Het was nog veel fouter gegaan als de overheden niet hadden ingegrepen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 03:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus als ik jou tegen beter weten in geld leen, waarvan ik vermoed dat je het niet terug kunt betalen is dat geen vrije markt? Het is de ultieme vorm van vrije markt, het gaat pas fout door allerlei overheidsregels, waar banken van profiteren, en dus per definitie geen vrije markt.
Het is al veel eerder fout gegaan. De overheid moet grenzen stellen aan wat de vrije markt mag doen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:32 schreef Kees22 het volgende:
Het was nog veel fouter gegaan als de overheden niet hadden ingegrepen.
Nou wat was er dan fouter gegaan?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het was nog veel fouter gegaan als de overheden niet hadden ingegrepen.
Het concept van de vrije markt gaat uit van een rationeel handelende Homo economicus, maar dat is een foute premisse: de bestaat niet.
Waarom zo een heilig vertrouwen in de overheid? Als ik op 1 plek wel alles zie falen is het de overheid, en dan moet ik van hun grillen afhankelijk zijn wat ik mag doen? Wat een enge mannetjes zijn jullie zeg.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is al veel eerder fout gegaan. De overheid moet grenzen stellen aan wat de vrije markt mag doen.
Volgens de politiek was het land dan ingestort... Ik gok dat het een snelle correctie was geweest, waarbij heel wat spaargeld (en pensioenen) opeens verdwenen blijken te zijn.quote:
En nu met wat hocus pocus is het niet het geval? Daarnaast komen we dan indirect weer bij het overheidsprobleem die mij weinig keuze geeft hoe ik mijn oude dag inricht, of hoe ik mijn reservces opbouw. De overheid vind het prachtig als ik een vette hypotheek neem, maar als ik besluit 50K op de bank te hebben dan romen ze dat lekker af via de belasting.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Volgens de politiek was het land dan ingestort... Ik gok dat het een snelle correctie was geweest, waarbij heel wat spaargeld (en pensioenen) opeens verdwenen blijken te zijn.
Nu je beweringen nog even staven met bronnen en cijfers en je hebt me overtuigd..quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:43 schreef Poepje-miauw het volgende:
Unicef, Warchiled e.d. verdienen ook veel aan het inzamelen van geld. 10% gaat naar de ''slachtoffers'' , en de rest in de zak van de directeur.
Geen nieuws dit, ontwikkelingshulp is vaak nutteloos ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |