textbased moet je voorstellen als...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:27 schreef TheFrankey het volgende:
textbased? Hoe werkte dat dan
Ik had met basic al mooi schermen op de msx
Die maanlander ken ik wel, met als muziek an der schone blau donau in pc bliepjesquote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:17 schreef Fer het volgende:
Vroeger speelde ik bij mijn Opa graag op de PC. Een Olivetti M24, favoriet was toen een floppy van Nederlandse makelij met daarop een stuk of 40 nederlandse games. Allemaal geschreven in basic.
Mijn favoriete games daarvan waren Korenvliet, Maanlander, Limonade verkopen en Trucker, allemaal text-based maar oh zo gaaf. Helaas weet ik de naam van de floppy niet meer en kan ik de games niet meer terugvinden. Iemand enig idee waar ik over praat?
Die kan ik mij nog wel herinneren!quote:Op woensdag 6 januari 2010 05:54 schreef svann het volgende:
Korenvliet, was dat met Adriaan en Olivier?
Even een associatie.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:55 schreef _Midnight_ het volgende:
Een spel uit de begintijd van de PC wat ik nog weet heette "Zorg om het Water", daarin moest je dingen doen als gras maaien en de gemalen schoonmaken.
Poehee, dat was cool! Zou ik dat nog ergens kunnen spelen nu?!quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:55 schreef zatoichi het volgende:
En die limonade verkopen kende ik ook wel. Krege je de weersvoorspelling en dan moest je bepaalde hoeveelheden inkopen, en de verkoopprijs en volgens mij ook suiker en ijs kiezen, en dan maar hopen dat mensen jouw belachelijk hoog geprijsde limonade wilde kopen zodat je de volgende dag nog meer kon inkopen.
Held. ik ben al heel lang op zoek naar de titel van dit spel.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:55 schreef _Midnight_ het volgende:
Een spel uit de begintijd van de PC wat ik nog weet heette "Zorg om het Water", daarin moest je dingen doen als gras maaien en de gemalen schoonmaken.
Ja en alle verdere spellen die genoemd zijn, behalve xerex, dat waarschijnlijk datnoids heet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |