Inderdaad. Keepertje draaft een beetje door met zijn overdreven filosofische benadering van allerlei kraakheldere kwesties.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Feiten bestaan niet? Zeg dat tegen Shoëla, het Molukse meisje dat nu in het ziekenhuis ligt met een scheurtje in haar schedel.
Dat lijkt me niet zo nuttig. Beetje makkelijk ook. Suggereer je dat zij ons kan vertellen wat we nu moeten doen? Ik probeer alleen maar een rationele tegenboodschap te geven tegen al dat emotionele gescheld hierquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Feiten bestaan niet? Zeg dat tegen Shoëla, het Molukse meisje dat nu in het ziekenhuis ligt met een scheurtje in haar schedel.
Maar dit kun je toch niet ontkennenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:36 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo nuttig. Beetje makkelijk ook. @Hierboven, het is maar wat je kraakhelder noemt. Blijkbaar is dat wat de media laat zien kraakhelder.
Hoe de media het ook brengt, het verandert niets aan haar situatie. Feit blijft dat dat desbetreffende meisje in het ziekenhuis ligt vanwege een paar mensen die zich niet kunnen gedragen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:36 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo nuttig. Beetje makkelijk ook. @Hierboven, het is maar wat je kraakhelder noemt. Blijkbaar is dat wat de media laat zien kraakhelder.
Ik ontken ook niet dat het gebeurd is, ik zeg alleen dat het idee dat jij als 'vrije wil' ervaart in wezen al in de boodschap van de reportage zit ingebakkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dit kun je toch niet ontkennen
Schopenhauer he, dan krijg je ditquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:43 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het gebeurd is, ik zeg alleen dat het idee dat jij als 'vrije wil' ervaart in wezen al in de boodschap van de reportage zit ingebakken
Schopenhauer is extreem, er is brede consensus over het feit dat media altijd geladen is. Dat lijkt mij persoonlijk on-ontkenbaar. Het is alleen niet zo relevant in deze discussie, want het is maar een van de side-effects.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Schopenhauer he, dan krijg je dit
Alsof dat de laatste decennia niet gedaan is. En wat heeft het geholpen? Niets.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:47 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Schopenhauer is extreem, er is brede consensus over het feit dat media altijd geladen is. Dat lijkt mij persoonlijk on-ontkenbaar. Het is alleen niet zo relevant in deze discussie, want het is maar een van de side-effects.
Beter is het om te kijken naar de sociaal-economisch en culturele factoren die onder dit probleem liggen, en dat te combineren met een discussie over de vrije wil. Dat heeft alleen niets met geweld en idiote opmerkingen te maken, waar veel te veel commenters in dit topic op terug vielen.
Zet het leger in. Dat helpt...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Alsof dat de laatste decennia niet gedaan is. En wat heeft het geholpen? Niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |