abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76593411
Laatste keer dat ik op jou reageer:
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

In de 'film die wat anders zegt' zit aantoonbare uitgebreide manipulatie van informatie. An Inconvenient Truth is ook niet geheel accuraat, maar is wetenschappelijk gezien een stuk beter onderbouwd.
En afbrekende ijskappen, dat is geen manipulatie? Dat is normaal hoor, groeit ergens anders weer aan. O wacht, het gaat om de bewustwording....
quote:
We hebben nu één koude winter en het warmste decennium ooit gemeten. Vind je het werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat aan die warmte dan klimatologisch iets meer waarde wordt gehecht?
Ja, sterker nog, ik vind het echt debiel om over 10 jaar heisa te gaan maken.
quote:
Wetenschappelijke onderzoeken die geen klimaatverandering aantonen zijn in de minderheid. Je hoeft niet religieus te zijn om uit te gaan van wat de meerderheid van de wetenschappelijke onderzoeken zegt.
Meeste stemmen gelden?

Man, het lukt nog niet eens om het weer van volgende week goed te voorspellen, laat staan het klimaat over 100 jaar.

Hoe kortzichtig
*verwijderd door Admin*
pi_76593463
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat de film van Al Gore er in gaat als gods woord in een ouderling en door velen wordt gebruikt als propaganda?
Hoe vaak heb je in een discussie iemand horen zeggen 'het is zo, want Al Gore zegt het'? Ik ben dat nog nooit tegengekomen, ik hoor altijd '... want de wetenschap toont dat aan'.
pi_76593491
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:28 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Meeste stemmen gelden?
99 dokters zeggen dat je kanker hebt, 1 is sceptisch. Wie geloof je?
pi_76593570
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt het niet dan dat heel politiek correct Nederland loopt te gillen dat als er een ijsberg los is, het een warme dag is dit te wijten is aan klimaatverandering?
Dat klopt inderdaad niet .
quote:
Dat de film van Al Gore er in gaat als gods woord in een ouderling en door velen wordt gebruikt als propaganda?
Ook dat klopt niet. Die film legt op een vrij goede en begrijpelijke manier de problematiek uit. Maar het bestempelen als gods woord is meer iets vanuit de sceptische hoek.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76593587
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fijn, zijn we het dus eens.
Maar het is geen noodzaak en ik verwacht er niets spannends van. Dat is dan wel weer een verschil
pi_76593604
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waterdamp heeft een veel grotere rol trouwens.
Een andere rol vooral.
pi_76593618
Dat het nu koud is zegt natuurlijk niet noodzakelijk iets. Echter, het feit dat er kennelijk al zoveel variabelen zijn dat er nog steeds niet eens een betrouwbare voorspelling van het weer van de komende dagen gemaakt kan worden, waarom moet ik dan geloven dat wetenschappers dat wel met enige precisie kunnen doen over het klimaat, dat vele malen complexer is?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:37:17 #258
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76593667
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad niet .
Nee? Zal ik me al die keren dan wel verhoord hebben
quote:
Ook dat klopt niet. Die film legt op een vrij goede en begrijpelijke manier de problematiek uit. Maar het bestempelen als gods woord is meer iets vanuit de sceptische hoek.
Natuurlijk, iemand die in het koor zit ziet de preek niet als preek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76593668
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:28 schreef JanJanJan het volgende:
Meeste stemmen gelden?
Neuh wat eerder telt is dat de theorie heel breed gedragen wordt en de tegenstanders niet in staat zijn gebleken er gaten in te schieten. Vergelijk het met de evolutietheorie daarover is ook veel onenigheid maar de inhoudelijk deskundige wetenschappelijke wereld is het aardig eens ondanks alle sceptici op dat gebied.
quote:
Man, het lukt nog niet eens om het weer van volgende week goed te voorspellen, laat staan het klimaat over 100 jaar.

Hoe kortzichtig
Die hebben dan ook weinig met elkaar te maken.
pi_76593681
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je in een discussie iemand horen zeggen 'het is zo, want Al Gore zegt het'? Ik ben dat nog nooit tegengekomen, ik hoor altijd '... want de wetenschap toont dat aan'.
Kut man ik kan het niet laten.

Andere wetenschap toont aan dat het niet klopt. Misschien moeten we eens echt onderzoek gaan doen voordat we beleid gaan maken.

Ik betaal gvd 25% bijtelling voor mijn leaseauto omdat ie een klein beetje meer CO2 uitstoot dan een Prius.
Die Prius zit vol met accu's, accu's zitten vol met lood......
Hoezo 14% bijtelling dan?? De wetenschap is het niet eens maar ik moet wel meer betalen..
*verwijderd door Admin*
pi_76593696
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee? Zal ik me al die keren dan wel verhoord hebben
[..]
Zou me niks verbazen aangezien je nogal bevooroordeeld naar dit soort zaken kijkt .
quote:
Natuurlijk, iemand die in het koor zit ziet de preek niet als preek.
Neuh dat heeft er weinig mee te maken. Ik heb best wat kritiek op die film maar fundamenteel is er niet zo veel mis mee.
pi_76593700
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:35 schreef JohnLocke het volgende:
Dat het nu koud is zegt natuurlijk niet noodzakelijk iets. Echter, het feit dat er kennelijk al zoveel variabelen zijn dat er nog steeds niet eens een betrouwbare voorspelling van het weer van de komende dagen gemaakt kan worden, waarom moet ik dan geloven dat wetenschappers dat wel met enige precisie kunnen doen over het klimaat, dat vele malen complexer is?
In wezen is dat natuurlijk hetzelfde als wat die domme koe van de VVD doet: Weer en klimaat door elkaar halen. Ik kan het weer voor woensdag niet voorspellen, maar de voorspelling dat het in juli warmer is dan in maart durf ik wel aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76593727
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:37 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Kut man ik kan het niet laten.

Andere wetenschap toont aan dat het niet klopt. Misschien moeten we eens echt onderzoek gaan doen voordat we beleid gaan maken.
Welke wetenschap dan precies en over welke wetenschappelijke artikelen gaat dit?
quote:
Ik betaal gvd 25% bijtelling voor mijn leaseauto omdat ie een klein beetje meer CO2 uitstoot dan een Prius.
Die Prius zit vol met accu's, accu's zitten vol met lood......
Hoezo 14% bijtelling dan?? De wetenschap is het niet eens maar ik moet wel meer betalen..
die accu's worden goed gerecyled. Beetje mager argument als je het mij vraagt.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:39:48 #264
45206 Pietverdriet
pi_76593736
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:35 schreef JohnLocke het volgende:
Dat het nu koud is zegt natuurlijk niet noodzakelijk iets.
Klopt helemaal, maar de hoon en spot daarover hoor je nooit uit de hoek van de mensen die de theorie van klimaatverandering aanhangen als er weer eens een weervrouwtje op het journaal wat roept over de zomerse temperaturen.
pi_76593758
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In wezen is dat natuurlijk hetzelfde als wat die domme koe van de VVD doet: Weer en klimaat door elkaar halen. Ik kan het weer voor woensdag niet voorspellen, maar de voorspelling dat het in juli warmer is dan in maart durf ik wel aan.
De voorspellingen van de klimaatbrigade gaan wel wat verder, tot op tienden van graden.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:41:18 #266
45206 Pietverdriet
pi_76593768
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:39 schreef du_ke het volgende:

het toverwoord, en dan is het zo milieuvriendelijk als een bergbeekje op een alpenweide.
pi_76593779
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen aangezien je nogal bevooroordeeld naar dit soort zaken kijkt .

Gelukkig dat jouw standpunt hierover niet bij voorbaat al vaststond door je politieke kleur
pi_76593795
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

het toverwoord, en dan is het zo milieuvriendelijk als een bergbeekje op een alpenweide.
Nope maar het beperkt de milieuschade wel.
pi_76593804
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar de hoon en spot daarover hoor je nooit uit de hoek van de mensen die de theorie van klimaatverandering aanhangen als er weer eens een weervrouwtje op het journaal wat roept over de zomerse temperaturen.
Misschien omdat zoiets niet of nauwelijks gebeurt?
pi_76593820
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:40 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

De voorspellingen van de klimaatbrigade gaan wel wat verder, tot op tienden van graden.
Nope het gaat om modellen met aardige onzekerheden. Lees je eens een keer inhoudelijk een beetje in. Dat zou een stuk helpen.
pi_76593850
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:41 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Gelukkig dat jouw standpunt hierover niet bij voorbaat al vaststond door je politieke kleur
Mijn standpunt is natuurlijk wel beïnvloed door mijn inhoudelijke (studie)achtergrond maar m'n politieke kleur heeft er weinig mee te maken. Bij deze discussie is de kleur van de zogenaamde sceptici vaak een stuk duidelijker .
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:45:35 #272
45206 Pietverdriet
pi_76593882
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:33 schreef du_ke het volgende:

Ik zie nu pas je signature
"Als je niet wilt branden moet je beter stoken"
En jij zegt dat Gods woord wat uit de sceptische hoek is?
LOL
pi_76593885
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:37 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Andere wetenschap toont aan dat het niet klopt.
Er zullen altijd onderzoeken zijn die andere onderzoeken tegenspreken, dat geldt voor alle velden van de wetenschap. Zo zul je bijvoorbeeld ook onderzoeken vinden die geen bewijs vinden voor het bestaan van bijvoorbeeld HIV. Daarom worden er evaluaties gedaan van alle tot dusver gedane onderzoeken (zogenoemde reviews) waarin de bewijskracht van de onderzoeken wordt afgewogen. Bij HIV komt er uit de reviews dat HIV bestaat, bij klimaatverandering komt uit de reviews dat de aarde opwarmt.

Als je je conclusie gaat baseren op één onderzoek in plaats van op een evaluatie van álle onderzoeken is de kans veel groter dat je het niet bij het juiste eind hebt.
quote:
De wetenschap is het niet eens maar ik moet wel meer betalen..
'De wetenschap' is het dus wél eens.
pi_76593898
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mijn standpunt is natuurlijk wel beïnvloed door mijn inhoudelijke (studie)achtergrond maar m'n politieke kleur heeft er weinig mee te maken. Bij deze discussie is de kleur van de zogenaamde sceptici vaak een stuk duidelijker .
En dat je zo'n uitgesproken groenlinkser bent is natuurlijk toeval
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:47:15 #275
45206 Pietverdriet
pi_76593927
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Misschien omdat zoiets niet of nauwelijks gebeurt?
Neuh, alleen iedere keer als te thermometer boven de 30 graden is hoor je de dumbfucks van de media er weer over.
pi_76593932
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie nu pas je signature
"Als je niet wilt branden moet je beter stoken"
En jij zegt dat Gods woord wat uit de sceptische hoek is?
LOL
Een houtvuurtje is CO2 neutraal
pi_76593943
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:46 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

En dat je zo'n uitgesproken groenlinkser bent is natuurlijk toeval
Ja eigenlijk wel
pi_76594003
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Welke wetenschap dan precies en over welke wetenschappelijke artikelen gaat dit?
Ja mazzel, ik geef je net een artikel
quote:
Zoek eens op "Métal Blanc", is een accuverwerker in Frankrijk.....
*verwijderd door Admin*
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:51:14 #279
45206 Pietverdriet
pi_76594030
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

'De wetenschap' is het dus wél eens.
Jaja want iedereen die het er niet mee eens is is alleen daarom al geen wetenschapper
Halleluja
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:52:22 #280
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76594059
de "skeptici" in dit topic. Echt, ik krijg plaatsvervangende schaamte van ze.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_76594099
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:52 schreef ethiraseth het volgende:
Dat heb ik hetzelfde, maar dan met die klimaatrukkers
*verwijderd door Admin*
  zaterdag 9 januari 2010 @ 11:54:39 #282
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_76594120
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:53 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Dat heb ik hetzelfde, maar dan met die klimaatrukkers
Tja, die "klimaatrukkers" kunnen alles alleen onderbouwen. JIj komt niet verder dan "het is niet waar " en "het is een complot".
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_76594133
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja eigenlijk wel
Vergeef mij dat ik ook daar wat sceptisch over ben.
pi_76594193
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:40 schreef JohnLocke het volgende:
Dat gaat ook om gemiddelden, dat is wat het klimaat onderscheidt van het weer. Het is ook makkelijker voorspellen hoeveel mensen dit jaar de trein van Usquert naar Rodeschool nemen dan morgen.

Als het verschil tussen klimaat en weer er maar niet in wil dan is een discussie over global warming echt te hoog gegrepen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76594201
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:54 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Tja, die "klimaatrukkers" kunnen alles alleen onderbouwen. JIj komt niet verder dan "het is niet waar " en "het is een complot".
Lezen is lastig he?
Ik geef argumenten waar vervolgens niet op in wordt gegaan.

En het woord complot heb ik nog nooit gebruikt.

Dus
*verwijderd door Admin*
pi_76594202
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaja want iedereen die het er niet mee eens is is alleen daarom al geen wetenschapper
Halleluja
Halleluja voor jouw onvermogen tot begrijpend lezen. Probeer het nog maar een keer:
quote:

[..]

Er zullen altijd onderzoeken zijn die andere onderzoeken tegenspreken, dat geldt voor alle velden van de wetenschap. Zo zul je bijvoorbeeld ook onderzoeken vinden die geen bewijs vinden voor het bestaan van bijvoorbeeld HIV. Daarom worden er evaluaties gedaan van alle tot dusver gedane onderzoeken (zogenoemde reviews) waarin de bewijskracht van de onderzoeken wordt afgewogen. Bij HIV komt er uit de reviews dat HIV bestaat, bij klimaatverandering komt uit de reviews dat de aarde opwarmt.

Als je je conclusie gaat baseren op één onderzoek in plaats van op een evaluatie van álle onderzoeken is de kans veel groter dat je het niet bij het juiste eind hebt.
Als ik een onderzoek doe waarin ik geen aanwijzingen vind voor klimaatverandering, en in 99 andere, net zo zorgvuldig uitgevoerde, onderzoeken worden die aanwijzingen wél gevonden, dan is de bewijskracht vóór het bestaan van klimaatverandering veel groter dan die van mijn onderzoekje. Dan ben ik nog wel een wetenschapper, maar 'de wetenschap' als geheel pleit tegen mijn conclusie.
pi_76594265
Als 99 mensen zeggen dat 1+1 gelijk is aan 3, en eentje zegt dat het gelijk is aan 2.

Is het dan ineens 3?????????

Wat een onbenul
*verwijderd door Admin*
pi_76594406
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:59 schreef JanJanJan het volgende:
Als 99 mensen zeggen dat 1+1 gelijk is aan 3, en eentje zegt dat het gelijk is aan 2.

Is het dan ineens 3?????????

Wat een onbenul
Lees dit nog maar eens:
quote:

(...) Daarom worden er evaluaties gedaan van alle tot dusver gedane onderzoeken (zogenoemde reviews) waarin de bewijskracht van de onderzoeken wordt afgewogen. (...)
De bewijskracht van de stelling 1+1=3 is niet bepaald groot, dus dat zal nooit de wetenschappelijke consensus zijn.
pi_76594713
Er is geen concensus. Dat lijkt me nu wel duidelijk.
*verwijderd door Admin*
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:20:24 #290
45206 Pietverdriet
pi_76594854
quote:
Mooi, dan kan je alvast wennen aan het gevoel
pi_76594895
quote:
Wat toevallig dat jij ook zo'n uitgesproken linkse user bent.
pi_76595661
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:16 schreef JanJanJan het volgende:
Er is geen concensus. Dat lijkt me nu wel duidelijk.
Er is juist overduidelijk wél consensus. Jij bent het niet met de consensus eens, dat is wat anders.

Klimaatsceptici mogen wel eens ophouden met die "de wetenschap is het niet eens"-retoriek. De wetenschap is het wel eens, de klimaatsceptici zijn het niet eens met de wetenschap.
pi_76595904
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Er is juist overduidelijk wél consensus. Jij bent het niet met de consensus eens, dat is wat anders.

Klimaatsceptici mogen wel eens ophouden met die "de wetenschap is het niet eens"-retoriek. De wetenschap is het wel eens, de klimaatsceptici zijn het niet eens met de wetenschap.
Hebben de wetenschappers wel rekening gehouden met de verschuiving van de magnetische polen? Dat lijkt mij een groter probleem worden dan een beetje Co2.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_76595982
quote:
De contradictie tussen de vermeende opwarming van de aarde en het barre winterweer buiten is voor de VVD een aanleiding om te vragen om een onafhankelijk onderzoek naar het klimaa
.
pi_76596017
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

de wetenschap is het helemaal niet eens, kap nou eens met die onzin.

Linkje voor jou, al door iemand anders geplaatst, maar waarschijnlijk niet door jou gelezen omdat je aan een confirmation bias lijdt. http://extra.volkskrant.n(...)r_klimaatdissidenten
*verwijderd door Admin*
pi_76596062
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
Waar lach je nou om?
*verwijderd door Admin*
pi_76596089
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:53 schreef kawotski het volgende:

[..]

Hebben de wetenschappers wel rekening gehouden met de verschuiving van de magnetische polen? Dat lijkt mij een groter probleem worden dan een beetje Co2.
Goeie sig heb je hehehe
*verwijderd door Admin*
pi_76596104
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:53 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wetenschappers die níet de Mayakalender volgen gaan ervan uit dat een poolwissel nog enkele duizenden jaren van ons verwijderd ligt. Dus nee.
pi_76596147
Enkele duizenden jaren is in termen van leeftijd van de aarde dus hetzelfde wat voor jou morgen is
*verwijderd door Admin*
pi_76596173
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:57 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

de wetenschap is het helemaal niet eens, kap nou eens met die onzin.

Linkje voor jou, al door iemand anders geplaatst, maar waarschijnlijk niet door jou gelezen omdat je aan een confirmation bias lijdt. http://extra.volkskrant.n(...)r_klimaatdissidenten
Een artikel van Leon de Winter. Als een romanschrijver zegt dat de wetenschap het niet eens is, dan zal het wel zo zijn hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')