Nee, lekkage zal niet gebeuren. Er zit een goed geisoleerd dak boven.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:05 schreef KlappernootatWork het volgende:
Absoluut niet. dragende wanden maak je niet met gips en vooral niet op een vliering waar lekkage kan gebeuren (gips valt uit elkaar wanneer het nat wordt)
Dat zou kunnen. Ik kan ook gewoon vericale balken voor de muren plaatsen en daar de balken op afsteunen. Zal niet zo fraai worden.....quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:41 schreef error_404 het volgende:
Nee, gibo is simpelweg niet sterk genoeg.
Je zou wel een kzs voorzetwand voor je gibo kunnen zetten en daar meteen je balken op af kunnen steunen.
De vloer is een normale verdiepingsvloer van holle elementen van 6 bij 1 die zijn afgewerkt met gegoten beton.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:25 schreef GSP het volgende:
Ik denk dat je moet denken aan een KZST constructie. Want je kunt wel die bankirai kolommetjes neer willen zetten, deze moeten ook op de vloer worden verankerd. Dus dan moet je boren in de vloer en ik weet niet of je daar op zit te wachten![]()
Dat zou ik inderdaad kunnen doen.... Aan 1 kant.....quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:03 schreef error_404 het volgende:
Wat je dan ook kunt doen, is een dragend wandje maken van houten stijlen en een regel onder en boven. Bovenop kun je dan mooi je vloerbalken afsteunen en bij de stijlen kun je het dichtzetten met iso en gipsplaat.
Pertinent niet waar, Ytong kan ook in een (licht) dragende wand worden verwerkt. Met een Ytong wand zou je prima een vliering kunnen ondersteunen. Je moet er dan natuurlijk niet je kleingeld verzameling van 2m³ moeten opslaan maar het is goed mogelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:25 schreef GSP het volgende:
GIBO is alleen geschikt om ruimtes van elkaar te scheiden. Zo heb je diverse varianten voor de diverse gebruikersruimtes. Hydro, verzwaard e.d. Echter, GIBO (of Ytong) is NOOIT, maar dan ook NOOIT geschikt om lasten te dragen.
En gipsblokken ??quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:21 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Pertinent niet waar, Ytong kan ook in een (licht) dragende wand worden verwerkt. Met een Ytong wand zou je prima een vliering kunnen ondersteunen. Je moet er dan natuurlijk niet je kleingeld verzameling van 2m³ moeten opslaan maar het is goed mogelijk.
Nou veel succes, TS heeft aangegeven dat hij er zelf ook over wilt kruipen als het nodig is. Als je naar beneden wilt storten zal ik dat vooral doen. Voor wat licht spul kan het wel, maar wat heb je dan aan een vlieringquote:Op donderdag 7 januari 2010 14:21 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Pertinent niet waar, Ytong kan ook in een (licht) dragende wand worden verwerkt. Met een Ytong wand zou je prima een vliering kunnen ondersteunen. Je moet er dan natuurlijk niet je kleingeld verzameling van 2m³ moeten opslaan maar het is goed mogelijk.
Xella (Nederlandse producent van Ytong) heeft gewoon in zijn productbladen staan wat de draagkracht is. Als je kijkt wat je gebruikseisen zijn kan je zo bepalen of het sterk genoeg is.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:25 schreef GSP het volgende:
[..]
Nou veel succes, TS heeft aangegeven dat hij er zelf ook over wilt kruipen als het nodig is. Als je naar beneden wilt storten zal ik dat vooral doen. Voor wat licht spul kan het wel, maar wat heb je dan aan een vliering
TS: meneer mijn vliering is aan het verzakken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:25 schreef Pikkebaas het volgende:
Na het lezen van de reacties had ik besloten om het deels uit te besteden. Dus om het leuker te maken heb ik dus een aannemer uitgenodigd om een offerte uit te te brengen. De goede man (gecertificeerd en bij alle clubs aangesloten) kwam langs en begon doodleuk te vertellen dat het makkelijk kon, een vlieringvloer laten dragen op een 7cm gipsblokkenwand. "Wel ja, kan makkelijk, je moet niet alles geloven wat je op het internet leest.".
Dus nu weet ik het niet meer ....
Hoho, een echte aannemer, geen beun, aangesloten bij alle brancheverenigingen...quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef GSP het volgende:
[..]
TS: meneer mijn vliering is aan het verzakken.
beunhaas: hoe kan dat nu?
TS: ja mijn zoontje was zo boos dat hij een gat in de wand trapte
beunhaas: ja daar is zo'n wand niet voor gemaakt
TS: die aannemer wil makkelijk geld verdienen, gipsblokken zijn goedkoop en snel te verwerken. Dus weinig manuren voor hem. Misschien dat je er net een vliering mee kunt maken, maar erg duurzaam zal het niet worden.
dat "gerenommeerd bouwbedrijf" was dus een beunhazerijquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:52 schreef Dulk het volgende:
ik heb even mijn ytong verwerkingsboekje erbij gepakt en voorin staat dit handige schema. vanaf 10cm dik zijn de blokken dus pas dragend
[ afbeelding ]
19" of 70" scheelt nogalquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:21 schreef AMDFreak het volgende:
ff heel erg offtopic, maar zo'n gasbetonblokken (ytong) van 7cm dik, kan toch wel gewoon een LCD tv dragen?
Maar da's Ytong gasbeton, en dat heb ik dus niet. Mijn binnenmuren zijn van 7cm gipsblokken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:52 schreef Dulk het volgende:
ik heb even mijn ytong verwerkingsboekje erbij gepakt en voorin staat dit handige schema. vanaf 10cm dik zijn de blokken dus pas dragend
Meen het ook wel eens in een folder van Ytong te hebben gelezen dan 10cm dragend verwerkt kan worden... Lijkt mij in deze situatie geen erg probleem, mits alles degelijk en qua gewicht goed verdeeld is?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:21 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
/edit: zie net het plaatje van de folders staan, nvmquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:51 schreef rennor het volgende:
[..]
Meen het ook wel eens in een folder van Ytong te hebben gelezen dan 10cm dragend verwerkt kan worden... Lijkt mij in deze situatie geen erg probleem, mits alles degelijk en qua gewicht goed verdeeld is?
o, naja dat boekje heb ik ook, ik ga zoekenquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:07 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Maar da's Ytong gasbeton, en dat heb ik dus niet. Mijn binnenmuren zijn van 7cm gipsblokken.
kun je er geen extra laag tegenaan metselen van betonblokken van 7 cm op dezelfde hoogte?quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:07 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Maar da's Ytong gasbeton, en dat heb ik dus niet. Mijn binnenmuren zijn van 7cm gipsblokken.
mijn tante heeft dit een keer meegemaakt, die had een gipsen muurtje gemaakt als scheiding tussen keuken en kameren nog voor ze in staat was om die te betegelen reed er een vrachtwagen lang haar huis waarop een scheur ontstond in het muurtje.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:10 schreef tim1986 het volgende:
gips is op zich een leuk idee maar als het fout gaat gaat het ook in 1 keer helemaal fout
1 scheur en je gaat helemaal door
liever iets meer en/of duurder werk als dat je later je vliering op je verdieping aantreft
Dan heeft ze het niet goed gedaan, Gipsblokken zijn supergeschikt voor niet dragende binnenwanden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:24 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
mijn tante heeft dit een keer meegemaakt, die had een gipsen muurtje gemaakt als scheiding tussen keuken en kameren nog voor ze in staat was om die te betegelen reed er een vrachtwagen lang haar huis waarop een scheur ontstond in het muurtje.
Gips moet je gebruiken wanneer je bijv. een deur wilt dichtmetselen oid, maar zeker niet als dragende muur
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:46 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Dan heeft ze het niet goed gedaan, Gipsblokken zijn supergeschikt voor niet dragende binnenwanden.
TS: die aannemer is een klapmongool..
quote:
Dat heeft totaal niets te maken met de kracht die je op die blokken los kunt laten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:49 schreef GSP het volgende:
Nog tip aan TS. Ga eens kijken bij de gamma. Daar verkopen ze ook gipsblokken. Kras eens met een sleutel langs zo'n blok en kijk wat er gebeurt.
Klopt, maar dan nog is een 7 cm gipsblok niet geschikt om als dragende wand te fungeren.quote:Op donderdag 1 april 2010 14:22 schreef RVP67 het volgende:
[..]
Dat heeft totaal niets te maken met de kracht die je op die blokken los kunt laten.
De kracht die er op komt is recht naar beneden en niet naar de zijkant.
Dus blokken metselen op hoogte, plaat OSB er op en klaar (in een notendop)
Hier kan je rustig op staan/lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |