abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76493005
Hallo,

Hebben jullie ervaring met de OU? zo ja, welke richting en hoe bevalt het jullie allemaal?
pi_76497329
geen ervaring. Weet wel dat je behoorlijk discipline ervoor moet hebben.
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:23:34 #3
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_76500952
Geen ervaring, maar lijkt mij een geweldig instituut. Alleen te duur voor mij
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:22:45 #4
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76579813
Ik ben bij OU gestart toen hij werd opgericht. Eerst een paar vakjes bedrijfskunde, gestopt omdat ik van mijn werkgever allerlei opleidingen moest gaan doen.
Later weer terug opgepakt met Psychologie. Ik vond het buitengewoon boeiend (afgezien van een paar vakjes) en mijn hersentjes waren zeer blij met gymnastiek op WO niveau.

Voor: je studeert in je eigen tempo
Tegen: hij is nogal ingekrompen qua aantal studiecentra en, nog veel erger, qua studierichtingen.

Ik zou graag WO Economie in deeltijd doen maar dat kan nietm meer bij de OU.
pi_77518766
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het niveau hetzelfde is als op een reguliere universiteit (master in maastricht) op sommige gebieden zelfs veel sterker.
Wat je mist is het deelnemen in projectgroepen e.d. Maargoed, het gros van de studenten heeft een hbo-studie als achtergrond en werken fulltime (vandaar ook de keuze voor de OU, genoeg projectgericht en sociale vaardigheden zou ik zeggen).
Het vereist wel doorzettingskracht en een actieve houding. Als je zorgt dat je in contact komt met studiegenoten etc, heb je ook de discussie rond je vakgebied, wat erg zinnig is aangezien de meeste veel werkervaring hebben. Die zinnigheid ontbrak toch op de reguliere universiteit, aangezien de meeste het niet in de praktijk konden plaatsen.

Samengevat denk ik dat ieder instituut zo z'n voor- en nadelen heeft. De keuze is aan jouw.
Uiteindelijk kijkt men in het bedrijfsleven meer naar je karakter en kwaliteiten, dan naar je diploma, trust me ;-)

Veel succes!
  maandag 1 februari 2010 @ 19:22:16 #6
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_77523554
Dank je, Robert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')