ohquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:03 schreef Chan het volgende:
Jammer! En ook een klein beetje raar trouwens, want er was toen ik er was met Timo ook iemand met een kindje van 3 maanden, werd ook niet moeilijk over gedaan. En bij 3 maanden maken ze een echo (heeft Timo ook gehad), bij 5 maanden een foto, geen echo meer... Nou ja hopelijk kan de cb-arts er dan nog een keer goed naar kijken volgende keer!
Ik kan me je onzekerheid héél goed voorstellen, zeker omdat je zo gewend bent precies te weten hoeveel ze binnenkrijgt.. Maar als ze nog honger zou hebben zou ze dat écht wel aan je laten merken toch? Normaal merk je toch ook als ze honger heeft? Vertrouw op jezelf dus!quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
toevallig kreeg ik van de CB-arts een echo-aanvraag mee voor de heupjes van Evie. (ivm langdurige stuitligging)... Ik moet daar nog wel eerst de HA voor bellen...
En Evie heeft net aan 2 borsten gedronken; bijna 40 minuten.. maar nu ben ik bang dat ze te weinig heeft gehad.. kan het niet zien hoeveel ze binne heeft gekregen en dat maakt me onzeker...
Net lag ze ook nog te huilen; maar inmiddels is het stil.
Wil eigenlijk proberen om deze keer geen flesje meer te geven... maar weet niet wat wijsheid is...
Ik ben ook geen poetser, maar ik heb een nóg grotere hekel aan rommel. Dus poets me helemaal suf.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:50 schreef Sorbootje het volgende:
Waarom heeft die stómme oei ik groei altijd gelijk?!Bij 12 weken: Veel baby's slapen slechter. Overdag willen ze niet naar bed of worden weer snel wakker... OF??? EN zullen ze bedoelen. Het is weer aan mam-vastplak-en-niet-wilen-slapen-feest
En tóch is het gezellig, zo die laatste week van mijn verlof.
Maar het zou fijn zijn als mijn huis niet zo'n zwijnestal zou zijn, want nu zie ik dat steeds uit mijn ooghoeken en dat maakt me onrustig (en geloof me, ik ben niet zo'n poetser, als het mij stoort moet het wel erg zijn)
Ssserpente, bedankt voor je bemoedigende woorden. Het klinkt inderdaad precies als Isabeau. Met de tong de speen eruit werken etc... Drinkt Lente nu probleemloos uit de fles? Ik heb net de breastflow besteld... wil het toch eens proberen omdat Isabeau op de lange spenen van de tommee tippee en avent gaat kokhalzen.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:12 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik ben ook geen poetser, maar ik heb een nóg grotere hekel aan rommel. Dus poets me helemaal suf.![]()
Lente drinkt nu idd probleemloos uit de fles. Nou ja, bij Nils dan. Gister is zijn moeder even langsgeweest voor een wenavondje. Zij gaat nl vanaf volgende week één dag per week oppassen. Het was de bedoeling dat zij haar dan de fles zou geven. Maar Lente raakte zo overstuur van de aanblik van d'r oma alleen al(laat staan toen zij d'r in bad stopte) dat ik 'r toch maar aan de borst heb gelegd. Het was nl wel duidelijk dat ze fles er echt niet in was gegaan. Dat wordt nog gezellig dus...
Sommige kinderen kunnen dat wel. Maar ik snap je onzekerheid. Toch zou ik zelf zeggen... proberen te stoppen met die flesjes erbij, en overgaan op voeden op verzoek. Dat kan dan best om het uur zijn. Elyas is nu drie weken oud en gemiddeld voed ik om de tweeëneenhalf á drie uur. Maar datr houdt dus in dat ik in de ochtend en namiddag vaak om het uur voed, maar dat hij de rest van de dag drie tot vier uur wegblijft. Dat is nou eenmaal zijn behoefte en daar heb ik me maar aan te houdenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ze bleef dus huilen; dus heb dr 50 ml rechtstreeks vanuit de kolf bijgegeven...
ben benieuwd wat nu het effect is..
(kan me niet voorstellen dat ze 120 uit mijn borsten heeft gedronken...en van borstvoeding kan ze niet teveel krijgen..)
Op zich heel fijn dat ze uit de borst gaat drinken; maar wel onzeker zo...
ja maar Evie is wel een ander verhaal natuurlijk....quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:40 schreef Tan het volgende:
[..]
Sommige kinderen kunnen dat wel. Maar ik snap je onzekerheid. Toch zou ik zelf zeggen... proberen te stoppen met die flesjes erbij, en overgaan op voeden op verzoek. Dat kan dan best om het uur zijn. Elyas is nu drie weken oud en gemiddeld voed ik om de tweeëneenhalf á drie uur. Maar datr houdt dus in dat ik in de ochtend en namiddag vaak om het uur voed, maar dat hij de rest van de dag drie tot vier uur wegblijft. Dat is nou eenmaal zijn behoefte en daar heb ik me maar aan te houdenDie tussenpozen van wegblijven worden vanzelf langer. En dan heb je het net goed voor elkaar en dan krijgen ze een regeldag. Lang leve borstvoeding
Maar ik vind het niet erg.
Ja, ik bedacht me net al... waar bemoei ik me eigenlijk meequote:Op donderdag 7 januari 2010 12:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ja maar Evie is wel een ander verhaal natuurlijk....
Evie heeft heel veel moeite gehad met borstvoeden en heeft daardoor 2 weken in het ziekenhuis doorgebracht; inclusief sondevoeding en dergelijke.
Ik wil dus ook niets forceren en vooral allebei niet (weer) in de frustratiemodus raken...
Ik ga dus langzaam zorgen dat ze steeds meer voedingen aan de borst gaat; maar blijf daarnaast wel flesvoeden en kolven...
En dan zien we vanzelf hoe ze het oppikt..
(en begin van de week deed ze nog niets aan de borst; dus ik vind het niet helemaal eerlijk om dan ineens van haar te verwachten (na een maand flesvoeding en sondevoeding) dat ze zelfstandig alle voedingen doet...)
Rond die leeftijd kwam Amélie ook om 2 uur en om 5 uur of half 6 voor een voeding, laatste voeding was dan om 11 uur ongeveer.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten er hier ook moeders die nachtvoedingen combineren of gecombineerd hebben met werken? Ivan drinkt nu tussen 10 en 11 voor het laatst en meldt zich dan 's nachts 2x. Hij is 8 weken oud en ik vraag me of hij binnen nu en 4 weken meer tijd ertussen gaat laten. Ik heb geen flauw idee hoe ik fulltime werk met twee nachtvoedingen moet gaan combineren. Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren, om weer aan het werk te gaan bij een zwaar voedingsschema.
Nee, het is heel fijn om te weten dat ik niet te gauw moet wanhopen en dat het heus kan veranderen. Dat is nogal moeilijk om je voor te stellen als je nog zo middenin de minder ideale situatie zit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:49 schreef huuphuup het volgende:
Ik wil er verder niets mee zeggen (nuttig weer) want ieder kindje is anders enzo.
Dat vind ik nog wel een heel goeie tip!quote:En krijgt Ivan een speentje 's nachts? Hier zei B. op een bepaald moment rond vijf uur van "ik stop alleen dr speentje even terug" en verrek, ze sliep zo weer verder. Soms, heel soms heeft ze wel echt honger maar dat merk je snel genoeg, dan huilt ze weer nog voor ik mn kussen raak. Maar het was voor mij zo'n eye-opener dat ik haar helemaal niet blind eruit hoef te pakken als ze huilt 's nachts
Over werk heb ik echt niet te klagen. Ik mag mijn tijd zelf indelen, mag thuiswerken wanneer ik wil, mag 's avonds of in het weekeinde uren inhalen... allemaal geen probleem. Het interesseert mijn promotoren niet eens hoeveel ik werk, als ik maar een goed proefschrift aflever. Hoe vrouwen dat doen met een minder flexibele baan is me een raadsel! Maar goed, dat is hier niet helemaal ontopic.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Wat schattig, vragen of hij op wil houden!![]()
Maar ja, als je kolfopbrengst niet groot is is dat geen oplossing idd. Mss kan je evt. ipv echt hele dagen vrij nemen kijken of je bijv. 1 of 2 uiur later kan beginnen zodat je wat langer kan slapen.
Het zou zo zonde zijn als je op die manier als een gek door je vrije dagen heen zou moeten gaan.
Ze zeggen dat het niet goed is. Maar probeer het maar eens tegen te houden. Hier deden een aantal van mijn kinderen dat ook. Vooral in de tummytub. Ik liet het maar een beetje zijn beloop gaan, maar zorgde wel dat ze niet hun hele gewicht zelf droegen, dus een beetje ondersteunen onder de armpjes of onder de billen. Ze zijn er niet minder op geworden en die kinderen die het deden liepen ook heel vroeg, dus ze krijgen er in ieder geval hele sterke benen van. En zoals Chinook is inmiddels al 12, maar ze heeft nog steeds geen heup- of rugklachten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:40 schreef Sorbootje het volgende:
Kan dat staan geen kwaad?? Voor d'r beentjes of heupjes ofzo?
Het is dan ook bilnaad.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Ze kijken hier trouwens alleen of de bilnaat (stom woord) recht loopt!
En hoe komen ze daar aan dan? Komt dat door stuitligging?quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
MeNicole, als ze ongelijk zijn kan dat duiden op een ongelijke stand van de heupjes...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |