Ik heb er in ieder geval wat gekocht, je moet trouwens wel oppassen met de spread. Die is best wel groot, dat kostte me al een procent.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die dingen zijn natuurlijk wel achtergesteld. Maar juist bij ASR is dat volgens mij geen probleem. Het is inderdaad van Woutertje en Woutertje wil er vanaf. Een koper zal eerst willen dat Woutertje eerst vermogen bijstort. Nog afgezien dat de volgende wave zal zijn dat banken en verzekeraars 'zacht' kapitaal niet meer mogen meetellen voor de solvabilitietseisen. Banken en verzekeraars zullen dus ipv van pref.'s aandelen moeten uitgeven. Met drastische verwatering voor aandeelhouders gevolg, maar een sterp dalend defaultrisico voor pref houder tot gevolg
Maar ja, vorig jaar zakten de pref's ook zomaar tot de helft van waar ze nu staan.
Punt bij deze is wel dat in tegenstelling tot een 'normale' pref het renterisico zwaar beperkt is. Ze tot 2019 een coupon van 10%, en daarna wordt het zes (of drie?) maand euribor + 9,7%. Kortom, die dingen worden in 2019 gewoon gelost. Dus in het ergste geval moet je tot 2019 blijven zitten en effectief 9+% per jaar trekken.
Waarom deze gunstige voorwaarden? ASR heeft ooit eens een USA operatie overgenomen. Daar hebben ze toen obligaties voor uitgegeven. Dit is de herfinanciering van die stukken. Deze pref's zijn dus in oktober ofzo in bezit gekomen van een stelletje Amerikanen die niks moeten hebben van Ai Es Er, maar noodgedwongen in deze stukken zitten. Ik vermoed dat die beetje bij beetje hun stukken aan het lossen zijn.
Daarom denk ik dat ze mispriced zijn
Maar wat is nou 9+% rendement per jaar vandaag de dag?
Als ik bij een kooporder het nominale bedrag vermenigvuldig met de 'koers', komen de kosten ongeveer 25 euro hoger uit dan verwacht. Klopt het dat bij Binck de transactiekosten voor dit product 25 euro zijn of komen de extra kosten ergens anders vandaan?quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb er in ieder geval wat gekocht, je moet trouwens wel oppassen met de spread. Die is best wel groot, dat kostte me al een procent.
Pak je dan gewoon de goedkoopste puts (290 ofzo)? Wat is dat het beste?quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:56 schreef Vandergeld het volgende:
Ik ben in de Februari putten gestapt, er kan nog 1% bij wellicht maar het gevaar ligt aan de onderkant komende weken, en dat wil ik niet missen.
Ik ben in de 310's gestapt, die zijn als we expireren op 300 ¤10 waard en bij 280 ¤30quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:21 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Pak je dan gewoon de goedkoopste puts (290 ofzo)? Wat is dat het beste?
Dat snap ik, maar op 300 komen is een 'droom' scenarioquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:26 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik ben in de 310's gestapt, die zijn als we expireren op 300 ¤10 waard en bij 280 ¤30
290's bijvoorbeeld zijn als we expireren op 300 ¤0 waard en bij 280 ¤10.
Ligt eraan hoe hard het daalt, als we fel gaan dalen zou je aan de 280 of 290 meer verdienenquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:33 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar op 300 komen is een 'droom' scenario
Verdien je aan de 310 ook meer? (deze stijgt absoluut gezien sneller, maar je kan er ook minder van kopen dan van de 280)
Zou wel fel kunnen gaan dalen, maar met de 310 heb je een stuk meer kans dat hij ITM komt als bij de 290, je loopt dus minder risicoquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:40 schreef One_conundrum het volgende:
En je verwacht niet dat het fel gaat, en dus levert de 310 meer op?
Ik ben wel bekend met de optie theory, maar waarom is de 310 nu, volgens jou althans, beter dan de 290 (anders had je die wel gekocht)
Dat denk ik dus ook... Stockpicking is key nu...quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:04 schreef LXIV het volgende:
Ik zeg ook up, zeker als je de goede aandelen kiest.
Wat me wel blijft verbazen is de opmars van Randstad. Komt daar nooit een einde aan?
Ondanks de min van de AEX is het voor mij toch nog een goede dag van geworden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:06 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook... Stockpicking is key nu...
Onze porto's lijken op elkaar. Ik heb er ook nog ORDINA en BAM bij.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:41 schreef foetre het volgende:
[..]
Ondanks de min van de AEX is het voor mij toch nog een goede dag van geworden.
Alleen Ishares aex tracker en SBM offshore een kleine min maar AEGON ,Arcelor mittal,ING en Tom Tom maken alles goed.
Dan heb je met ordina een leuke dag gehadquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onze porto's lijken op elkaar. Ik heb er ook nog ORDINA en BAM bij.
Mooi gedifferentieerd beidequote:Op donderdag 7 januari 2010 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onze porto's lijken op elkaar. Ik heb er ook nog ORDINA en BAM bij.
Belegen voor dummy's schijnt een goede te zijn ben van plan het zelf ook aan te schaffenquote:Op donderdag 7 januari 2010 18:54 schreef Ivootjes het volgende:
Hoi, ik ben nieuw op fok! Niet omdat ik zo graag met de gemiddelde fokker wil praten, maar omdat deze topics me al een tijdje weten te boeien. Ben zelf een zeer onervaren belegger maar heb wel al wat aandeeltjes gekocht, gewoon omdat ik het leuk vind. Het geld kan ik missen dus als ik verlies heb ik daar ook geen problemen mee. Heb het ook niet op korte termijn nodig ofzo. (niet dat het zoveel waard is ofzo)
Mijn portefeuille ziet er momenteel zo uit, alle aandelen zijn begin/mid december gekocht
Aegon
BAM
USG People
Peugeot
Heb wat verschillende sectoren genomen om de risico's nog een beetje te spreiden, heb ook ff tomtom gehad (gekocht op 5,80, z'n dieptepunt van toen) maar toen ik 15% had gewonnen vbinnen een paar dagen vond ik het wel weer mooi.
Ben nu van plan om dit allemaal wat langer te laten staan, en misschien wat nieuwe aandeeltjes bij te kopen zodra ik daar nog wat geld voor gespaard heb. Wil wel meer lange termijn gaan beleggen aangezien me dat veiliger lijkt, anders is het meer gokken tegen profesionele beleggers imo, een niveau wat ik lang niet haal.
Nog tips voor boeken of artikelen die ik zou kunnen lezen voor de beginnende belegger?
Het hele jaar is wel goed begonnen. Zit nu al boven de 10% rendement, terwijl 15% mijn doel was! En de week is nog niet voorbij!quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:55 schreef foetre het volgende:
[..]
Dan heb je met ordina een leuke dag gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |