abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76513948
hmm LUMC. Ik ben nu thuis maar misschien ns even kijken of ik nog kan. Het kost me 3 kwartier om in Leiden te komen, als alles op elkaar aansluit enzo. Misschien hebben ze het ook wel in een ziekenhuis in Den Haag maar het LUMC ligt wel lekker dicht bij het station (als in, ín het station )
*twijfel*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76513980
Een redelijke nacht gehad, om 3 uur heeft hij 100 cc gedronken en om 7 uur 90 cc. Nu ligt hij nog te slapen. Het mannetje is erg moe. Ik moet om 1500 uur naar de ha voor mezelf, en dan zou ze gelijk naar Jamie kijken. Ik wil dat er iets gebeurt, want dit is echt niet prettig voor mn kereltje.

Ik denk trouwens dat hij een kies krijgt, er zit een wit vlekje achterin zn mond... de dokter zo ook maar ff laten kijken (of had ik dit al geschreven?)
pi_76514980
Waarom heeft die stómme oei ik groei altijd gelijk?! Bij 12 weken: Veel baby's slapen slechter. Overdag willen ze niet naar bed of worden weer snel wakker... OF??? EN zullen ze bedoelen. Het is weer aan mam-vastplak-en-niet-wilen-slapen-feest En tóch is het gezellig, zo die laatste week van mijn verlof. Maar het zou fijn zijn als mijn huis niet zo'n zwijnestal zou zijn, want nu zie ik dat steeds uit mijn ooghoeken en dat maakt me onrustig (en geloof me, ik ben niet zo'n poetser, als het mij stoort moet het wel erg zijn)

Ssserpente, bedankt voor je bemoedigende woorden. Het klinkt inderdaad precies als Isabeau. Met de tong de speen eruit werken etc... Drinkt Lente nu probleemloos uit de fles? Ik heb net de breastflow besteld... wil het toch eens proberen omdat Isabeau op de lange spenen van de tommee tippee en avent gaat kokhalzen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:51:45 #154
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76515014
Martine, blij dat jullie de nacht redelijk doorgekomen zijn en dat je strakjes toch al naar de HA zou gaan.. Succes ermee!

Lijnloos, bah, die wet ken ik ondertussen ook (in het bv-topic roepen dat je tepels niet meer pijn doen en dat je veel melk aanmaakt is echt wel dom ), hoop dat jullievandaag een rustig dagje zullen hebben

Ik dacht dat we wel een Stefje Nooitgenoeg-foto hadden gemaakt, ik zal zo eens kijken
3!
pi_76515208
oh Sorbo vervelend hè? Ik ben ook totaal niet poetserig maar soms word ik er hier ook kriegel en onrustig van, dan moet het wel erg zijn
Komt goed en anders Isabeau in een draagdoek doen? Heb jij in ieder geval je handen vrij, niet dat je dan echt kunt opruimen maar een wasje inzetten enzo gaat wel.

Thanks voor de tip Chan, ik heb gebeld maar ik mag niet langskomen haha.
Ik heb een verwijzing van de HA of het CB nodig, het inloopspreekuur is echt voor kindjes tót twee weken, ouder mag niet. Volgens de mevrouw aan de telefoon zijn de botten/heupen tot twee weken nog flexibel en kan het dan nog getest worden, daarna kan het niet meer getest worden en kan er pas weer met vijf maanden gekeken worden mbv een echo.

Zowel de fysio (met 3 weken) als de CB arts (met 6 weken) hebben wel gekeken naar de heupen, de fysio wat uitgebreider dan de arts en toen konden ze niets raars zien. Maar de plooien worden nu steeds meer ongelijk, het verschil wordt steeds groter zeg maar. Volgende keer toch maar weer voorleggen aan de cb-arts dan.
Dit keer niet de invalster, wat een raar mens was dat ze ging toen zelfs de discussie met me aan over de voorkeurskant, volgens haar was t een voorkeur de andere kant op als ik zei
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76515323
Is er met 6 maand ook weer een sprongetje?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76515412
Jammer! En ook een klein beetje raar trouwens, want er was toen ik er was met Timo ook iemand met een kindje van 3 maanden, werd ook niet moeilijk over gedaan. En bij 3 maanden maken ze een echo (heeft Timo ook gehad), bij 5 maanden een foto, geen echo meer... Nou ja hopelijk kan de cb-arts er dan nog een keer goed naar kijken volgende keer!
pi_76515591
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:03 schreef Chan het volgende:
Jammer! En ook een klein beetje raar trouwens, want er was toen ik er was met Timo ook iemand met een kindje van 3 maanden, werd ook niet moeilijk over gedaan. En bij 3 maanden maken ze een echo (heeft Timo ook gehad), bij 5 maanden een foto, geen echo meer... Nou ja hopelijk kan de cb-arts er dan nog een keer goed naar kijken volgende keer!
oh nouja die mevrouw zei echt echo
nouja goed, we moeten binnenkort weer naar het cb en dan vraag ik het wel. Als zij nou een beetje vaag blijft dan ga ik wel langs de huisarts.
Oh en we moeten maandag ook naar de fysio. Vraag haar dan wel wat ze ervan vindt, of ze het de moeite van het naar de HA gaan waard vindt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76517316
MeNicole, volgens mij wel... ik zal even voor je kijken...
Rond 26 weken (6 mnd) zit er weer een...
Fake it till you make it...
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:03:14 #160
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_76517432
Dankkjewel voor de reacties. Als ik het zo lees dan drinkt ze in ieder geval niet te veel. opzich gaat het redelijk nu elke vier uur. Ik doe nu wel als het zo uitkomt een keer maar 3 uur er tussen. Vannacht ging weer heel goed. Laatste voeding om 23.00 en ze meldde zich pas om half vijf. Eerst was het half vier. Dus hopelijk zet de trend door en slaapt ze gewoon tot 's morgens.

Ze ligt nu lekker in bed na een uitgebreid bad en gegeten te hebben. Straks gaan we naar het CB. Wat me trouwens ook zorgen baard is haar voorkeurshouding. Ze heeft nu al aan 1 kant een iets platter hoofdje. Terwijl we al vanalles proberen om ook haar naar de andere kant te laten kijken. Nu heb ik haar maar op de zij gelegd, alleen moet ik nu honderd keer gaan kijken of ze niet op de buik is gedraaid. Straks ook maar eens aankaarten.
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:04:06 #161
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76517459
toevallig kreeg ik van de CB-arts een echo-aanvraag mee voor de heupjes van Evie. (ivm langdurige stuitligging)... Ik moet daar nog wel eerst de HA voor bellen...

En Evie heeft net aan 2 borsten gedronken; bijna 40 minuten.. maar nu ben ik bang dat ze te weinig heeft gehad.. kan het niet zien hoeveel ze binne heeft gekregen en dat maakt me onzeker...
Net lag ze ook nog te huilen; maar inmiddels is het stil.
Wil eigenlijk proberen om deze keer geen flesje meer te geven... maar weet niet wat wijsheid is...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76517469
Woei, Timo is zojuist helemaal zelf in zn wieg in slaap gevallen Normaal bleef ik er altijd bij tot hij sliep en dat ging al heel erg goed meestal, maar nu lag hij zo rustig zonder tegen de slaap te vechten dat ik er maar bij weg ben gelopen en net toen ik ging kijken sliep hij heerlijk rustig
pi_76517553
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
toevallig kreeg ik van de CB-arts een echo-aanvraag mee voor de heupjes van Evie. (ivm langdurige stuitligging)... Ik moet daar nog wel eerst de HA voor bellen...

En Evie heeft net aan 2 borsten gedronken; bijna 40 minuten.. maar nu ben ik bang dat ze te weinig heeft gehad.. kan het niet zien hoeveel ze binne heeft gekregen en dat maakt me onzeker...
Net lag ze ook nog te huilen; maar inmiddels is het stil.
Wil eigenlijk proberen om deze keer geen flesje meer te geven... maar weet niet wat wijsheid is...
Ik kan me je onzekerheid héél goed voorstellen, zeker omdat je zo gewend bent precies te weten hoeveel ze binnenkrijgt.. Maar als ze nog honger zou hebben zou ze dat écht wel aan je laten merken toch? Normaal merk je toch ook als ze honger heeft? Vertrouw op jezelf dus!
pi_76517761
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:50 schreef Sorbootje het volgende:
Waarom heeft die stómme oei ik groei altijd gelijk?! Bij 12 weken: Veel baby's slapen slechter. Overdag willen ze niet naar bed of worden weer snel wakker... OF??? EN zullen ze bedoelen. Het is weer aan mam-vastplak-en-niet-wilen-slapen-feest En tóch is het gezellig, zo die laatste week van mijn verlof. Maar het zou fijn zijn als mijn huis niet zo'n zwijnestal zou zijn, want nu zie ik dat steeds uit mijn ooghoeken en dat maakt me onrustig (en geloof me, ik ben niet zo'n poetser, als het mij stoort moet het wel erg zijn)

Ssserpente, bedankt voor je bemoedigende woorden. Het klinkt inderdaad precies als Isabeau. Met de tong de speen eruit werken etc... Drinkt Lente nu probleemloos uit de fles? Ik heb net de breastflow besteld... wil het toch eens proberen omdat Isabeau op de lange spenen van de tommee tippee en avent gaat kokhalzen.
Ik ben ook geen poetser, maar ik heb een nóg grotere hekel aan rommel. Dus poets me helemaal suf.

Lente drinkt nu idd probleemloos uit de fles. Nou ja, bij Nils dan. Gister is zijn moeder even langsgeweest voor een wenavondje. Zij gaat nl vanaf volgende week één dag per week oppassen. Het was de bedoeling dat zij haar dan de fles zou geven. Maar Lente raakte zo overstuur van de aanblik van d'r oma alleen al (laat staan toen zij d'r in bad stopte) dat ik 'r toch maar aan de borst heb gelegd. Het was nl wel duidelijk dat ze fles er echt niet in was gegaan. Dat wordt nog gezellig dus...
pi_76517788
BJ, als ze honger heeft meld ze zich wel. En 40 minuten drinken is onwijs goed

Nicole, je kan je inschrijven op de website van oei ik groei voor de sprongenwekker. Dan krijg je een mailtje als er weer eentje aan komt. Hier klopt het precies.

Huup, hopelijk valt t mee de heupjes van je meisje... maar wel jammer dat je niet meer naar dat inloopspreekuur mag.
pi_76518242
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:12 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik ben ook geen poetser, maar ik heb een nóg grotere hekel aan rommel. Dus poets me helemaal suf.

Lente drinkt nu idd probleemloos uit de fles. Nou ja, bij Nils dan. Gister is zijn moeder even langsgeweest voor een wenavondje. Zij gaat nl vanaf volgende week één dag per week oppassen. Het was de bedoeling dat zij haar dan de fles zou geven. Maar Lente raakte zo overstuur van de aanblik van d'r oma alleen al (laat staan toen zij d'r in bad stopte) dat ik 'r toch maar aan de borst heb gelegd. Het was nl wel duidelijk dat ze fles er echt niet in was gegaan. Dat wordt nog gezellig dus...
Leuke grappenmaakster ook, die Lente!
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:30:46 #167
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76518453
nou ze bleef dus huilen; dus heb dr 50 ml rechtstreeks vanuit de kolf bijgegeven...
ben benieuwd wat nu het effect is..
(kan me niet voorstellen dat ze 120 uit mijn borsten heeft gedronken...en van borstvoeding kan ze niet teveel krijgen..)
Op zich heel fijn dat ze uit de borst gaat drinken; maar wel onzeker zo...
pi_76518525
Bucko, flesvoeding mag maximaal 1 liter per dag. En de formule voor wat ze minimaal moeten krijgen is
150 x kg / aantal voedingen = per keer. Dus als je baby bijvoorbeeld 4 kilo is: 150 x 4kg / 7voedingen = 85 ml per keer minimaal.
En nog even over het verwennen: dat idee is al lang achterhaald. Je kunt een baby tot 6 maanden nog niet verwennen. Die moet je gewoon heel veel TLC geven.
Mijn schoonmoeder blijft maar koppig roepen dat ik mijn meisje verwen door haar als ze huilt bij me te nemen. Maakt niet uit hoe vaak ik roep dat dat helemaal niet kan als ze zo jong zijn. Word daar echt zo pissig over. "Word ze weer VERWEND" roept ze continu als ik reageer wanneer ze huilt. Grrr. En laatst kwam ik daar binnen, mijn meisje sliep maar ze lag in maxicosi trappelzak en dikke winterjas, dus ik haal haar daar meteen uit toen we binnen waren (25 graden daar binnen... lekker warm....) begint ze te roepen dat ik haar moet laten liggen in jas en zak omdat ze slaapt. Dus ik trek me er niks van aan en trek het jasje uit. Mijn meisje wordt wakker (en begint meteen te lachen), staat ze te schreeuwen "Kijk nou wat je doet! Nou is ze wakker!!" Ja en?? En ze trekt haar ook continu uit mijn handen, daar word ik zo boos over. De laatste keer heb ik echt heel kort gezegd dat ze genoeg is rondgezeuld en nu even bij mama blijft liggen. Tot drie keer toe...

Huub, Xeentje moet verplicht voor een echo van haar heupjes i.v.m. de stuitligging. Ik wilde de afspraak maken toen ze 3 maanden was, maar het ziekenhuis heeft dat gewijzigd naar 4 maanden omdat ze het vanaf dan pas echt goed kunnen zien, zeggen ze.

Chan, succes vanmiddag!

En ik moet even jompelen voor mijn meisje. Vandaag 100 dagen en precies 5000 gram
Ze gaat ineens dik in het groen
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:35:38 #169
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76518624
jeujjjj voor Xeentje! 5 kg! wat goed Xenia!!!!

en oooeeee die schoonmoeder van je; klinkt wel erg irritant.. zou echt onwijs veel moeite moeten doen om me in te houden...
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:40:43 #170
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76518783
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
nou ze bleef dus huilen; dus heb dr 50 ml rechtstreeks vanuit de kolf bijgegeven...
ben benieuwd wat nu het effect is..
(kan me niet voorstellen dat ze 120 uit mijn borsten heeft gedronken...en van borstvoeding kan ze niet teveel krijgen..)
Op zich heel fijn dat ze uit de borst gaat drinken; maar wel onzeker zo...
Sommige kinderen kunnen dat wel. Maar ik snap je onzekerheid. Toch zou ik zelf zeggen... proberen te stoppen met die flesjes erbij, en overgaan op voeden op verzoek. Dat kan dan best om het uur zijn. Elyas is nu drie weken oud en gemiddeld voed ik om de tweeëneenhalf á drie uur. Maar datr houdt dus in dat ik in de ochtend en namiddag vaak om het uur voed, maar dat hij de rest van de dag drie tot vier uur wegblijft. Dat is nou eenmaal zijn behoefte en daar heb ik me maar aan te houden Die tussenpozen van wegblijven worden vanzelf langer. En dan heb je het net goed voor elkaar en dan krijgen ze een regeldag. Lang leve borstvoeding Maar ik vind het niet erg.
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:44:56 #171
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76518962
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:40 schreef Tan het volgende:

[..]

Sommige kinderen kunnen dat wel. Maar ik snap je onzekerheid. Toch zou ik zelf zeggen... proberen te stoppen met die flesjes erbij, en overgaan op voeden op verzoek. Dat kan dan best om het uur zijn. Elyas is nu drie weken oud en gemiddeld voed ik om de tweeëneenhalf á drie uur. Maar datr houdt dus in dat ik in de ochtend en namiddag vaak om het uur voed, maar dat hij de rest van de dag drie tot vier uur wegblijft. Dat is nou eenmaal zijn behoefte en daar heb ik me maar aan te houden Die tussenpozen van wegblijven worden vanzelf langer. En dan heb je het net goed voor elkaar en dan krijgen ze een regeldag. Lang leve borstvoeding Maar ik vind het niet erg.
ja maar Evie is wel een ander verhaal natuurlijk....
Evie heeft heel veel moeite gehad met borstvoeden en heeft daardoor 2 weken in het ziekenhuis doorgebracht; inclusief sondevoeding en dergelijke.
Ik wil dus ook niets forceren en vooral allebei niet (weer) in de frustratiemodus raken...
Ik ga dus langzaam zorgen dat ze steeds meer voedingen aan de borst gaat; maar blijf daarnaast wel flesvoeden en kolven...
En dan zien we vanzelf hoe ze het oppikt..
(en begin van de week deed ze nog niets aan de borst; dus ik vind het niet helemaal eerlijk om dan ineens van haar te verwachten (na een maand flesvoeding en sondevoeding) dat ze zelfstandig alle voedingen doet...)
pi_76518968
Grappenmaker die lente, komt vast goed.

Xeentje al weer 5 kilo Bah wat een verschrikkelijke schoonmoeder! op je strepen blijven staan hoor. Jij bent de mama dus jij bepaald wat er gebeurt. En wat betreft die jas en die zak.... je hebt gelijk te warm is helemaal niet goed. Jamie zn jas en zak gaan ook altijd uit als hij binnen is... ook al slaapt hij.
pi_76520651
Zitten er hier ook moeders die nachtvoedingen combineren of gecombineerd hebben met werken? Ivan drinkt nu tussen 10 en 11 voor het laatst en meldt zich dan 's nachts 2x. Hij is 8 weken oud en ik vraag me of hij binnen nu en 4 weken meer tijd ertussen gaat laten. Ik heb geen flauw idee hoe ik fulltime werk met twee nachtvoedingen moet gaan combineren. Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren, om weer aan het werk te gaan bij een zwaar voedingsschema.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76520841
Claudia, ieder kindje heeft natuurlijk z'n eigen ritme, maar Lotte is nu 3.5maand oud en komt sinds een maandje ongeveer nog maar 1x per nacht om een voeding, zo rond 5. De laatste voeding krijgt ze dan meestal tussen 8-10u 's avonds, afhankelijk van in badje gaan enzo. Verder voed ik d'r 's nachts liggend, waardoor ik zelf weer inslaap, misschien dat dat werkt als je weer gaat werken. Dan kan Ivan desnoods een paar uurtjes bij je in bed slapen, als je dat prettig vindt. Scheelt weer nachtrust
Lotte!
Noah!
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:42:20 #175
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76520922
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:44 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ja maar Evie is wel een ander verhaal natuurlijk....
Evie heeft heel veel moeite gehad met borstvoeden en heeft daardoor 2 weken in het ziekenhuis doorgebracht; inclusief sondevoeding en dergelijke.
Ik wil dus ook niets forceren en vooral allebei niet (weer) in de frustratiemodus raken...
Ik ga dus langzaam zorgen dat ze steeds meer voedingen aan de borst gaat; maar blijf daarnaast wel flesvoeden en kolven...
En dan zien we vanzelf hoe ze het oppikt..
(en begin van de week deed ze nog niets aan de borst; dus ik vind het niet helemaal eerlijk om dan ineens van haar te verwachten (na een maand flesvoeding en sondevoeding) dat ze zelfstandig alle voedingen doet...)
Ja, ik bedacht me net al... waar bemoei ik me eigenlijk mee . Was meer een reactie op jouw twijfel, als hart onder de riem bedoeld.

Elyas is overigens ook bijgevoed met sonde-borstvoeding, gedurende de eerste week, maar verder drinkt hij goed. Dus dat is geen vergelijking. Maar ik bedoelde meer dat je een bepaald patroon in stand houdt door bij te voeden. Want veertig minuten aan de borst is supergoed, dat haalt Elyas zelfs niet eens. Vandaar Maar ik snap wat je bedoelt, en je hebt ook gelijk, jouw situatie is heel anders.
pi_76520978
Dat doe ik nu ook. Ik voed hem liggend, we hebben een co-sleeper, en als ik het echt niet meer trek laat ik hem bij mij liggen. Maar ik zal hem toch moeten verschonen 's nachts, het voeden duurt lang, hij valt niet altijd snel in slaap, dus de nachten zijn vermoeiend en ik krijg niet heel veel slaap. Voor nu is dat prima, maar met werk erbij kan ik me niet voorstellen dat ik me staande houd.

Ik kijk het nog even aan, want in 4 weken tijd kan er nog veel gebeuren. Gelukkig kan ik makkelijk thuis werken of vrij nemen in die beginperiode.
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:46:02 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76521039
Claudia, is het niet mogelijk om 1 van die nachtvoedingen door je vriend/man te laten doen met een flesje?
Ja, je moet er dan wel voor kolven overdag, maar dan kan je iig 1 keer doorslapen.
Ivan zal toch aan een flesje moeten gaan wennen als jij aan het werk bent ook toch?
pi_76521164
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten er hier ook moeders die nachtvoedingen combineren of gecombineerd hebben met werken? Ivan drinkt nu tussen 10 en 11 voor het laatst en meldt zich dan 's nachts 2x. Hij is 8 weken oud en ik vraag me of hij binnen nu en 4 weken meer tijd ertussen gaat laten. Ik heb geen flauw idee hoe ik fulltime werk met twee nachtvoedingen moet gaan combineren. Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren, om weer aan het werk te gaan bij een zwaar voedingsschema.
Rond die leeftijd kwam Amélie ook om 2 uur en om 5 uur of half 6 voor een voeding, laatste voeding was dan om 11 uur ongeveer.
Vanaf een week of 11/12 ongeveer kwam ze nog maar 1 keer voor een voeding, zo rond 5 uur. (dan had ik al een lange ruk gemaakt dus dat vond ik niet zo heel erg ) en de laatste voeding kreeg ze dan ook rond 11 uur ongeveer. Toen met een week of 16 dat ze de laatste voeding rond 11 uur kreeg en doorsliep tot een uur of 8
en nu krijgt ze rond 8 uur 's avonds een laatste voeding en slaapt ze tot een uur of 9 's morgens.

Ik wil er verder niets mee zeggen (nuttig weer ) want ieder kindje is anders enzo. Maar zo'n ritme kan best snel en best ineens veranderen. Hoe je dat moet combineren zou ik niet weten, dat lijkt me inderdaad zwaar. Is er geen mogelijkheid om in overleg met je promotoren een uur later te beginnen bijvoorbeeld? Zodat je net even ietsje langer kan slapen soms scheelt dat enorm. Mits je geen colleges hoeft te geven natuurlijk.
En krijgt Ivan een speentje 's nachts? Hier zei B. op een bepaald moment rond vijf uur van "ik stop alleen dr speentje even terug" en verrek, ze sliep zo weer verder. Soms, heel soms heeft ze wel echt honger maar dat merk je snel genoeg, dan huilt ze weer nog voor ik mn kussen raak. Maar het was voor mij zo'n eye-opener dat ik haar helemaal niet blind eruit hoef te pakken als ze huilt 's nachts
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76521206
Ohja en wat BE zegt is een hele goede ja voor als het ritme niet verandert

en verschonen deden wij op een gegeven moment niet meer 's nachts ze werd er alleen maar wakker van terwijl ik haar anders zo terug kon schuiven.
Moet ik er wel bij zeggen dat wij natuurlijk wel een kind hadden dat niet poepte dat scheelt in luiers e
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76521211
Ik word dan altijd alsnog wakker...ik hoor d'r gewoon eerder als mn Lief... onhandig af en toe

Maar Claudia, verschonen 's nachts raden ze alleen aan als het echt nodig is he. Lotte poept nooit 's nachts en heeft ook meestal niet zo'n zware luier om 5u, dus als ik moe ben, dan krijgt ze geen schone luier. Ik leg d'r aan de borst en slaap verder. Zij slaapt dan ook weer in, want meestal word ik 2u later wakker en dan hangt m'n tepel(hoedje) nog half in zo'n opengevallen, snurkend bekkie

Maar als Ivan lastig inslaapt is dat vervelend inderdaad, want dan houdt hij je waarschijnlijk wakker. Je hebt nog even tijd, hopelijk gaat hij beter slapen
Lotte!
Noah!
pi_76521232
BE, ik heb daar zelf ook aan gedacht, maar mijn kolfopbrengst is niet zo groot, dus die zal ik vooral voor overdag nodig hebben als ik niet bij hem kan zijn. En elke keer dat ik mijn lief 'dienst' geef (nu is dat soms voor verschonen of troosten) gaat Ivan ergens gedurende de nacht vreselijk huilen en word ik alsnog wakker.

Vannacht had Ivan in zijn Puckababy geplast (Joost mag weten hoe hij het voor elkaar krijgt). En maar huilen. En mijn lief maar aan hem vragen of hij op wil houden.
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:54:08 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76521302
Wat schattig, vragen of hij op wil houden!

Maar ja, als je kolfopbrengst niet groot is is dat geen oplossing idd. Mss kan je evt. ipv echt hele dagen vrij nemen kijken of je bijv. 1 of 2 uiur later kan beginnen zodat je wat langer kan slapen.
Het zou zo zonde zijn als je op die manier als een gek door je vrije dagen heen zou moeten gaan.
pi_76521548
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:49 schreef huuphuup het volgende:

Ik wil er verder niets mee zeggen (nuttig weer ) want ieder kindje is anders enzo.
Nee, het is heel fijn om te weten dat ik niet te gauw moet wanhopen en dat het heus kan veranderen. Dat is nogal moeilijk om je voor te stellen als je nog zo middenin de minder ideale situatie zit.
quote:
En krijgt Ivan een speentje 's nachts? Hier zei B. op een bepaald moment rond vijf uur van "ik stop alleen dr speentje even terug" en verrek, ze sliep zo weer verder. Soms, heel soms heeft ze wel echt honger maar dat merk je snel genoeg, dan huilt ze weer nog voor ik mn kussen raak. Maar het was voor mij zo'n eye-opener dat ik haar helemaal niet blind eruit hoef te pakken als ze huilt 's nachts
Dat vind ik nog wel een heel goeie tip! Ga ik ook eens proberen. Als hij wakker wordt pak ik hem meteen bij me om te voeden zonder me af te vragen of hij wel honger heeft. Meestal huilt hij niet eens.

Over dat verschonen: ik sla meestal bij 1 nachtvoeding verschonen over, tenzij ik hem erg heb horen poepen of zo. Maar twee keer overslaan is hier (nog) echt te veel. Meestal verschoon ik hem na de eerste borst, dan ben ik zelf inmiddels ook een beetje wakker.
pi_76521667
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
Wat schattig, vragen of hij op wil houden!

Maar ja, als je kolfopbrengst niet groot is is dat geen oplossing idd. Mss kan je evt. ipv echt hele dagen vrij nemen kijken of je bijv. 1 of 2 uiur later kan beginnen zodat je wat langer kan slapen.
Het zou zo zonde zijn als je op die manier als een gek door je vrije dagen heen zou moeten gaan.
Over werk heb ik echt niet te klagen. Ik mag mijn tijd zelf indelen, mag thuiswerken wanneer ik wil, mag 's avonds of in het weekeinde uren inhalen... allemaal geen probleem. Het interesseert mijn promotoren niet eens hoeveel ik werk, als ik maar een goed proefschrift aflever. Hoe vrouwen dat doen met een minder flexibele baan is me een raadsel! Maar goed, dat is hier niet helemaal ontopic.
pi_76522643
hahaha Claudia ik heb precies hetzelfde met werk ik zit me altijd af te vragen hoe andere vrouwen met niet zo'n flexibele baan dat eigenlijk doen. Maar die fokken waarschijnlijk minder dan ik

Een dat speentje, t is de gok van het proberen waard, ik stond er echt van verbaasd, had er nog nooit bij stilgestaan dat het ook wel eens dat zou kunnen zijn, ik pakte haar ook altijd gelijk bij me. Wie weet helpt het, ik hoop het voor jullie

En ik heb even snel foto's gemaakt van de plooien in de beentjes:

die plooi linksonder die zit er dus helemaal niet of nauwelijks aan de rechterkant. En het verschil wordt steeds groter

en van de achterkant, je ziet de gewraakte plooi nog net rechts onder de luier, die zit er dus niet aan de andere kant.

Het verschil in lengte tussen de beentjes krijg ik niet op de foto met 1 hand
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76522777
Da's wel een behoorlijk verschil!
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:36:57 #187
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76522805
zie idd ook verschil Huup...
mooie waskussenhoes trouwens... hebben wij ook..en het bijpassen lakentje en hydrofielluiers
pi_76522926
Heb touwens ook nog een vraagje waar jullie met jullie oneindige wijsheid vást antwoord op weten. Isabeau wil de hele tijd 'staan'. (niet zonder hulp uiteraard ) Ze wordt zelfs boos als we haar 'tegenwerken'

Kan dat staan geen kwaad?? Voor d'r beentjes of heupjes ofzo?
pi_76522941
haha leuk is die lijn hè BJ? ik vind die roze met witte stippel hydrofielen ook zo leuk van Hema, jammer dat ze daar geen hoes van hebben.

En ja ik vind het verschil dus ook heel behoorlijk maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Niet iedereen schijnt zich even druk te maken over geloer naar plooien enzo en volgens sommige artsen zeggen die plooien niets, maar ik denk dan weer bij mezelf van mja kan wel wezen maar waarom houden ze dan juist die plooien enzo aan als graadmeter bij het cb
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76523020
Hier bij het cb kijen ze ook helemaal niet naar plooien. Ik snapte ook al niet goed wat je bedoelde. Nu ik je foto's zie wel. maar waar kan dat mee te maken hebben dan?

Ze kijken hier trouwens alleen of de bilnaat (stom woord) recht loopt!
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:45:44 #191
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_76523097
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:40 schreef Sorbootje het volgende:

Kan dat staan geen kwaad?? Voor d'r beentjes of heupjes ofzo?
Ze zeggen dat het niet goed is. Maar probeer het maar eens tegen te houden. Hier deden een aantal van mijn kinderen dat ook. Vooral in de tummytub. Ik liet het maar een beetje zijn beloop gaan, maar zorgde wel dat ze niet hun hele gewicht zelf droegen, dus een beetje ondersteunen onder de armpjes of onder de billen. Ze zijn er niet minder op geworden en die kinderen die het deden liepen ook heel vroeg, dus ze krijgen er in ieder geval hele sterke benen van. En zoals Chinook is inmiddels al 12, maar ze heeft nog steeds geen heup- of rugklachten.
pi_76523216
dank je Tan! Ik ondersteun haar idd ook, maar tegenhouden is niet te doen. Woest wordt ze dan. D'r vader kon met 9 maanden lopen... hoop niet dat zei dat ook gaat doen, lijkt me wel erg vroeg
pi_76523240
Leander staat ook bijna de hele dag hoor. Als we op de bank zitten trekt ie zich op aan de bovenkant van de bank. Hij blijft ook makkelijk 10 minuten alleen staan. Dan valt ie om en wil ie weer. En hij zit ook wel eens in een loopstoel!
pi_76523257
zei ZIJ bedoel ik natuurlijk
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:50:16 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76523291
Hier kijken ze wel naar die plooien Huup, idd elke controle weer.
Even de beentjes ronddraaien en strekken en dan checken.
En ik zie het idd ook en het is een behoorlijk verschil vind ik. Echt iets dat zo met het blote oog te zien is zeg maar.

MeNicole, als ze ongelijk zijn kan dat duiden op een ongelijke stand van de heupjes...
pi_76523303
Maar Leander is toch een stuk ouder dan Isabeau? Isabeau is bijna 3 maanden..Of deed hij dat toen ook al steeds?
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:51:00 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76523321
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Ze kijken hier trouwens alleen of de bilnaat (stom woord) recht loopt!
Het is dan ook bilnaad. Staat dat al minder stom?
pi_76523330
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:50 schreef Brighteyes het volgende:

MeNicole, als ze ongelijk zijn kan dat duiden op een ongelijke stand van de heupjes...
En hoe komen ze daar aan dan? Komt dat door stuitligging?
pi_76523335
Sorbootje hier mag je van het cb je kindje absoluut geen dingen laten doen die het zelf nog niet aankan. Dus nu ook nog niet teveel bij je laten zitten want ze kan zelf nog niet zitten. Dat wekt anders alleen frustratie op bij de baby en het kan teveel prikkels geven omdat ze dan dingen zien die ze nog niet horen te zien Nou ja ga zelf maar lekker de hele dag liggen, da's toch saai. Inderdaad goed ondersteunen en geen uuuuren achter elkaar. Zo deden we dat bij Linde ook en die doet het nog steeds helemaal prima

Huup wat een verschil in die plooien. Geen idee of het kwaad kan. Misschien anders het cb/huisarts eens over bellen?
pi_76523593
Oh, Huup, dat verschil is wel heel duidelijk. Ik heb geen idee of dat erg is, want hier is (nog) niet naar plooien gekeken. Elke keer als ik hier zoiets lees ga ik Ivan nog nauwkeuriger bestuderen. Wat heeft Amélie trouwens héérlijke beentjes!

Ik ben toch zo blij met die Puckababy, hè? Misschien werkt dat ding wel niet eens, maar het helpt om van het slapen gaan een ritueel te maken. Ik zing nog even wat voor Ivan (en vandaag begon hij ineens mee te zingen en tussendoor te lachen), ik zing steeds langzamer, zijn ogen vallen steeds verder dicht... en weg is hij! Ik begin het zelfs leuk te vinden om hem in bed te stoppen. Hij slaapt nu ongeveer 45 minuten achtereen, en ik stop hem 2x per dag in zijn eigen bed. Ik ben er blij mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')