abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76455393
En nu al is de lijst van nadelen op Wikipedia langer dan de voordelen Arme OV-chipkaartmensen.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:35 schreef SMutzskii het volgende:
In en uitchecken met een abonnement waarbij je toch sowieso gratis reist snap ik ook niet zo goed, maar als je in de kortingsperiode reist is het in en uitchecken wel logisch, anders kan toch niet berekend worden hoeveel km je hebt afgelegd en wat je dus uiteindelijk moet betalen.

Agh, ik hoop maar dat de NS er nog op terugkomt dat studenten in EN uit moeten checken in hun vrije reis periode.
Ik hoop echt dat ze hier inderdaad snel verbetering in gaan brengen. Stomme in- en uitchecken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sodium op 05-01-2010 21:04:26 ]
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:09:02 #152
123170 alors
zlata1234
pi_76455992
Ja dat uitchecken is echt een hel, jezus ik ben het vandaag al meermaals bijna vergeten. Het is ook totaal niet handig als je haast hebt dus duizend andere dingen aan je kop en ook nog overstap moet halen... afschaffen per direct graag.
know'm sayin?
word? word.
pi_76456827
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:57 schreef Sodium het volgende:
En nu al is de lijst van nadelen op Wikipedia langer dan de voordelen Arme OV-chipkaartmensen.
[..]

Ik hoop echt dat ze hier inderdaad snel verbetering in gaan brengen. Stomme in- en uitchecken.
Ik snap ook niet waarom de ov chipkaart zoiezo ingevoerd moet worden, de voordelen wegen helemaal niet op tegen de nadelen. Ik vind de voordelen eigenlijk helemaal geen voordelen ...
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:35:27 #154
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76457627
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:43 schreef CantFazeMe het volgende:
Bij welk automaat kan ik checken of mijn kaart na ophalen van besteing of mijn kaart wel correct geactiveerd?

De bon kon namelijk niet geprint worden...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:51:43 #155
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76458626
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:35 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]
Hmmm... als de automaat het zegt moet dat wel goed gaan, anders opnieuw erin steken - je krijgt dan te horne dat er al een product op staat. Althans, met mijn tijdelijke wel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:53:10 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76458723
Staat bij de AH waar ik werk zo'n automaat. Veel mensen moeten echt wachten op de TRAAGE automaten en het schiet gewoon niet op... Vertraging als en gek, loopt vast. Veel verhalen van mensen die het niet snapten. Ik mag ze steeds uit de brand helpen !
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:54:15 #157
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76458791
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:51 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hmmm... als de automaat het zegt moet dat wel goed gaan, anders opnieuw erin steken - je krijgt dan te horne dat er al een product op staat. Althans, met mijn tijdelijke wel.
Ik heb wel het definitieve product erop gezet/geacitveerd de automaat stond nog wel op "Tot ziens" maar op het einde stond toen: er kan geen overzicht geprint worden, foutcode met een paar nummers. Nu heb ik wel op de website ov-chip gekeken en daar staan 2 producten op, de week ov en weekend, dat klopt (geldiheid: 2014)

Maar ik kan nu nergens controleren of het wel allemaal goed is gegaan..

(ik zal kijken ofzo morgen)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:11:31 #158
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76459795
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:43 schreef CantFazeMe het volgende:
Bij welk automaat kan ik checken of mijn kaart na ophalen van besteing of mijn kaart wel correct geactiveerd?

De bon kon namelijk niet geprint worden...
In elk geval op elke NS-kaartjesautomaat met een chipkaartlezer.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:12:29 #159
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_76459850
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

In elk geval op elke NS-kaartjesautomaat met een chipkaartlezer.
Ok, zal ik morgen ff proberen
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_76460818
Vandaag ook geactiveerd (althans ik hoop dat het goed is gegaan), maar moet ik als student er nog geld op zetten (er even van uit gaande dat ik alleen binnen de tijden reis, ik snap dat er wel geld op moet staan als ik in 't weekend met korting oid wil reizen)?
pi_76460935
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:28 schreef .aeon het volgende:
Vandaag ook geactiveerd (althans ik hoop dat het goed is gegaan), maar moet ik als student er nog geld op zetten (er even van uit gaande dat ik alleen binnen de tijden reis, ik snap dat er wel geld op moet staan als ik in 't weekend met korting oid wil reizen)?
Nee.
pi_76465289
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dan hou je hem in je portemonnee. Werkt prima bij mij.
Nee op de paal staat wat voor kaart je hebt nadat je hebt ingelogt de volgende kan dat dan zien als hij achter je staat.
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:04:35 #163
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_76465461
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:00 schreef OVchipkaart het volgende:

[..]

Nee op de paal staat wat voor kaart je hebt nadat je hebt ingelogt de volgende kan dat dan zien als hij achter je staat.
Tsja, dat is waar. Maar mensen kunnen nu ook zien wat je hebt als je je papieren abo toont aan de buschauffeur, of als je gecontroleerd wordt. Daar heb ik nog nooit iemand over horen vallen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:45:23 #164
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_76466758
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:51 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ben je morgen ook aan het werk? Dan kom ik mijn ding wel even proberen op te laden bij jou. Mag je me helpen ;D Heb tentamen van 9 tot 12 achter je werk. (maar verwacht rond 10.30 a 11.00 wel klaar te zijn)
  Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 08:32:52 #165
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76469556
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:45 schreef aaipod het volgende:

[..]

Ben je morgen ook aan het werk? Dan kom ik mijn ding wel even proberen op te laden bij jou. Mag je me helpen ;D Heb tentamen van 9 tot 12 achter je werk. (maar verwacht rond 10.30 a 11.00 wel klaar te zijn)
Nee man, overmorgen ben ik er wel. Moest ook gisteravond. Verder zijn er maar weinig die je kan helpen.
pi_76469983
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:09 schreef alors het volgende:
Ja dat uitchecken is echt een hel, jezus ik ben het vandaag al meermaals bijna vergeten. Het is ook totaal niet handig als je haast hebt dus duizend andere dingen aan je kop en ook nog overstap moet halen... afschaffen per direct graag.
Eens.

Doe ik vandaag eens braaf mee, weigert het ding uit te checken. Ja, ik ga het apparaat niet smeken hoor. Dan maar niet.
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:22 schreef Negaiido het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom de ov chipkaart zoiezo ingevoerd moet worden, de voordelen wegen helemaal niet op tegen de nadelen. Ik vind de voordelen eigenlijk helemaal geen voordelen ...
Er zitten wel voordelen aan wanneer je geen abonnementhouder bent. Een papieren kaartje kopen hoeft niet meer en je hebt een stuk meer bewegingsvrijheid, zolang je maar in en uitcheckt. Echter schijnen er enorme mazen in het systeem te zitten en zoals iedereen momenteel ondervindt verloopt het gebruik ervan niet even soepel. Dat is kwalijk.
pi_76470395
Goed, net naar school geweest, met de metro. En wat ik zie ik met mijn slaperige hoofd, schrijft dat klote poortje 4 euro af. Dus ik denk, ach ze houden toch die borg in, maar nee hoor, ritje heen en weer kostte me mooi bijna 4 euro...

Gelijk even langs de Primera geweest om mijn bestelling op te halen en dat ging wel zonder problemen, dus nu nog hopen dat het de volgende keer wel goed gaat...
pi_76471227
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:04 schreef Sodium het volgende:

Er zitten wel voordelen aan wanneer je geen abonnementhouder bent. Een papieren kaartje kopen hoeft niet meer en je hebt een stuk meer bewegingsvrijheid, zolang je maar in en uitcheckt. Echter schijnen er enorme mazen in het systeem te zitten en zoals iedereen momenteel ondervindt verloopt het gebruik ervan niet even soepel. Dat is kwalijk.
Ben ik dan de enige die het niet erg vind om een kaartje te kopen? Ook met bewegingsvrijheid, ik neem aan dat je niet bijv. van Den Haag eerst naar Rotterdam gaat en daarna pas naar Amsterdam. Ik weet niet precies hoe het precies met de metro/tram gaat maar met trein had ik er geen last van. Misschien ben ik ook een reiziger die van de ene plek naar de andere plek gewoon wilt en dat het altijd gewoon goed gaat(vertragingen uitgezonderd)
  woensdag 6 januari 2010 @ 10:15:12 #169
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76471631
Ik ga zo mijn nieuwe weekOV eens testen in de bus.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:03:39 #170
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_76473429
En het werkt zowaar
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_76475434
Als je een aanvraagformulier hebt verzonden krijg je een tijdelijke ov-chipkaart wat bij mij ook is gebeurd, maar voor de zekerheid heb ik net nog een tweede aanvraagformulier aangevraagd KRIJG IK NU TWEE TIJDELIJKE OV-CHIPKAARTEN?
pi_76475615
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:53 schreef nicolesoufi het volgende:
Als je een aanvraagformulier hebt verzonden krijg je een tijdelijke ov-chipkaart wat bij mij ook is gebeurd, maar voor de zekerheid heb ik net nog een tweede aanvraagformulier aangevraagd KRIJG IK NU TWEE TIJDELIJKE OV-CHIPKAARTEN?
MISSCHIEN, MAAR IK DENK DAT ZE WEL GEGEVENS BIJ HOUDEN OVER WIE AL EEN ECHTE OF EEN TIJDELIJKE KAART HEEFT
You dream it, I live it.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:04:58 #173
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_76476049
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:53 schreef nicolesoufi het volgende:
EN WAAROM HEB JE VOOR DE ZEKERHEID ER NOG EENTJE OPGESTUURD?

Wanneer had je je eerste aanvraag opgestuurd? Als dat na die 30 november is, is er een grote kans dat ze al bezig zijn met die aanvraag en m niet kwijt zijn. Die van voor 30 november zijn ze grotendeels kwijt, iets met een ander bedrijf en overname enzo. Met twee aanvragen tegelijk gaat het alleen maar door elkaar lopen lijkt me. En blijkbaar hebben ze je aanvraag ontvangen, anders had je niet zo'n tijdelijke kaart gekregen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:26:58 #174
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_76477008
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 08:32 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee man, overmorgen ben ik er wel. Moest ook gisteravond. Verder zijn er maar weinig die je kan helpen.
Net opgeladen. Als je het niet snapt ben je ook niet erg snugger. Er is maar 1 knop waar naast staat 'product ophalen' oid. Ging tegen verwachting in vrij vlekkeloos!
pi_76477405
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:26 schreef aaipod het volgende:

[..]

Net opgeladen. Als je het niet snapt ben je ook niet erg snugger. Er is maar 1 knop waar naast staat 'product ophalen' oid. Ging tegen verwachting in vrij vlekkeloos!
Dat dus inderdaad, er valt weinig te snappen of te zien op dat apparaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')