Natuurlijk kan ik in een post niet alle nuance toevoegen die nodig zou zijn als het een daadwerkelijk wetsvoorstel zou zijn, maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:26 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Gaat het dan alleen om dieren die je kunt knuffelen of wil je ook dat iedereen stopt met muggen doodslaan en vissen?
Het is enorm dom om dat ook maar te wíllen verbieden, maar dat is een andere discussie.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Verder ben ik zelf geen voorstander van recreatief vissen, maar dat zit zo ingeburgerd dat het me lastig lijkt om te verbieden
Al betreur ik de mensen die spreken over een 'diervriendelijke manier van slachten' (dat is er namelijk niet), dat gebeurd toch wel op een net iets andere manier. Hoewel ik persoonlijk tegen de hele vleesindustrie ben, is dit maatschappelijk meer geaccepteerd. Mede door het verschil in hoe het gebeurd.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:27 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
en de miljoenen koetjes en schapen die elke dag geslacht worden dan? moet de slager/boer dan ook gestraft worden?
het is niet alsof de japanners voor de leuk de walvissen vermoorden, vraag en aanbod.
Jij vindt het enorm dom, en dat is inderdaad een andere discussie.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Het is enorm dom om dat ook maar te wíllen verbieden, maar dat is een andere discussie.
Jij bent ook altijd bij die huil-topics betrokken .quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:15 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
anders lees je wat verder door.
Ik heb niet de illusie dat ik daar alleen wat aan kan veranderen, ik heb niet het plan de politiek in te gaan oid. En ik verkies deze manier gewoon boven niets doen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Oké, dat ben ik dan niet met je eens. Ik vind een mensenleven meer waard dan een dierenleven.
[..]
Zou je dan niet beter kunnen proberen om te zorgen dat er wél iets aan gedaan wordt? Of heb je werkelijk de illusie dat er gestopt wordt met de walvisvaart omdat je vier walvisvaarders laat zinken? Het enige dat je daarmee oproept is nog meer geweld; dat lijkt me niet de bedoeling.
[..]
Ja, mij ook.
[..]
Dat weet ik niet, of dat zo is. Heb je daar een bron van?
oke, duidelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:30 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Al betreur ik de mensen die spreken over een 'diervriendelijke manier van slachten' (dat is er namelijk niet), dat gebeurd toch wel op een net iets andere manier. Hoewel ik persoonlijk tegen de hele vleesindustrie ben, is dit maatschappelijk meer geaccepteerd. Mede door het verschil in hoe het gebeurd.
Dat soort reakties komen helemaal niet voort uit dierenliefde. Dat is gewoon opgekropte frustratie en agressie die ze niet op hun vrouw en kinderen durven botvieren maar wel anoniem op internet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:09 schreef Otis2.0 het volgende:
Klacht: Dierenliefhebbers die barbaarse praktijken willen uitvoeren op mensen die dieren kwaad doen.
anders lees je mijn posts even door, ik wil de walvisslachters zelfs verdedigen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij bent ook altijd bij die huil-topics betrokken .
Gezien je usericon ben je toch al het buitenbeentje .
Ik had je eigenlijk wel op die boot verwacht .
Zo'n linkse luie rakker beetje rebeleren op die Sea Shepherd.
Zo is het toch komradski?
Echt..quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:26 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Gaat het dan alleen om dieren die je kunt knuffelen of wil je ook dat iedereen stopt met muggen doodslaan en vissen?
Als er in een water veel gevist wordt, zal dat de kwaliteit van het water ten goede komen. Vissers hebben namelijk baat bij een goede waterkwaliteit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:31 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Jij vindt het enorm dom, en dat is inderdaad een andere discussie.
Ik zeg ook niet dat jij dat moet doen, ik heb het over die mensen die nu met bootjes de walvisvaarders tot zinken willen brengen. En het is natuurlijk niet zo dat er alleen gekozen kan worden uit niets doen enerzijds en geweld anderszijds.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:32 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat ik daar alleen wat aan kan veranderen, ik heb niet het plan de politiek in te gaan oid. En ik verkies deze manier gewoon boven niets doen.
Haha nutteloosquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Echt..Wat een argument weer. Wat heeft insecten doodslaan ermee te maken? Muggen,vliegen en wespen behoren tot de categorie nutteloos. L
En het heeft niks met knuffelen te maken. Als je een eend of gans achter je auto bind is net zo ziek, om maar een voorbeeld te noemen. Dat moet gewoon aangepakt worden, dit is totaal iets anders dan varkens slachten oid, dat is nu eenmaal revolutie, vroeger gingen we met een speer op jacht en nu wordt het voor ons gedaan.
Jij vind het zeker ook niet zo erg van die kat waarbij vuurwerk in die reet was gestopt?
En ik heb een hekel aan die greenpeace losers, maar dat zijn toch meer boomknuffelaars?
Ik dacht dat dat een andere discussie was? Make up your mind. Ik ga er toch op in, omdat ik anders moet leren.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:36 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Als er in een water veel gevist wordt, zal dat de kwaliteit van het water ten goede komen. Vissers hebben namelijk baat bij een goede waterkwaliteit.
Daarnaast is vissen in Nederland alleen toegestaan met een vispas. Een vispas moet je kopen bij Sportvisserij Nederland. Met dit geld wordt enorm veel gedaan om de waterschappen te helpen, de waterkwaliteit in Nederlandse wateren te bevorderen en er wordt veel onderzoek gedaan naar de vis, het water en alles wat daarbij hoort.
Ik denk dan ook dat de gemiddelde waterkwaliteit van Nederlandse wateren drastisch achteruit zou gaan wanneer er niet meer recreatief gevist zou worden.
Het stoort me ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
anders lees je mijn posts even door, ik wil de walvisslachters zelfs verdedigen.
maarja, het is zo makkelijk om iemand te veroordelen op zijn/haar avatar hé?
Dát is op dit moment wel zo, ik klein- en grootschalig nergens drastische veranderingen tot verbetering. Zolang deze twee keuzes er zijn ben ik voor een drastische aanpak. En verder heb ik al te kennen gegeven ook te pleiten voor een beter rechtssysteem waarin het aanpakken van dierenmishandelaars beter mogelijk wordt gemaakt. Dat geniet mijn voorkeur boven het recht in eigen hand nemen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:37 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij dat moet doen, ik heb het over die mensen die nu met bootjes de walvisvaarders tot zinken willen brengen. En het is natuurlijk niet zo dat er alleen gekozen kan worden uit niets doen enerzijds en geweld anderszijds.
Rare woorden: check.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het stoort me ja.
Dat geldt overigens voor alle seperatisten die een aanslag op de staatskas plegen, maar in het maatschappelijk debat wél menen het recht op de grootste smoel te moeten hebben .
Dus ook die falende piraten die internationale verdragen schenden en er maar op los rellen.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Wat heeft insecten doodslaan ermee te maken? Muggen,vliegen en wespen behoren tot de categorie nutteloos. L
sorry dat ik een 300 euro van de staat per maand ontvang voor mijn studie, ik verontschuldig me, allemaal van jouw belastingcentjes.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:42 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat geldt overigens voor alle seperatisten die een aanslag op de staatskas plegen, maar in het maatschappelijk debat wél menen het recht op de grootste smoel te moeten hebben .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |