* DE UITSLAG!Sink heeft nog snel even wat opgestuurd, met verbeteringen. Ik zal de uitslag maar posten, want verbeteren kan toch niet meer

1 2 3 4 5 6 7 8 | Fleshwound 57 punten Rosstek 44,5 punten Laevid 43 punten thedarkside 42 punten Grobbel 40 punten Sequencial 31.5 punten Sink 31.5 punten djkoelkast 10 punten |
met de laatste inzending komt Sink dus precies gelijk met Seq. en das best knap. Maar nog knapper is
Fleshwound, die vanuit bijna niets even 57 punten binnenblaft. Hulde!
01 |
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 |
08 |
09 |
1011 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
2021 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30Eigenlijk.... zijn alle nummers wel geraden, maar zat er bij nummer 2 een spelfout in, en ik moet streng zijn
De antwoorden!1 Fever Ray - If I Had A HeartVrij vers project van de zangeres van The Knife. donker.
2 Burial & Four Tet - Wolf CubSamenwerking tussen Burial en Four Tet, kan niet mis! ze hebben een 12" gemaakt met Wolf Cub op de ene kant, en Moth op de andere. Erg fijn, ambient met een vleugje dubstep. De reden waarom hij niet geraden was, is omdat zo'n beetje half internet de titel WOLF CLUB gebruikt, en das nie goe. (het is wolf cub, alsin, jonge wolf)
3 Boards Of Canada - Dayvan CowboyDat ene nummer dat niet veel mensen wisten en iedereen van vroeg, hey, wa is da?
nou, Boards of Canada dus.
4 Sugababes - Too Lost In You (Various Production Remix) +
Ja, ik vinnem tof. De remix staat niet op youtube, dus daarom de remixer erachter.
5 Kode 9 - 9 Samurai (Quarta 330 Rmx)8 bit / chiptune remix van Kode 9's 9 Samurai.
6 AGE OF LOVE - The Age Of Love (Jam & Spoon Watch For Stella Club Mix)klasiekertje. Over de remix titel heb ik niet al te moeilijk gedaan, aangezien die op ongeveer elke uitgave anders geschreven wordt... zolang het maar door jam & spoon was.
7 The Prodigy - Omen (Noisia Remix)(ik vond die nieuwe prodigy cd maar niks)8 Deichkind - Arbeid NervtTof nummer, toffe clip, veel bier, en duits.
9 Grace Jones - Slave To The RhythmNiet
A Huge Ever Growing Pulsating Brain That Rules From The Centre Of The Ultraworld van The Orb. Maar wel daarin gesampled inderdaad. De youtube is niet van de versie die in de contest zat, maar die kan ik zo niet vinden...
10 808 State - Flow Coma (AFX Remix)rubberen remix door meneer aphex twin van enkele pioniers der techno (hierover later meer.)
11 Junkie XL - Saturday Teenage Kick Heb een live optreden ervan geyoutubed. Ziet er leuker uit, zo met zo'n band. Oude Junkie XL samen toen nog met Rudeboy, vroeger van Urban Dance Squad.
12 Bob Sinclair & Sugar Hill Gang - Lalala SongWat een ruknummer was dat zeg... maarja, wel een puntentrekker
13 Fluke - Absurd (Whitewash)Goed nummer, toch?
14 Finley Quaye - Lover a need I (Sony walkman mix) +
Lekkere remix van Quaye, die gewoon heel hard gedraait moet worden (maar niet op youtube staat, daarom de remixer erbij)
15 Depeche Mode - John The Revelator (Tiefschwarz Dub) +
ja, deze remix stond ook niet op youtube, maar wel dit andere nummer van tiefschwarz, die weer geremixed is, maar daardoor wel weer qua stijl bij die andere remix past.
Zo
16 Enur feat. Natasja - Calabria (Kurd Maverick Remix)Nog nooit van gehoord, dit nummer. kende het melodietje wel. Heb 'm erbij gegooid omdat hij ergens in een (vast amerikaans) lijstje stond met beste dance nummers EVAR! (van 2009). Kreeg vaak Rune als antwoord, maar het is Enur. (das blijkbaar Rune met z'n broer)
17 Duck Sauce - AnywayGewoon een lekker nummertje. Duck Sauce van armand v helden en A-track. anyway of aNYway....
18 DJ Mink - Hey! Hey! Can U Relate? (Luke Vibert Mix) +
klasiekertje, geremixed door meneer Acid Luke Vibert. (remix stond niet op youtube, dus 2 filmpjes, voor de sfeer)
19 Dizzee Rascal - I Luv UToen Grime nog hip was. Oud den oude doosch. Dizzee als jochie van 18-19 die even een nieuwe stroming de grond uit stampte. Kale beats met vieze basslijnen... zoals het hoort.
20 Detroit Grand Pubahs - Sandwiches (Krafty Kuts Mix)best een vies nummer, maar wel lekker
21 Radiohead - Reckoner (Johnny Miller Remix)Ja, geen idee wie die Johnny Miller is, maar hij heeft Radiohead geremixed. En als je dat mag, ben je blijkbaar goed. (kan 'm verder ook niet echt vinden)
22 Mr. Fingers - Can You Feel ItAls je het over House hebt, dan zit je zo ongeveer hier in de buurt

House van de oude stempel. Larry Heard, Mr Fingers, Chicago, 1988. (de youtube versie heeft ook nog de lyrics van Jack erin... had van mij niet gehoeven, maarja wel een klasieke tekst)
23 A Guy Called Gerald - Voodoo RayJa! daar hebben we 'm weer. A Guy Called Gerald. Wat een held. Hij zit 3 keer in deze contest. 1 keer als nummer 24. De remix van Quaye (sony walkman remix) is ook Gerald, en, volgend Last.fm, "He formed 808 State with a drum machine, a 303, 2 Roland SH101s and 2 other humans." Dus ook nog 808 state.
Ik heb bij de Finley Quaye remix een filmpje van hem gezet uit de periode van Black Secret Technology.
Als je ooit nog eens een baanbrekend album wil horen dat perfect geproduceerd is en muziek een hele andere richting gaf, luister naar dat album.
In 2008 is Black Secret Technology opnieuw uitgegeven in een geremasterde versie, en die is fenomenaal.
Timbob zegt, verplicht luisteren met goeie koptelefoons.!
Black Secret Technology, wikipedia24 Underworld - LuetinLekker nummer, van underworld.
25 Tiga - shoesTiga heeft iets met schoenen.
26 Guru Josh Project - Infinity 2008 (Klaas Vocal Mix)Ja, dit bleek dus de Klaas Vocal Remix te zijn... Wist ik veel. ik deed 'm ertussen omdat ik dacht, ook wat makkelijke puntjes erbij, maar ik wist 'm zelf niet eens
27 Benga - 26 BasslinesBeetje Dubstep erbij, Van Benga, want die is nog een beetje bekend. (Had eigenlijk op nummer 26 gemoeten...)
28 Vitalic - La rock 01Ja, La Rock
01, Dat dat duidelijk is.
29 Fatboy Slim - Weapon Of ChoiceGoeie clip, lekker nummer, veel geraden
30 M.I.A. - XR2En deze als laatste, want hij is stiekem best lekker, met zo'n analoge bassline ertussen. Zouden ze vaker moeten doen. Iedereen had ook netjes M.I.A., want de puntjes zijn essentieel in d'r naam (anders wordt ze boos)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo!
Al met al een diverse, maar toch niet al te moeilijke opgave, dacht ik zo. Veel geraden!
Achteraf had ik kunnen weten dat er veel tijd in ging zitten. (zeker met mijn afwijking van alles uittiepen en naampjes geven...) Maar ik vond 'm leuk. Zat ook een hoop goeie muziek tussen deze keer!

Hoop dat jullie er ook van genoten hebben.
En nog extra applaus voor
FLESHWOUND!Whooo!