quote:-Vrienden die het je afraden
Zou waar kunnen zijn, maar dit valt vooral op in Nederland zelf. De allochtonen hier beschouwen de Nederlandse man vooral als te lief en een watje, terwijl de Nederlandse man wel gewoon geaccepteerd lijkt te worden door de Nederlandse vrouw, en in het buitenland. Het lijkt wel alsof de mentaliteit onder de buitenlanders hier in Nederland zo is.quote:-De Nederlandse man is sowieso te lief en wordt als een watje gezien door andere culturen
Het ligt ook een beetje aan je eigen openheid. Natuurlijk zijn er cultuurverschillen, en sommigen kunnen best hevig zijn. Maar als je je open stelt voor de andere cultuur, en je je geinteresseerd opstelt tegenover die andere cultuur, dan is het juist een verrijking van je relatie! Probeer om het mooie van elkaars cultuur te ontdekken, in plaats van de verschillen meteen af te doen als 'vreemd' of 'achterlijk', terwijl ze dat op het eerste gezicht wel vaak lijken. Het vergt enige inzet en openheid, maar dat is het uiteindelijk meer dan waardquote:-Nog veel meer
Oh jee, wie had dat gedacht, ik ben het voor het eerst eens met onze Schoonheid.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:38 schreef nadiaschoonheid het volgende:
En wat betreft dat stand houden van de relaties..wie houden jullie vooor de gek..zulke relaties houden nooit stand.
Bullshit.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:38 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik ben van mening dat iedere ras het bij elkaar moet zoeken..waarom ingodsnaam dat gemix,er is genoeg verwarring op de wereld.
Zegt meer over die familie en hun opvattingen uit het stenen tijdperk dan over haar. Ik geef haar groot gelijk dat ze die achterlijke familie de rug toekeert.quote:Ik heb een Marokkaanse buurvrouw ze leeft samen met een donkere man..ondertussen hebben ze al kindjes.
Ze heeft wel haar familie op moeten geven voor zo'n eikel(ik noem hem een eikel omdat ie vreemd is gegaan)
Ik zie nog iedere dag het verdriet in haar ogen omdat ze haar familie zo erg mist,maar dan denk ik dan wat doe je moelijk..jij hebt er zelf voor gekozen om een vent boven je familie te verkiezen leer er dan maar mee te leven..
Ik zelf zou nooit een man boven mijn familie verkiezen..
Dus als jij het nog nooit gezien heb bestaat het niet? Bullshit dus. Maar goed, zo te zien hanteer je dezelfde middeleeuwse gedachtegang als de familie van je buurvrouw.quote:En wat betreft dat stand houden van de relaties..wie houden jullie vooor de gek..zulke relaties houden nooit stand.
Ik heb zat Marokkaanse jongens gekend die voor een Nlse meid gingen en vervolgen als ze een serieuze relatie wouden(trouwen) kozen ze toch altijd voor een marokkaanse meid.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er mannen zijn van welke afkomst anders dan de jouwe die je met zo'n denkwijze interessant vinden.quote:Dus nee voor mij geen gemix.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:36 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Bullshit.
[..]
Zegt meer over die familie en hun opvattingen uit het stenen tijdperk dan over haar. Ik geef haar groot gelijk dat ze die achterlijke familie de rug toekeert.
[..]
Dus als jij het nog nooit gezien heb bestaat het niet? Bullshit dus. Maar goed, zo te zien hanteer je dezelfde middeleeuwse gedachtegang als de familie van je buurvrouw.
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat er mannen zijn van welke afkomst anders dan de jouwe die je met zo'n denkwijze interessant vinden.
OT: Relatie tussen verschillende culturen kan makkelijk, als je er maar voor open staat en respect toont naar elkaar en elkaars verschillen.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:42 schreef BountyHunter340 het volgende:
We hebben o.a. de volgende argumenten (of het nou waarheid of nonsens is) gehoord waarom relaties tussen 2 culturen niet zouden kunnen werken:
Wat zijn de redenen waarom het prima verloopt en waarom staan de eerder genoemde tegen-argumenten hier niet in de weg?
Sterk punt maar alleen als er daarbij sprake is van intolerantie. Niet alle geloven sluiten elkaar uit, en sommige geloven vinden het acceptabel als de toekomstige partner zich bekeert. Dit hangt dus af van de tolerantie en de inschikkelijkheid van de partners (en de familie) en niet van het geloof an sich.quote:-Verschil in geloof
Ja, dan begin je er toch geen relatie mee? Klaar, next.quote:-Niet op het uiterlijk vallen van de persoon uit cultuur x of y
Dan kan een hele zware dobber zijn en daar gaan relaties op stuk. Ook tussen blanke Nederlanders.quote:-Het thuisfront dat dwars ligt, ook al wil jezelf nog zo graag
Daarvoor wegen ze niet zwaar genoeg. Vrienden komen en gaan en hebben niet de zware emotionele invloed van de bloedband van familie.quote:-Vrienden die het je afraden
Integendeel. Veel vrouwen uit andere culturen zien juist wel iets in mannen zijn die om vrouwen geven, vinden dat je vrouwen niet mag slaan, en niet aan de alcohol zijn.quote:-De Nederlandse man is sowieso te lief en wordt als een watje gezien door andere culturen
Kom maar op!quote:-Nog veel meer
Weet je wat mis is met jou manier van denken? Het feit dat sinds het begin van de mensheid verschillende rassen en culturen met elkaar mixt. Er zijn hele culturen die zijn ontstaan uit mengsels van verschillende rassen. Denk maar aan oud Egypte, Ethiopie, Griekenland, India, enzovoorts. Denk nu aan Brazilie. Zelf Marokkanen (jou cultuur) zijn gemixed. Jullie zijn een mix van Berbers, Arabieren en negers. Als ik mij niet vergist zijn er nog steeds veel negers die Marokkanen zijn in Marokko. En veel Arabieren ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:38 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Ik ben van mening dat iedere ras het bij elkaar moet zoeken..waarom ingodsnaam dat gemix,er is genoeg verwarring op de wereld.
Ik heb een Marokkaanse buurvrouw ze leeft samen met een donkere man..ondertussen hebben ze al kindjes.
Ze heeft wel haar familie op moeten geven voor zo'n eikel(ik noem hem een eikel omdat ie vreemd is gegaan)
Ik zie nog iedere dag het verdriet in haar ogen omdat ze haar familie zo erg mist,maar dan denk ik dan wat doe je moelijk..jij hebt er zelf voor gekozen om een vent boven je familie te verkiezen leer er dan maar mee te leven..
Ik zelf zou nooit een man boven mijn familie verkiezen..
En wat betreft dat stand houden van de relaties..wie houden jullie vooor de gek..zulke relaties houden nooit stand.
Ik heb zat Marokkaanse jongens gekend die voor een Nlse meid gingen en vervolgen als ze een serieuze relatie wouden(trouwen) kozen ze toch altijd voor een marokkaanse meid.
Dus nee voor mij geen gemix.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:36 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Bullshit.
[..]
Zegt meer over die familie en hun opvattingen uit het stenen tijdperk dan over haar. Ik geef haar groot gelijk dat ze die achterlijke familie de rug toekeert.
[..]
Dus als jij het nog nooit gezien heb bestaat het niet? Bullshit dus. Maar goed, zo te zien hanteer je dezelfde middeleeuwse gedachtegang als de familie van je buurvrouw.
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat er mannen zijn van welke afkomst anders dan de jouwe die je met zo'n denkwijze interessant vinden.
OT: Relatie tussen verschillende culturen kan makkelijk, als je er maar voor open staat en respect toont naar elkaar en elkaars verschillen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |