abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76507660
Vanmiddag heb ik zo'n beetje alle losse onderdelen van mijn gasfornuis, een 6 pitter met 3 gietijzeren rekken, in de vaatwasser gezet. Mooi schoon waren ze, zeker. Ware het niet dat toen ik de gaspitten aan besloot te zetten er een lampolie/petroleum stank vanaf kwam die niet te harden was. Wat is dit? En bovenal: hoe los ik dit op? De vlammen waren allemaal blauw, dus koolmonoxide kan het niet zijn, voor het geval daar al een geur aan zou moeten zitten. Hellep!!
  woensdag 6 januari 2010 @ 23:45:04 #2
268716 Biskwie
Een koekje van eigen deeg
pi_76507684
koolmonoxide kun je niet ruiken
aka. De statman
pi_76507720
lekker koken met allerlei kruiden enzo, is t meteen weer weg...
oh ja en voortaan wat minder lui zijn en gewoon ff met de hand wassen
pi_76507736
Laat alle pitten ff 1-3 minuutjes branden.
Het kan namelijk zijn dat de schoonmaak producten nog in de pitten zit, dan moet dat er ff uit branden.

Dit kan geen kwaad, maar zal er voor de zekerheid wel heel ff bij blijven staan.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_76507834
Die geur zoals jij hem beschrijft klinkt als olie . Is alles perfect schoon of is er in het was proces wat (oude) olie ergens op de pitten gekomen?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_76507992
Tja, zou dat echt kunnen? In Sun all in 1 zit toch geen petroleum? De pitten waren goed schoon, daar zat geen olie meer op. En de geur was zo sterk, na een halfuur met de buitendeur en ramen open rook het nog steeds heel sterk...
pi_76508092
Een half uur is wel héél lang om wat restjes schoonmaakmiddel weg te branden
Geen idee wat er precies mis is maar ik zou sowieso de pitten en de delen die direct contact met de vlam hebben even opnieuw afwassen maar dan met de hand en in in soda .
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_76508194
Ik had de ramen en deuren een halfuur open, de pitten had ik -uiteraard- lang daarvoor al uitgezet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')