Nee, investeringen in een woning met eigen middelen hebben geen mogelijkheid voor aftrek, tenzij je binnen zes maanden alsnog een lening aangaat voor deze investeringen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:06 schreef Ratjepoepe het volgende:
Heb een vraagje. Vorig jaar heb ik een nieuwbouwwoning gekocht en deze met redelijk wat spaargeld verbouwd. Dus dit valt niet in het bouwdepot. Is er nog een mogelijkheid dat dit aftrekbaar is, zoals een keuken vloer e.d.? Volgens mij niet, maar kan iemand dit bevestigen, bij voorkeur met een internetlink want ik kan nog geen 100% duidelijkheid hier over krijgen.
Wat vul ik waar in? Is Vraag 30b alleen het Nederlandse of ook het Luxemburgse loon?quote:30b Loon zorgverzekeringswet
30f Niet-Nederlands loon uit tegenwoordige dienstbetrekking waarover de werkgever geen inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet inhoudt
30g Inkomen over de periode dat u wel verzekerd bent voor de Zorgverzekeringswet waarover in Nederland geen premie verschuldigd is
30h Inkomen waarover u vermindering van inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet vraagt
Waar kunnen we de factuur naar toe sturen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:54 schreef AnneX het volgende:
Even melden: afgelopen zondag naar aanleiding van antwoorden hiero, heb ik digitaal Zorgtoeslag aangevraagd over 2008 - 2009 en voor 2010.
Yippie: vandaag = dinsdag staat het aardige bedrag van 2009 op de girorek. !!!
Dank dus voor links en antwoorden.
ja, ik geef het niet allemaal uit in afwachting van de aanslag tzt.
Dat zeggen ze om niet teveel lastige vragen te krijgen over de loonstroken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
meeleesvindpost. Net Jaaropgaaf gehad.
Vorig jaar kreeg ik niets terug, wat ik raar vond, aangezien mijn werk me had beloofd dat ik een hoop terug zou krijgen
Grote kans dat de aftrekpost op nihil uitkomt.quote:Heb alleen nog nooit studiekosten e.d. ingevuld, maargoed.. ik krijg ook nog stufi, dus volgens mij heb ik daar niets aan. Of klopt dat niet?
Het topic van 2008 staat nog open.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
ja, dat vermoeden had ik ook al.
Rare vond ik, dat collega's die evenveel werken als ik wel terugkregen (tot zo rond de 200 euro), dus ergens ben ik bang dat ik iets verkeerd heb gedaan
geef je bank even de tijd. binnen 5 werkdagen na de 19e moet het er zeker op staan. Als je geen wijziging hebt ingediend uiteraard..quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:52 schreef silliegirl het volgende:
Even iets heel anders, maar ik heb nou vandaag wel huurtoeslag gestort gekregen, maar geen zorgtoeslag.. Vorige maand heb ik dit wel gewoon gehad.. Kan het kloppen dat de zorgtoeslag nog even op zich laat wachten, of moet ik in de telefoon gaan klimmen?
Ja, deze kun je onder de studiekosten opvoeren.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:30 schreef Amaranth het volgende:
Zijn kosten voor permanente educatie aftrekbaar als studiekosten? Werkgever wil deze ivm bezuinigingen niet meer vergoeden. Deze cursussen moeten gevolgd worden om geldigheid beroepsdiploma's te behouden.
Heb je wel al een beschikking gehad over 2010?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:22 schreef Ori het volgende:
Ik heb in december vorig jaar zorgtoeslag over 2009 aanvraagd. Dat werd gebaseerd op mijn inkomen toegekend en inmiddels heb ik het gehele bedrag over 2009 in een keer ontvangen deze maand.
Loopt mijn zorgtoeslag nu ook gelijk door voor 2010? Ik heb namelijk nog geen toeslag van januari 2010 zelf ontvangen, terwijl ik lees dat dat op de 20e gebeurd zou moeten zijn. Ook in dat topic wat hier op fok loopt waar mensen melden of ze hun toeslag ontvangen hebben, melden ze allemaal het al binnen te hebben.
op basis van 2009 wordt een nieuwe beschikking 2010 gemaakt. Zodra je die in huis hebt krijg je met de eerst volgende betalingsdag het achterstallige geld.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:22 schreef Ori het volgende:
Ik heb in december vorig jaar zorgtoeslag over 2009 aanvraagd. Dat werd gebaseerd op mijn inkomen toegekend en inmiddels heb ik het gehele bedrag over 2009 in een keer ontvangen deze maand.
Loopt mijn zorgtoeslag nu ook gelijk door voor 2010? Ik heb namelijk nog geen toeslag van januari 2010 zelf ontvangen, terwijl ik lees dat dat op de 20e gebeurd zou moeten zijn. Ook in dat topic wat hier op fok loopt waar mensen melden of ze hun toeslag ontvangen hebben, melden ze allemaal het al binnen te hebben.
Normaal wordt er niks verrekend.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:46 schreef silliegirl het volgende:
Ok. Vraagje;
Ik heb mijn aangifte inmiddels ingevuld, en er komt uit dat ik een bedrag terugkrijg (teveel betaalde loonheffing) en een bedrag moet betalen (te weinig betaalde premie ZVW).
Vraag; moet ik nu eerst die premie zelf betalen, of wordt dit verrekend met de loonheffing? Ik krijg meer loonheffing terug dan dat ik aan premie nog dien te betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |