abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76454695
Onlangs heb ik een nieuwe baan verkregen via het uitzendbureau. Er zijn echter wel wat zaken die toch wat kwaad bloed hebben gezet bij mij.

Even 'kort':

Uitzendbureau heeft mondelinge bevestiging gedaan dat ik per e-mail op de hoogte gesteld zou worden waar ik mij kon melden bij nieuwe werkgever. Dit hebben zij verzuimd vlak voor oud & nieuw met als gevolg dat ik ze niet meer te pakken kon krijgen en ik gisteren het adres heb bezocht wat in kopie contact stond (die per brief is opgestuurd). Dit bleek het hoofdkantoor te zijn waardoor ik anderhalf uur te laat op de daadwerkelijke locatie aankwam.

Nieuwe werkgever was gelukkig erg coulant maar ik heb mijn ongenoegen geuit aan uitzendbureau en toen begon het grote afschuiven waarin de collega die mij had moeten mailen niet aanwezig was, dat het teruggekoppeld zou worden enz enz. Tot op heden niet één telefoontje, mailtje of excuses ontvangen.

Tevens hebben me ze een functie aangeboden die op papier erg uitdagend leek en aangeboden werd via de groep waar ik onder val (financieel/administratief). Dit blijkt echter een callcenter functie te zijn die niets te maken heeft met de financiële of administratieve sector. Ik voel me dus van meerdere kanten gepakt en overweeg een klacht in te dienen.

Nu vraag ik mij af of dit verstandig is aangezien de klacht natuurlijk terecht komt bij de intercedent(en) die mij werk verschaffen. Komt dit neer op eigen ruiten ingooien of niet? Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en hoe dit is afgelopen?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:47:30 #2
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_76454798
Je kunt voorzichtig kenbaar maken "dat het werk toch iets anders is dan je verwachtte" en zo mogelijk bonus-puntjes scoren - zodat ze je de volgende keer wel een leukere job laten doen?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_76454958
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:47 schreef zomaareennaam het volgende:
Je kunt voorzichtig kenbaar maken "dat het werk toch iets anders is dan je verwachtte" en zo mogelijk bonus-puntjes scoren - zodat ze je de volgende keer wel een leukere job laten doen?
Het probleem is dat het werken natuurlijk niet voor het oprapen ligt en werkgevers op dit moment ruime keuze hebben aan gekwalificeerde sollicitanten. Als ik kenbaar maak het niet helemaal geweldig te vinden dan kan dit er natuurlijk voor zorgen dat mijn nieuwe werkgever gaat twijfelen aan mijn motivatie en mij in de proefperiode er uit gaat gooien (want ik durf er geld om te verwedden dat dit doorgegeven wordt vanuit uitzendbureau naar werkgever).

Ik weet dat dit heel tactisch aangepakt moet worden maar ben toch bang dat ik er zelf uiteindelijk bekaaid vanaf kom.
pi_76455419
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:50 schreef Optimist_Prime het volgende:

[..]

Het probleem is dat het werken natuurlijk niet voor het oprapen ligt en werkgevers op dit moment ruime keuze hebben aan gekwalificeerde sollicitanten. Als ik kenbaar maak het niet helemaal geweldig te vinden dan kan dit er natuurlijk voor zorgen dat mijn nieuwe werkgever gaat twijfelen aan mijn motivatie en mij in de proefperiode er uit gaat gooien (want ik durf er geld om te verwedden dat dit doorgegeven wordt vanuit uitzendbureau naar werkgever).

Ik weet dat dit heel tactisch aangepakt moet worden maar ben toch bang dat ik er zelf uiteindelijk bekaaid vanaf kom.
uitzendbureau zal dat heus niet doorgeven aan werkgever, ze verdienen vet geld aan je
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:06:51 #5
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76455878
Gewoon zeggen dat het werk niet is wat je er van verwachte en dat je graag wilt dat ze voor je uitkijken naar een functie die beter bij jou past. Ik denk daarnaast niet de je er over in hoeft te zitten dat ze het naar de opdrachtgever doorspelen, dat is mij althans nog nooit overkomen. Je mag ze trouwens ook wel aanspreken op hun gepruts, voor hun een dozijn andere uitzendbureaus.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:17:10 #6
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_76456477
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

uitzendbureau zal dat heus niet doorgeven aan werkgever, ze verdienen vet geld aan je
Alsof dat die zoekmiep boeit.

Wat win je ermee dat je klacht indient? Enige wat je ermee bereikt is dat je dossier onderaan de lijst komt.
pi_76457779
Man, zoiets kan nou eenmaal wel eens gebeuren. Vooral rond de feestdagen. En zo groot is de 'schade' ook weer niet. Het is wel vervelend en terecht dat je je ongenoegen uit naar dat uitzendbureau, maar een klacht indienen... Dat wordt echt niet serieus in behandeling genomen ofzo (het is geen overheid ).

Dat je het werk niet leuk vindt staat hier verder los van en is een ander probleem.
pi_76459932
Veel organisaties hebben ook gewoon een Quality afdeling, je zou ook een algemene klacht in kunnen dienen bij het hoofdkantoor. Echter je probleem wordt niet opgelost natuurlijk.

Ik werk zelf ook op zo'n afdeling en zo af en toe ontvangen we wel een klacht. Dan zoeken we uit of dit terecht is en bespreken het idd wel met de vestiging. Dus dan krijgen ze het idd wel vaak te horen, maar om te kunnen verbteren moet dat wel
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:49:46 #9
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_76464747
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:45 schreef Optimist_Prime het volgende:

Nieuwe werkgever was gelukkig erg coulant maar ik heb mijn ongenoegen geuit aan uitzendbureau en toen begon het grote afschuiven waarin de collega die mij had moeten mailen niet aanwezig was, dat het teruggekoppeld zou worden enz enz. Tot op heden niet één telefoontje, mailtje of excuses ontvangen.
En wat win je met wel een telefoontje of mailtje met excuses? Helemaal netjes is het misschien niet, maar ach.. Je hebt al te horen gekregen dat er een menselijke fout gemaakt is. Is dat al niet genoeg?
quote:
Tevens hebben me ze een functie aangeboden die op papier erg uitdagend leek en aangeboden werd via de groep waar ik onder val (financieel/administratief). Dit blijkt echter een callcenter functie te zijn die niets te maken heeft met de financiële of administratieve sector. Ik voel me dus van meerdere kanten gepakt en overweeg een klacht in te dienen.
Het is jaren geleden dat ik voor uitzendbureau's gewerkt heb, maar dit is wel herkenbaar ja. Niet afgeronde ICT opleiding en dan naar een bedrijf gestuurd worden "omdat je wel goed met computers bent".
En bij aankomst blijkt het werk dan telefoonnummers van alle contacten in een database met de hand opnieuw invoeren.
Maar achteraf is dat toch wel het leuke. Nooit weten waar je nu weer terecht komt.. Wil je dat absoluut niet? Zeg dat dan gewoon tegen de intercedent als je die spreekt. De volgende keer denkt die dan misschien eerder aan je als er een betere baan binnenkomt.
quote:
Nu vraag ik mij af of dit verstandig is aangezien de klacht natuurlijk terecht komt bij de intercedent(en) die mij werk verschaffen. Komt dit neer op eigen ruiten ingooien of niet? Iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt en hoe dit is afgelopen?
Wat denk je zelf?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_76568207
spam

[ Bericht 97% gewijzigd door Five_Horizons op 08-01-2010 16:32:22 ]
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:21:23 #11
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_76568263
welk uitzendbureau?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:17:07 #12
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_76582155
Klacht indienen geeft jou misschien een goed gevoel dat je je gal hebt kunnen spuien maar ik denk niet dat je er iets mee opschiet.

Hoop dat je ook bij andere bureaus ingeschreven staat. Laat vooral ook daar weten dat het werk niet goed past en dat je dus nog open staat voor andere vacatures.
pi_76602506
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:17 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Alsof dat die zoekmiep boeit.

Wat win je ermee dat je klacht indient? Enige wat je ermee bereikt is dat je dossier onderaan de lijst komt.
Natuurlijk boeit dat, die intercedenten moeten gewoon targets halen, doorgaans in de vorm van een aantal uur wat er gewerkt wordt door uitzendkrachten die ze uitzenden. Ze doen alles om jou zo lang mogelijk aan het werk te houden en daarvoor moet je alle partijen tevreden houden.

Je klinkt als een ambtenaar, bij een normaal bedrijf doet men niet aan dossiers die onderaan een lijst komen, daar kijken ze gewoon of ze aan je kunnen verdienen en dat lijkt zeker het geval.

TS, als je niet tevreden bent, ga erover praten en anders ga je gewoon naar een concurrent.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')