abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:55:36 #226
262650 kitao
prikplaatje
pi_76532356
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:54 schreef ruud.nl het volgende:

Zoiets probeerden ze ook, alleen bleek hun bootje iets minder sterk dan die van de jappen.
geeft niet , volgende keer mijnen strooien....

megalomaniac
pi_76532405
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:55 schreef kitao het volgende:

[..]

geeft niet , volgende keer mijnen strooien....

Juist, helemaal mee eens.
Dan worden die Japanners eens gestopt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:00:27 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76532530
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:41 schreef kitao het volgende:
Harpoeneren die Moby Dick slachters , onder de waterlinie en kelderen dat wrakhout...

[ afbeelding ]
en dat zeg jij, met je Japanse nick.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:08:22 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76532805
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:41 schreef kitao het volgende:
Harpoeneren die Moby Dick slachters , onder de waterlinie en kelderen dat wrakhout...

[ afbeelding ]
schitterend! die nepkanonnen/harpoenen. (ik heb geen verstand van boten moet ik erbij zeggen, ze lijken op nepwapens) hoop niet dat ze er ooit echt mee gaan dreigen. ik zou ook geen neppistool op een agent richten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_76536484
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:04 schreef voyeur het volgende:
Overigens zouden ze de panda-beer eens af moeten maken. Dat beest kan zich haast niet voortplanten omdat het bamboe probeert te eten en daar niet genoeg energie aan ontleent om te neuken. En dat terwijl het een carnivoor is. Hoe dom kan een knuffelbeest zijn.

Heb jij nog een receptje liggen voor panda, Piet?
Hoe kom je erbij dat het een carnivoor is?
Alleen de ijsbeer eet veel vlees in verhouding, alle andere berensoorten eten voornamelijk planten met wat (vet) vlees erbij om wat extraatjes naar binnen te krijgen voor de winter.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:35:05 #231
45206 Pietverdriet
pi_76536814
Recept voor panda, moet ik eens nakijken, vast wel.
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 20:36:50 #232
45833 crew  Fogel
pi_76536890
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:36 schreef voyeur het volgende:

[..]

Sashimi av hval staat vanaf nu in mijn to cook list. Nu de vraag hoe aan de walvis te komen en of je die ook in porties kan kopen, want ik heb maar een beperkte diepvriezer.
In het vriesvak van een willekeurige supermarkt in Noorwegen verkopen ze het per 400 of 500g. Maar zoals ik eerder al zei zit daar vaak helaas een levertraansmaak aan omdat het niet vers genoeg is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:37:59 #233
45206 Pietverdriet
pi_76536936
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het een carnivoor is?
Alleen de ijsbeer eet veel vlees in verhouding, alle andere berensoorten eten voornamelijk planten met wat (vet) vlees erbij om wat extraatjes naar binnen te krijgen voor de winter.
Voornamelijk is volume, of voornamelijk in Kjoule?
Grizley bijvoorbeeld eten enorme hoeveelheden zalm, oesters en mosselen.

Beren zijn alleseters, en als ze wat te pakken krijgen eten ze het op. Heb 2 jaar terug nog een kraagbeer een eend zien vangen, plukken en opeten. Zag er erg grappig uit.
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:38:06 #234
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76536946
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Recept voor panda, moet ik eens nakijken, vast wel.
kortgefrituurde pandaoren in palmolie. dippen met grof zout en koriander.
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:38:58 #235
45206 Pietverdriet
pi_76536991
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

In het vriesvak van een willekeurige supermarkt in Noorwegen verkopen ze het per 400 of 500g. Maar zoals ik eerder al zei zit daar vaak helaas een levertraansmaak aan omdat het niet vers genoeg is.
Geloof niet dat de traansmaak wat met de versheid te maken heeft.
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:40:10 #236
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76537042
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof niet dat de traansmaak wat met de versheid te maken heeft.
nee. leek mij ook eerder te maken hebben met iemand die een ranzig mannetje (soort varkensbeer) vangt of niet weet hoe te fileren zonder de lever te raken.
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:41:49 #237
45206 Pietverdriet
pi_76537122
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee. leek mij ook eerder te maken hebben met iemand die een ranzig mannetje (beer) vangt of niet weet hoe te fileren zonder de lever te raken.
De tranige smaak lijkt me eerder een eigenschap van het vlees, net zoals haas een sterke wildsmaak (leverachtig) heeft.
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:44:56 #238
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76537251
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De tranige smaak lijkt me eerder een eigenschap van het vlees, net zoals haas een sterke wildsmaak (leverachtig) heeft.
eerder van verkeerd gevangen vlees.
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 20:46:12 #239
45833 crew  Fogel
pi_76537317
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch is mijn ervaring dat in vers gevangen walvis de tranige smaak zo goed als niet aanwezig is, in tegenstelling tot de bevroren versie uit de supermarkt (en zelfs verse walvis die ik zelf ingevroren heb en een paar maanden later ontdooid heb heeft een tranige smaak!).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:47:02 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76537352
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:46 schreef Fogel het volgende:

[..]

Toch is mijn ervaring dat in vers gevangen walvis de tranige smaak zo goed als niet aanwezig is, in tegenstelling tot de bevroren versie uit de supermarkt (en zelfs verse walvis die ik zelf ingevroren heb en een paar maanden later ontdooid heb heeft een tranige smaak!).
dan heb je het vlees van een stier te pakken.
pi_76538209
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Voornamelijk is volume, of voornamelijk in Kjoule?
Grizley bijvoorbeeld eten enorme hoeveelheden zalm, oesters en mosselen.

Beren zijn alleseters, en als ze wat te pakken krijgen eten ze het op. Heb 2 jaar terug nog een kraagbeer een eend zien vangen, plukken en opeten. Zag er erg grappig uit.
Ze eten heel veel zalm e.d., maar dat is niet in verhouding tot het plantaardige wat ze eten, een ruime 70% van hun voedsel is plantaardig.
Ik zeg dan ook niet dat het geen alleseters zijn, ik zeg dat het geen carnivoren zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:06:17 #242
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76538269
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze eten heel veel zalm e.d., maar dat is niet in verhouding tot het plantaardige wat ze eten, een ruime 70% van hun voedsel is plantaardig.
Ik zeg dan ook niet dat het geen alleseters zijn, ik zeg dat het geen carnivoren zijn.
daar heb je volkomen gelijk in! het zijn geen carnivoren.

het zijn.. roffel. roffel... omnivoren.
pi_76543286
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:43 schreef woid het volgende:

[..]

en we vinden met zn alle nogsteeds niet dat de jap zelf naar stuur- en na het rammen naar bakboord gaat...

Dan nog, ze hebben zichzelf ook aan laten varen Die boot is enorm snel. Vanaf het moment dat de walvisjager van koers veranderd kunnen ze een dot gas geven en wegvaren. Iets in me vermoed dat er ook totaal geen capabele stuurman op die Andy Gill zit, wat een stumper. En/of dat het bewust is gedaan voor idd de aandacht en dat de kapitein zich verkeken heeft op de schade die het veroorzaakt (normaal varen ze met van die ribs en die botsen gewoon weg)

[ Bericht 0% gewijzigd door tjoptjop op 07-01-2010 22:51:43 ]
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:40:14 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76543489
Top actie van greenpeace
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 7 januari 2010 @ 22:47:54 #245
262650 kitao
prikplaatje
pi_76543871
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:

en dat zeg jij, met je Japanse nick.
die nick is van een japanse geisha prententekenaar , dus een hippy oftewel eentje van love en peace.
wil niet zeggen dat een hippy maar altijd aan de kant moet blijven staan terwijl de schatten ter aarde afgeslacht in de mihoen verdwijnen...

megalomaniac
pi_76544038
Ik heb even gekeken, de aandrijving van Andy Gill is een dubbelschroef as systeem in de romp en de roeren zitten in de zijrompen. Ik betwijfel of dit erg wendbaar is bij lage snelheden en in een kleine ruimte.

Desalniettemin blijft het 1000pk bij een gewicht van 13 ton, dot gas naar achteren zou voldoende moeten zijn
  vrijdag 8 januari 2010 @ 06:37:25 #247
28033 Pek
je moet wat
pi_76551005
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:51 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb even gekeken, de aandrijving van Andy Gill is een dubbelschroef as systeem in de romp
Was
quote:
Het paradepaardje van de fanatieke antiwalvisvaartgroep Sea Shepherd Conservation Society, een soort speedboot met de naam Ady Gil, is vrijdag gezonken.
Bron
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_76551059
Ik vond het niet zo leuk om te zien hoe die walvissen werden afgemaakt. Maar aan de andere kant, mijn hamburger die ik bij de mcdonald at afgelopen avond was lekker, maar was ie ook zo lekker als ik van te voren op een videootje had gezien hoe een koe af werd gemaakt en uiteindelijk een hamburger werd en toen op mijn bord terecht kwam.

Ik hoop alleen maar dat ze niet over paar jaar zeggen: oeps, er zijn geen walvissen meer
  vrijdag 8 januari 2010 @ 07:03:45 #249
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76551080
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 06:54 schreef SolidasRock het volgende:
Ik vond het niet zo leuk om te zien hoe die walvissen werden afgemaakt. Maar aan de andere kant, mijn hamburger die ik bij de mcdonald at afgelopen avond was lekker, maar was ie ook zo lekker als ik van te voren op een videootje had gezien hoe een koe af werd gemaakt en uiteindelijk een hamburger werd en toen op mijn bord terecht kwam.

Ik hoop alleen maar dat ze niet over paar jaar zeggen: oeps, er zijn geen walvissen meer
Waarom? De mac serveert ze toch al niet en zelfs in Japan worden ze maar met moeite verkocht. En let wel, meestal als diervoer, dus wie weet glibbert jouw Big Mac wel van de walvistraan.
Here we are now, entertain us.
pi_76551096
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 07:03 schreef voyeur het volgende:

[..]

Waarom? De mac serveert ze toch al niet en zelfs in Japan worden ze maar met moeite verkocht. En let wel, meestal als diervoer, dus wie weet glibbert jouw Big Mac wel van de walvistraan.
Wat serveert de mac niet? Walvissen? Waarom verkracht je mijn vergelijking zo?

ik probeer alleen duidelijk te maken dat we de walvissenvangst wel kunnen afkeuren omdat dat zielig is, maar intussen vreten we wel veel dingen die ook ooit hebben geleefd en hadden kunnen blijven leven als we niet hadden besloten ze als voedsel te gebruiken.

En overigens geloof ik niet dat walvissen of delen ervan nauwelijks verkocht kunnen worden in Japan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2010 07:12:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')